Ja akurat osobiście jestem mile zaskoczony jazdą Dusterem w mieście. Z tych samochodów, które miałem Dusterem w mieście jeździ mi się najlepiej. Największy plus to wysoka pozycja siedzenia, wszystko dookoła mam jak na dłoni. Prosto ścięta maska, mogę prawie "dotknąć" maską ogrodzenia lub barierkę, nie ma z tym problemu. Miałem obawy, co do cofania i widoczności do tyłu, ale dzięki charakterystycznym wypukłym błotnikom w tyle mam punk odniesienia i nie są mi potrzebna żadne czujniki cofania. Sam przed zakupem twierdziłem, że Duster najgorzej będzie się sprawował w mieście, a tu miłe zaskoczenie.
Ostatnio zmieniony przez Dusterjack 2011-04-21, 20:55, w całości zmieniany 1 raz
Sporej liczby osób nie stać lub poprostu nie chcą kupować dwóch wyspecjalizowanych samochodów, jednen do miasta drugi na trasę, więc powstają kompromisy w stylu Qashqai'a czy Dustera.
Otóż to Ja właśnie taką zasadą się kierowałam. Jeżdżę prawie wyłącznie po mieście i pierwotnie zastanawiałam się przed zakupem nad jak najmniejszym autem w celu łatwego i szybkiego "wciskania" się przy parkowaniu w luki. Wobec tego kryterium, Sandero było już sporym autkiem
Ech, maluch do parkowania był niezastąpiony, żeby nie powiedzieć: bezcenny
Marka: Citroen
Model: Xsara Picasso
Silnik: 1,6 benz 110kM
Rocznik: 2007
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 68 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-22, 09:02
Ja dodam jeszcze dwie kwestię: chwalimy małe autka za ich zwinność w mieście i małą zajętość przestrzeni, jeżeli chodzi o parkowanie. Niemniej nikt nie podniósł, że mają zazwyczaj małe i oszczędne silniczki np. benzynowe 1,0-1,2L w C1, 107, Aygo, Yarisie, Twingo czy Alto lub Agili - które idealnie pasują do miasta. Duster ze swoim 1,6L benz nie jest ideałem na korki - nie jest nim również żaden z tych nowych diesli z FAP, które nie ma szans się wypalić w mieście. Jedna jest za to wada tych maluchów, o której nikt nie wspomniał: nie wiem czy to tylko specyfika Warszafki, ale przy tutejszej "kulturze jazdy" nikt takich maluchów nie chce przepuścić, czy wpuścić w korkach. Mimo wszystko łatwiej manewruje się dużym samochodem, przed którym każdy z uczestników ruchu czuje podświadomie respekt i ustępuje. Sam tego doświadczyłem przesiadając się z Twingo (którego nikt nie chciał przepuścić) na Picasso, którym wystarczy że wkroczę na linię, a już mnie wpuszczają.
Ostatnio zmieniony przez Fresu 2011-04-22, 09:13, w całości zmieniany 2 razy
Przesadzasz z tym respektem dla Picasso, duży samochód budzący respekt to Dodge Ram 500, a taka Xara Picassto to przecież zwykły samochód jakich w Polsce tysiące. Być może zmieniłeś styl jazdy po przesiadce do "dużego, budzącego respekt" według Ciebie samochodu.
W ogóle w Niemczech to jest cudownie, wszyscy przestrzegają przepisów, są kulturalni, ustępują miejsca, nik się nie wpycha, nie wymusza pierszeństwa. Do tego wszyscy ustępują pieszym i rowerzystom.
Pozwolę sobie dodać coś od siebie , w kwestii Dustera na mieście. Na poprzedniej stronie ktoś zarzucił Dusterowi , że nie ma małej średnicy zawracania. ?! Ależ ma 10.4m , to wynik godny najlepszych aut miejskich. Popularny w mieście Citroen C2 zawraca na 11m ,a jest krótszy i to znacznie. Opel Corsa, wraz z fiatem Gpunto , mają 10.2m Konfrontując te wyniki można śmiało uznać zwrotność Dustera jako typowo wielkomiejską
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
witam kolegów jeszcze sie nie zdecydowałem na silnik mam jeszcze jedno pytanko jakie jest spalanie silnika 85 KM a 110 KM z tego co widziałem na autucenterum to spalaneie jest wieksze o 2,2 litra i czy ten mniejszy nie mam FAP.Zamawiam dustera po swietacha a bede miałe w 1 połowie wrzesnia .prosze o szybka odpowidz ??
moja konfiguracja dustera
- Dacia Duster Laureate
- 4x2 dCi 110KM lub 85 KM
- ESP/ASR
- Skórzana kierownica i drążek zmiany biegów
- lakier BASALT
- Auto alarm
- Czujniki parkowania przód ,tył
- Podłokietnik
- Nakładka na tylny zderzak
- Nakładka na wydech
- Dywaniki gumowe
-dywanik bagarznika
-radio+głosniki
w przyszłosci felgi aluminiowe a stalowe zosatwie na zime
Ostatnio zmieniony przez sibi 2011-04-25, 03:36, w całości zmieniany 2 razy
Kilka uwag. Zgodnie z informacją Daci auta z napędem 4X2 i silnikami 1.5 dCi są sprzedawane, jeden o mocy 90 KM i drugi 110 kM obydwa spełniają normę Euro 5 i posiadają filtr cząstek stałych (FAP).
Zgodnie z konfiguratorem z oficjalnej strony Daci to do aut z silnikiem 90 KM nie montują systemu ESP z ASR.
W akcesoriach czujnik parkowania jest montowany tylko z tyłu.
Cena bez alarmu, czujników parkowania, podłokietnika, nakładki na tylny zderzak, ozdobnej końcówki wydechu, dywaników to 63 520 PLN dla auta 4X2 z sillnikiem 1.5 dCi 110 KM
a dla auta 4X2 z silnikiem 1.5 dCi 90 KM w konfiguracji bez ESP z ASR to 58 810 PLN.
W ogóle w Niemczech to jest cudownie, wszyscy przestrzegają przepisów, są kulturalni, ustępują miejsca, nik się nie wpycha, nie wymusza pierszeństwa. Do tego wszyscy ustępują pieszym i rowerzystom.
Ale był taki Niemiec, który winił za wszystko cyklistów...
Średnicą zawracania byłem pozytywnie zaskoczony już na jeździe próbnej. Mam testowe skrzyżowanko, gdzie między krawężnikami wyrabiał się Poldas, wyrabia się Duster - a Felka się nie wyrabia...
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 339 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2011-04-27, 17:15
Wczoraj miałem okazję przejechać się Dusterem dci 90 na nieco dłuższej trasie - 20 km (jazda testowa). Nie będę powtarzał znanych zalet (m.in. pozycja za kółkiem, delikatny sposób prowadzenia się, dobre hamulce), ale skupię się na silniku.
Jeździłem i TDI 170, i JTD 115, a teraz dCi 90 - wydaje mi się, że ten silnik jest optymalny. Nie pali dużo, a zapewnia wystarczające osiągi. Dobrze się zbiera, nie muli. 110-konny na bank jest szybszy, ale w górnych zakresach prędkości - na co dzień nie wiem, czy zauważy się dużą poprawę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum