DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Test DOKKERA w Autogalerii
Autor Wiadomość
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-03-27, 16:16   Test DOKKERA w Autogalerii

http://www.autogaleria.pl...ureate,746.html

Czy wam tez przeszkadza "krótka" skrzynia i hałas od silnika przy wyższych prędkościach?
Wg mnie wygłuszenie silnika jest bardzo dobre, obroty przy ok. 120km/h w sam raz, a winne hałasom jest nadwozie
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-03-27, 17:15   

Moja służbówka ma już 3000 km i muszę powiedzieć że wytłumienie silnika i nadwozia jest nadzwyczaj dobre - może uwagi autora odnosiły się do samochodów klasy premium w wersji sedan - nie wiem tylko gdybam. Przyjąć trzeba jedno - jest to samochód dostawczy w wersji osobowej więc z samochodami osobowymi choć :-P w porównaniu z benzynowa merivą 1.6 16v w moim dokerze jest zajebiście cicho przy prędkościach powyżej 100 km.
Niestabilność - podatny na podmuchy boczne? No sorry jak widać powierzchnię boczną ma naprawdę dużą to auto więc i należy być przygotowanym na różne niespodzianki przy mijaniu się z ciężarówkami lub większymi dostawczakami. Swego czasu jeździłem citroenem berligo po liftingu i musze przyznać że to auto (dokker) jest chyba bardziej przyjazne kierowcy. Berlinga nie można było utrzymać na autostradzie przy 140 km - pływał po pasie.

Krótka skrzynia biegów? toż to nie wyścigówka tylko kombivan.

Obecnie szukam przyczyny wibracji jakiegoś metalowego elementu w okolicy drzwi pasażera lub przedniego słupka w stronę tunela środkowego i podczas osiągnięcia przez silnik obortów w danym położeniu pedału dziwnego cichuteńkiego jakby odgłosu zwarcia :) który ustępuje po dodaniu gazu lub jego puszczeniu :-| .

Dziwne też są czasami odgłosy dobiegające z tylnych słupków jakby w dachy w ich przestrzeniach urywały się sopelki lodu :mrgreen:

Ogólnie śmiem twierdzić że w aucie jest naprawdę cicho jak na jego wygłuszenie i wykonanie. Skrzynia także jest OK no chyba że autor chce podróżować jak ja kiedyś trafficiem 110d z pedałem w podłodze i prędkością licznikową oscylującą w okolicy 170-180 km/h - wtedy zgodzę się - przyda się kierowcy 6 bieg.
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
klwsz 



Marka: Dacia
Model: Dokker Van
Silnik: 1.5 dCi 75KM
Rocznik: 2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 16
Skąd: Północ
Wysłany: 2013-03-27, 18:39   

Ja nie zgodzę się z wnioskiem podanym w przytoczonym artykule: "podróż przy prędkościach autostradowych nie należy do przyjemnych". Według mnie, w porównaniu do innych samochodów tej klasy, Dokkerem podróżuje się w trasie bardzo dobrze.
Silnik przy prędkości 130km/h kręci się z prędkością obrotową 2600 obr/min, a więc nie ma mowy o jego wyciu. Berlingo II jadące z tą prędkością ma wyższe obroty (nie wiem ile dokładnie) i w moim subiektywnym odczuciu pracuje głośniej.

Nieprawdą jest również, że samochód jest jest mocno podatny na boczne podmuchy wiatru. W porównaniu do innych dostawczaków jest lepiej. Dość twarde zawieszenie powoduje, że dobrze go czuć w zakrętach. Jedną z najczęściej przytaczanych wad dostawczych Peugeotów i Citroenów jest miękkość zawieszenia, która nie daje pewności prowadzenia z wyższą prędkością.

Zgadzam się z kolegą d3mol3k, że wytłumienie w Dokkerze jest dobre jak na samochód tej klasy. Spodziewałem się, że pełna ścianka działowa, występująca w wersji VAN będzie źródłem hałasów, jednak miło się zdziwiłem. Źródła hałasów proponuję poszukać najpierw pod podwoziem, gdyż przewody zostały zamontowane tam niedbale (w moim tak było).

Oceniając Dacie Dokker należy wziąć pod uwagę gabaryty i przeznaczenie tego samochodu. Odnosząc jego cechy do konkurentów z tej klasy, Dacia wypada bardzo dobrze, zważywszy na cenę. Natomiast porównując go do samochodów osobowych, można być zawiedzionym, ale takie porównywanie nie ma sensu.

Mi w Dokkerze najbardziej brakuje mocy (mam 75KM pod maską), gdyż przyzwyczaiłem się do osobówek z mocnymi silnikami benzynowymi. Jednak nie mam mu tego za złe :)
Ostatnio zmieniony przez klwsz 2013-03-27, 18:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-03-27, 20:45   

Ja swoja opinie o Dokerze umieściłem na forum Autogalerii w wątku pod testem. Jak pierwszy raz wsiadłem do dokera to byłem w szoku, że jade dieslem. Praktycznie go nie słychać.
Szumy nadwozia są, ale w mojej 306-ce wcale nie jest lepiej.
W sumie zrobiłem niewiele ponad 200 km tym autem więc trudno mi ocenić go w pełni, ale wg mnie test jest o tyle nierzetelny, że nie odnosi się do standardów w klasie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne