Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster 4x2 1,5 dCi 85 czy 110
Autor Wiadomość
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2011-04-21, 20:54   

Ja akurat osobiście jestem mile zaskoczony jazdą Dusterem w mieście. Z tych samochodów, które miałem Dusterem w mieście jeździ mi się najlepiej. Największy plus to wysoka pozycja siedzenia, wszystko dookoła mam jak na dłoni. Prosto ścięta maska, mogę prawie "dotknąć" maską ogrodzenia lub barierkę, nie ma z tym problemu. Miałem obawy, co do cofania i widoczności do tyłu, ale dzięki charakterystycznym wypukłym błotnikom w tyle mam punk odniesienia i nie są mi potrzebna żadne czujniki cofania. Sam przed zakupem twierdziłem, że Duster najgorzej będzie się sprawował w mieście, a tu miłe zaskoczenie.
Ostatnio zmieniony przez Dusterjack 2011-04-21, 20:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-04-22, 07:08   

Grunschlk napisał/a:
Sporej liczby osób nie stać lub poprostu nie chcą kupować dwóch wyspecjalizowanych samochodów, jednen do miasta drugi na trasę, więc powstają kompromisy w stylu Qashqai'a czy Dustera.


Otóż to :!: Ja właśnie taką zasadą się kierowałam. Jeżdżę prawie wyłącznie po mieście i pierwotnie zastanawiałam się przed zakupem nad jak najmniejszym autem w celu łatwego i szybkiego "wciskania" się przy parkowaniu w luki. Wobec tego kryterium, Sandero było już sporym autkiem :-P

Ech, maluch do parkowania był niezastąpiony, żeby nie powiedzieć: bezcenny :mrgreen:
 
Fresu 


Marka: Citroen
Model: Xsara Picasso
Silnik: 1,6 benz 110kM
Rocznik: 2007
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-22, 09:02   

Ja dodam jeszcze dwie kwestię: chwalimy małe autka za ich zwinność w mieście i małą zajętość przestrzeni, jeżeli chodzi o parkowanie. Niemniej nikt nie podniósł, że mają zazwyczaj małe i oszczędne silniczki np. benzynowe 1,0-1,2L w C1, 107, Aygo, Yarisie, Twingo czy Alto lub Agili - które idealnie pasują do miasta. Duster ze swoim 1,6L benz nie jest ideałem na korki - nie jest nim również żaden z tych nowych diesli z FAP, które nie ma szans się wypalić w mieście. Jedna jest za to wada tych maluchów, o której nikt nie wspomniał: nie wiem czy to tylko specyfika Warszafki, ale przy tutejszej "kulturze jazdy" nikt takich maluchów nie chce przepuścić, czy wpuścić w korkach. Mimo wszystko łatwiej manewruje się dużym samochodem, przed którym każdy z uczestników ruchu czuje podświadomie respekt i ustępuje. Sam tego doświadczyłem przesiadając się z Twingo (którego nikt nie chciał przepuścić) na Picasso, którym wystarczy że wkroczę na linię, a już mnie wpuszczają.
Ostatnio zmieniony przez Fresu 2011-04-22, 09:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-22, 09:13   

Przesadzasz z tym respektem dla Picasso, duży samochód budzący respekt to Dodge Ram 500, a taka Xara Picassto to przecież zwykły samochód jakich w Polsce tysiące. Być może zmieniłeś styl jazdy po przesiadce do "dużego, budzącego respekt" według Ciebie samochodu.
 
Fresu 


Marka: Citroen
Model: Xsara Picasso
Silnik: 1,6 benz 110kM
Rocznik: 2007
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-22, 09:15   

Na pewno jest wiele samochodów większych niż Picasso, niemniej kwestia podświadomego respektu na drodze wobec dużych fur pozostaje faktem.
Ostatnio zmieniony przez Fresu 2011-04-22, 09:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2011-04-22, 11:11   

Taka jest charakterystyka stylu jazdu w naszym kraju. W Berlinie raz migniesz kierunkowskazem i już robia ci lukę byś mógł zmienić pas.
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-22, 12:02   

W ogóle w Niemczech to jest cudownie, wszyscy przestrzegają przepisów, są kulturalni, ustępują miejsca, nik się nie wpycha, nie wymusza pierszeństwa. Do tego wszyscy ustępują pieszym i rowerzystom.
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-04-22, 12:27   

Pozwolę sobie dodać coś od siebie , w kwestii Dustera na mieście. Na poprzedniej stronie ktoś zarzucił Dusterowi , że nie ma małej średnicy zawracania. ?! Ależ ma 10.4m , to wynik godny najlepszych aut miejskich. Popularny w mieście Citroen C2 zawraca na 11m ,a jest krótszy i to znacznie. Opel Corsa, wraz z fiatem Gpunto , mają 10.2m Konfrontując te wyniki można śmiało uznać zwrotność Dustera jako typowo wielkomiejską :mrgreen:
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
Zdzicho 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 144
Skąd: Poznań/Śrem
Wysłany: 2011-04-22, 12:40   

Piotrek721015 napisał/a:
Taka jest charakterystyka stylu jazdu w naszym kraju. W Berlinie raz migniesz kierunkowskazem i już robia ci lukę byś mógł zmienić pas.


No niestety z kulturą jazdy w Polsce jesteśmy na bakier.
I mimo wielu działań w tej kwestii Polak nadal po swojemu.
_________________
Bądź ostrożny na drodze. Szanuj życie swoje i innych.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-04-22, 12:50   

Zdzicho napisał/a:
No niestety z kulturą jazdy w Polsce jesteśmy na bakier

Wiele się zmieniło na lepsze. ;-)
_________________
48piotr
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-22, 13:32   

średnica zawracania może jest duza , ale też jest terenowka i może po krawerznikach jeździć bez większych obaw ;)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
sibi 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,5 dci 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 28
Skąd: piotrków tryb.
Wysłany: 2011-04-25, 03:23   

witam kolegów jeszcze sie nie zdecydowałem na silnik mam jeszcze jedno pytanko jakie jest spalanie silnika 85 KM a 110 KM z tego co widziałem na autucenterum to spalaneie jest wieksze o 2,2 litra i czy ten mniejszy nie mam FAP.Zamawiam dustera po swietacha a bede miałe w 1 połowie wrzesnia .prosze o szybka odpowidz ??

moja konfiguracja dustera
- Dacia Duster Laureate
- 4x2 dCi 110KM lub 85 KM
- ESP/ASR
- Skórzana kierownica i drążek zmiany biegów
- lakier BASALT
- Auto alarm
- Czujniki parkowania przód ,tył
- Podłokietnik
- Nakładka na tylny zderzak
- Nakładka na wydech
- Dywaniki gumowe
-dywanik bagarznika
-radio+głosniki
w przyszłosci felgi aluminiowe a stalowe zosatwie na zime
Ostatnio zmieniony przez sibi 2011-04-25, 03:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-04-25, 07:03   

sibi,

Kilka uwag. Zgodnie z informacją Daci auta z napędem 4X2 i silnikami 1.5 dCi są sprzedawane, jeden o mocy 90 KM i drugi 110 kM obydwa spełniają normę Euro 5 i posiadają filtr cząstek stałych (FAP).
Zgodnie z konfiguratorem z oficjalnej strony Daci to do aut z silnikiem 90 KM nie montują systemu ESP z ASR.
W akcesoriach czujnik parkowania jest montowany tylko z tyłu.

Cena bez alarmu, czujników parkowania, podłokietnika, nakładki na tylny zderzak, ozdobnej końcówki wydechu, dywaników to 63 520 PLN dla auta 4X2 z sillnikiem 1.5 dCi 110 KM

a dla auta 4X2 z silnikiem 1.5 dCi 90 KM w konfiguracji bez ESP z ASR to 58 810 PLN.

Na stronie http://dacia.pl/gama-daci...r/konfigurator/ można to wszystko sprawdzić i dobrać według własnego uznania i zasobności portfela.

Pozdrawiam
:-)
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-04-25, 07:28   

jacusb napisał/a:
W ogóle w Niemczech to jest cudownie, wszyscy przestrzegają przepisów, są kulturalni, ustępują miejsca, nik się nie wpycha, nie wymusza pierszeństwa. Do tego wszyscy ustępują pieszym i rowerzystom.

Ale był taki Niemiec, który winił za wszystko cyklistów... :-P :mrgreen:
Średnicą zawracania byłem pozytywnie zaskoczony już na jeździe próbnej. Mam testowe skrzyżowanko, gdzie między krawężnikami wyrabiał się Poldas, wyrabia się Duster - a Felka się nie wyrabia...
 
sibi 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,5 dci 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 28
Skąd: piotrków tryb.
Wysłany: 2011-04-25, 14:28   

no nikt mi nie odpisał jakie jest spalanie tych silników ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-25, 16:27   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=105 ?
 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 339
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2011-04-27, 17:15   

Wczoraj miałem okazję przejechać się Dusterem dci 90 na nieco dłuższej trasie - 20 km (jazda testowa). Nie będę powtarzał znanych zalet (m.in. pozycja za kółkiem, delikatny sposób prowadzenia się, dobre hamulce), ale skupię się na silniku.

Jeździłem i TDI 170, i JTD 115, a teraz dCi 90 - wydaje mi się, że ten silnik jest optymalny. Nie pali dużo, a zapewnia wystarczające osiągi. Dobrze się zbiera, nie muli. 110-konny na bank jest szybszy, ale w górnych zakresach prędkości - na co dzień nie wiem, czy zauważy się dużą poprawę.
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne