Mam pytanie do posiadaczy DD. Wczoraj jak zabierałem się za wymontowanie lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej z tyłu, zauważyłem, że u Zdunka ramkę zamontowali mi za pomocą aluminiowych nitów bezpośrednio do karoserii.
Szanowni posiadacze DD proszę sprawdźcie jak jest u was.
Problem pierwszy, że tak zamontowana ramka tablicy uniemożliwia wyjęcie światła oświetlenia tablicy.
Problem drugi to możliwość powstania korozji (kontakt stal - aluminium) - wiadomo, że jest minus na masie, a plastikowa ramka nie wiadomo z czego zrobiona może mieć potencjał dodatni i ognisko korozji jak znalazł.
Ja mam w ciągu miesiąca wizytę w serwisie to zwrócę im na to uwagę i będą mi musieli przemontować ramkę na kołki plastykowe.
Z nitow raczej nie ma co odzyskiwac :) Moze i montaz na nity jest latwy i pewny, ale demontaz to juz problem... Ja bym je delikatnie rozwiercil cienkim wiertlem.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-15, 17:05
bushi napisał/a:
Z nitow raczej nie ma co odzyskiwac :)
Podejrzewam, że nie tyle chodzi o odzyskiwanie kołnierza nitu na pamiątkę, co o to, żeby urwany kołnierz nie turlał się do końca świata po wnętrzu klapy. Na ten przykład żeglowanie łajbą z aluminiowym osprzętem i resztką nitu w bomie (najlepiej - na martwej fali) potrafi doprowadzić do czarnej rozpaczy. :|
Dokładnie, a jeszcze wspomniana wcześniej elektrokorozja będzie mieć pole do popisu, bo za tablicą może być jeszcze względnie sucho, ale w klapie na dnie niekoniecznie.
Mała prowokacja - żeby cała sekcja rzeszowska w panice zdzierała tablice dla sprawdzenia.
Siedzą tam jakieś wkręty farmery na sześciokąt 7 czy 8mm. Jeśli mają plastikowe kołki, to fajnie, ale nie odkręcałem ich. Aby nie stracić gwarancji na blachę.
No to ja pojadę nad morze, gdzie kol. chris dostał nity i był niezadowolony, zaś kolega znad morza może przyjechać do Rzeszowa, tu ci mają wkrętów dostatek, ale i dwa własne można przywieźć
W felce zgniła mi prawie cała klapa, ale nie od tablicy. Więc już gorzej na pewno nie będzie.
Co RP na taką samowolkę? Ci na wkręty, tamci na taśmę dwustronną...
W jednym z odcinków Kiepskich Ferdek z Paździochem i z Boczkiem posprzeczali się, czy ogórki kisi się w słoju, w beczce, czy w kamieniaku. Powoływali się na autorytety z calej Polski: górala, Mazura, poznaniaka...
Do Rzeszowa nie przyjadę, złamałem tam nogę w Grand Hotelu i źle mi się kojarzy, do dziś mam w nodze sztabę i 7 wkrętów - to wystarczy na mocowanie co najmniej na trzech ramek.
Na poważnie, moim zdaniem będą musieli mi zmienić ten sposób mocowania, nie chcę walczyć z rudą po jednym sezonie zimowym. Chyba, że to pomysł marketingowy aby ramki z nazwą firmy łatwo nie zamienić.
Traumatyczne wspomnienia, rzeczywiście. Powinni zburzyć Grand, tak samo, jak zburzyli Hotel Rzeszów. W maluchu były kołki rozporowe z plastiku, nawet socjalizm potrafił się uporać z tak błahym problemem. Należy przewidzieć możliwość łatwej wymiany ramki - może się przecież złamać. Jak ktoś nie chce reklamy - wystarczy, że wymieni pasek ryglujący tablicę.
Dokładnie, a jeszcze wspomniana wcześniej elektrokorozja będzie mieć pole do popisu, bo za tablicą może być jeszcze względnie sucho, ale w klapie na dnie niekoniecznie.
Jeśli masz na myśli korozję elektrochemiczną, to wszystko zależy od różnicy potencjałów między materiałami z jakiego wykonane są drzwi i wkręt/nit...
Jeśli klapa wykonana jest ze zwykłej stali a wkręt ze stali nierdzewnej korozja murowana...
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2011-06-23, 19:47, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-29, 16:05
A czym najlepiej wkręcić tablicę do tylnej klapy? Chcę 4 wkręty wkręcić - taka antykradzieżówka.. Nie od dziś wiadomo, że nieprzykręcone tablice z ramek giną najszybciej..
Potrzebna będą następujące narzędzia i materiały: wiertarka, wiertło fi 4,5 i fi 8, wkrętak Torx T20, 4 śruby fi 4 z nakrętkami dł. 20 do 25 mm, 4 kołki plastikowe fi 8 dł. 10 mm, 4 podkładki gumowe, z otworem min. fi 4. Proponuję zdjąć osłonę (jest przykręcana na dwie śruby TORX T20), następnie delikatnie podważyć zatrzaski i ściągnąć osłonę. Wywiercić 4 otwory fi 4,5 w tablicy fi 8 w tylnej klapie i wstawić kołki plastikowe. Następnie przy użyciu śrub z nakrętkami fi 4 przykręcić tablice nie zapominając podłożyć podkładek gumowych pomiędzy tablicę i klapę. Zamontować osłonę tylna.
Tablica, będzie dobrze zabezpieczona przed kolekcjonerami. To jest moja rada nikogo nie namawiam do dodatkowego dziurawienia tylnej klapy.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-03, 22:28
chriskb napisał/a:
4 kołki plastikowe fi 8 dł. 10 mm
Takie buty.. dzięki za podpowiedź! A łudziłem się, że ktoś odpowie, użyj śruby takiej a takiej, blaszce nie zaszkodzi, a wkrętarka załatwi cały ich montaż nic to, za 2 tygodnie znów wypad na działkę, to pokombinuję, a wcześniej się uzbroję w takie kołki. Pozdrawiam!
Dzisiaj w temacie DaciaSpotting Reaktywacje kol. Mikele umieścił zdjęcie DD w serwisie Nazaruk. Co jest ciekawe, ramka tablicy rejestracyjnej jest na "hama" znitowana aluminiowymi nitami do klapy bagażnika.
Ja miałem to samo u Zdunka. Jak wywalałem nity to musiałem uszkodzenia farby po nitowaniu zabezpieczyć farbą antykorozyjną. Obecnie mam założone plastikowe osłonki, tak, że nie ma kontaktu śruby mocowania ramki z klapą bagażnika.
Ja nie wierciłem dodatkowych otworów w klapie bagażnika, tylko za pomocą kołków
fi 5 ( pasują do otworów) oraz nierdzewnych śrub M3 (pasują do kołków)przykręciłem
tablice ( śruby oczywiście przechodzą przez tablice oraz plastikową ramkę)do klapy bagażnika.
Nie problem jest w montażu plastykowej ramki, ale aluminiowych nitach, które po zaciśnięciu uszkadzają zabezpieczenie antykorozyjne klapy bagażnika. Poza tym wiercone otwory nie są zabezpieczone antykorozyjnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum