Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-06-13, 19:40
podsiar napisał/a:
Ooo! a wyciągałeś fotel z samochodu czy tylko wsadziłeś rękę z rozpylaczem pod fotel i dawaj?!
Nic nie wyciągałem - można dość łatwo spryskać od spodu Najlepiej coś podłożyć, aby nie ubrudzić tapicerki, wykładziny czy plastików.
Ostatnio też coś zaczęła mi trzeszczeć sprężyna w lusterku w czasie składania i spryskanie tym smarem też załatwiło sprawę.
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-06-13, 19:42, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-06-13, 20:08
Jan Dusigaz, przy pierwszym fotelu tak - mam Motul-a do smarowania łańcucha w motorze, ale było mi go szkoda i kupiłem biały smar bez PTFE w E.Leclerc.
Jan Dusigaz, przy pierwszym fotelu tak - mam Motul-a do smarowania łańcucha w motorze, ale było mi go szkoda i kupiłem biały smar bez PTFE w E.Leclerc.
to mam podobnie motul do moto a do daćki castrola stosuję (dostałem kiedyś w gratisie) - sprawdza się znakomicie przy drobnych zabezpieczeniach antykorozyjnych oraz smarowaniu elementów
Jan Dusigaz, przy pierwszym fotelu tak - mam Motul-a do smarowania łańcucha w motorze, ale było mi go szkoda i kupiłem biały smar bez PTFE w E.Leclerc.
ten PTFE to jakiś teflon/powłoka?
Zanabędę i zastosuję, wszystkiego warto spróbować by wyeliminować skrzypienie! PS. miał ktoś tak, że te boczki w trzymające plecy w oparciu się zniekształciły?
_________________ Przychodzi taki moment życia, że od pojemności silnika ważniejsza staje się pojemność bagażnika.
Zanabędę i zastosuję, wszystkiego warto spróbować by wyeliminować skrzypienie!
W moim wypadku to pomogło - także warto spróbować. Spryskaj sobie tym prowadnice i od spodu elementy stelaża fotela ( tam też są takie sprężyny podtrzymujące siedzisko). Nie jest to zaiste wielki wydatek ( coś około 15 zł za 400 ml.) a smar na pewno znajdzie też inne zastosowanie w domu, przy samochodzie, rowerze itp. Nie łapie też tak mocno "syfu".
No i wziąłem się za smarowanie (środek zanabyłem w Castoramie za 10zł). Tak jak pisałem wcześniej, od początku mam problem z prawym wyprofilowaniem siedzenia, chodzi o trzymanie boczne gdyż odkształcało się na bok. Zdjąłem tapicerkę oparcia i okazało się, że gąbka jest mocno uszkodzona, właściwie cały bok jest oderwany :(
Póki co przymocowałem oderwany kawałek opaskami samozaciskowymi do stelaża, fotel trzyma formę i w końcu jest wygodnie ale mimo dokładnego i obfitego spryskania smarem nadal skrzypi jak cholera...
Chyba czeka mnie wymiana
_________________ Przychodzi taki moment życia, że od pojemności silnika ważniejsza staje się pojemność bagażnika.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-07-29, 15:47
podsiar, i co "wymyśliłeś" w temacie ?
U mnie ostatnio zaczął znowu skrzypieć fotel kierowcy - ponownie psiknąłem same sprężyny podtrzymujące siedzisko i znowu mam kłopot z głowy
W Loganie sedan 2015 tez się buja - aktualnie 60kkm przebiegu, buja się od przynajmniej 30kkm.
Najlepsze jest to, że ważę 65kg, więc fotel nie ma szczególne ciężko
"bujanie" fotela kierowcy w modelu nie występuje , natomiast było skrzypienie , więc spód fotela oraz jego boki a w szczególności szczeliny w miejscu wpięcia pasów ( fotel kierowcy i pasażera) potraktowałem sprajem do kokpitu - dwa w jednym zapach i brak skrzypienia. Jak na razie po przejechaniu ponad 1000km nic nie skrzypi . Pewnie za jakiś czas zabieg będzie do powtórzenia.
Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023 Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 109 Skąd: DW
Wysłany: 2016-12-09, 12:11
U mnie nadal się buja, robi się coraz gorzej. Uważam że tłumaczenie TTTM jest nieakcepowalne. Może warto zrobić listę ViN i zgłosić problem bezpośrednio do centrali? Uważam, że takie bujanie może być wręcz niebezpieczne.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-12-09, 12:56
Jak nie chcą wymienić z gwarancji, to może ich nękać z rękojmi? Róznica taka, że gwarancja jest w pewnym sensie dobrowolna: gwarant może sam ustalać jej warunki, ograniczać zakres napraw. Ale rękojmia nie podlega żadnym ograniczeniom.
Miałem ten problem, w Lodgy, na gwarancji naprawione.
Bujanie było na tyle wyczuwalne, że powodowało straszny dyskomfort podczas hamowania.
Przed wymiana, chcieli mi udowodnić, że ten typ tak ma i poszliśmy do salonu Dacio obok :)
Niestety, róźnica była znaczna. Tam był lekki, aczkolwiek wyczuwalny luz, a u mnie wyraźny.
Nie mierzyłem ile się ruszał zagłówek ale 2 cm na pewno.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-12-09, 15:21
Mnie w czasie przeglądu, gdy zgłosiłem skrzypiący fotel powiedzieli, ze skoro poradziłem sobie z tym problemem we własnym zakresie to oni już tego nie będą poprawiać - także cyrk na kółkach
Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017 Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Mar 2017 Posty: 113 Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-03-18, 22:03
mekintosz napisał/a:
Cóż, tak być nie powinno ale wciąż w daci TEN TYP TAK MA. Być może , gdy dacia przeprojektuje fotele w nowych daciach po 2016 roku będzie dobrze. Walcz, niech wymieniają stelaż, prowadnice etc.
I wiadomo, czy przeprojektowali w modelach 2017?
A czy te bez regulacji wysokości też się bujają (rozumiem zalety regulacji, ale pytam :) )?
Ostatnio zmieniony przez kn 2017-03-18, 23:10, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-21, 11:23
kn napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Cóż, tak być nie powinno ale wciąż w daci TEN TYP TAK MA. Być może , gdy dacia przeprojektuje fotele w nowych daciach po 2016 roku będzie dobrze. Walcz, niech wymieniają stelaż, prowadnice etc.
I wiadomo, czy przeprojektowali w modelach 2017?
A czy te bez regulacji wysokości też się bujają (rozumiem zalety regulacji, ale pytam :) )?
Bez regulacji się nie bujają.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017 Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Mar 2017 Posty: 113 Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-04-20, 11:46
Wrócę do wątku. Ktoś, coś? Zmieniali po liftingu te fotele? Jeśli zmieniali, to ewentualne bujanie wyjdzie za jakiś czas, ale zmiana może być objawem działań w dobrym kierunku. Stąd moje pytanie.
Wrócę do wątku. Ktoś, coś? Zmieniali po liftingu te fotele? Jeśli zmieniali, to ewentualne bujanie wyjdzie za jakiś czas, ale zmiana może być objawem działań w dobrym kierunku. Stąd moje pytanie.
Ja mam z 2015 roku i też w jednym ustawieniu skrzypi, ale wystarczy pokrętło przestawić choćby o jeden trybik i działa bez zarzutu.
Wrócę do wątku. Ktoś, coś? Zmieniali po liftingu te fotele? Jeśli zmieniali, to ewentualne bujanie wyjdzie za jakiś czas, ale zmiana może być objawem działań w dobrym kierunku. Stąd moje pytanie.
Ja mam z 2015 roku i też w jednym ustawieniu skrzypi, ale wystarczy pokrętło przestawić choćby o jeden trybik i działa bez zarzutu.
w 2017 to samo (jakby stara sprężyna skrzypi) przestawi się delikatnie i jest cisza
Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: Limited
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Paź 2016 Posty: 52 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-20, 19:34
Witam
U mnie nie skrzypi (może od razu ze względu na wymiary przestawiłem na pozycję "nie skrzypi"). Za to ze dwa razy odczułem to bujnięcie. Chociaż na co dzień nie buja - może z racji mojej masy???
Pozdrawiam
Pabloo
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1812 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-08-24, 20:57
W moim mcv II fotele się nie buja ale gdy tylko na liczniku pojawił się przebieg 60 tyś km zaczęły skrzypieć jak zawiasy starej szafy, szczególnie fotel pasażera który jest od okolo 8 tyś km bardzo rzadko użytkowany. Jak na razie próbowałem psikać sprayem do smarowania fotele od dołu ale niestety nie pomogło. Zastanawiam się czy nie wysmarować ich od dołu jakąś cieńką warstwą towotu, bo te skrzypienie jest strasznie denerwujące. Wersja mojego logana to Ambiance czyli fotele bez regulacji wysokości
Dokker laureate zakupiony w lipcu 2017r, (po lifcie) ,w najniższym położeniu fotela BUJA
Auto ma przejechane trochę ponad 3 tyś km.
Zgłaszać na reklamację już , czy czekać do pierwszego przeglądu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum