Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-02-28, 17:48
Czujnik świateł hamowania / stop
Autor Wiadomość
MR 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1.4 MPI
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 45
Skąd: Zachodniopomorskie
  Wysłany: 2008-02-13, 00:25   Czujnik świateł hamowania / stop

Witam forumowiczów!
Tak jak wy jestem posiadaczem Dacii. Przejechałem ponad 30 tys. km i chcę zwrócić waszą uwagę na włącznik swiateł stopu. Lubi sie przepalić, a że czyni to niezauważalnie dla kierującego, to może się skończyć wizytą jadącego za nim pojazdu w bagażniku!
Mnie na szczęście o tym felerze ostrzegł jadący za mną przypadkowo kolega.
Naprawa to nie problem. Zrobili w serwisie w ramach gwarancji, za to jechałem tam (70 kilometrów) z duszą na ramieniu i modlitwą na ustach.
Pozdrawiam
MR
_________________
MR
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-02-13, 04:00   

Trzeci "stop" widac w lusterku wstecznym, wiec z diagnoza ewentualnej usterki nie ma problemu...

PS. "lubi sie przepalac" to stwierdzenie troche na wyrost... To chyba pierwszy przypadek takiej usterki na forum... :?:

PS2. Witam na naszym forum i przy okazji zycze dalszego - mam nadzieje - zadowolenia z samochodu :-)
 
mgg 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 82
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2008-02-13, 08:37   

Mi się jeszcze nie przepalił (33tyś km), ale teraz będę się uważnie przyglądał.
_________________
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOGAN
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-02-13, 09:41   

Na forum to chyba pierwszy przypadek


A tu link do działu Powitania ;-)
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-02-13, 10:35   

Zaiste pierwszy, u mnie także nie (prawie 50 000).

Witamy :-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
Marcin 
Administrator



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 325
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-02-13, 12:00   Re: Światła stop

MR napisał/a:
Witam forumowiczów!
Tak jak wy jestem posiadaczem Dacii. Przejechałem ponad 30 tys. km i chcę zwrócić waszą uwagę na włącznik swiateł stopu. Lubi sie przepalić, a że czyni to niezauważalnie dla kierującego, to może się skończyć wizytą jadącego za nim pojazdu w bagażniku!
Mnie na szczęście o tym felerze ostrzegł jadący za mną przypadkowo kolega.
Naprawa to nie problem. Zrobili w serwisie w ramach gwarancji, za to jechałem tam (70 kilometrów) z duszą na ramieniu i modlitwą na ustach.
Pozdrawiam
MR

Cos wiem o takiej jezdzie :mrgreen: W Ibizie tez jakis czas temu popsul mi sie ten wlacznik, ale na szczescie migala lampka ostrzegawcza na liczniku i sam sie zorientowalem w czym rzecz :-) Jak jechalem do serwisu to przy hamowaniu zapalalem swiatlo przeciwmgielne :lol: Trzeba bylo sobie jakos radzic zeby nikt sie nie zatrzymal na moim bagazniku :-P
 
MR 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1.4 MPI
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 45
Skąd: Zachodniopomorskie
  Wysłany: 2008-02-13, 18:23   

KaS602 napisał/a:
Trzeci "stop" widac w lusterku wstecznym, wiec z diagnoza ewentualnej usterki nie ma problemu...

PS. "lubi sie przepalac" to stwierdzenie troche na wyrost... To chyba pierwszy przypadek takiej usterki na forum... :?:

PS2. Witam na naszym forum i przy okazji zycze dalszego - mam nadzieje - zadowolenia z samochodu :-)


Witam wszystkich witajacych i zadowolonych z samochodów. :-)
Kolega niech nie będzie taki pewny stopu w lusterku wstecznym. Radzę przeprowadzić próbę w słoneczny dzień. Chyba niedowidzę, bo konia z rzedem temu kto w dzień dojrzy rzeczone trzecie światło stop. To po pierwsze, a po drugie, to jak sie o tym nie mysli, to się tego nie widzi.
Co do "lubi sie przepalac", to moje niewesołe spostrzeżenia oparłem m. in. na lekturze Auto Świata, gdzie była mowa o tej samej usterce w modusie i clio III, a coś mi się wydaje, że nasze ukochane autka mają sporo wspólnego, szczególnie z modusem. Rzecz jasna nie chodzi mi o karoserię.
Zyczę wszystkim szerokiej drogi!
MR
_________________
MR
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-02-13, 22:51   

MR napisał/a:
Kolega niech nie będzie taki pewny stopu w lusterku wstecznym


Oczywiscie masz racje, ze nie bedzie widoczne w sloneczny dzien. Aczkolwiek istnieje duzo innych sposobow na sprawdzenie wszystkich swiatel bez wysiadania z samochodu. Odbijaja sie w innych samochodach, witrynach sklepowych, a gdy ciemno latwo sprawdzic wszystko na jakiejkolwiek scianie... :-)

Druga sprawa taka, ze jak ktos nie mysli, to zwrocenie mu uwagi tez nie pomoze... ;-)
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-02-15, 17:38   

Problem nie jest w przepalaniu się włącznika, tylko w serwie i czujniku który źle reaguje na naciskanie hamulca.
Ten problem był opisywany przez wiele osób na poprzednim forum. U mnie teraz własnie się tak dzieje, wcześniej było dobrze, a to za sprawą wymiany serwa hamulca przez serwis. Przez wciskanie hamulca zgrzypiał mi pedał, więc serwis wymienił serwo i tu jest wymieniony problem, wczesniej przy starym serwie, wystarczyło lekko nacisnąć pedał i zapalały się wszystkie trzy światła stopu, i to było właściwe działanie, teraz jest tak że trzeba dość mocno wcisnąć pedał żeby zapaliły się światła i to jest wkurzające, bo przecież nigdy nie hamuje się mocno tylko lekko, a światła się wtedy nie zapalają, a nie będę przecież zawsze gwałtownie hamował, bo to powoduje szybbsze zużywanie się klocków i tarcz, a pozatym ja tak niegdy nie hamuje tylko normalnie jak człowiek czyli z wyczuciem.
 
Marcin 
Administrator



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 325
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-02-15, 19:24   

waski napisał/a:
Problem nie jest w przepalaniu się włącznika, tylko w serwie i czujniku który źle reaguje na naciskanie hamulca.
Ten problem był opisywany przez wiele osób na poprzednim forum. U mnie teraz własnie się tak dzieje, wcześniej było dobrze, a to za sprawą wymiany serwa hamulca przez serwis. Przez wciskanie hamulca zgrzypiał mi pedał, więc serwis wymienił serwo i tu jest wymieniony problem, wczesniej przy starym serwie, wystarczyło lekko nacisnąć pedał i zapalały się wszystkie trzy światła stopu, i to było właściwe działanie, teraz jest tak że trzeba dość mocno wcisnąć pedał żeby zapaliły się światła i to jest wkurzające, bo przecież nigdy nie hamuje się mocno tylko lekko, a światła się wtedy nie zapalają, a nie będę przecież zawsze gwałtownie hamował, bo to powoduje szybbsze zużywanie się klocków i tarcz, a pozatym ja tak niegdy nie hamuje tylko normalnie jak człowiek czyli z wyczuciem.

Nie byles tego reklamowac?? Przeciez to nie jest normalne, wiec niech poprawia tak jak ma byc :!:
 
Karpiu66 


Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.9 DCI
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 62
Skąd: Piastów
Wysłany: 2008-02-15, 22:07   

Marcin napisał/a:
waski napisał/a:
Problem nie jest w przepalaniu się włącznika, tylko w serwie i czujniku który źle reaguje na naciskanie hamulca.
Ten problem był opisywany przez wiele osób na poprzednim forum. U mnie teraz własnie się tak dzieje, wcześniej było dobrze, a to za sprawą wymiany serwa hamulca przez serwis. Przez wciskanie hamulca zgrzypiał mi pedał, więc serwis wymienił serwo i tu jest wymieniony problem, wczesniej przy starym serwie, wystarczyło lekko nacisnąć pedał i zapalały się wszystkie trzy światła stopu, i to było właściwe działanie, teraz jest tak że trzeba dość mocno wcisnąć pedał żeby zapaliły się światła i to jest wkurzające, bo przecież nigdy nie hamuje się mocno tylko lekko, a światła się wtedy nie zapalają, a nie będę przecież zawsze gwałtownie hamował, bo to powoduje szybbsze zużywanie się klocków i tarcz, a pozatym ja tak niegdy nie hamuje tylko normalnie jak człowiek czyli z wyczuciem.

Nie byles tego reklamowac?? Przeciez to nie jest normalne, wiec niech poprawia tak jak ma byc :!:

Ja mam to samo i ponoć tak ma być :->
To nie jest wina serwa tylko regulacjji pedału hamulca . Po prostu za wcześniej biorą hamulce :-/
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-02-16, 12:38   

tak nie ma byc. musniecie hamulca powinno spowodowac zaswiecenie stopu. mysle, ze to kwestia ustawienia wlacznika stopu wzgledem pedalu. serwis ma obowiazek to odpowiednio ustawic bo sie bezposredio przeklada na bezpieczenstwo. jak Ci ktos wjedzie w tylek serwis nie naprawi za darmo. nie dajcie sie wodzic za nos. serwis niech robi co do niego nalezy, a nie opowiada bajki. jak nie to skarga do renault polska, bo wbrew pozorom, sprawa nie jest blaha. pozdr
 
Karpiu66 


Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.9 DCI
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 62
Skąd: Piastów
Wysłany: 2008-02-16, 13:40   

jurek napisał/a:
tak nie ma byc. musniecie hamulca powinno spowodowac zaswiecenie stopu. mysle, ze to kwestia ustawienia wlacznika stopu wzgledem pedalu. serwis ma obowiazek to odpowiednio ustawic bo sie bezposredio przeklada na bezpieczenstwo. jak Ci ktos wjedzie w tylek serwis nie naprawi za darmo. nie dajcie sie wodzic za nos. serwis niech robi co do niego nalezy, a nie opowiada bajki. jak nie to skarga do renault polska, bo wbrew pozorom, sprawa nie jest blaha. pozdr


Byłem e serwisie i już światła działają super :-D
Naprawa trwała 5 min, :lol:
 
z234 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5dci 85KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-06-02, 19:54   Duster - stale palą się światła stop

Wczoraj po przejechaniu 3km w deszczu zaczely palic sie na stale swiatla stopu. Nic niesetety nie pomaga. Po przekreceniu stacyjki w pozycje "go" od razu sie zapalaja. Wszystkie pozostale swiatla dzialaja bez zarzutu. Czy ktos mial taki problem w innych dackach>???
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-06-02, 21:05   

W Dacii nie, ale standardowo w Renówkach jest tak przy spięciu w tylnych lampach - zacznij od ich rozebrania i przeczyszczenia styków.
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-06-02, 23:02   

Włącznik jest plastikowy więc może to on. Jeśli jest tak jak w loganie to żeby wyjąć trzeba przekręcic o 90°. Chyba :-/


Ostatnio zmieniony przez stempik 2011-06-02, 23:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-06-03, 06:04   

Przyczyn może być kilka, ale najprawdopodobniej włącznik stopu (to zdjęcie które pokazuje Stempik) wyskoczył ci z mocowania, lub coś innego z nim się stało.
Jak wyciągniesz wtyczkę z włącznika stopu, to lampy stopy powinny ci zgasnąć, a wtedy włącznik do wymiany na gwarancji.
_________________

 
z234 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5dci 85KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-06-03, 07:17   

Dziekuje za pomoc. Po wyjęciu wtyczki z wyłącznika światła zgasły. Podjade do ASO, mam nadzieje ze to tylko to a nie jakieś zwarcie na wiązce elektrycznej
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-06-03, 07:24   

Skoro zgasły, to zwarcia we wiązce raczej nie ma, tylko włącznik jest ciągle włączony pomimo tego że dzyndzel jest wciśnięty.
A właśnie sprawdzałeś czy światła zgasną, jak wciśniesz ten dzyndzelek od włącznika ?
Nie wiem dokładnie jaki masz ten włącznik, ale są też włączniki z regulacją wysunięcia tego dzyndzla i być może na regulacji ci się ten dzyndzel wsunął i dlatego non stop świeci, bo hamulec nie wciska dzyndzla a tym samym nie wyłącza włącznika.
Także może tylko należy wyregulować ten włącznik.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-06-03, 07:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
Alien 



Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2011-06-03, 19:48   

to może idiotyczne porównanie ale w Polonezie miałem coś podobnego - czujnik był za mocno wykręcony i cały czas dotykał pedału hamulca, zerknij - może po prostu trzeba go wyregulować, zamie Ci to 5 minutek ;-)
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-06-03, 20:24   

Alien napisał/a:
to może idiotyczne porównanie ale w Polonezie miałem coś podobnego - czujnik był za mocno wykręcony

Idotyczne? raczej logiczne. Tyle że tu niczego się nie wkręca a jedynie wciska lub wyciąga ruchmą część włącznika. To ta zaznaczona strzałkami.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2011-06-03, 20:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
bushi 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 488
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-06-03, 21:12   

Oj Jackthenight, taki Daciowo-techniczny purysta jezykowy, a z dzyndzelkiem wyskakuje ;P
_________________
http://www.jamnikiniczyje.pl
http://jamniki.eadopcje.org
POMAGAJMY JAMNIKOM!!!
 
z234 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5dci 85KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-06-03, 21:44   

Ostatecznie wystarczyła regulacja (ASO), ale jak problem sie powtorzy mam zglosić się na wymianę na nowy. Pierwszy przypadek w Łodzi w dusterze, mam nadzieje ze wiecej takie głupoty mi sie nie przytrafia (dopiero 8400km)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-06-03, 22:48   

bushi napisał/a:
Oj Jackthenight, taki Daciowo-techniczny purysta jezykowy, a z dzyndzelkiem wyskakuje ;P


"Chodzi mi o to, aby język giętki
Powiedział wszystko, co pomyśli głowa"

A chyba każdy zrozumiał co miałem na myśli, także ja nie widzę w tym nic dziwnego.
_________________

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-06-29, 22:48   

Również mnie dopadł problem z włącznikiem STOP. I nie chodzi tutaj o regulację włącznika względem pedału hamulca, bo nawet maksymalne wciśnięcie nie za każdym razem włącza światła stop. A dowiedziałem się o tym dzisiaj jak za mną na światłach stał autobus.
Ja wciskam pedał hamulca a w odbiciu autobusa nie widać świateł stop.
Więc wciskam ponownie na maksa pedał hamulca i znowu nic, światła stop się nie włączają.
Więc wciskam na maksa i puszczam , i tak kilka razy aż nagle stopy się zapaliły.
Ponowne wciśnięcie hamulca i ponownie się światła zapalają.
Pod domem, a było już ciemno testuje włącznik stopu, i tak na 10 prób połowa przechodzi niepomyślnie, czym częściej wciskam hamulec tym częściej się zapalają światła stopu.
Jak chwile poczekam i wcisnę ponownie to za pierwszym razem się światła stopu nie zapalą.
Także wyłącznik stopu do wymiany, nie wiem czy się zacina czy ma wypalone styki ale to i tak kwalifikuje wyłącznik do wymiany - także usterka uszkodzonego wyłacznika STOPU jak najbardziej jest możliwa.
Jest to niebezpieczna usterka również z uwagi na to, iż ABS nie zadziała jeśli nie otrzyma sygnału właśnie z tego wyłącznika STOPU.
Jutro jadę do ASO Przyguccy - ciekawe czy szybko zlokalizują usterkę i czy szybko wymienią wyłącznik jeszcze na gwarancji.

Opis wizyty w ASO tutaj : http://www.daciaklub.pl/f...p?p=94747#94747

I teraz tak, styki w tym wyłączniku się przepaliły, i teraz zastanawiam się czy nie dodać do tego przekaźnika albo jakiś optocoupler, aby odciążyć styki włącznika STOP.
W końcu STOPY mamy takie : dwie żarówki 21W i jedna 16W czyli wychodzi jakieś 5 A.
No jeszcze muszę to przemyśleć czy warto.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-06-30, 23:37, w całości zmieniany 3 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne