Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster 4x2 1,5 dCi 85 czy 110
Autor Wiadomość
sibi 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,5 dci 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 28
Skąd: piotrków tryb.
Wysłany: 2011-04-20, 03:18   Duster 4x2 1,5 dCi 85 czy 110

witam mam pare pytan w sparwie silnika disla 85,110 KM

1.awaryjnosc silniki słabszego ,mocnejszego
2.który jest głosniejszy
3.ktorego mi polecacie

p.s czytałem ze te silniki roznią sie turbinami?? moze jeszcze cos ?

zamierzam kupic ale zabardzo nie wiem który silnik a cena miejdzy słabszym a mocnejszym jest 5000 zł

dlatego moje zapytanie do kolegów
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-20, 05:51   

Mniejszy silnik 4x2 spkojnie wystarczy, jesli pragniesz lepszych osiagow proponuje 110 km ale czy to warto az 5000 dokladac ? Ta suma sfinansuje duzo dodatkow lub czesc ew. kredytu.
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-20, 06:54   

Niestety nie jeździłem wersją 90KM, ale 110KM to opcja bliżej minimum niż optimum. Wydaje mi się, że 20KM słabszy silnik może być trochę za słaby, ale wszystko zależy od stylu jazdy.
 
mlodyprzem 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV 2013
Silnik: 1,2
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 127
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-04-20, 07:49   

Też stałem przed tym dylematem. Zdecydowałem się na 110KM i nie żałuję. Przed zamówieniem jeździłem testowym 85KM i dla mnie był za bardzo mułowaty, trzeba było go męczyć i ostro wkręcać na obroty, żeby nie zostawać w tyle ze świateł;). 110KM to moim zdaniem minimum do takiego auta, szczególnie na trasę, kiedy auto stawia naprawdę spory opór. Poza tym 110KM jest zdecydowanie cichszy. Jedyny minus dla 110KM to koszty: w zakupie droższy, no i więcej pali.
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-20, 08:22   

mlodyprzem napisał/a:
w zakupie droższy, no i więcej pali.

Z tym spalaniem to niekoniecznie. Mocniejszy silnik, mniej trzeba piłować, niższe obroty to można podobne osiągi co 90KM osiągnąc przy delikatniejszym traktowaniu silnika.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-20, 08:30   

Ja mam 85KM. Bardzo dobrze się nim jeździ, zaletą jest - podobno - że nie ma FAP.
Jak kupowałem Dustera nie było w Polsce alternatywy - nie było dostępnych silników 110 KM.
Teraz jakbym kupował to bez wahania kupowałbym 110 KM. Ten, który mam jeździ fajnie 200 momentu, ale 110 KM ma 240 momentu - i warto za to dopłacić.

Różnica w cenie 5000? Kiedyś było 3700, ale dla wersji 4x2.
 
mlodyprzem 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV 2013
Silnik: 1,2
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 127
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-04-20, 09:53   

jacusb napisał/a:
mlodyprzem napisał/a:
w zakupie droższy, no i więcej pali.

Z tym spalaniem to niekoniecznie. Mocniejszy silnik, mniej trzeba piłować, niższe obroty to można podobne osiągi co 90KM osiągnąc przy delikatniejszym traktowaniu silnika.


Pewnie, że niekoniecznie. To w takim razie po co kupować 110KM skoro będziesz zamulał jak 90KM:)
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-20, 09:59   

mlodyprzem napisał/a:
Pewnie, że niekoniecznie. To w takim razie po co kupować 110KM skoro będziesz zamulał jak 90KM:)

No właśnie po to, żeby nie musieć cisnąć silnika. Jeżeli chcesz dynamicznie wyprzedzić to dla 90KM musisz bardziej piłować silnik, dla 110KM robisz to poprostu "spokojniej", z większym zapasem.
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2011-04-20, 10:35   

Prezes napisał/a:
Ten, który mam jeździ fajnie 200 momentu, ale 110 KM ma 240 momentu


A one maja te sama skrzynie? Bo sama roznica w momencie silnika nie mowi NIC o tym, jak beda jezdzic :mrgreen:
 
mlodyprzem 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV 2013
Silnik: 1,2
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 127
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-04-20, 10:37   

jacusb napisał/a:
mlodyprzem napisał/a:
Pewnie, że niekoniecznie. To w takim razie po co kupować 110KM skoro będziesz zamulał jak 90KM:)

No właśnie po to, żeby nie musieć cisnąć silnika. Jeżeli chcesz dynamicznie wyprzedzić to dla 90KM musisz bardziej piłować silnik, dla 110KM robisz to poprostu "spokojniej", z większym zapasem.


Nie da się wyprzedzać dynamicznie 90KM. Uwierz mi, że 110KM też trzeba ostro cisnąć przy wyprzedzaniu, a gdybym miał robić to spokojniej to jeździłbym z prędkością tira. Ale każdy ma inne oczekiwania od samochodu. Według mnie 110KM to minimum na ten samochód i niestety też czasami trzeba go piłować.
Ostatnio zmieniony przez mlodyprzem 2011-04-20, 10:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2011-04-20, 10:51   

mlodyprzem napisał/a:
Uwierz mi, że 110KM też trzeba ostro cisnąć przy wyprzedzaniu

Wierzę, poza tym też mam 110KM :-)

mlodyprzem napisał/a:
Według mnie 110KM to minimum na ten samochód


tak też napisałem w moim pierwszym poście: "110KM to opcja bliżej minimum niż optimum"
 
mlodyprzem 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV 2013
Silnik: 1,2
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 127
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-04-20, 11:04   

jacusb napisał/a:
mlodyprzem napisał/a:
Uwierz mi, że 110KM też trzeba ostro cisnąć przy wyprzedzaniu

Wierzę, poza tym też mam 110KM :-)

mlodyprzem napisał/a:
Według mnie 110KM to minimum na ten samochód


tak też napisałem w moim pierwszym poście: "110KM to opcja bliżej minimum niż optimum"


No to się dogadalim;)
Pozdrawiam z Warmii i Mazur
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-20, 12:45   

mlodyprzem napisał/a:
Nie da się wyprzedzać dynamicznie 90KM

Odczytując zdanie wprost i ogólnie - bzdura. Wszystko zależy przecież od subiektywnych ocen, modelu auta oraz sytuacji drogowej... Dla jednej osoby 20 sek. przy 100 km/h będzie wporzo, inna nawet 10 sek przy 150 uzna za marność.

(A dada ogólna: używać skrzyni biegów... <; ).
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-20, 13:20   

No bez przesady, jak ktoś Ci powie, że dynamicznie wyprzedzał drugi samochód przez 30s (dla tej osoby będzie to subiektywnie prawda) to odpowiesz - tak, prawda, był to dynamicznie wykonany manewr wyprzedzania?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-20, 13:33   

W pewnych sytuacjach to może bym powiedział (; - ale rzecz raczej w tym, że nie ma idealnej definicji. Bo niech będzie, że 30 to za dużo - ale ile by było dobrze: 20? 15? 10?

I przy jakiej prędkości?

I dlaczego jak ktoś powie 13 to ma mieć rację, a przy 17 już nie?

(Że już nie wspomnę o takich, co mają 200 KM i też nie potrafią wyprzedzić tak sprawnie jak ci, co mają dostępne 75 kucy... Na co to jest dowód?).
 
mlodyprzem 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV 2013
Silnik: 1,2
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 127
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-04-20, 13:36   

laisar napisał/a:
mlodyprzem napisał/a:
Nie da się wyprzedzać dynamicznie 90KM

Odczytując zdanie wprost i ogólnie - bzdura. Wszystko zależy przecież od subiektywnych ocen, modelu auta oraz sytuacji drogowej... Dla jednej osoby 20 sek. przy 100 km/h będzie wporzo, inna nawet 10 sek przy 150 uzna za marność.

(A dada ogólna: używać skrzyni biegów... <; ).


Pisałem już wcześniej, że każdy ma inne oczekiwania od auta. Według mnie, jakby nie wajchował to Duster 90KM dynamicznie nie wyprzedza.
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-20, 13:44   

laisar napisał/a:
ale rzecz raczej w tym, że nie ma idealnej definicji. Bo niech będzie, że 30 to za dużo - ale ile by było dobrze: 20? 15? 10?

I przy jakiej prędkości?

I dlaczego jak ktoś powie 13 to ma mieć rację, a przy 17 już nie?


No i co z tego, że nie ma takiej definicji, tak samo jak nie ma definicji "ładnej dziewczyny", jedni lubią grube, drudzy zezowate ale i tak większość obejrzy się za szczupłą blondi w mini i szpilkach z "ładną" buzią i dużymi cyckami. Tak samo większość kierowców wie/czuje co to jest dynamiczne wyprzedzenie drugiego samochodu. I w żadnym wypadku nie jest to wyprzedzanie przez 30s.
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2011-04-20, 13:52   

mlodyprzem napisał/a:
Pisałem już wcześniej, że każdy ma inne oczekiwania od auta. Według mnie, jakby nie wajchował to Duster 90KM dynamicznie nie wyprzedza.


Podstawowe pytanie - po cos kupowal Dacie? Przeciez nie montuja silnikow ktore umozliwiaja dynamiczna jazde, ktora tak lubisz (jeszcze pytanie, na ile na bakier jestes z przepisami?)
Trzeba bylo kupic, nie wiem - octavie 1.8TSI? (najlepiej z DSG - wtedy to juz sie jezdzi tym mega-dynamicznie). A jak juz koniecznie suviastego, to yeti 1.8TSI (tylko juz bez DSG :-( )

Mozna kupic tez cos znacznie bardziej dynamicznego, tylko to juz wtedy nie beda tanie marki i kasa nie ta...
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-20, 14:05   

Do czego pijesz fi? mlodyprzem narzeka na 90KM silnik i właśnie dlatego kupił 110KM diesla, kupił to co mu pasowało.
 
mlodyprzem 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV 2013
Silnik: 1,2
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 127
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-04-20, 14:18   

fi napisał/a:
mlodyprzem napisał/a:
Pisałem już wcześniej, że każdy ma inne oczekiwania od auta. Według mnie, jakby nie wajchował to Duster 90KM dynamicznie nie wyprzedza.


Podstawowe pytanie - po cos kupowal Dacie? Przeciez nie montuja silnikow ktore umozliwiaja dynamiczna jazde, ktora tak lubisz (jeszcze pytanie, na ile na bakier jestes z przepisami?)
Trzeba bylo kupic, nie wiem - octavie 1.8TSI? (najlepiej z DSG - wtedy to juz sie jezdzi tym mega-dynamicznie). A jak juz koniecznie suviastego, to yeti 1.8TSI (tylko juz bez DSG :-( )

Mozna kupic tez cos znacznie bardziej dynamicznego, tylko to juz wtedy nie beda tanie marki i kasa nie ta...


Kupiłem Dacię, bo mi się podobała, a 110KM daje radę:)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-20, 15:28   

jacusb napisał/a:
tak samo jak nie ma definicji "ładnej dziewczyny"

Ano właśnie - tymczasem mlodyprzem raczył stwierdzić, że "szatynki są brzydkie"...

Jakby rzekł: "...mi się nie podobają", to ja bym się słowem odzywał (((:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-04-20, 15:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2011-04-20, 15:32   

jacusb napisał/a:
Do czego pijesz fi? mlodyprzem narzeka na 90KM silnik i właśnie dlatego kupił 110KM diesla, kupił to co mu pasowało.


No to ja chyba czytac nie potrafie - jak dla mnie to on pisze, ze to 110 mu starcza ledwo-ledwo.
 
mlodyprzem 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV 2013
Silnik: 1,2
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 127
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-04-20, 15:50   

laisar napisał/a:
jacusb napisał/a:
tak samo jak nie ma definicji "ładnej dziewczyny"

Ano właśnie - tymczasem mlodyprzem raczył stwierdzić, że "szatynki są brzydkie"...

Jakby rzekł: "...mi się nie podobają", to ja bym się słowem odzywał (((:


To chyba oczywista oczywistość, że na forum każdy pisze swoje odczucia i upodobania. Tak samo jak wyniki testu w jednej gazecie będą takie a w drugiej inne.
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-04-20, 18:03   

Prawda jest taka, ze mocy nigdy dość. dCi 110 w Dusterze potrafi dać radość z jazdy. Zmierzone przyspieszenie z dużą ilością paliwa i 3 osobami na pokładzie na letnich oponach , po przebiegu 9000km to 12s. Liczę , że uda się urwać co najmniej 0.5s. To dobre wyniki. Osobiście polecam 110koni , to dobrze wydane pieniądze , w zeszłym roku zaleta był brak FAPa w wersji 85 , teraz tej zalety już nie ma.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2011-04-20, 18:11   

Przed zakupem jeździłam jednym i drugim modelem, tak jak większość stwierdzam, że dla Dustera silnik 110 dCi to minimum. Obecnie mam przejechane 5,8 tys. km i nie załuję decyzji.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne