Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
czujnik temperatury silnika
Autor Wiadomość
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-09-17, 16:29   $ cegły

Andrzej napisał/a:
GeRRaD napisał/a:
.....obserwując dyskusję wysnuwam (spiskową teorię dziejów) że problem dotyczy Loganów benzynowych z pierwszych lat produkcji :-?


...albo, że po trzech latach eksploatacji zaczynają padać termostaty...


No po 3½... Coś jest na rzeczy. Mój przbieg jest mniejszy od Kratylosowego (31 kkm) i problem mam ten sam. Dzisiaj poobserwowałem sobie wskazanie temperatury i... najpierw 2 "cegły", potem na czas jakiś 4 potem z powrotem 2... Przelatywałem koło Zodiac'a więc wpadłem z nurtujacym nas pytaniem i...
Prawidłowa Odpowiedź: 4 "cegły" Raczej coś z termostatem" :-?
Sadzę, że problem jest im znany.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-09-17, 17:13   

To właśnie w Zodiacu mi podpowiedziano żeby przy okazji wymiany płynu wymienić również termostat. Chyba jest coś z tymi termostatami po 3,5 roku/31kkm/ :-|

Loganik
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-09-17, 17:21   

http://moto.allegro.pl/it...el_renault.html
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-17, 22:42   

Hehe, chyba zarobię :-P , znalazłem tanie jak barszcz termostaty do silnika K7M firmy GATES (ci od pasków) 19 PLN przed upustem.
Natchnął mnie jeszcze Jan Ostrzyca z Puntem i przejrzałem ceny termostatów a tam :shock: cena od 187 do 334 PLNów za jedną sztukę do punciaka.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-09-18, 08:48   

:mrgreen: :mrgreen: mi się też coś należy :mrgreen: ale temostat do dci około 100PLN, czyli benzyna górą :lol:

Loganik
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-18, 13:23   

Tak patrzę i patrzę w cennik hurtowni z częściami i dochodzę do wniosku że czujniki temp. też się często psują (wynika z ilości zamienników). Termostaty w 1.5 dCi chyba są trwałe, albo ten silnik jest tak nową konstrukcją że nie występują w tej hurtowni (przeszukałem wszystkie renówki i nissany).
A tu można sobie zainstalować cennik u siebie w kompie:
http://www.autopartner.pl/www/dl1.htm
dla Kaszubów bardzo pomocny, dla innych też jako porównywarka cen.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-09-21, 18:28   

Jednak moment otwarcia termostatu w 1,4 MPi to temp. 89 st. , od tego momentu temp. stopniowo spada do + - 83 st i następuje zamknięcie obiegu dużego.

Loganik
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-09-22, 20:51   

loganik napisał/a:
Jednak moment otwarcia termostatu w 1,4 MPi to temp. 89 st. ,

Dzisiaj w pracy zmierzyłem temp. na pow. rury i...wyszło mi, że termostat otworzył obieg duży przy c.a. 65 st. C :shock:
Czujnik temperatury jest o.k.
Aha, okazało się, że średnie zużycie paliwa w trybie miejskim wzrosło z 8.2...8.8 L/100 km co znaczy , że "bierze" znacznie więcej. Jutro zawalczę z termostatem.
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-22, 20:58   

loganik napisał/a:
czyli benzyna górą

niestety tak, dzisiejsza cena w Jaszpolu to 100 zł netto oryginał lub 40,91 netto zamiennik.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-22, 21:06   

stempik napisał/a:
niestety tak, dzisiejsza cena w Jaszpolu to 100 zł netto oryginał lub 40,91 netto zamiennik.

No jak się chce żeby Dacia została Dacią to trzeba kupować części VW, odnowę się robi w Ciechocinku a szyby w Bytomiu :mrgreen:
Chyba mi już te reklamy zamidliły wodę w mózgu. :mrgreen:
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-22, 21:27   

Widać schodzę na psy bo wziąłem ten tańszy, choć też "made in france". Dodam że co prawda kosztuje 50 (a nie jak na allegro 29 plus dyszka za przesyłkę) to jednak w kartoniku prócz samego termostatu znalazłem jeszcze uszczelkę.
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-23, 19:18   

Termostat wymieniony i nic się nie zmieniło. Nadal dwie kreski i spalanie na poziomie 9.5 litra. Chyba coś nie tak.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-09-23, 20:16   

Coś nie tak napewno, na zimnym s-ku odkręć korek zbiorniczka, dolej płynu do górnej kreski, odkreć koreczek odpowietrznika niech wyjdzie troszke płynu.Zakręć oba korki. Zagrzej silnik i odkręc tylko odpowietrznik/jesli zapowietrzony to ciśnienie wypcha powietrze/.Reszte to już wiesz, zobacz kiedy otworzy się termostat/może termostat do d.../ to nic że nowy. 2 kreski-silnik db ciepły, 4 kreski - gorący.

Pozdr. Loganik
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-09-24, 08:21   

loganik napisał/a:
odkreć koreczek odpowietrznika

O, nie wiedziałem że jest odpowietrznik :-) Gdzie go szukać ?


stempik napisał/a:
Termostat wymieniony i nic się nie zmieniło. Nadal dwie kreski i spalanie na poziomie 9.5 litra. Chyba coś nie tak.

Być może nowy termostat walnięty ? Ale chyba czujnik temperatury też by dał taki objaw, sterownik silnika uważa że jest mniejsza temperatura i wzbogaca mieszankę. Z drugiej strony sonda lambda wykryła by chyba za bogatą mieszankę, więc chyba termostat ?

A właśnie, mam pytanko. Czy w Loganie jest jeden czujnik temperatury ? W Lanosie są dwa, jeden wyłącznie do wskaźnika temperatury a z drugiego korzysta sterownik silnika.


Pozdrawiam Marek.
 
DAREK 


Marka: OPEL
Model: ZAFIRA
Silnik: 1.8
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2008-09-24, 09:29   

Jeżeli masz wyjęty termostat to można go sprawdzić, choćby dla własnej ciekawości. Wkładasz go zawieszonego np. na sznureczku do zbiornika z wodą, którą stopniowo podgrzewasz. Jednocześnie mierzysz temperaturę wody i sprawdzasz w ten sposób temperaturę przy pełnym otwarciu termostatu.
Nie wierzcie też tak bardzo we wskaźnik w Loganie. U mnie wyświetlają się albo 2 albo od razu 4 kreski. Być może różnica temperatury w tym przedziale jest mała i wskaźnik "głupieje".
Jest jeszcze jeden prosty sposób stwierdzenia uszkodzonego termostatu. Podczas obecnej temperatury zewnętrznej (ok. 10 st.C) i podczas jazdy na trasie, trzeba włączyć ogrzewanie. Przy uszkodzonym termostacie powietrze z nawiewów nie będzie gorące ale tylko ciepłe (jako odniesienie można sprawdzić temp. nawiewu powietrzna na postoju - przy nagrzanym silniku).
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-09-24, 09:39   

marekwoj napisał/a:
Czy w Loganie jest jeden czujnik temperatury ?

Ja znalazłem jeden. Ten element pomiarowy u góry to mój palec ;-)

czujnik_temp.jpeg
położenie czujnika temperatury
Plik ściągnięto 29212 raz(y) 142,2 KB

Ostatnio zmieniony przez piotrres 2008-09-24, 10:19, w całości zmieniany 4 razy  
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-24, 09:43   

marekwoj napisał/a:
Być może nowy termostat walnięty ?
Stary był dobry, więc to pewnie nie to.

marekwoj napisał/a:
O, nie wiedziałem że jest odpowietrznik

To całkiem tak jak ja, ale przy okazji wymiany termostatu poprosiłem również o wymianę płyny więc to pewnie też jest dobrze.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-09-24, 10:30   

Odpowietrznik znajduje się na przewodzie idącym do nagrzewnicy/taki koreczek z krzyżowym nacięciem/ :-D
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-24, 13:07   

loganik napisał/a:
taki koreczek z krzyżowym nacięciem

Już biegnę sprawdzić, puki co wielkie dzięki. Po powrocie do domu będę mógł odpowietrzyć.
 
andwod 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 26
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2008-09-28, 22:31   

U mnie podobny problem ale zauważyłem jednen fakt:
Załączyłem silnik na wolnych obrotach i czekałem co będzie
się ziało (co kilka minut lekko przegazowałem) i czekałem...
Najpierw pojawiły się dwie kreski,
potem cztery i od razu włączył się wentylator
wentylator popracował chwilę i wyłączył się a na wskaźniku pojawiły się
dwie kreski, odczekałem chwilę i... znowu to samo.
Postanowiłem trochę pojeździć (była dzić stosunkowo pogodna niedziela)
jeżdżąc mam tylko dwie kreski.
Zacząłem szukać i... natrafiłęm na temat centralnego systemu kontroli
tem. wody w loganie że czyjnik tem. płynu chłodzącego jest 3-ścieżkowy.
Dwie ścieżki do przekazywania informacji o temp. do komputera wtrysku
a jedna do tablicy wskaźników. Czy może coś nietak z częścią czujnika temperatury.
Ja mam Logana też 3 lata (2005.V) może to rzeczywiście usterka typowa po
3 latach a może po okresie gwarancji zaprogramowana usterka aby jechać
do ASO i co nieco pozostawić za wykasowanie jakiegoś licznika???
Co o tym myślicie?
Co poradzicie? :?: :?:
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-09-28, 23:06   

Byłe a piątek w ASO, zdiagnozowali termostat, niestety nie mieli takowego na stanie więc... naprawa we wtorek :-?
A bestia pije znacznie więcej: z ok. 8.1 po mieście zrobiło się 9.9 :cry:
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2008-09-29, 10:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
andwod 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 26
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2008-09-29, 10:17   

Od rana postanowiłem pobawić się trochę z moim Loganem
w te problemy z temperaturą.
Zacząłem od wyjęcia wtyczki z czujnika temperatury.
Wtyczka dobrej jakości uszczelniona gumową uszczelką
przed dotępem wody. Wszystkie trzy połączenia bez
śladów jakiejkolwiek korozji. Włożyłem z powrotem i...
Wszystko działą jak należy. Może tam coś nie zawsze
kontaktuje. Jak pokażą się problemy sprawdzę czy
można jakoś te styki podoginać we wtyczce i zobaczymy.
Nie wiem na 100% czy to tylko wina czujnika
ale załączyłem samochód nagrzał się 2kreski potem4
no i dopiero po czasie wentylator. Po wyłączeniu wentylatora
nadal 4 kreski. W czasie testu kontrolowałem termostaty. i ...
wężyk do chłodnicy nagrzał się na długo przed załączeniem
wentylatora więc chyba wszystko z termostatem w porządku.
Jeśli ktoś zauważy coś innego niech się podzieli z Nami
swoimi spostrzeżeniami.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-29, 11:53   

Słuchajcie, uszkodzony termostat nigdy nie powoduje takiego objawu że temperatura z np. 90 stopni spadnie do 60 stopni.
Uszkodzony termostat daje trzy objawy :

1. Wolno się silnik rozgrzewa - to jest wtedy jak uszkodzony termostat jest otwarty zawsze
2. Silnik się przegrzewa - termostat non stop zamknięty
3. Silnik i wolno się rozgrzewa jak i się przegrzewa - pozycja termostatu jest ani nie otwarty do końca ani nie zamknięty do końca

Oznacza to że wsze problemy spadania temperatury z 4 kresek na 2-ie nie dotyczą termostatu.


Faktycznie tutaj może być problem z czujnikiem i wtyczką, zaśniedziałymi stykami.

Oczywiście nie chcę się tutaj jakoś mądrować, i nie chce abyście mnie tak odebrali, ale przerabiałem takie problemy w UNO:)

Aha i jeszcze jedno.
Kiedy się silnik rozgrzewa i przy temp. otwarcia termostatu nasz termostat się otworzy to oczywiście chwilowe obniżenie temp. silnika jest czymś normalnym, ponieważ z małego obiegu robi się obieg dłuży i nagle do obiegu trafia zimny płyn z chłodni który trochę schłodzi silnik. Trwa to krótko i temp powinna szybko wzrosnąć do swojej temp. coś koło 90 stopni i już więcej przy jeździe dalszej autem temp. powinna utrzymywać się na tym poziomie.
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2008-09-29, 15:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-09-29, 13:56   

jackthenight napisał/a:
Słuchajcie, uszkodzony termostat nigdy nie powoduje takiego objawu że temperatura z np. 90 stopni spadnie do 60 stopni.


Mechanikiem nie jestem, ale tak na logikę myślę że jest to możliwe. W czasie zamykania/otwierania termostatu mamy przesuwające się elementy, jeżeli coś skoroduje/przekrzywi się to ten ruch będzie utrudniony i przesuwanie nie będzie płynne tylko skokowe, więc i temperatura cieczy może się mocno zmieniać.

Niestety nie wiem jaka temperatura jest w momencie "zapalenia" się 2 i 4 kresek, być może różnica temperatur wcale nie jest taka duża.


Pozdrawiam Marek.
 
Lupo 


Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 175
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-29, 14:26   

marekwoj napisał/a:
W czasie zamykania/otwierania termostatu mamy przesuwające się elementy

Dokladniej jeden element.
marekwoj napisał/a:
to ten ruch będzie utrudniony i przesuwanie nie będzie płynne tylko skokowe

Przesuwanie nie jest plynne tylko wlasnie skokowe.
Na zasadzie calkowicie zamkniety / calkowicie otwarty.
Czasem uszkodzony termostat, choc bardziej wadliwy fabrycznie potrafi otwierac sie nie w tej temperaturze co trzeba lub wlasnie byc zawsze otwarty lub zawsze zamkniety.
_________________
Always look on the bright side of your life.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne