fotolabor, to teraz spryskaj jakimś olejem od bębnów zamka i będzie OK, bo WD-40 działa na krótko.
WD-40 działa przyczyszczajaco ale nie konserwuje na dłużej, więc olej powinien zakonserwować bęben byle do wiosny, a potem, jak już będzie na tyle ciepło, że można się zabrać za rozbiórkę i naprawę zamka.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-01-15, 18:34
wstąp do Lidla i kup sobie dwa spraye firmy Baufix - olej uniwersalny i grafitowy - przydadzą się w aucie i w domu w wielu okolicznościach
Czy mógłby ktoś potwierdzić nr OEM zamka klapy? OEM 905039428R -próbowałem znaleźć ta informację za pomocą Catcar ale nieudolnie to wyszło. Nie jestem pewien jaki dokładnie model typ dacii to jest K8MP, L8MP , inny?
witam
ja również w sezonie zimowym mam kłopoty nie tylko z zamkiem klapy bagażnika ale ze wszystkimi , więc najpierw leje WD40 następnego dnia stosuje smar miedziowy wciskam go najdalej jak się da , zamykam i otwieram drzwi na pusto potem z pilota kilkakrotnie , jak na razie działają .
wydaje mi się że w czasie eksploatacji zbiera się tam sporo różnorakich brudów , gdy nadchodzą przymrozki to ten bród twardnieje i sa kłopoty z zamkami
ale to moje spostrzeżenia mogę się mylić
Czy mógłby ktoś potwierdzić nr OEM zamka klapy? OEM 905039428R -próbowałem znaleźć ta informację za pomocą Catcar ale nieudolnie to wyszło. Nie jestem pewien jaki dokładnie model typ dacii to jest K8MP, L8MP , inny?
K - kombi, L - limuzyna, więc K.
Trochę wolniejsza, ale chyba łatwiejsza w obsłudze (i bardziej aktualna) wydaje się strona Partsouq:
https://partsouq.com/en/catalog/genuine/locate?c=Renault / Logan / Logan Sandero II (PR 1452) / Engine Type: D4F / Engine Type And Suffix: 732 / Vehicle Type / K8xx / 52 Tailgate Or Boot Lid Balancer / All Locks / N522012 / 2 - 905039326R (dla pojazdów sprzed 2016.03.04 - 905037230R)
Wysłany: 2021-01-22, 14:00 Nie działa zamek klapy bagażnika stepway II
Witam..
Mam problem z tylną klapą bagażnika (jak w nazwie tematu). Już próbowałem wszystkiego czyli podgrzewania samego zamka, kluczyka, wpuszczałem WD 40 nic nie pomogło wogóle zamek nawet nie drgnie. Co mogę zrobić? Czy mogę go otworzyć bez kluczka? Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Musisz zdemontować tapicerkę / plastik tylnej klapy . O ile pamiętam jest tak z 10 wkrętów i wszystkie dostępne z pozycji bagażnika . Zamek prawie na wierzchu , Pociągniesz , naciśniesz wcześniej rozłącz kostkę prądową . Na wierzchu zajmiesz się zamkiem . Jak nie da się obrócić bębenka kluczykiem , to do fachowca od zamków ,on sobie poradzi.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1705 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-01-22, 20:11
W ryglu na dole klapy powinno dać radę go otworzyć manualnie przesuwając go. Jak już otworzysz to odkręcić plastik(2 śrubki a nie 10) i zerknąć co tam się podziało. Bo zakładam, że jeśli stepway to zamek razem z przyciskiem. na 90% połamało przycisk od środka i dlatego się nie otwiera.
Jak znasz kogoś w drukarni, to poproś o środek "hydrowash" - luzuje zatarcia, którym żadne spraye WD40 nie dają rady. Miałem podobnie z klapą, przez tydzień wlewałem oleje i rozpuszczalniki w dziurkę od klucza, hw otworzył w pół godziny. Odwołałem spotkanie ze ślusarzem.
Wysłany: 2021-10-18, 22:32 nie działa przycisk klapy - stepway II
Mam problem z zamkiem klapy bagażnika. Nie da się wcisnąć przycisku otwarcia klapy. Zanim zacznę demolować mechanizm, może ktoś z Was podpowie od czego zacząć poszukiwania usterki czy mam poszukiwać nowego zamka aby usunąć problem. Dodam jeszcze, że w momencie otwierania i zamykania auta z pilota przycisk wykonuje niewielki ruch lecz zamek nie puszcza rygla.
_________________ Pozdrawiam
Piotr
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-10-19, 00:27, w całości zmieniany 2 razy
Problem rozwiązany dzięki za chęć pomocy.
Stwierdzam, że konstrukcja zamka klapy w dacii sandero sięga geniuszu inżynierskiego najwyższych lotów. Elementy tego zamka to chyba jakiś naćpany student polibudy projektował.
Spieszyłem się więc zdjęć nie porobiłem, Napiszę że przyczyną usterki było wypięcie sworznia łączącego zatrzask zamka z mechanizmem przycisku. Usterka banalna w usunięciu. Wszystko widoczne jak na dłoni po zdjęciu osłony wewnętrznej mechanizmu zamka i wycieraczki. Obawiam się, że problem powróci patrząc na konstrukcję tego elementu. Przy okazji gdy będę miał więcej czasu postaram się przerobić to połączenie aby problem nie powracał,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum