Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Większe hamulce?
Autor Wiadomość
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-06-06, 19:19   Większe hamulce?

I nadeszła ta chwila kiedy uważam, że bardzo chce się pozbyć seryjnych hamulcy.

Przeważyło to że cały czas piszczą (coś się stało i w lewym kole klocek ten od środka co chwile trze o tarcze), a to że Sanderka podróżuje z prędkościami dla siebie nieoptymalnymi (autostradowymi) sugeruje że może warto pomyśleć o czymś lepszym

Czy w Sandero z dci są większe tarcze i zaciski? Chce założyć coś co wejdzie pod felgi 15" i nieimplikujące poważnych zmian, dlatego pomyślałem że zestaw hamulców z innej Daćki (np MCV z dci, albo jeszcze czegoś większego) mógłby być dobrym rozwiązaniem.

Czy jeśli chodzi o materiały potrzebne - czy jest tak jak sobie to wyobrażam, czyli nowe zaciski, nowe tarcze, nowe klocki, czy np. w grę wchodzi jeszcze wymiana np wahaczy?

W sumie to jeden z nielicznych elementów z kategorii "za co jej nienawidze"
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-06-06, 19:51   

ja też jestem tym zainteresowany ze względu na planowany chip. bo przy 90 KM mysle ze zwykle mogą nie dać rady
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-06-06, 19:55   

Dziwne... Ja mam 87 KM i zwykłe hamulce mnie zadowalają... :roll:
_________________
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-06-06, 20:17   

Dobrze, nie wnikajmy w to czy kogoś zadowalają czy nie. Nie mam zamiaru rozpędzać samochodu i dohamowywać przed każdym zakrętem bądź łukiem. Chodzi tylko o to że nie jestem zadowolony z zachowania hamulców powyżej 90kph, a już nawet agresywniejsza, choć niekoniecznie szybsza, jazda powoduje, że alufelgi są wyczuwalnie cieplejsze.

Czemu tak się dzieje? Moim zdaniem jest to następstwo małych, niewentylowanych tarcz - jak na 1100kg wydają się one być niezbyt odpowiednie (trzeba w końcu powiedzieć że w budżetowym samochodzie nie może być wszystko takie jak sobie wymarzymy, nawet w klasie A montuje się teraz poważniejsze hamulce - patrz trojaczki chociażby)

Czy nie przekopując całego samochodu, wymieniając kilka elementów jest to do zrobienia? Ile taka zabawa kosztuje po cenach ASO (bez robocizny) - chodzi o rząd wielkości, jasna sprawa że takiego swapu nie robi się w ASO (no chyba że jest dobra cena i na ustach mechanika nie pojawia się grymas świadczący o tym, że nie leży mu coś więcej niż wymiana oleju).

Jest trochę takich elementów, które są włożone na wyrost, i trochę takich które są technologicznie poprawne, ale stosowane 10lat temu (patrz chociażby hamulce o rozmiarze klocków z Peugeota 305...)
Ostatnio zmieniony przez czaju 2011-06-06, 20:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-06-06, 20:24   

Aaaa bo ja mam tarcze wentylowane...
czaju, a jak wyglądają klocki w Twojej Sandero tzn. kształt?
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-06, 20:26   

Na 99% nie będzie żadnych problemów z przeszczepem większych hamulców.

Oprócz wymienionych części, potrzebne będą jeszcze na pewno inne piasty i... wygląda na to, że nic poza tym.

Tylko jeden warunek: zgodnie z prawem, wszystkie te części muszą być oczywiście fabrycznie nowe, a po ich montażu należy się udać na badania techniczne.

(Bez nich, w razie wypadku - czarna amba...).

W ASO: części ok. 4,5 kzł brutto.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-06-06, 20:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-06-06, 20:27   

czaju napisał/a:
Chce założyć coś co wejdzie pod felgi 15" i nieimplikujące poważnych zmian, dlatego pomyślałem że zestaw hamulców z innej Daćki (np MCV z dci, albo jeszcze czegoś większego) mógłby być dobrym rozwiązaniem.


Ja mam MCV 1.5 dci, 15 calowe aluski przez które widać jak na dłoni, że tarcze są wentylowane. Z tyłu tylko bębny, ale spokojnie daję radę. No więc pewnie by się dało zamontować, z tym że oczywiście nie porównywałem innych elementów takich jak wahacze. Trzeba by najlepiej popytać dobrego mechanika, niekoniecznie z ASO.
_________________
WhiteDragon
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-06-06, 20:34   

Mam w tym momencie takie klocki - http://allegro.pl/klocki-...1639473099.html (bez nacięcia w środku i brembo - poprostu podobnego kształtu).

Tak jak piszę, tarcze nie są wentylowane. Czy to ma być takie zwykłe badanie techniczne (czyli takie które podchodzi mi ok listopada, czyli powiedzmy że "bez dodatkowych kosztów")?

Cytat:
wszystkie te części muszą być oczywiście fabrycznie nowe

hmmm czyli nie można sobie wyciągnąć ich z odpowiadającego samochodu w którym nie ma tyłu :D

Mam na myśli jednego gościa który raczej wie co jest w Sandero (kupowałem od niego lampy), poproszę go o wycenę części, a że ma warsztat to o ew. montaż.


Ale zrobię to dokładnie za tydzień, bo obawiam się że mógłbym być nieobecny w Borkach (a co tam niech piszczy - przynajmniej ludzie będą się oglądali ;p)

laisar z wahaczami czy bez te 4.5k?
Ostatnio zmieniony przez czaju 2011-06-06, 20:40, w całości zmieniany 4 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-06, 20:38   

czaju napisał/a:
Czy to ma być takie zwykłe badanie techniczne

Tak, bo to chodzi zdaje się o standardową poprawność działania - w końcu te inne hamulce występują w tym modelu. Ale o szczegóły to już najlepiej wypytać diagnostę...
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-06-06, 21:10   

Powinno cię to Czaju zainteresować :

Tutorial wymiany tarcz na wentylowane oraz wymiany zacisków :

http://www.tutorialelogan...si-discuri.html
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-06-06, 21:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-06, 23:40   

Sandero 1.5 dci 68 KM z 2009 r, wiec nie jakis potwor ma tarcze wentylowane ;-)
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-06-07, 05:01   

jackthenight napisał/a:
Powinno cię to Czaju zainteresować :

Tutorial wymiany tarcz na wentylowane oraz wymiany zacisków :

http://www.tutorialelogan...si-discuri.html


Dzięki, to jest dokładnie to co chce zrobić, ale tutaj wychodzi na to że to tylko trzy elementy - zacisk, tarcza i klocki. Czy to takie hamulce jak w MCV?


Przyjrzałem się trochę temu i myślę... że to co mnie będzie interesować to jest silnie związane z Megane II (niestety nie 2.0 16v bo tam jak się okazało koła są na 5 śrub ;/)

Co myślicie o takim zestawie http://allegro.pl/tarcze-...1614838073.html + zaciski, których obawiam się że trochę będę szukał ;/
Ostatnio zmieniony przez czaju 2011-06-07, 06:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-07, 09:54   

czaju napisał/a:
wychodzi na to że to tylko trzy elementy - zacisk, tarcza i klocki

Niekoniecznie - przejrzałem wszystko jeszcze raz i wszystko zależy od tego na jak wiele zmian możesz sobie pozwolić...

Fabrycznie, Sandero 1.4 ABS ma piastę na 21 wypustów półosi, tarcze niewentylowane 259x12 mm i klocki 100x64,8x18 mm.

Zmiana tarcz na wentylowane 259x20,6 mm (jak np w 1.6) wymaga również wymiany zacisków, ale typ i rozmiar klocków pozostaje ten sam, takoż piasty.

Można jednak pójść na całość i strzelić sobie hamulce z MCV 1.6 7-os. / MCV 1.6 16v / furgonetki / pikapa, z tarczami wentylowanymi 260x22 mm - ale wtedy oprócz zacisków wymienić należy również półosie i piasty (23 wypusty), a klocki mają rozmiar 116,4x52,4x17,7 lub 150,2x52,5x17,7 (w zależności od wybranych zacisków). W ASO byłoby to chyba ok. 8 kzł.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-06-07, 09:58, w całości zmieniany 3 razy  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-06-07, 12:44   

laisar no to mnie zmartwiłeś - w tym tutorialu wydawało się że facet zmienia tarcze na takie o większej średnicy, a tu wychodzi na to, że to te o większej grubości i wentylowane. I tak po wizycie w kilku sklepach raczej trudno będzie z dostaniem jarzma - po prostu wychodzi na to, że jarzmo i zwrotnica (piasta?) są uważane za to co się nie niszczy i hurtowniom nie chce się zamrażać pieniędzy ;/

Z zakupem nowych klocków i tarcz oczywiście się liczyłem, ale wymiana półosi się do mnie nie uśmiecha ;/ , bo zaraz dojdziemy, że ok - to teraz jeszcze tylko skrzynia biegów, silnik i hamulce będą śmigać :D
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-07, 13:02   

Mniejsza tarcze (238x12 mm) są chyba tylko w modelach bez ABS-u, więc może i zmieniał na większe - nie wiem, filmiku nie widziałem, ale przecież to nie ma dla Ciebie większego znaczenia, dalej możesz poprawić hamulce. Skok nie będzie może jak ten hipotetyczny z 238 na 259, ale zawszeć jakiś, nawet bez wymiany piast i półosi. (Ale opłacalność to musisz sam przemyśleć - przez sieć wszystko można kupić).


Tylko na Twoim miejscu przede wszystkim zacząłbym od weryfikacji tego, co Ty tak naprawdę tam masz, bo nie wygląda na to, żeby dało się to stwierdzić ze 100% pewnością wyłącznie na podstawie dokumentacji...
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-06-07, 13:14   

Faktycznie tarcze są 259mm (bo napewno więcej niż 24cm - zmierzyłem obwód wyszło ok 81-82cm (+-3cm) czyli na 99% 259, niewentylowane. Co powinienem wymienić żeby założyć tarcze wentylowane?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-07, 13:36   

Cytat:
]Zmiana tarcz na wentylowane 259x20,6 mm (jak np w 1.6) wymaga również wymiany zacisków

(Trzy posty wyżej (((: ).
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-06-07, 13:58   

laisar napisał/a:
Cytat:
]Zmiana tarcz na wentylowane 259x20,6 mm (jak np w 1.6) wymaga również wymiany zacisków

(Trzy posty wyżej (((: ).


Tak, tylko czy są jakieś numery części (zacisków) i to może powodować również konieczność wymiany jarzm (numery...)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-07, 14:29   

No, nie, oczywiście, że jarzma też do wymiany - pisałem "zacisk" w rozumieniu "komplet zacisku"... (;


Zaciski: lewy - 7701207958, prawy - 7701207959 (672 zł/szt. brutto).

Jarzma: lewe - 7701051906, prawe - 7701051905 (411 zł/szt).


Plus być może jakieś bolce, śruby - ciężko powiedzieć, wyglądają, że niby są w komplecie, ale mają też osobne referencje? :-?


(Najlepiej, jakbyś się jednak udał do ASO - albo innego mechaniora - powiedzą Ci pewnie najdokładniej).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-06-07, 14:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-06-08, 04:25   

Dzięki laisar - teraz mam z czym się udać do kilku warsztatów (a konkretnie dwa przychodzą mi do głowy)
 
r_lukas 


Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 117
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-06-11, 12:02   

Ja bym zaczął od wymiany klocków,przejrzenia/przesmarowania zacisków. Załóż jakieś markowe klocki np valeo i będzie dobrze. Moja panda nawet z prędkości autostradowych z 4 osobami (a więc masa zbliżona do sanderki z kierowcą i pasażerem) hamuje tak, że wszyscy lecą do przodu mimo małych niewentylowanych tarcz. Dodam, że klocki wcześniej mi też piszczały a były to polecane w intercarsie breck'i czy coś takiego - po wymianie jak ręką odjął...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-21, 11:58   Swap tarczy hamulców duster

Jak niektórzy wiedzą w wersjach benzynowych mamy z przodu tarcze
TW 269 / 22,4
w wersjach diesla jest
TW 280 / 24

Zastanawiam się na podmianką na te większe dislowskie bo duster najlepiej nie hamuje .
Jakie ewentualnie części wchodzą w gre przy takiej wymianie
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-07-21, 12:00   Re: Swap tarczy hamulców duster

Karenzo napisał/a:
Jak niektórzy wiedzą w wersjach benzynowych mamy z przodu tarcze
TW 269 / 22,4
w wersjach diesla jest
TW 280 / 24

Zastanawiam się na podmianką na te większe dislowskie bo duster najlepiej nie hamuje .
Jakie ewentualnie części wchodzą w gre przy takiej wymianie


Może byc tak ze zwrotnica bedzie do podmianki :)
A może byc tak ze sam zacisk tylko :)
Trza mieć w rękach zacisk i tarcze ta wieksza i sprawdzić :)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-07-21, 12:03   

Na bank tarcze, zacisk, klocki.
Teraz jeszcze trzeba się upewnić co do mocowania zacisku czyli zwrotnicy jak wyżej powiedziane.
Sprawdzić jeszcze należy rozstaw śrub mocujących tarczę. Powinien być raczej taki sam.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-07-21, 12:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-21, 12:03   

Myślę że za rok będę miał klocki do wymiany więc akurat czemu nie ?
_________________
Moje auto
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne