Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Sandero Laureate 1.6 MPI + SUV + LPG czarna perła
Autor Wiadomość
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-04-18, 16:45   Sandero Laureate 1.6 MPI + SUV + LPG czarna perła

Postanowiłem wreszcie założyć oddzielny temat i podzielić się moimi odczuciami na temat ww. egzemplarza :-)

19 000 km ma już na karku (5 maja będziemy świętować roczek 8-) )

i tak jak już gdzieś pisałem:

po 1 przeglądzie (15 000) - wymiana oleju na życzenie (własny Elf Excellium NF = oszczędność ok. 100 zł.)

W trakcie eksploatacji:
1. Wymieniony zestaw z paskiem akcesoriów (świecenie się lampki układu oczyszczania spalin - diagnoza w "dziesiątkę" - wibracje na rolkach - sprowadzony zestaw z tej samej serii prosto z Francji) - problem wyeliminowany - gwarancja
2. Założenie LPG - problemy z zimnym silnikiem (skaczące obroty i gaśnięcie silnika [luz/sprzęgło], sygnalizacja braku gazu mimo pełnego zbiornika i przełączanie na benzynę) - 2 problem wyeliminowano (gwarancja), 1 zelżał po 2 wizycie, po świętach zapowiada się trzecia ...
3. Wyklepanie 2 wgnieceń na tylnych drzwiach (spadające drzwi sąsiada niesione do śmietnika :-/ ) - nie widać żadnej różnicy (ubezpieczenie AC, 400 zł. od sąsiada za utratę zniżek).
4. Wymiana listwy podprogowej z zestawu SUV (odeszła farba na myjni) - problem wyeliminowany - gwarancja

Poza tym dorzuciłem:

- ALU felgi Advanti Racing
- opony zimowe Uniroyal MS Plus 66
- uszczelka pod maską
- "filtr" na podszybiu
- chromowana nakładka rury wydechowej
- wieszak na marynarkę

Reszta - stan idealny, wręcz jak nowy :)

W dniu dzisiejszym odwiedziłem myjnię i pobawiłem się z kosmetykami.
Efekt wyszedł następujący:






Trochę o użytym sprzęcie i chemii:

- wosk do nabłyszczania i konserwacji PLAK spray

Polecam jeśli chodzi o mieszankę, nie polecam - spray :-/ za gęste, zrobiła się piana i gaz się ulotnił ... zrobiłem jakieś 85% karoserii o został pojemnik z woskiem bez gazu ...

- wosk na mokro PLAK atomizer

Nie polecam jeśli chodzi o mieszankę, polecam - atomizer.

- środek do felg lakierowanych Lacer PLAK - atomizer

Mieszane uczucia - raz lepiej raz gorzej, ale rozpuszcza osad z klocków hamulcowych.

- środek do nabłyszczania zderzaków i spojlerów PLAK - spray

PLUSY - ładnie nabłyszczone plastiki, lekki strumień, nie marnuje gazu; MINUSY - intensywny, choć nie drażniący zapach

- środek do czernienia i nabłyszczania opon SIMONIZ back to black

Polecam wszystkie środki tego typu - świetny efekt bez mycia; mieszane uczucia co do pojemności zbiorników ze sprayem.

- polerka

SUPER SPRAWA :mrgreen: sąsiedzi wytrzeszczali gały jak szybko można nawoskowane auto wypolerować :lol: w Lidlu za 100 zł (nawet bez napisu "made in China") - na allegro najtańsza prawie 100 z przesyłką.

- odkurzacz - stary dobry Zelmer Formula 1 :mrgreen:

teraz już takich nie robią ...
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-04-18, 16:48, w całości zmieniany 3 razy  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-04-18, 20:30   

co do LPG i gaśnięcia, sprawdź zawory (ja muszę regularnie co 15-16k jeździć) ew świecie
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-04-18, 20:49   

czaju napisał/a:
co do LPG i gaśnięcia, sprawdź zawory (ja muszę regularnie co 15-16k jeździć) ew świecie


świece na tym przebiegu? w poprzednim miałem wymieniane przy instalacji gazu, ale swoje lata już miały ... o zaworach to panowie z serwisu chyba wiedzą ... mam nadzieję przynajmniej :-> na 2 wizycie miałem czyszczoną przepustnicę, kasowany sterownik itp. na 1 m. in. obnizyli mi temperature przeskosku, bo mnie gosc zle zrozumial, nie wiem czy to tez nie trzyma dalej tego problemu.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-18, 21:04   

Ładnie się błyszczy jak psu jajca ;-) PS. Czym woskowałes przed polerka ?
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-04-19, 06:47   

;-) Plakiem - 1 pozycja, no i dokończyłem 2 pozycją jak mi gazu brakło :-/ ale mieszanka w sprayu bardzo fajna, coś a'la lepki proszek. Można nawet całe auto spryskać, wysycha bardzo szybko, rozprowadzić polerką i wypolerować "baranem" (2 nakładka). Z polerki jestem BARDZO zadowolony, bo nawet w szczelinach sobie dobrze radzi pod skosem. Mało było miejsc, które musiałem ręcznie zrobić.
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-04-19, 06:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2011-04-19, 13:25   

Po tym plaku nie przyczepia się za szybko kurz :?:
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-04-19, 19:26   

Powiem szczerze ze dzisiaj miałem warstwe, pytanie czy łapie się wosku, czy po prostu jest to efekt polnej drogi obok parkingu ... w okolicach świąt zobaczę jak działa na spłukiwanie zwykłą wodą.
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-04-22, 19:38   

Jednak bida ... dzisiaj podjechałem na myjkę, ucieszony że wszystko ładnie schodzi i woda nie trzyma się karoserii, a tu po wyschnięciu został syf ... chyba się to jednak do wosku przykleiło, albo za gruba była warstwa, albo zła mieszanka ...
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-04-23, 15:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-05-06, 09:43   

Mojej DACZY stuknął wczoraj roczek :mrgreen:

19 500 km
 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2011-05-06, 11:40   

koniu, z tym syfem to sie nie stresuj, że za dużo wosku. Jedyny sposób to wytarcie fury do sucha po umyciu, inaczej syf się przyklei tam gdzie woda. Strasznie dużo pyłu i kurzu wszędzie więc efekt jest jaki jest.
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-05-07, 09:46   

limo napisał/a:
koniu, z tym syfem to sie nie stresuj, że za dużo wosku. Jedyny sposób to wytarcie fury do sucha po umyciu, inaczej syf się przyklei tam gdzie woda. Strasznie dużo pyłu i kurzu wszędzie więc efekt jest jaki jest.


Spoko ;-) mnie zależy na takim doborze wosku, żeby warstwa była dość trwała i dobrze chroniła, a jednocześnie żeby na myjni kurz dało się fajnie zmyć zwykłą wodą. Plamy po wyschnięciu wody ok, ale tutaj po prostu pył się do wosku przykleił i jak wyschło po myciu (spłukaniu), to efekt był dość mierny. Następnym razem zrobię całość tym woskiem na mokro i dam znać.
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-05-07, 09:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-05-17, 10:16   



1 rok 1 tydzień i 5 dni
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-05-17, 10:19   

No to podejrzewam że instalacja LPG już się zwróciła i teraz oszczędza portfel właściciela:)
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-05-17, 10:22   

benny86 napisał/a:
No to podejrzewam że instalacja LPG już się zwróciła i teraz oszczędza portfel właściciela:)


Nieee, jeszcze trochę ;-) na razie "zarobiłem" ok. 650 zł. Gaz montowałem przy równo 10k km.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-05-17, 10:25   

A to faktycznie za krótko żeby się zwróciła. Przez 10kkm tylko 650zł zaoszczędzone? Wiem że przeglądy i paliwko na rozruch kosztują, ale coś mało mi się wydaje...
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-05-17, 10:29   

Benzyna: ok. 7 l / 100 km (cykl miejsko - autostradowy)
Gaz: ok. 10,5 l / 100 km (cykl miejsko - autostradowy)

Cena benzyny: ok. 5 zł/l
Cena gazu: ok. 2,45 zł/l

PS. Nie wiem jak ja to liczyłem, ale teraz mi wychodzi 900 zł :-P . Więc jeszcze jakieś niecałe 2 lata.
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-05-17, 10:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
tweeciak 



Marka: Dacia
Model: Sandero STEPWAY
Silnik: 1.5 DCI
Rocznik: 2010
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 329
Skąd: mazowieckie/łódzkie
Wysłany: 2011-05-17, 10:36   

Koniu...policz jeszcze raz...moze ...juz sie zwrocilo:)
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-05-17, 10:38   

tweeciak napisał/a:
Koniu...policz jeszcze raz...moze ...juz sie zwrocilo:)


Może liczyłem czy mi się zwrócił motor w stosunku do gazu :-P żartuję. Tak jak wyżej powinno być dobrze ;-) zaokrąglam w dół, żeby się za bardzo nie napalać :->
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-05-17, 10:41   

Z podanych przez Ciebie danych rzeczywiście wychodzą oszczędności na poziomie 920zł bez uwzględniania serwisowania i paliwa na rozruch. zastanawia mnie tylko spalania LPG wyższe o 50% niż PB ale chyba jestem za bardzo wścibski już 8-)
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-05-17, 11:29   

koniu,

Według podanych danych koszt instalacji gazowej 4000 PLN zwraca się po około 122 000 km
Koszt 100 km na paliwie = 35 pln
Koszt 100 km na gazie = 31,725 PLN (w trakcie jazdy na gazie w cyklu mieszanym na 100 km zużywa się również około 1,2 l paliwa)
Jeżeli założy się instalację za 3000 PLN to zwrot następuje po przejechaniu około 91 600 km.

Pozdrawiam
:-)
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-17, 11:51   

benny86 napisał/a:
Z podanych przez Ciebie danych rzeczywiście wychodzą oszczędności na poziomie 920zł bez uwzględniania serwisowania i paliwa na rozruch.
A jak działają te instalacje? W alfie miałem taką, co każdy garnek był oddzielnie monitorowany przez komputer i jak się mocniej przycisnęło i ciśnienie było wysokie to garnek przełączany był na benzynę. Stąd przy mocniejszej jeździe samochód palił więcej benzyny - mimo jazdy na gazie. Komputer sterujący miałem STAG-2.
W gaźnikowym polonezie to można było w 100% na gazie jeździć :P
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-17, 11:52   

u mnie na dzień dzisiejszy wychodzi, tak:
cena E95 - 5,20 pln
cena LPG - 2,40 pln
- zużycie E95 uśrednione - ok. 9,0 l/100
- zużycie LPG uśrednione - ok. 10,5 l/100 + ok. 0,8 l/100 E95
- cena instalacji - Landi Renzo Omegas - 3 300,00 pln
kalkulacja:
- koszt 100 km na E95 - 46,80 pln
- koszt 100 km na LPG - 25,20 + 4,20 = 29,40 pln
oszczędność na 100 km przebiegu - ok. 17,40 pln
teoretycznie zwrot kosztów montażu instalacji powinien nastąpić po ok. 19 tys. km. ale trzeba jeszcze uwzględnić koszty dodatkowe... w/g mnie jest dobrze :-) ... o ile nic złego się nie będzie działo :lol: ale podobno te silniki są dla LPG tolerancyjne... :lol:
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-05-17, 18:02   

benny86

Na razie za serwisowanie nie płaciłem nic - wszystko robione na gwarancji. Pierwszy przegląd będzie po 30k km, a kontrola do dowodu w listopadzie. Jak liczę na szybko, to nie uwzględniam zużycia benzyny. Niestety tak wygląda średnie spalanie u mnie, jednak mało kiedy jeżdżę na trasach międzymiastowych (70-100 km/h).

chriskb

Moja instalacja kosztowała 3100 zł. To 1,2 l to liczysz na rozruch, czy też ciągnie tyle w trakcie jazdy na gazie? Jeśli tak, to szczerze powiem, że nie wiedziałem ...
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-05-17, 18:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-05-17, 18:16   

koniu napisał/a:
Na razie za serwisowanie nie płaciłem nic - wszystko robione na gwarancji. Pierwszy przegląd będzie po 30k km, a kontrola do dowodu w listopadzie

Ok, pisząc o serwisowaniu miałem na myśli właśnie badania techniczne obowiązkowe co rok bez względu na wiek auta no i jakieś rutynowe przeglądy samej instalki (wymiania filtrów, podpięcie pod kompa itp) ale nie wiedziałem że dopieropo 30 tys. km się to robi. BRC ma chyba co 15 tys. km przeglądy.

koniu napisał/a:
Niestety tak wygląda średnie spalanie u mnie, jednak mało kiedy jeżdżę na trasach międzymiastowych (70-100 km/h).

Rozumiem, ale czy na benzynie w takich warunkach na pewno wystarczy mu 7 litrów? Jeśli tak to całkiem, całkiem te spalanie.

Co do ilości paliwa potrzebnego na rozruch - w dużej ilości uwarunkowane to jest ilością rozruchów rzecz jasna. Np. jeżdzisz do/z pracy na odcinku 10km wiadomo że rozruchów na zimnym motorze jest wiecej, więc i paliwka spali więcej. Ale np. wsiadasz do auta jadąc kilkaset km na urlop i paliwa na rozruch spali ledwie parę kropel, bo na odcinku 100 czy nawet 300km będzie tylko jeden rozruch na zimnym motorze... W takiej sytuacji podawanie jakichkolwiek norm jest moim zdaniem bezcelowe
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-05-17, 18:53   

benny86 napisał/a:
nie wiedziałem że dopieropo 30 tys. km się to robi.


Tzn. u mnie jest co 20 tys., tylko podałem stan licznika ;-)

benny86 napisał/a:
Rozumiem, ale czy na benzynie w takich warunkach na pewno wystarczy mu 7 litrów? Jeśli tak to całkiem, całkiem te spalanie.


Hmm ... chyba to jednak koło 8 było :mrgreen: jak właśnie jechałem na trasach 70-100 km/h, to schodziłem maks do 6,5 l. Tak mi liczył komputer, ale z moich obliczeń na dotarciu (do 10 tys.) komputer miał błędy tylko +/- 0,1 l.

Co do ilości rozruchów i jazdy na trasie, to uznaję to za oczywiste, jednak trochę mnie zbiła z pantałyku informacja chriskb o tym 1,2 l ... tzn. w kontekście jazdy na rzekomo samym gazie :roll: wiem, że chodzi pompa paliwa, ale do wtryskiwaczy to chyba nie dociera ...
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-05-17, 18:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne