Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-10-04, 01:17
Dławienie przy zimny silniku...Daster 1,6 4x2
Autor Wiadomość
artuditu4 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI
Wersja: Laureate
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-22, 19:17   Dławienie przy zimny silniku...Daster 1,6 4x2

Witam wszystkich!!!.
Od pewnego czasu zauważyłem że Daster kiedy sinik jest zimny nie ma chęci do jazdy. Na początku myślałem że może zadaje mi sie lecz kiedy dałem koledze się przejechać który pierwszy raz jechał tym wozem, stwierdził że coś jest nie tak.Samochód poprostu się dławi.Problem przechodzi po przejechaniu ok 1km i żadna kontrolka nie wykazuje problemu. Dodam że dławienie nie zawsze występuję. Zajrzałem więc do serwisu, gdzię komputer też niczego nie wykazał.Zostawiłem wóz w serwisie do momentu ostygnięcia silnika lecz kiedy to nastąpiło, Dasterowi nagle przeszła przypadłość (nie zawsze tak jest). Chłopaki w serwisie odprawili mnie z kwitkiem mówiąc że jest zbyt dużo niewiadomych.Rozumiem ich bo wiem że lista części jest długa i w zasadzie to może być wszystko!!!
Zapytam skromnie czy ktoś mi coś poradzi???
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-04-22, 19:36   

zauważyłem, że u mnie też przez pierwsze kilkaset metrów na zimnym silniku Duster jest trochę "leniwy" ... :-( potem mu przechodzi... :-P
 
lukka16 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,6 16V 105KM LPG 4WD
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 181
Skąd: Rybnik - Czernica
Wysłany: 2011-04-22, 20:06   

Miałem i mam to samo jakby dziura w gazie.
W serwisie błędów nie było lecz profilaktycznie wgrali nowy soft.
Dodam że te problemy były duże przy niskiej temperaturze zewnętrznej, teraz jest lepiej lecz da się to wyczuć. Po prostu nie pozwala to forsować silnika na zimnym :idea:
Chętnie się dowiem który serwis sobie z tym jako pierwszy poradzi.
_________________

 
firefox 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-22, 22:16   

Też niestety zauważyłem, że na zimnym szarpie mimo, że nie wkręcam go od razu na obroty i nie katuje. Pierwsze kilkaset metrów jak jest zimno, to słabo jedzie.
_________________
firefox
 
lukka16 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,6 16V 105KM LPG 4WD
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 181
Skąd: Rybnik - Czernica
Wysłany: 2011-04-23, 08:06   

Więc mamy do czynienia z plagą silników 1,6 w dusterach.
_________________

 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2011-04-23, 08:30   

Z jaką plagą??? :-/ która benzyna jest zrywna i ma chęć do wkręcania się na czerwone pole zaraz po odpaleniu zwłaszcza zimą przy solidnym minusie na zewnątrz?Wiosną,latem ,jesienią przy dodatnich temp.też po nocy czy dłuższym postoju(4-5 godz.i więcej) jest zimny silnik i chwilę potrwa zanim się wkręci na swoje obroty.Po odpaleniu dobrze dać silnikowi pokręcić się na jałowym biegu przez 30 sekund do 1 min niech złapie oddech :mrgreen: i dopiero ruszać z miejsca.
Ostatnio zmieniony przez wox 2011-04-30, 17:02, w całości zmieniany 4 razy  
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 532
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2011-04-23, 12:00   

bill666 masz 100% rację, każdy silnik musi dostać na zimnym starcie chwilę oddechu na złapanie smarowania i lekkiej temperatury. Dasterek to kolejna już benzyna w użytku, a w poprzedniku Pugu 306 (1,6 Pb 88KM) jest / było to samo.
Na zimno można tylko skatować silnik.

Mokrego dyngusa i smacznych jaj. :lol:
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-04-23, 13:12   

billbill666 napisał/a:
Po odpaleniu dobrze dać silnikowi pokręcić się na jałowym biegu przez 30 sekund do 1 min niech złapie oddech

Odpalamy i od razu (chociaż) DELIKATNIE ruszamy.
Ostatnio zmieniony przez wox 2011-04-30, 17:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
firefox 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-23, 14:23   

chodziło o to, że szarpie jak się jedzie na powoli ok. 20km/h 2 biegu zaraz po starcie...Panowie nie chodzi o katowanie auta!
_________________
firefox
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-04-23, 17:33   

Znam ten ból... ;-) Mechanik, serwis rozkładają bezradnie ręce, a problem cały czas istnieje. Wiem, że moja historia pasuje jak pięć do nosa. Nie ten silnik, nie ta epoka. W Polonezie z silnikiem 82 KM (tzw. wzmocnionym) cały czas miałem problem z dławieniem się zimnego silnika. Wciskało się pedał gazu i żadnego przyspieszenia, ruszało się z miejsca, a silnik dławił się i szarpał. Trzeba było bardzo delikatnie operować pedałem gazu, cierpliwie czekać aż się silnik dobrze rozgrzał. Regulacja gaźnika, sprawdzanie instalacji paliwowej nic nie dawało. Wszystko było w porządku, samochód sprawny.

Jak się silnik rozgrzał, to był jak rakieta. Dziarski i zrywny, ale pierwsze kilometry doprowadzały do szewskiej pasji.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2011-04-23, 17:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
123tomek 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V MPI + LPG
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 24
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-07-14, 09:45   

W moim Escorcie miałem podobnie i winien był uszkodzony zawór odpowietrzania skrzyni korbowej. Nie wiem jak jest w Dusterach ale jakiś układ dolotowy jest na pewno więc może to jest to.
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2011-07-19, 17:37   

Mam 1.6 8V w Sandero Stepway i mam podobne odczucia. Rano przekręcam kluczyk i delikatnie ruszam, a że z samego końca osiedla zanim wyjadę to mam do pokonania kilka progów zwalniających, szlaban, zastawione wąskie uliczki, skrzyżowania równorzędne, znów progi aż w końcu światła :) to trójki przez 1500m nie mogę wrzucić. Kiedy podjadę do domu na chwilę i muszę znów pokonać tor przeszkód, silnik ciepły, nie ma problemu. Z samego rana, mam wrażenie że wyraźnie brakuje motorowi mocy, dusi się i chciałby zapewne większe obroty, ale nie ze mną te numery :lol: Co ciekawe, w drugim Sandero przypadłość ta nie występuje, albo nie zauważyłem :)
_________________
---
Stepway
 
lukka16 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,6 16V 105KM LPG 4WD
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 181
Skąd: Rybnik - Czernica
Wysłany: 2011-11-16, 21:13   

Opisywałem już wyżej że mam na zimnym dziurę w gazie a obroty falują do czasu wstępnego zagrzania silnika (przejechane 200-500m).
W jednym serwisie wgrali nowy soft do kompa i powiedzieli że jest okey a objawy nie ustały na powtórne informacje serwis zareagował - ten typ tak ma :shock: .
Moje problemy skończyły się po wizycie w innym serwisie gdzie przeprowadzono czyszczenie przepustnicy i żadnej nierównej pracy nie da się już wyczuć.
Tam po moim opisie od razu wiedzieli co to może być i po dwóch godzinach jak nowy :-D
_________________

Ostatnio zmieniony przez lukka16 2011-11-16, 21:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
squdo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x4 PB
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 34
Skąd: Mazury
Wysłany: 2012-02-05, 21:39   

i u mnie to samo; jak przejadę z 200m problem ustępuje
Początkowo przeszkadzało mi to gdyż w żadnym innym aucie tego nie było, aktualnie przyzwyczaiłem się.
_________________
www.jacht.com.pl
 
lukka16 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,6 16V 105KM LPG 4WD
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 181
Skąd: Rybnik - Czernica
Wysłany: 2012-02-05, 22:04   

Jak już pisałem w innym miejscu.
Była to zabrudzona przepustnica.
Reklamowałem kilkakrotnie i w końcu zrobili.
_________________

 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-09-09, 18:29   

Pojawiło mi się ostatnio to samo i co najfajniejsze - przy włączaniu się do ruchu na naprawdę ruchliwej w drodze. Co za stres. Ciśniesz a tu nic. I to nieprawda , ze tak ma być. Problem jest w oprogramowaniu. Gdzieś to czytałem na tym forum. Ponoć na starym sofcie tak było teraz jest nowe i przegrywają jak ktoś zgłasza.
Silnik nie moze się dławić bo auto jest niebezpieczne. W razie konieczności przyspieszania na zimnym ma spalić więcej - tj. dać bogatszą mieszankę ale przyspieszać. Jak miałem poloneza 13 lat temu to najzrywniejszy był zimny na ssaniu :mrgreen: . Komputer ma doprowadzać też do takiego składu aby kierowca bezpiecznie włączał się do ruchu na zimnym silniku.
To przecież podstawowy manewr na zimnym silniku.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2013-09-09, 18:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-09-10, 09:14   

problem może mieć związek z LPG
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-09-10, 14:06   

lukka16 napisał/a:
Moje problemy skończyły się po wizycie w innym serwisie gdzie przeprowadzono czyszczenie przepustnicy i żadnej nierównej pracy nie da się już wyczuć.

A jaki przebieg mial wtedy Twoj Duster?
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-09-10, 18:04   

Dar1962 napisał/a:
problem może mieć związek z LPG

A być może bo przed lpg tego efektu nie kojarzę. Będę miał w przyszłym miesiącu przegląd lpg u Pietrzaka w Świętochłowicach to powiem.
Falowanie obrotów już też zaliczyłem ok.4 miesiące temu. Przeczyścili przepistnicę, zniknęło i nie pojawia się.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2013-09-10, 18:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-09-11, 07:31   

Trochę obok. LPG nie ma stabilnych parametrów i jest protezą dla silnika benzynowego. I MSZ stąd biorą się problemy ze stabilną pracą. Widać to nie tylko na naszym Forum. Chwilowe oszczędności eksploatacyjne w dłuższym okresie użytkowania doprowadzają użytkowników o dodatkowy ból głowy.
 
dragon 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-09-12, 09:40   

U mnie objawy wystąpiły rok temu. Po czyszczeniu przepustnicy wszystko ustąpiło.
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-09-13, 16:11   

chriskb napisał/a:
Chwilowe oszczędności eksploatacyjne w dłuższym okresie użytkowania doprowadzają użytkowników o dodatkowy ból głowy.

To samo ktos moglby powiedziec o wspolczesnych, "nowoczesnych" dieslach. Dlatego lepiej unikac takich "Trochę obok."
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2013-10-02, 08:24   

U mnie zaobserwowałem to ostatnio, gdy odbierałem auto z ASO od lakiernika rano. Stalo 3 dni niepalone, szron na autku i przez pierwsze kilka km w korku zmiana z 1nki na 2-jke przyduszało auto...Nie mam LPG, Dusterek z 2012 (nie wiem, czy to już z tym nowym softem), 16K km przebiegu, wczoraj i dziś po nocy z rana bez problemów. Więc albo to kwestia dłuższego postoju, lub niższych temperatur w inne dni +/- zebrania się nagaru tu i tam, bo całą zeszłą zimę przejeździłem bez ww objawów, a auto potrafiło stać 2-3 dni na minus nastu stopniach.
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-10-02, 08:33   

chriskb napisał/a:
w dłuższym okresie użytkowania doprowadzają użytkowników o dodatkowy ból głowy.

w dłuższym czyli w jakim? rok, dwa, pięć lat?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne