Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia intra in era turbo. [0-100.hotnews.ro]
Autor Wiadomość
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-23, 14:53   Dacia intra in era turbo. [0-100.hotnews.ro]

http://0-100.hotnews.ro/2...upraalimentate/

Zobaczymy co to będzie :cry: :-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-06-23, 15:40   

No ta ja łyknę tego 0,9 tce 90 turbo hehe z LPG fabrycznym musi być bo jak nie to :-x

Właśnie doczytałem że te nowe 1,2 i 0.9 tce będą miały bezpośredni wtrysk benzyny także gaz odpada hehe chyba ze instalacja za 8-10 tys ciekłego wtrysku z użyciem benzynowych wtrysków, mam nadzieję że w Popsterze i MCV będą montowane jeszcze te stare tce.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
Ostatnio zmieniony przez Auto Krytyk 2011-06-23, 16:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-23, 17:26   

TAXI AIRPORT, wydaje mi się że silniki turbo będą wprowadzać stopniowo np. Przez rok będziesz miał do wyboru 0,9 tce lub 1,6 8v . Więc jest jeszcze nadzieja że się załapiesz na stare silniki mpi. Gdzies słyszałem że w clio iv mają dać silnik nissana 1,2 12v 80km
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-06-24, 20:05   

Coraz mniejsze pojemności i coraz bardziej wyżyłowane silniki. Dopiero narzekamy, że współczesne diesle to już nie to co kiedyś, że teraz to benzynowe są trwalsze. No to odpowiedź producentów jest - zrobimy wam tak wyżyłowane silniki byście drodzy klienci za długo nie pojeździli - wrócicie do salonów i kupicie nowe auta :evil:
_________________
WhiteDragon
 
_Big_Mac_ 



Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 150
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-06-24, 21:22   

Jak dla mnie, o ile trend robienia coraz wydajniejszych silników o coraz lepszej kulturze pracy jest zjawiskiem, suma summarum, pozytywnym - bo dzięki niemu mamy ciche jednostki z szerokim zakresem momentu i jedwabistymi skrzyniami biegów, kosztem większych kosztów serwisu po x latach - to o dalszy rozwój jest coraz trudniej. Trzeba robić nieproporcjonalne kosztowne triki, żeby wykrzesywać z silników spalinowych coraz subtelniejsze zyski. A czasem okazuje się, że te super zdonwisizowane, uturbione silniczki 1.2 wcale nie palą mniej w praktyce, niż stare dobre 1.6.

To się robi nieopłacalne nie tylko dla nas, ale też dla producentów i wszyscy o tym wiedzą.

Ale to dobrze, paradoksalnie. Bo ten wymuszony przepisami trend zmniejszania emisji wszelkim kosztem motywuje rozwój alternatywnych źródeł zasilania. Choćby elektrycznych.

Spójrzmy prawdzie w oczy, silnik spalinowy jest absurdalnie złożony i mało wydajny. Przecież to działa na zasadzie kontrolowanych wybuchów, setek na sekundę, masa ruchomych części, ogromne obciążenia termiczne i mechaniczne, konieczność skrupulatnego i ciągłego smarowania, chłodzenia, wentylowania - gdybym nie wiedział, że to faktycznie daje radę, to bym stwierdził, że ktoś przekombinował i to nie ma prawa działać :) I de facto nie działa - jest zmuszone do działania tytanicznym wysiłkiem legionów inżynierów ;)

Z inżynieryjnego punktu widzenia taki silnik elektryczny to z kolei czysta elegancja. Kręci się niemal sam z siebie, jeden element ruchomy, minimalne starty na tarcie czy ciepło, coś pięknego. Gdyby nie te akumulatory....

Ja prywatnie nie mogę się doczekać, aż w końcu producenci stwierdzą "dosyć" i zupełnie porzucą silniki spalinowe. I nawet nie chodzi mi o ochronę środowiska :)
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-24, 21:35   

_Big_Mac_, co prawda to prawda, Przecież porshe chciał samochody elektryczne a nie spalinowe ;-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-06-25, 12:35   

Niestety ale nie będą to już samochody będące w stanie przejechać więcej jak 200 tys.km na silniku. Także ktoś kto nie będzie miał kasy będzie,kupował używki i naprawiał za spora kasę później jak się zepsuje.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-25, 15:26   

trzeba będzie byc bogatym by kupować używki lub strasznie głupim :mrgreen:
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
_Big_Mac_ 



Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 150
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-06-25, 16:56   

A może nasze meganki I z prostymi silnikami benzynowymi będą za 10 lat warte więcej, niż teraz, bo będą z tych złotych czasów motoryzacji, gdzie dało się przejechać 20 tysięcy bez remontu silnika? ;)
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-25, 18:30   

_Big_Mac_, to w takim razie trzymam Megane jako lokatę :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2011-06-25, 19:02   

TAXI AIRPORT napisał/a:
Niestety ale nie będą to już samochody będące w stanie przejechać więcej jak 200 tys.km na silniku


To samo wszyscy mówili/pisali wtedy, gdy pojawiała się nowa technologia... Przypomnij sobie choćby co ludzie gadali o CR, kiedy ten dopiero wszedł na rynek, a którym to aktualnie jeździsz... :roll:
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-06-25, 23:22   

W przypadku Skody, TSI to taki "dizel" za rozsądne pieniądze. Czasami zastanawiam się jak będzie z awaryjnością (nie turbiny, tylko wtryski, rozrząd) ale charakterystyka silnika powoduje, że zaraz o tym zapominam :-)
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2011-06-26, 10:16   

Skoda miała problem z rozrządem (przeskakiwał z powodu wadliwego napinacza) chyba tylko w 1.8 TSI i ZTCW to w 2010 problem ten został rozwiązany...
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-06-27, 22:15   

No ale tak jest żywotność tych silników, Wtryski i turbo max 150-200 tys km i do wymiany.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne