Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2020
Dołączył: 22 Maj 2020 Posty: 18 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-24, 10:55 Dźwięk pełnej butli podczas tankowanie LPG
Czy w Dusterach z fabrycznym LPG jest dzwiek 'tyrkania' gdy butla jest pelna?
Tak mialem w samochodzie z gazem BRC.
Wczoraj pierwszy raz tankowalem LPG na Orlen i nie bylo tego dzwieku, tylko gaz przestal tankowac sie. Od razu odpialem pistolet, czujnik pokazuje pelen zbiornik.
Czy cos u mnie jest nie tak?
Jest ok. To terkotanie to dźwięk zaworu. Czasem terkocze, czyli zamyka się i otwiera naprzemiennie, czasem bardzo zwalnia tankowanie a czasem odcina całkowicie. To zależy od tak wielu czynników, że nie ma reguły co nastąpi. Najlepiej jest wtedy jak zawór po prostu odcina tankowanie.
Jeżeli zawór odciął tankowanie, to jest dobrze. Tak powinien działać sprawny wielozawór. Terkotanie to próba jego zadziałania. Zawór zamyka się i otwiera w szybkim tempie. Tak na prawdę, to terkot jest objawem źle działającego wielozaworu, który nie odcina dopływu gazu. Jednak nikt nawet nie próbuje tego dostrajać, bo nie ma to sensu.
U Ciebie działa to idealnie. Po osiągnięciu zadanej objętości gazu, zawór się zamyka. Tak ma być.
Wysłany: 2020-07-13, 23:09 Re: Dźwięk pełnej butli podczas tankowanie LPG
Mirek napisał/a:
Czy w Dusterach z fabrycznym LPG jest dzwiek 'tyrkania' gdy butla jest pelna?
Tak mialem w samochodzie z gazem BRC.
Wczoraj pierwszy raz tankowalem LPG na Orlen i nie bylo tego dzwieku, tylko gaz przestal tankowac sie. Od razu odpialem pistolet, czujnik pokazuje pelen zbiornik.
Czy cos u mnie jest nie tak?
Idealnie działający zawór robi po prostu odcięcie gazu (lekki stuk)- weszło ileśi więcej nie wejdzie.
Bardzo dobrze działający zawór przy pełnym zbiorniku z wielką niechęcią pozwoli bardzo powoli dodać kilka setnych litra (takie cyk- cisza- cyk -cisza -cyk) - tak mi działa zazwyczaj w moim sandero
Dobrze działający zawór cyka częściej i pozwala więcej "dotankować" - tak miałem zwykle w poprzednich autach ("tyrkanie" , o którym pisałeś).
Kiepsko (by nie powiedzieć wcale) działający zawór prawie nie daje po sobie znać - i to, że jest pełna butla widzimy po zmniejszonym mocno tempie przyrostu sprzedanego gazu. Też tak miałem w jednym aucie. Potencjalnie niebezpieczne, bo można zatankować niebezpiecznie dużo.
Krótko mówiąc - miałeś dobrze działąjący zawór a teraz idealnie działający zawór.
_________________
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-07-13, 23:11, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum