Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-01-07, 01:31
Renault Duster w Indiach
Autor Wiadomość
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-05, 10:18   

To dość skomplikowane zagadnienie. Generalnie Dacia jest sprzedawana tam gdzie pod marką Renault byłaby bezpośrednim konkurentem już oferowanych modeli (n.p. Clio/Sandero , Thalia/Logan, Koleos/Duster) - czyli generalnie Europa. Tam gdzie takiej kanibalizacji nie ma i gdzie Renault dopiero wchodzi na rynek i chce użyć swojego wiodącego brandu do zwiększenia rozpoznawalności tam sprzedaje modele Dacii pod markami Renault czy Nissan.
_________________

 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2017-05-12, 06:00   Renault Duster - zero gwiazdek

http://francuskie.pl/rena...zdek-w-testach/
Ostatnio zmieniony przez laisar 2017-11-16, 10:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-05-12, 06:04   

Wiadomo o co chodzi. Konkurencja dla Taty zdobywa indyjski rynek, więc trzeba zahamować tą ekspansję. Jakoś nie bardzo mogę uwierzyć, że testy indyjskie są bardziej rygorystyczne od niemieckich.
_________________

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-05-12, 07:45   

Lajkonik napisał/a:
nie bardzo mogę uwierzyć, że testy indyjskie są bardziej rygorystyczne od niemieckich.
sądząc po tym, co jeździ po indyjskich drogach, niemal na pewno :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-05-12, 07:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-05-12, 08:27   

Lajkonik napisał/a:
Jakoś nie bardzo mogę uwierzyć, że testy indyjskie są bardziej rygorystyczne od niemieckich.


Przeczytałeś w ogóle ten artykuł? Nie chodzi o rygor testu tylko o wersję auta na rynek indyjski pozbawioną ABSu i poduszek powietrznych. Czego jeszcze może być pozbawiona a co nie jest widoczne gołym okiem to aż strach myśleć :(
_________________

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-12, 08:56   

Wszyscy plują na UE a gdyby nie wspólna homologacja europejska to w Polsce mielibyśmy podobne samochody na rynku. Łada dopiero od niedawna instaluje poduszkę kierowcy w modelu Granta ....
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-12, 09:52   

Kubuch napisał/a:
Czego jeszcze może być pozbawiona a co nie jest widoczne gołym okiem to aż strach myśleć

W tym przypadku nie trzeba się domyślać, wystarczy obejrzeć filmy, fotki i wyniki. Obok są testy wersji z poduszkami - http://www.globalncap.org

Jak widać, względem wersji europejskiej konstrukcja jest dokładnie taka sama i tak samo (czyli przyzwoicie) znosi zderzenia. Różnica tkwi właśnie wyłącznie w wyposażeniu dodatkowym. A to bardzo ładnie pokazuje jak poduchy (choćby podstawowe 4), napinacze i ograniczniki napięcia pasów drastycznie wpływają na bezpieczeństwo.

(Dyskutowaliśmy już zresztą o tym, z dość dokładnymi porównaniami).
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2017-05-12, 10:18   

DrOzda napisał/a:
Wszyscy plują na UE a gdyby nie wspólna homologacja europejska to w Polsce mielibyśmy podobne samochody na rynku. Łada dopiero od niedawna instaluje poduszkę kierowcy w modelu Granta ....

i byłby to Twój WOLNY wybór czy chcesz poduszkę(ki) w aucie :-)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-12, 10:47   

Tak i musiałbym dopłacać z połowę wartości samochodu za takie luksusy jak ABS i ESP oraz poduszki powietrzne. Dziękuję, wolę jak jest obecnie. Pewnie jeszcze w sprzedaży byłyby samochody z gaźnikiem bez katalizatorów jak w Chinach.
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-05-12, 11:17   

Nie dramatyzuj, bezpośredni wtrysk paliwa pojawił się już w 1902 r.
_________________
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-05-12, 12:41   

Eeeee.... to ja wolę poduszkę do spania. :-P
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Łogo 


Marka: skoda
Model: fabia
Silnik: 1.2
Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 50
Skąd: Warmia
  Wysłany: 2017-05-12, 16:04   

Chcesz powiedzieć, że dzięki UE dostajesz to wszystko bez żadnych dopłat??
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-12, 16:20   

Może nie "darmo" ale dzięki temu że jest to obowiązkowe lub wymagane do rozsądnego zaliczenie testów EuroNCAP nawet włodarek może się cieszyć w swoim bolidzie za trzy dychy z ESP i czterech poduch ....
Gdyby nie to Dacia słono by kazała sobie dopłacacc z te "luksusy" ...
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-05-12, 18:47   

Jesteśmy w UE i musimy jeść tą żabę. Takie golasy powinny u nas kosztować 30tyś, może byśmy jeździli nowszymi autami. Fakt tylko jest daćka.
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-05-12, 22:18   

Dar1962 napisał/a:
Lajkonik napisał/a:
nie bardzo mogę uwierzyć, że testy indyjskie są bardziej rygorystyczne od niemieckich.
sądząc po tym, co jeździ po indyjskich drogach, niemal na pewno :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:




Mieszkając w Indiach, wolałbym jeździć Dusterem.
 
Łogo 


Marka: skoda
Model: fabia
Silnik: 1.2
Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 50
Skąd: Warmia
Wysłany: 2017-05-13, 01:08   

Chyba trochę przeceniasz rolę UE. Walka o klienta w krótszej lub dłuższej perspektywie doprowadziłaby do tego, że ktoś zacząłby dawać np gratis ABS. Tak jak z telefonami kiedyś samo posiadania mobile kosztowało dziś każdy daje Ci ile może gratis żebyś tylko z nim podpisał umowę.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-13, 06:27   

Łogo napisał/a:
Chyba trochę przeceniasz rolę UE. Walka o klienta



Walka o co?
Że niby w samochodach?

Z moich obserwacji wynika, że tutaj to klient walczy o samochody, a nie sprzedawcy o klienta.
I sytuacja mocno się pogarsza - nie możesz wejść i kupić samochodu, bo nie ma.
Musisz zamawiać do produkcji i czekać kilka miesięcy, do tego coraz mniej rabatów.
Kiedyś było inaczej, to samochody czekały na klienta, mogłeś wybierać spośród przynajmniej kilkudziesięciu sztuk w kraju i był dostępny cały przekrój.
A dopiero jak byłeś na maksa wybredny, to zamawiałeś.
Teraz tak się nie da, nawet w wyprzedażach rocznika są głównie mocno wypasione modele, których nikt poważny nie kupi, bo kosztują dwa razy więcej niż podstawa (Dacii to nie liczę, bo tu jest odwrotnie i golasy z kolei nie nadają się do kupowania).

Nie dotyczy to może modeli których nikt nie chce, ale z takich chodliwych są tylko nieliczne wyjątki od reguły - np w tym roku Nissan wyprzedawał QQ i miał kupę modeli na placach i w bardzo dobrych cenach.

Ale już np. na Peugeota 3008 czekasz od 3 do 12 miesięcy, a wszystko co klient który zamówił i potem zrezygnował sprzedaje się na pniu, a dealer nawet się cieszy, bo może dać mniejszy rabat za auto które jest do natychmiastowego odbioru.

Łogo napisał/a:

w krótszej lub dłuższej perspektywie doprowadziłaby do tego, że ktoś zacząłby dawać np gratis ABS. Tak jak z telefonami kiedyś samo posiadania mobile kosztowało dziś każdy daje Ci ile może gratis żebyś tylko z nim podpisał umowę.


J.w.
Nie dość że nikt sam z siebie nic nie daje, to jeszcze ceny wyposażenia nieobowiązkowego osiągają kosmiczne wartości, totalnie oderwane od ich faktycznej wartości.
Przykład do nawigacja, w Dacii MediaNav kosztuje 1000 zł, używana 1/3 tej ceny, a większość firm daje GORSZY sprzęt za 5-6 tys i posuwają się do tego, że tak konstruują auta, aby nie dało się założyć nic swojego.

Gdyby ABS nie był obowiązkowy pewni kosztowałby tyle samo, a tak bywa że nie kosztuje nic - cena Dustera praktycznie nie wzrosła po dodaniu ABS do podstawowego modelu.
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-05-13, 10:57   

Cav napisał/a:

I sytuacja mocno się pogarsza - nie możesz wejść i kupić samochodu, bo nie ma.
Musisz zamawiać do produkcji i czekać kilka miesięcy, do tego coraz mniej rabatów.
Kiedyś było inaczej, to samochody czekały na klienta, mogłeś wybierać spośród przynajmniej kilkudziesięciu sztuk w kraju i był dostępny cały przekrój.
A dopiero jak byłeś na maksa wybredny, to zamawiałeś.

Zgadza się. Dawniej jak kupowałem nowe auta, to zawsze kilka stało w salonie a kilkadziesiąt na placu przy salonie. Miałem gotówkę, wybierałem samochód i kupowałem "od ręki".
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-13, 12:18   

:mrgreen:

comment_7gvl1AhyBvX8f7K5x1qyqDVjvOAo7eHe.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 209,71 KB

 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-13, 14:25   

BogdanK napisał/a:
Cav napisał/a:

I sytuacja mocno się pogarsza - nie możesz wejść i kupić samochodu, bo nie ma.
Musisz zamawiać do produkcji i czekać kilka miesięcy, do tego coraz mniej rabatów.
Kiedyś było inaczej, to samochody czekały na klienta, mogłeś wybierać spośród przynajmniej kilkudziesięciu sztuk w kraju i był dostępny cały przekrój.
A dopiero jak byłeś na maksa wybredny, to zamawiałeś.

Zgadza się. Dawniej jak kupowałem nowe auta, to zawsze kilka stało w salonie a kilkadziesiąt na placu przy salonie. Miałem gotówkę, wybierałem samochód i kupowałem "od ręki".


Ano.
Teraz to jest dystrybucja aut, jak za czasów Polmozbytu, a nie handel nimi.
Cholernie dziwna branża - praktycznie chyba nie ma odpowiednika na rynku.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-05-13, 14:36   

Minimalizacja kosztów logistycznych po stronie importera , można by powiedzieć że wszystkie duże koncerny dożą do tego modelu aby obracać towarem ale go nie składować.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-13, 14:45   

Fruxo napisał/a:
Minimalizacja kosztów logistycznych po stronie importera , można by powiedzieć że wszystkie duże koncerny dożą do tego modelu aby obracać towarem ale go nie składować.


A ja mogę mieć gdzieś ich potrzeby i uznawać, że moje są ważniejsze.
Już dwie firmy się nacięły na swoim sknerstwie, bo zrezygnowałem z zamówionych samochodów, gdy znudziło mi się czekać i kupiłem łatwiej i szybciej dostępne.
Plus jedna, której auta nie dało rady kupić takiego jak chciałem, nawet na zamówienie, więc po półrocznym bojach odpuściłem (kupiłem wtedy Dustera zamiast Soula).
Ostatnio zmieniony przez Cav 2017-05-13, 14:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-05-13, 18:20   

Cav napisał/a:
A ja mogę mieć gdzieś ich potrzeby i uznawać, że moje są ważniejsze.

Nooo, bardziej roszczeniowej osoby już dawno nie widziałem.
Mają w ciemno zamawiać dziesiątki samochodów i trzymać na placu, żeby kolega Cav mógł przebierać w nich jak typowy Janusz w Lidlu, macający wszystkie bułki w koszyku.
I jeszcze narzekać - no wziąłbym, wziąłbym, ale bez trzeciego podłokietnika w bagażniku, to ja tego nie widzę. No chyba, że zejdzie pan kolejne 17% z ceny...

 
kn 


Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2017
Posty: 113
Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-05-13, 19:26   

GRL napisał/a:
Cav napisał/a:
A ja mogę mieć gdzieś ich potrzeby i uznawać, że moje są ważniejsze.

Nooo, bardziej roszczeniowej osoby już dawno nie widziałem.


Akurat jak w niektórych przypadkach z opiniami Cava mógłbym dyskutować, to tu mógłbym dyskutować z Twoim komentarzem :).
Modele typowe, najbardziej popularne powinny być w miarę od ręki, a nie za 5 miesięcy. Chyba, że mówimy o jakichś Ferrari czy innych ekstrawagancjach.
Kupiłem Kię (czeka w salonie, w poniedziałek po nią jadę), ale diler nie miał jej pod ręką. Podzwonił po innych, ktoś miał, wymienił się i OK. To rozumiem. Rozumiem też, że mogę czekać miesiąc na samochód, który się produkuje na moje zamówienie (np. Kia Venga ze Słowacji czy Dacia z Rumunii), ale 5 miesięcy na Kię płynącą z Korei to za dużo.
Nie chodzi o macanie i przebieranie, chodzi o to, że kupuję towar, kiedy potrzebuję, a nie zastanawiam się, czy przypadkiem za pół roku nie będę potrzebował samochodu i może już zamówić?
Choć ja jestem cierpliwy, mi się nie spieszy, mogę poczekać ;). Mówię tu o generalnej zasadzie. Faktycznie, taki rynek, ale przecież dilerzy też dbają o to, żeby sprzedać (z Warszawy jeden diler dzwonił do mnie dwa razy, czy aby na pewno już sprawa nieaktualna i czy nie chcę samochodu od niego).
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-05-13, 20:27   

Tak, tylko 20 lat temu szyby elektryczne nie były tak oczywiste nawet z przodu, szyberdach był cholernie drogi, a radio montowali akcesoryjne. Wtedy łatwiej można było skompletować "typówkę", która szła od ręki. Różniły się tylko kolorem.

Dzisiaj można dokupić 50 różnych "bipczyków", z czego 99% może być zamontowane tylko w fabryce.
To daje nierzadko kilka tysięcy możliwych kombinacji i nie zawsze dealer jest w stanie od tak skonfigurować ulubione wyposażenie typowego Kowalskiego.

Przykład mój.
Pomimo, iż mój najstarszy samochód był rocznik 1992, jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się mieć korbek z tyłu.
A zawsze to były samochody co najmniej 4-rodrzwiowe.
Korbki mnie brzydzą- tyle nowoczesnej technologii zebranej w jednym pudle, a szybę trzeba mechanicznie kręcić - żenada.
I teraz gdybym mocno się uparł kontynuować ten swój luksus, prawdopodobnie nie dałoby rady dostać odpowiedniego egzemplarza od ręki.
Czekać 5 miesięcy czy zejść do poziomu plebsu... ech... daj pan jakiś dodatkowy rabacik, to może się skuszę.
A biedy dealer nie ma co w domu do garnka włożyć, bo ograbiłem go z części prowizji. :lol:

PS.
Z kijankami to akurat najmniejszy problem jest.
Masz do wyboru wersję M, L oraz XL i prawie nic nie możesz do tego dokupić.
Z racji sensownej konfiguracji "emki" mogą brać w ciemno, bo zawsze się znajdzie jakiś chętny.
Choć pewnie nie zabraknie kolejnych malkontentów, którzy będą wytykali fakt, iż są zmuszani do dokupienia 5 rzeczy pakietem, a potrzebowaliby tylko jednej.
Każdemu nie dogodzisz.
Rosną wymagania, mnoży się dostępna różnorodność i nie ma jak trzymać każdą konfigurację pod ręką.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2017-05-13, 20:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne