Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2011-10-13, 23:10
Relingi dachowe Duster sposób montażu.
Autor Wiadomość
greg1367 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 343
Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-05-27, 12:20   Relingi dachowe Duster sposób montażu.

Jak są zamontowane relingi dachowe w Dusterze?laisar może masz foto tego elementu?byłbym wdzięczny :-D
_________________
D u s t e r D r a k u l a
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-27, 12:38   

Fotkę nie, ale rysunek - proszę bardzo:

relingi_duster.png
Plik ściągnięto 27861 raz(y) 16,72 KB

 
greg1367 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 343
Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-05-27, 13:16   

laisar napisał/a:
Fotkę nie, ale rysunek - proszę bardzo:

Dziękuję laisar ,jestem ciekawy czy w serwisie to zamontują,i czy jest to dopuszczalne technologicznie, wiadomo że trzeba wiercić w nadwoziu otwory .
_________________
D u s t e r D r a k u l a
Ostatnio zmieniony przez greg1367 2011-05-27, 13:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-27, 13:33   

greg1367 napisał/a:
czy jest to dopuszczalne technologicznie

Dopuszczalne pewnie jest, ale wymaga niestety czegoś więcej niż wiercenia, co czyni całą zabawę straszliwie drogą - trzeba otóż dospawać do karoserii jeszcze czworo uszu ):

Jako takie są wymienne, z czego wynika, że powinny być również "domontowywalne" - tyle że już sama "wymiana" dachu to 15 roboczogodzin :shock:

(Owszem, teoretycznie i nietechnicznie dałoby się pewnie zamontować relingi bez tego - ale wtedy raczej wiele by się na nich nie zmieściło, więc sens byłby raczej przyzerowy... W reszcie modeli trochę to lepiej rozwiązali /: ).

mocowanie_relingow_duster.png
(lewe przednie)
Plik ściągnięto 27827 raz(y) 79,18 KB

 
greg1367 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 343
Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-05-27, 13:40   

Dziękuję ,ale jakoś dziwnie ten sposób montażu wymyślili :-D
_________________
D u s t e r D r a k u l a
 
piotrkrk 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: ---
Wersja: Ambiance
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 156
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-05-29, 15:02   

W instrukcji piszą, że jeśli Duster nie miał fabrycznie zamontowanych relingów, to ich montaż jest niemożliwy i wręcz zabroniony - pod rygorem utraty gwarancji.
_________________
Duster niebieski mineral - niebiesko czarni full protection
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-29, 21:55   

Podejrzewam, ze w cenie montazu relingow kupisz najwyzszej klasy bagaznik Thule dedykowany do dustera z kompletem aluminiowych belek oraz wystarczy an czesc boksa lub bagaznik na rowery ;-)
 
greg1367 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 343
Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-05-30, 09:29   

piotrkrk napisał/a:
to ich montaż jest niemożliwy i wręcz zabroniony

Masz rację,ja tylko tak z chęci wiedzenia jak to jest zrobione :lol: pytałem :-D
_________________
D u s t e r D r a k u l a
 
piotrkrk 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: ---
Wersja: Ambiance
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 156
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-05-31, 14:46   

Zawsze jest sposób, aby zrobić to taniej :)

_________________
Duster niebieski mineral - niebiesko czarni full protection
 
greg1367 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 343
Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-05-31, 19:04   

piotrkrk napisał/a:
Zawsze jest sposób, aby zrobić to taniej :)

Byle funkcjonalnie :-D
_________________
D u s t e r D r a k u l a
 
tweeciak 



Marka: Dacia
Model: Sandero STEPWAY
Silnik: 1.5 DCI
Rocznik: 2010
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 329
Skąd: mazowieckie/łódzkie
Wysłany: 2011-06-01, 07:18   

O ile dobrze widze...rejestracja szwedzka...wiec...relingi...z IKEA:)
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-01, 08:42   

I to jest ekologia :mrgreen:
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2011-06-01, 09:23   

Nawet nie wiedziałem, że moje Volvo takie proekologiczne :)
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2011-09-09, 18:01   

laisar napisał/a:
Dopuszczalne pewnie jest, ale wymaga niestety czegoś więcej niż wiercenia, co czyni całą zabawę straszliwie drogą - trzeba otóż dospawać do karoserii jeszcze czworo uszu ):

Zgadza sie, byloby przerazliwie drogie, gdyby chciec to zrobic tak, jak to zostalo (niezbyt szczesliwie) wymyslone/zrobione fabrycznie.

laisar napisał/a:
Jako takie są wymienne, z czego wynika, że powinny być również "domontowywalne" - tyle że już sama "wymiana" dachu to 15 roboczogodzin :shock:

Nie no, chyba nikt przy zdrowych zmyslach nie zdecydowalby sie na wymiane poszycia dachu w prawie nowym samochodzie z powodu checi zamontowania relingow (koszty ogromne, a i furka juz bylaby "jakby troche po wypadku" ;-) ). Montaz tych oryginalnych mocowan mialby sens wylacznie wtedy, gdyby z jakiegos innego powodu i tak zachodzila koniecznosc wymiany poszycia dachu, np. gdyby spadl na Dusterka jaks konar lub inny przedmiot o niemalej masie (o co niestety ostatnimi czasy w Polsce nie bylo wcale tak trudno - liczne burze, wichury, traby powietrzne :-( )

laisar napisał/a:
Owszem, teoretycznie i nietechnologicznie dałoby się pewnie zamontować relingi bez tego - ale wtedy raczej wiele by się na nich nie zmieściło, więc sens byłby raczej przyzerowy...

Eeee nie bedzie tak zle :-D . A propos, ktos spotkal sie moze z informacja jaka nosnosc maja fabryczne relingi w Dusterze? Bo ja jak dotad nie.

W autach, kore nie maja juz fabrycznie odpowiednich mocowan do relingow (schowanych np. pod jakimis zaslepkami czy listwami) stosuje sie mocowanie na tzw. nitonakretki. Zwykle z brzegu dachu ida wzmocnienia i (niekoniecznie musza byc zawsze jakos specjalne wydzielone i widoczne z zewnatrz) i te nitonakretki sie w nich trzymaja (po montazu). Zeby sobie ktos nie pomyslal, ze to jakis druciarski sposob stosowany tylko w jakichs tanich markach czy modelach, to jako przyklad podam, ze m.in. w Nissanie Qashqaiu stosuje sie ten sposob montazu.
Gdy moj brat kupowal Qashqaia, to chyba nawet nie bylo w ofercie salonu relingow do Qashqaia i musial sobie zalozyc dodatkowo relingi firmy Neumann (czeska firma). Dla relingow o trzech stopkach (takie sa przewidziane do Qashqaia) f-ma Neumann podaje nosnosc 75kg. Co wiecej, u brata te relingi nie spelniaja funkcji glownie estetycznej (jak to u niektorych czesto bywa), bo akurat sa dosc intensywnie wykorzystywane (w zimie przewozi sie kupe sprzetu narciarskiego, latem surfingowego). I jest git :-D .

Postaram sie podrzucic jakis rysunek czy link, zeby niezorientowami mogli zobaczyc, na czym ten sposob montazu mniej wiecej polega :-) .

greg1367 napisał/a:
Dziękuję ,ale jakoś dziwnie ten sposób montażu wymyślili :-D

W innych modelach tak tego nie zrobili, a w przypadku Dustera podejrzewam, ze specjalnie zdecydowali sie sporo utrudnic ludziom zycie, zeby maksymalnie zniechecic do zakupu wersji "golas" (zwanej oficjalnie Duster), bo na niej pewnie malo zarabiaja. Jakby im chodzilo o to, zeby "golas" sluzyl mozliwie tylko jako slup reklamowy "cena juz od 39.900zl", natomiast zeby klienci kupowali bardziej wypasione wersje. Ale ja sie nie dam :mrgreen: .

piotrkrk napisał/a:
W instrukcji piszą, że jeśli Duster nie miał fabrycznie zamontowanych relingów, to ich montaż jest niemożliwy i wręcz zabroniony - pod rygorem utraty gwarancji.

Alez to najzupelniej oczywiste - zeby zamontowac relingi w golasie w rozsadnej cenie, to trzeba wiercic, czyli trzeba naruszyc fabryczna powloke lakiernicza, zabezpiecznie antykorozyjne. To podobna sytuacja jak gdyby ktos zamontowal dodatkowo w swoim Dusterku szyberdach, tak samo stracilby gwarancje na karoserie.
Pewnie nie od razu od nowosci, ale tez planuje dolozyc relingi do Dusterka golasa, a prawdopodonie rowniez szyberek, no i oczywiscie licze sie z utrata gw. Jak dobrze pojdzie, to moze jakos niezbyt drogo uda sie kupic relingi z jakiegos rozbitka DD, a jesli nie, to moze z innego zrodla, albo w ogole jakis inny, ale gustowny.

mekintosz napisał/a:
Podejrzewam, ze w cenie montazu relingow kupisz najwyzszej klasy bagaznik Thule dedykowany do dustera z kompletem aluminiowych belek oraz wystarczy an czesc boksa lub bagaznik na rowery ;-)

Tez tak sadze... ale nie zawsze z relingami chodzi tylko o to, zeby byla podstawa pod belki, box itp... relingi spelniala bowiem rowniez funkcje estetyczna, nawet nierzadko ta wlasnie funkcja jest znacznie przewazajaca.
Ostatnio zmieniony przez DD 2011-09-09, 19:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-09, 23:55   

DD napisał/a:
zostalo (niezbyt szczesliwie) wymyslone/zrobione fabrycznie

Właściwe słowo brzmi: "perfidnie" d:


DD napisał/a:
jaka nosnosc maja fabryczne relingi w Dusterze?

80 kg - ale informacja faktycznie jest nieco "ukryta" w broszurze, bo podano ją w rozdziale z akcesoriami, przy opisie poprzeczek.


Cytat:
Zeby sobie ktos nie pomyslal, ze to jakis druciarski sposob stosowany tylko w jakichs tanich markach czy modelach, to jako przyklad podam, ze m.in. w Nissanie Qashqaiu stosuje sie ten sposob montazu.

Tzn. sugerujesz, że jeśli jakieś druciarstwo zostaje wykonane w prestiżowej marce, to z definicji nie jest już druciarstwem?


DD napisał/a:
stracilby gwarancje na karoserie

Ale nie na całą - tylko na zmodyfikowany element.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-09-09, 23:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2011-09-10, 01:44   

laisar napisał/a:
Właściwe słowo brzmi: "perfidnie" d:

O tak, tak, idealnie to ujales :-D .

laisar napisał/a:
80 kg - ale informacja faktycznie jest nieco "ukryta" w broszurze, bo podano ją w rozdziale z akcesoriami, przy opisie poprzeczek.

Dzieki za info :-) . OK, czyli nie powinno byc duzej roznicy w nosnosci.

laisar napisał/a:
Tzn. sugerujesz, że jeśli jakieś druciarstwo zostaje wykonane w prestiżowej marce, to z definicji nie jest już druciarstwem?

Sugeruje, ze skoro jest to stosowane w sporej liczbie marek i modeli, a takze sprawdza sie w praktyce, to mozna rowniez spokojnie zastosowac ten sposob montazu w przypadku checi dolozenia relingow do DD golasa (skoro juz fabryka tak to perfidnie rozwiazala).
Poza tym mocowania relingow pracuja nie na wyrywanie (chyba nikt nie bedzie podnosil Dusterka za relingi ;-) ), tylko na scinanie, wiec rowniez z tego wzgledu nie powinno byc wiekszych roznic w wytrzymalosci pomiedzy rozwiazaniem oryginalnym, a starannie zrobionym na nitonakretki.

Zalozmy na chwile, ze masz DD golasa, Ty nie zaakceptowalbys montazu relingow za pomoca nitonakretek w swoim DD?

laisar napisał/a:
DD napisał/a:
stracilby gwarancje na karoserie

Ale nie na całą - tylko na zmodyfikowany element.

A sprawdzal to ktos juz w konkretnych przypadkach w praktyce? Bo jak znam zycie, to mam pewne watpliwosci, czy w razie czego nie bedzie pozniej "roznych wykladni" ;-) ?.
Tak czy owak, wiadomo dlaczego zabraniaja dodatkowego montazu relingow w DD pod rygorem utraty gwarancji.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-09-10, 14:07   

DD napisał/a:
... relingi spelniala bowiem rowniez funkcje estetyczna, nawet nierzadko ta wlasnie funkcja jest znacznie przewazajaca.

Jeśli chodzi o funkcję wyłącznie estetyczną, to najlepsze są relingi na przyssawki albo z zaczepami magnetycznymi. :idea: :idea:
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-09-20, 15:18   

A wracając do tematu. Czy jest gdzieś dostępny dokładniejszy opis montażu tych plastikowych osłon, szczególnie tylnej. Mam wrażenie, że moja łapie luz i nie do końca poprawnie leży.
_________________
Ostatnio zmieniony przez RnR 2011-09-21, 11:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-21, 10:57   

Ale w czym nie wystarcza drugi post w niniejszym temacie? Bo nic więcej nie znalazłem - z czego z kolei prawdopodobnie wynika, że jest tak proste jak na obrazku... (:
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-09-21, 11:14   

Brakuje mi tam jakiegos zooma na ktorym bylo by widac jak element 6 jest mocowany do reszty, jak sie go zdejmuje itp itd

Moze ktos ma zdjecia zdemontowanej czesci zeby zobaczyc gdzie i jakie zaczepy tam sa itp itd?

Ogolnie - czy to sie wciska, wsowa, podwaza, przykreca itp itd :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez RnR 2011-09-21, 11:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-21, 11:24   

No jak mówiłem - nigdzie w dokumentacji nie znalazłem... Ale jak to z Dacią - raczej nie ma się czego bać, więc śrubokręt w dłoń i... BANZAI! (:

(I jako prekursor - nie zapomnij właśnie o fotkach).
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-09-21, 11:34   

Poczekam na zdjęcia z rozbitka ;)
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-10, 08:43   

DD napisał/a:
Sugeruje, ze skoro jest to stosowane w sporej liczbie marek i modeli, a takze sprawdza sie w praktyce, to mozna rowniez spokojnie zastosowac ten sposob montazu w przypadku checi dolozenia relingow do DD golasa (skoro juz fabryka tak to perfidnie rozwiazala).

Ja pytałem jedynie w kwestii formalnej - rozwiązania techniczne bywają różne, ale z tego, że jakieś są stosowane w "prestiżowych" markach po prostu wcale MSZ nie musi wynikać, że są dobre.

A co do dustera, to problemem nie jest konkretny sposób montażu (wkrętami, śrubami, nitami), tylko miejsce - skoro fabrycznie mają się trzymać uszu, których w golasie nie ma, to przymocowanie ich w innym miejscu nie do końca mnie przekonuje...


Cytat:
Poza tym mocowania relingow pracuja nie na wyrywanie

To niestety wyłącznie teoria - w praktyce, zwłaszcza w PL, hopków na drogach jest na tyle dużo, że na pewno pojawia się całkiem sporo sił pionowych /:

Oczywiście, jak ktoś wozi coś tylko czasami, niezbyt ciężkiego i unika dziur - to nic się nie powinno stać, ale... Ale ):


Cytat:
Zalozmy na chwile, ze masz DD golasa, Ty nie zaakceptowalbys montazu relingow za pomoca nitonakretek w swoim DD?

Zależałoby od tego, jak konkretnie dałoby się to zrobić, ale zapewne najprędzej zdecydowałbym się jednak na klasyczny bagażnik poprzeczkowy, montowany do brzegu dachu ("bezrelingowy").


Cytat:
A sprawdzal to ktos juz w konkretnych przypadkach w praktyce?

Ale co tu sprawdzać? Brak związku między np rdzą na masce a niepoprawnie zamontowanymi relingami jest chyba oczywisty bez potrzeby odwoływania się do rzeczoznawcy czy sądu, więc ASO / Dacii raczej szkoda by było zachodu na bezsensowne ściemnianie...
 
suchar 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 1
Skąd: piaseczno
Wysłany: 2012-03-06, 21:50   

w serwisie powiedzieli ze zeby zamontowac trzeba by wspawywac dodatkowe uchwyty ,spotkałem sie tez z sugestia ze moze bym spróbował na miescie załozyc :mrgreen: Serwis wogóle mało wie o relingach wie jak zamówic ale montaz to juz w golasie trudna sprawa
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-05-05, 11:26   Duster - jak zdemontować relingi

Pokaz demontażu relingów w Dacii Duster: http://www.youtube.com/watch?v=0CMJOUgDpcY
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne