Trochę grzebałem na forum, ale jakoś nie mogę trafić na potrzebne informacje... Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów wymieniał tworzywową tuleję prowadzącą na prawym wyjściu maglownicy dowolnej Dacii ze wspomaganiem?
Chodzi o skasowanie poprzecznego luzu na prawym drążku kierowniczym na wyjściu z maglownicy. Wiem, że Renault nie oferuje jako samodzielne części zamienne żadnej wewnętrznej części przekładni, nie ma więc i tej tulei, ale wspomniane tuleje dostępne są dla różnych marek jako produkt niezależnych firm produkujących części. W sieci jest trochę tematów- filmików z wymiany tej tulei, ale w większości z rynku rosyjskiego i dotyczą przekładni Renault, bez wspomagania. Czyżby konstrukcja naszych przekładni była zupełnie inna, czy może łatwa wymiana tego elementu w przekładni ze wspomaganiem nie jest możliwa?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-12-14, 10:34, w całości zmieniany 2 razy
No dobra, trochę wprowadzenia
W styczniu- lutym pojawiły się u mnie stuki od strony prawego koła występujące czasami podczas wolnego manewrowania po parkingu, czy pokonywania niektórych nierówności. A szczególnie podczas ruszania przy cofaniu, gdy silnik jest jeszcze zimny i ma większe drgania. Dla mnie na słuch- stuk twardy, niemal metaliczny- jak nic przegub kulowy wahacza. Odwiedzałem z tym ASO (oczywiście wtedy akurat nie stukało), wykluczyli przegub, przejrzeli całe zawieszenie, nie znaleźli nic. Obserwować, przyjechać gdy będę mógł pokazać, że naprawdę stuka. Gdy się ciut ociepliło problem właściwie zniknął i wrócił teraz w listopadzie, znowu gdy temperatury spadły, tuż przed ostatnim przeglądem gwarancyjnym. Znowu to zgłaszałem, była jazda testowa i... oczywiście niewiele słychać (to znaczy ja coś tam słyszę a mechanik nie). Ale dobra, tym razem szukali dokładniej i znowu zawieszenie idealne. Skończyło się wymianą poduszki silnika- niby mogła być rozwulkanizowana- faktycznie jest wymieniona. Pojeździłem kilka dni- dupa, stuka nadal. Wybrałem się na obdukcję na podnośniku do znajomego- zawiecha faktycznie idealna, za to poprzeczne szarpanie za prawy drążek kierowniczy wykazuje luz i stuk, który zweryfikowany w kabinie, staje się właśnie tym, który słyszę. No i teraz chciałem się przygotować teoretycznie do tematu a tu... nic, jakby nikt nie miał takiego problemu.
Poniższy film najlepiej pokazuje o co chodzi (choć nie jest to nasza przekładnia):
Wiadomo też, że można to wymienić bez wyjmowania przekładni z samochodu- wymieniałem toto kiedyś w Ładzie, miałem też wymieniane i w Daewoo. Tu przykład z Renault:
Sęk w tym, że w tych przypadkach była to normalnie dostępna część zamienna- w Renault oczywiście nie istnieje. Przynajmniej nie znalazłem rozpiski wewnętrznych części przekładni- tylko całość. Dlatego szukam informacji jak wygląda ten element u nas, jak jest mocowany, jaki ewentualnie pasuje i czy jest możliwa łatwa wymiana. Nie znalazłem rysunków, zdjęć, filmów z rozbiórką Daciowych przekładni. Jak widać na naszym forum też nikt nie przerabiał tego tematu.
Fakt- przekładnie ze wspomaganiem uchodzą za pancerne w porównaniu do zwykłych, tak też było w przypadku Daewoo. No u mnie najwyraźniej się nie potwierdza...
A tutaj dla porównania- jak to jest pięknie rozwiązane i jak wygląda taka część zamienna w pewnym Hyundaiu- piękny metalowo-tworzywowy element wkręcany na końcu przekładni. I to jest bajka- można?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-12-16, 10:20, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3959 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-16, 12:16
Przytoczone opisy znam. Nie ma tam konkretów, których szukam- czy jest i jak wygląda element ślizgowy na prawym wylocie przekładni. Skupiają się głównie na regulacji i usuwaniu luzu na mechanizmie zębatki- teorię znam. Takiego luzu u mnie nie ma- nie ma luzu na lewym drążku kierowniczym, bezpośrednio przy mechanizmie przekładni. Nie ma też żadnego luzu wzdłużnego przekładni, stuków nie da się też wywołać kręceniem kierownicą, ani ze wspomaganiem, ani przy wyłączonym silniku.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-12-16, 12:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3959 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-16, 14:18
Zacząłem się już doktoryzować w budowie przekładni kierowniczych i sprawa jest coraz bardziej dziwna...
W przypadku przekładni ze wspomaganiem hydraulicznym nie może tam być tego typu tulei prowadzącej, bo całość musi być z tej strony absolutnie szczelna. Jest tuleja z oringami zewnętrznymi i wewnętrznymi jednocześnie do prowadzenia i uszczelnienia cylindra przekładni. Nie wiem tylko jak ona wygląda w Renault i jak jest tam mocowana. W każdym razie dziwne, bo taki luz jak wyczuwalny u mnie oznaczałby jednocześnie luz na tym uszczelnieniu a to z kolei musiałoby skutkować wyciekiem oleju do wewnątrz gumowej osłony drążka i zanikiem wspomagania.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-12-16, 14:54, w całości zmieniany 2 razy
Wspomniany w drugim linku zestaw naprawczy RE 9018 KIT do przekładni ze wspomaganiem faktycznie nie zawiera takiej tulei, natomiast w podręcznikach serwisowych i katalogach części do starych modeli Renault można ją znaleźć w wersjach bez wspomagania - tu przykład z clio I:
nr 6 - 7700794702
Wygląda zatem na to, że Twój przewód doktorski nadaje się do obrony ;)
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1960 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-12-16, 20:17
Dymek a do kiedy masz / miałeś gwarancję na samochód ? Jeżeli Gwarancja skończyła się Tobie w grudniu i przed jej wygaśnięciem zgłaszałeś problem ze stukaniem, masz jeszcze 30 dni na zgłoszenie reklamacji na ostatnią usługę. Jeżeli faktycznie masz luz na przekładni i wiesz jak go wykazać to jedź na stację diagnostyczną niech diagnosta to sprawdzi i poproś o wydanie oświadczenia, iż w aucie występuję luz na przekładni kierowniczej i należy go usunąć aby auto było dopuszczone do ruchu drogowego. Z kwitkiem tym idziesz do ASO w którym byłeś na ostatnim przeglądzie i składasz reklamacje na stuki które zgłaszałeś a w ASO ich nie znaleźli a na stacji diagnostycznej już tak. U mnie w Dusterze wymienili mi przekładnie na nowa chociaż na początku nie chcieli ale postraszyłem, że przyniosę zaświadczenie ze SKP i będą musieli się do tego ustosunkować i wymienili przekładnie bez gadania.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3959 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-17, 09:06
dudu$ napisał/a:
U mnie w Dusterze wymienili mi przekładnie na nowa chociaż na początku nie chcieli ale postraszyłem, że przyniosę zaświadczenie ze SKP i będą musieli się do tego ustosunkować i wymienili przekładnie bez gadania.
No, ale u Ciebie to było jeszcze w okresie gwarancji a u mnie już niestety po (przedłużona z Easy Service była do 29.11). Nie wiem jak to naprawdę wygląda od strony prawnej w tej konkretnej sytuacji, ale jakoś czarno to widzę. Skąd wziąłeś info o tych 30 dniach? Masz na to jakiś paragraf? W każdym razie wybieram się na SKP i będę próbował uzyskać na to jakiś papier, o ile luz się potwierdzi. Czytałem Twój wątek, ale nie napisałeś tam jasno czy wymiana przekładni wpłynęła na te stuki, na które długo narzekałeś z rejonu prawego koła?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-12-17, 09:44, w całości zmieniany 2 razy
U mnie w Dusterze wymienili mi przekładnie na nowa chociaż na początku nie chcieli ale postraszyłem, że przyniosę zaświadczenie ze SKP i będą musieli się do tego ustosunkować i wymienili przekładnie bez gadania.
No, ale u Ciebie to było jeszcze w okresie gwarancji a u mnie już niestety po (przedłużona z Easy Service była do 29.11). Nie wiem jak to naprawdę wygląda od strony prawnej w tej konkretnej sytuacji, ale jakoś czarno to widzę. Skąd wziąłeś info o tych 30 dniach? Masz na to jakiś paragraf? W każdym razie wybieram się na SKP i będę próbował uzyskać na to jakiś papier, o ile luz się potwierdzi. Czytałem Twój wątek, ale nie napisałeś tam jasno czy wymiana przekładni wpłynęła na te stuki, na które długo narzekałeś z rejonu prawego koła?
w serwisie w którym pracuję jeśli w listopadzie na przeglądzie zgłaszałbyś uwagi do układu kierowniczego nic by nie wykryto a w grudniu przyszedłbyś z papierem z SKP to zostałoby zrobione jeśli nie na gwarancji to na tzw "dobrej woli" . Oczywiście przebieg od przeglądu tez byłby brany pod uwage.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1960 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-12-17, 18:45
Dymek napisał/a:
dudu$ napisał/a:
U mnie w Dusterze wymienili mi przekładnie na nowa chociaż na początku nie chcieli ale postraszyłem, że przyniosę zaświadczenie ze SKP i będą musieli się do tego ustosunkować i wymienili przekładnie bez gadania.
No, ale u Ciebie to było jeszcze w okresie gwarancji a u mnie już niestety po (przedłużona z Easy Service była do 29.11). Nie wiem jak to naprawdę wygląda od strony prawnej w tej konkretnej sytuacji, ale jakoś czarno to widzę. Skąd wziąłeś info o tych 30 dniach? Masz na to jakiś paragraf? W każdym razie wybieram się na SKP i będę próbował uzyskać na to jakiś papier, o ile luz się potwierdzi. Czytałem Twój wątek, ale nie napisałeś tam jasno czy wymiana przekładni wpłynęła na te stuki, na które długo narzekałeś z rejonu prawego koła?
co do tych 30 dni to otrzymałem taka informację ostatnio dzwoniąc na infolinie w sprawie teściowej Dustera. W listopadzie przed zakończeniem gwarancji auto zostało wstawione do ASO na wymianę oleju, przedłużenie gwarancji na perforację oraz usuniecie zaparowanej lampy wstecznego oraz brzęczeniom spod deski rozdzielczej od strony pasażera podczas jazdy po nierównościach. Serwis podczas odbioru auta powiedział, ze pogrzebali pod deską i wszystko jest już ok ale niestety nie było, dlatego też po kilu 10 dniach zadzwoniłem do nich ze zgłoszeniem reklamacyjnym na nieusunięcie zgłoszonego problemu. Auto było już po gwarancji i pani powiedziała, że przyjmą bez problemy auto i usuną problem ( a raczej będą próbować) bo od odebrania auta nie minęło 30 dni więc przysługuje mi tz. gwarancja. Co do stuków w moim aucie to niestety nie są one powiązane z zawieszeniem, układem kierowniczym itp. Obstawiam, że może to być jakiś luźny element gdzieś pod nadkolem, może zderzakiem nie wiem, straciłem zapał i chęci . Na pewno u mnie nie wpływają one na bezpieczeństwo jazdy bo z 5 razy byłem już na SKP ( ostatnio w listopadzie) i auto jest w idealnym stanie. Nie masz nic do stracenie załatw sobie zaświadczenie z SKP i uderzaj do RRG lub pisz reklamację do Renault Polska. W najlepszym wypadku wymienią przekładnie na nową a w najgorszym odbiją temat i będziesz musiał naprawi to sam - na szczęście regeneracja przekładni nie jest tak drogie jak regeneracja wtrysków i kosztuje z demontażem/montażem 900-1200zł
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3959 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-19, 20:15
Niestety- jednak nie mam podstaw do dalszej zabawy. Byłem na dwóch SKP, diagności wiedzieli czego mają szukać i... jedyną opinią jaką mogą mi wystawić, to to, że zawieszenie oraz układ kierowniczy są w idealnym stanie. Żadnych uwag co do nadmiernych luzów, bezpieczeństwa itp. Zaliczyłem nawet jazdę próbną z jednym diagnostą, klasyka jak w ASO- chcesz komuś pokazać, to stuków brak. 😇
Taki trochę paradoks- jakoś nie cieszysz się, że masz sprawne auto.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-12-19, 20:33, w całości zmieniany 1 raz
w takim razie wg mnie problem tkwi w poduszce/łożysku amortyzatora przód z tym że niekoniecznie z prawej . te elementy czasem dają takie dziwne efekty gdy się wyrabiają, szukasz po całym aucie a przyczyna tkwi w niespodziewanym miejscu
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3959 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-20, 10:49
Nie, nie- ja nie szukam innego winnego, bo mam właściwie pewność, że te dźwięki generuje maglownica.
Tyle, że w dążeniu do rozwiązania tego problemu jestem już finansowo zdany tylko na siebie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum