Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Kluczyk składany / scyzoryk
Autor Wiadomość
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2011-05-11, 13:38   Kluczyk składany / scyzoryk

chciałbym sobie zrobić kluczyk w scyzoryku. macie doświadczenia związane z takim przedsięwzięciem? ile coś takiego kosztuje?
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-11, 14:41   

Przysiągłbym, że widziałem coś takiego na forum, ale coś nie mogę znaleźć... :| Poszukaj na allegro "scyzoryk" w dziale Motoryzacja - z tego, co widziałem, ceny obudów "scyzorykowych" zaczynają się od 10 zł. Na ile taka obudowa jest sensowna i trwała - nie umiem orzec. Jeżeli nie masz sterowania centralnym zamkiem w kluczyku, to sprawa powinna być prosta - jeśli masz, to ja bym się bał. :]
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-11, 14:48   

limo napisał/a:
chciałbym sobie zrobić kluczyk w scyzoryku

To raczej zły pomysł.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-05-11, 14:53   

scyzoryk tak na mnie wołają ....., poszukaj na forum w temacie o centralnym zamku
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-05-11, 18:39   

bebe napisał/a:
Przysiągłbym, że widziałem coś takiego na forum, ale coś nie mogę znaleźć... :| Poszukaj na allegro "scyzoryk" w dziale Motoryzacja - z tego, co widziałem, ceny obudów "scyzorykowych" zaczynają się od 10 zł. Na ile taka obudowa jest sensowna i trwała - nie umiem orzec. Jeżeli nie masz sterowania centralnym zamkiem w kluczyku, to sprawa powinna być prosta - jeśli masz, to ja bym się bał. :]


W sumie pomysł ciekawy. Nie wiem w czym problem poza dopasowaniem rozmiarów ... przecież to zwykła płytka pcb z baterią i 2 przyciskami ... mnie się już w dżinsach robi dziura w kieszeni od kluczyka :-> . Swoją drogą czemu nie dają w zapasowym kluczyku sterowania centralnym?
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-05-11, 18:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-05-11, 18:47   

koszty synu koszty ...
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-11, 19:03   

koniu napisał/a:
W sumie pomysł ciekawy. Nie wiem w czym problem poza dopasowaniem rozmiarów ... przecież to zwykła płytka pcb z baterią i 2 przyciskami ...

Ja ostatnio miałem wątpliwą rozkosz dopasowywać prawie pasujący przycisk do niemal identycznego przełącznika i wiem jedno - jest problem i nie mam ochoty tego powtarzać. :P

koniu napisał/a:
Swoją drogą czemu nie dają w zapasowym kluczyku sterowania centralnym?

Jak już wspomniano - koszty, ale i wzorowanie się na droższych markach. W większości nowych samochodów jest jeden kluczyk ze wszystkim i jeden serwisowy. Widocznie wychodzą z założenia, że jak jest jeden samochód, jeden dowód rejestracyjny, to i jeden kluczyk wystarczy. :)
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-11, 19:42   

koniu napisał/a:
Swoją drogą czemu nie dają w zapasowym kluczyku sterowania centralnym?

jjmalin napisał/a:
koszty synu koszty ...

Koszty są pomijalne.
Poprostu wymyślono sposób na dodatkowe złotóweczki. Ten rynek jest wart miliardy, w skali globalne rzecz jasna. Więc po co się nim dzielić.
bebe napisał/a:
Widocznie wychodzą z założenia, że jak jest jeden samochód, jeden dowód rejestracyjny, to i jeden kluczyk wystarczy. :)

Nie kuś bo w następnym autku będziesz miał jeden fotelik. Z ursusa.

Wracając do tematu
limo napisał/a:
macie doświadczenia związane z takim przedsięwzięciem?

Mamy, bo na co dzień zarabiamy złotówki dorabiając ludkom klucze.
To zły pomysł. Ale jeśli chcesz do tego przekonania dojść sam i na dodatek za to płacisz, to przecież : Klient ma zawsze racje. Choć u mnie jedynie do 17.00
Ostatnio zmieniony przez stempik 2011-05-11, 19:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-11, 19:56   

stempik napisał/a:
Nie kuś bo w następnym autku będziesz miał jeden fotelik. Z ursusa.

bebe sobie i z tym poradzi... :lol:
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-05-11, 20:05   

Ja w Skodzie zrezygnowałem ze scyzoryka ale z tego co widziałem, to dawali dwa pełnowartościowe ;-) Inna sprawa to cennik Skody ... :evil:
 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2011-05-11, 20:27   

stempik napisał/a:
limo napisał/a:
chciałbym sobie zrobić kluczyk w scyzoryku

To raczej zły pomysł.


możesz troszkę uchylić rąbka tajemnicy?
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-11, 22:37   

limo napisał/a:
możesz troszkę uchylić rąbka tajemnicy?

Tu nie ma żadnej tajemnicy.

Oryginalnego scyzoryka renault, z modeli wyposarzonych w taki kluczyk fabrycznie, użyć się nie da.
Jedyne co można, to w autach bez centralnego zamka pokusić się o doposażenie ich w tenże.
Jedyne dostępne na rynku sterowniki z kluczem tego typu to produkcja z chin. Sterowniki są co prawda bardzo tanie (w hurcie oczywiście) ale zdawać trzeba sobie sprawę z tego że nikt nie podejmuje się jakiejkolwiek działalności z pobudek czysto altruistycznych. Na końcu ma być zysk.
A aby powstał, oszczędności są widoczne wszędzie. A w zasadzie nie są widocznę.
Otrzymujemy wyrób z wyglądu całkiem przyzwoitej jakości, łudząco przypominający scyzoryki do aut z grupy volkswagena. I na tym podobieństwa się kończą.
Kończą się tam gdzie zaczynają się patenty.
VW pewnie proporcji pilota nie chroni w zaden sposób ale zamek a więc i klucz oraz jego profil są na ogół własnością firm zewnętrznych a te mają patenty na każdą śrubkę.
W zasadzie można zapomnieć o tym aby kupić taki sterownik wyposażony przez producenta w grot pasujący do zamka w jakimkolwiek aucie.
Więc choćby nie wiem co pisało na opakowaniu to na dziś, one są jedynie podobne.



Na zdjęciu grot chiński z lewej i oryginał z prawej (fiat). Jeśli ktoś zdecyduje sie na chiński sterownik z pilotami to właśnie tak jak na zdjęciu trzeba dostosować końcówkę właściwego klucza.
Gdybym komuś żle życzył powiedziałbym w tym miejscu: powodzenia :)
Ostatnio zmieniony przez stempik 2011-05-12, 11:05, w całości zmieniany 3 razy  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-11, 23:21   

A musi być koniecznie taki rozkładany, jak scyzoryk? Akurat kluczyk samochodowy pracuje na skręcanie, jeśli przełożysz oryginalny grot z wywierconą dziurą, to wytrzymałość takiego rozwiązania może być sporo niższa niż oryginalnego kluczyka. A może grot wysuwany, jak w starych mercedesach?
 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2011-05-12, 06:37   

stempik, i o to mi chodziło dzięki za wyczerpujące info, przede wszystkim od kogoś kto sie na tym zna a nie "aaaaaaaaa bo mi szwagra kuzynki syna kolega opowiadal" :mrgreen:
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-05-12, 07:01   

Jeszcze w temacie sterowania centralnym - wnioskuję, że jak mi "podstawowy" kluczyk siądzie, to będę musiał otworzyć "zapasowym" i szybko poszukać bezpiecznika od alarmu :-> W poprzednim aucie miałem 3 kluczyki (1 serwisowy) i 2 piloty i że tak powiem "zapieczone" zamki. Nie życzę nikomu w takiej sytuacji "padnięcia" podstawowego kluczyka ze sterownikiem :-P
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-05-12, 09:26   

koniu napisał/a:
Jeszcze w temacie sterowania centralnym - wnioskuję, że jak mi "podstawowy" kluczyk siądzie, to będę musiał otworzyć "zapasowym" i szybko poszukać bezpiecznika od alarmu :-> W poprzednim aucie miałem 3 kluczyki (1 serwisowy) i 2 piloty i że tak powiem "zapieczone" zamki. Nie życzę nikomu w takiej sytuacji "padnięcia" podstawowego kluczyka ze sterownikiem :-P

Powinieneś domagać się drugiego ( osobnego) pilota do alarmu - ten kto Ci go zakładał powinien go dać.
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-12, 11:20   

koniu napisał/a:
... wnioskuję, że jak mi "podstawowy" kluczyk siądzie, to...

nie jak tylko zanim :mrgreen:

Pomijając wypadki losowe wpierw rozleci się obudowa, więc będziesz miał chwilkę czasu.
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-05-12, 13:33   

PiotrWie napisał/a:
koniu napisał/a:
Jeszcze w temacie sterowania centralnym - wnioskuję, że jak mi "podstawowy" kluczyk siądzie, to będę musiał otworzyć "zapasowym" i szybko poszukać bezpiecznika od alarmu :-> W poprzednim aucie miałem 3 kluczyki (1 serwisowy) i 2 piloty i że tak powiem "zapieczone" zamki. Nie życzę nikomu w takiej sytuacji "padnięcia" podstawowego kluczyka ze sterownikiem :-P

Powinieneś domagać się drugiego ( osobnego) pilota do alarmu - ten kto Ci go zakładał powinien go dać.


Mówisz o Dacii? Bo ja w tym kontekście pije ...

stempik

Chodziło mi bardziej o padniętą baterię.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-12, 13:55   

Jeżdżę chwilowo pugiem 407 z kluczykiem-szczyzorykiem. :) Pan z wypożyczalni poprosił, żeby przekręcając kluczyk w stacyjce łapać za korpus przy samym grocie, bo inakszy kluczyk się rozpada - jest już cały rozklekotany i rozłazi się w szwach. A nie jest to chińszczyzna, tylko solidna, francuska robota! ;) Generalnie - pomysł może i fajny, ale bardzo istotne jest wykonanie - dlatego ja sobie podaruję.

Aha, odnośnie budowy - w peugeocie jest to rozwiązane w ten sposób, że nie obraca się sam grot, tylko grot jest osadzony w metalowej, o wiele szerszej obudowie i dopiero ona się obraca w korpusie. Ma to zapobiegać zbyt dużym naprężeniom przy kręceniu kluczykiem, ale jak widać na tym konkretnym przykładzie - nie ze wszystkim zapobiega.
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-12, 19:43   

koniu napisał/a:
Chodziło mi bardziej o padniętą baterię.


Bateria pada i nic nie przestaje działać, bo do odpalenia autka nic nie wymaga zasilania z baterii. Sam immobilizer umieszczony w kluczu działa z własnego zasilania nawet wtedy gdy jest zbydowany na jednym układzie z pilotem zamka centralnego. Mimo że scalaczek jest jeden to zawiera dwie (jak sądzę) osobne struktury zasilane z osobnych żródeł, bateryjki dla zamka centralnego i cewki w obwodzie immobilizera

Więc puki masz sprawny akumulator w autku to nie ma problemu. Otwierasz autko przy pomocy kluczyka mechanicznego, wsiadasz, odpalasz i w drogę.

bebe napisał/a:
w peugeocie jest to rozwiązane w ten sposób, że

We wszystkich popularnych autkach działa to w ten sposób.
A rozlatują się, bo sami w tym pomagamy. Próbujemy przekręcić stacyjkę przy zablokowanej kierownicy czy choćby zimą zamarznięty wlew .....
Ostatnio zmieniony przez stempik 2011-05-12, 22:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
RWw 



Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-15, 19:04   

koniu napisał/a:
Jeszcze w temacie sterowania centralnym - wnioskuję, że jak mi "podstawowy" kluczyk siądzie, to będę musiał otworzyć "zapasowym" i szybko poszukać bezpiecznika od alarmu :->

Wystarczy uruchomić silnik i alarm zostanie wyłączony. Jego uaktywnienie będzie możliwe po użyciu oryginalnego pilota.
Pytałem kiedyś o to w serwisie i rzeczywiście tak to działa.
_________________
Ryszard
 
Kristoff 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 86
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-15, 19:19   

RWw napisał/a:
Wystarczy uruchomić silnik i alarm zostanie wyłączony. Jego uaktywnienie będzie możliwe po użyciu oryginalnego pilota.


Precyzując, to naprawdę to wystarczy przekręcić kluczyk w stacyjce, żeby zapaliły się kontrolki.


Pozdrawiam,
Kristoff
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-16, 11:37   

Kristoff napisał/a:
Precyzując, to

Precyzując to, ... puki wszystko działa trzeba zamknąć autko pilotem otworzyć kluczem i sprawdzić czy da się odpalić. Jesli zadziała, to nie powinniśmy miec z tym problemu w wypadku awarii bateryjk, czy samego centralnego.
Ale reno (zwłaszcza oni) miało na to w różnym czasie różne pomysły. Więc trzeba sprawdzić.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-06-02, 14:10   

http://www.daciaklub.pl/f...1610915#1610915
greg1367 napisał/a:

Hola, hola! A skąd kolega wytrzasnął kluczyk typu "scyzoryk"?
_________________
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-10-02, 21:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-06-02, 14:17   

piotr. z napisał/a:
Hola, hola! A skąd kolega wytrzasnął kluczyk typu "scyzoryk"?


W wersji "full golas Duster" nie ma centralnego zamka a kolega zakładał alarm więc ma ;-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne