Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dyskusja nt. zaworu EGR
Autor Wiadomość
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-03-11, 10:12   Dyskusja nt. zaworu EGR

jackthenight napisał/a:
W benzyniakach 1.4 MPI lub 1.6 MPI żadnych zaworów EGR nie ma.
Zawory EGR występują w dieslach.

Nieprawda, w benzyniakach tak samo są zawory egr. Wyglądają tylko trochę inaczej.
Tak to wygląda w 1.6 8V.:
http://allegro.pl/listing...t&change_view=1
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-03-11, 14:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-03-11, 11:07   

oczywiście że są zawory EGR w beznyniakach tak samo nawet w skuterach jest coś podobnego ;-)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-11, 11:22   

Jest jak pisze jackthenight - w Daciach EGR jest wyłącznie w dieslach.
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-03-11, 11:53   

To tylko sie cieszyc, ze nie ma bo w tej aukcji silnik 1.6 16V 2001R od Renault Megane posiada EGR. To dziwne i jesli to prawda ze w Daciach zdowngradeowali silniki benzynowe o EGR to zmniejszyli ilosc mozliwych usterek silnika o 1 ;-) Z ekologia to raczej nie mialo nic wspolnego.
_________________

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-11, 11:55   

TAXI AIRPORT napisał/a:
Nieprawda, w benzyniakach tak samo są zawory egr.


W renault stosowali, ale w Dacii w silnikach benzynowych 1.4 i 1.6 MPI nie stosują.

Lukas87 napisał/a:
oczywiście że są zawory EGR w beznyniakach


Oczywiście że nie ma.

Daster napisał/a:
To dziwne i jesli to prawda


To prawda i ja się z tego cieszę.

W silnikach 1.6 16V K4M692, K4M696 również nie ma zaworu EGR.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-03-11, 12:07, w całości zmieniany 3 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-11, 13:42   

jackthenight napisał/a:
W silnikach 1.6 16V K4M692, K4M696 również nie ma zaworu EGR.


czy wiesz czym te silniki się różnią i który z tych silników jest w Dusterze? w instrukcji jest podane tylko tyle: K4M :-(
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-11, 13:56   

W dusterze 1.6 z napędem 4x4 jest silnik K4M 606 - tutaj tylko podejrzewam, że nie ma zaworu EGR - jak wrócę do domu to sprawdzę to dokładniej.

EDIT: Sprawdziłem i okazuje się tak jak przypuszczałem, że nie ma zaworu EGR.
Oznacza to, że w żadnym silniku benzynowym Dacii nie ma zaworu EGR.
Tylko silniki diesla w Dacii posiadają zawór EGR.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-03-11, 17:26, w całości zmieniany 4 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-11, 17:54   

@TD Pedro: W broszurze z Dacia.PL, w tabelce z danymi technicznymi jest przecież podany dokładny typ silnika - w 4x4 jest 606.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-11, 19:50   

@laisar bazując na otrzymanej wraz z samochodem: "Instrukcja obsługi Dacia Duster" Rozdział 6: Dane techniczne, tabelka DANE TECHNICZNE SILNIKÓW (str. 6.5) info dot. silnika benzynowego która podaje typ silnika K4M, po przeczytaniu Twojego postu sprawdziłem w prospekcie i rzeczywiście jest podana bardziej szczegółowa informacja, tj. typ silnika K4M606,
sądziłem, że takie info powinno być również a może przede wszystkim zawarte w Instrukcji obsługi :-)
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 2011-03-11, 20:09   

A co to jest zawór EGR i do czego służy ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-11, 20:16   

http://pl.wikipedia.org/wiki/EGR


TD Pedro napisał/a:
sądziłem, że takie info powinno być również a może przede wszystkim zawarte w Instrukcji obsługi :-)

Prawdopodobnie chodzi o to, żeby mogła posłużyć także do modeli, których jeszcze nie ma - ot, taka daciowa oszczędność...
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 2011-03-11, 20:27   

Dziekuję za szybka odpowiedź.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-13, 19:57   

Co do zaworu EGR, to widziałem jak wygląda kolektor ssący w silniku z takim zaworem. Pierwsze, co zrobić po kupnie, to ten zawór odłączyć najlepiej ;-) We wtyczkę jak ktoś chce, to można wpiąć emulator i nie będzie nawet błędu wyrzucać. W elektronicznym części do zrobienia czegoś takiego to góra 10zł.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2013-07-14, 15:15   

A gdzie ten EGR się znajduje i czy samemu da radę go czyścić ?
_________________

 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-07-15, 22:35   

antropolog napisał/a:
A gdzie ten EGR się znajduje i czy samemu da radę go czyścić ?


_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Domel 


Marka: Dacia
Model: LoganMCV
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 187
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-07-15, 23:16   

a też Wam tyka EGR? jak słucham silnika na wolnych obrotach to taki pstryk co jakiś czas jest. Podobno to właśnie EGR.
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2013-07-15, 23:38   

dzieki Lukas87
_________________

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-10, 16:15   

Czy ktoś już ma za sobą czyszczenie tego zaworu EGR w DCI ?
Czy coś to daje ?
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2014-01-10, 17:01   

A to w ogóle się czyści EGR? Jak u mnie ten zawór buczał, ASO wymieniło mi w ramach gwarancji. Nowy nie buczy od 2,5 roku.
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2014-01-10, 19:26   

O ile mi wiadomo to jak będzie go trzeba czyścić to sam to zakomunikuje na desce, nie da się go zmusić do samodzielnego wyczyszczenia w innym terminie
_________________
Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-10, 22:25   

Tak jak wszystko co posiada mechanizm mechaniczny a nie samą elektronikę - sprężyna odbijająca i pracujący w sadzy silnika diesla , wymaga czyszczenia a przynajmniej może się zabrudzić i przytkać. Poza tym nie ma w moim przynajmniej silniku dieslowskim 1.5dci czujnika przytkania kanałów dolotowych i zabrudzenia samego EGR.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-11, 16:10   

Mam pytanko czy ta rurka zaznaczona na zielono i podpisana , to faktycznie kolektor ssący w 1.5 DCI biegnący tylko od tego złączenia z EGRem a później jest praktycznie zintegrowany z głowicą silnika ? Czy da radę wyczysćić i zdjąć ten kolektorek za tą rurką ? Bo widać tylko nakrętki od kol. wydechowego ... albo ja coś źle widzę...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-12, 19:59   

No i jak myślicie ? podbijam pytanie ^
Chyba tylko ta rurka jest demontowalna z kolektora ssącego , czyli mniej więcej jak się kończy zielona linia....? 8-)
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-12, 21:08   

Ja czyściłem EGR w Kangoo DCI z 2 lata temu jak się zacinał i od tego czasu spokój.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2014-03-12, 21:12   

A jak kolega czyścił owo cudo (EGR)? Sprężone powietrze, czy jak?
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2014-03-12, 21:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne