Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
czujnik temperatury silnika
Autor Wiadomość
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-29, 20:09   

Po wymianie termostatu troszkę jakby lepiej choć gołym okiem widać że stary był całkiem dobry. Troszkę się przestraszyłem koreczka od odpowietrzania układu i choć gulgotało w przewodach w czasie jazdy postanowiłem że sprawdzę po dotarciu na miejsce. Przez 5 kilometrów szlag buraczka nie trafi, pomyślałem. Nie trafił. Tyle że przewody lekko gorące więc ograniczyłem się do poluzowania korka na zbiorniku wyrównawczym. Wszystkim ciekawym zalecam daleko idącą ostrożność :-D Teraz już wszystko jak należy. Znaczy gulgotać przestało, bo nadal tylko dwie kreseczki. I niech tak zostanie.

Po wyzerowaniu licznika spalanie wróciło do normy. Jak sadzę powodem moich kłopotów byłem ja sam. Źle wyzerowałem licznik i przez tydzień bo tyle to trwało mój buraczek palił 10 a nawet ostatnio 11. Teraz jedynie 8.5 choć pewnie będzie gorzej, bo średnia prędkość za ubiegły tydzień to 19.8 km/h

Do Łodzi zapraszam więc jedynie osoby wyjątkowo zdeterminowane. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez stempik 2008-10-08, 09:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-09-29, 20:51   

Lupo napisał/a:

Przesuwanie nie jest plynne tylko wlasnie skokowe.
Na zasadzie calkowicie zamkniety / calkowicie otwarty


Niestety ale się mylisz. Termostat otwiera/zamyka się powoli w miarę wzrostu/spadku temperatury i ten ruch powinien być płynny.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-09-30, 08:08   

to prawda, obserwowałem to na termostacie powoli ogrzewanym we wodzie. pozdr
 
andwod 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 26
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2008-09-30, 08:16   

Już drugi dzień jeżdżę i wszystko OK
więc chyba t był tylko zły kontakt
na wtyczce z czujnika temperatury.
W razie potrzeby podoginam styki.
Dla wszystkich nie czytających uważnie:
styki jak nowe nic nie pokorodowało.
 
Lupo 


Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 175
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-30, 10:31   

marekwoj napisał/a:
Niestety ale się mylisz.

Coz, czlowiek codziennie uczy sie czegos nowego. W poprzednim moim aucie otwieralo sie natychmiast.
_________________
Always look on the bright side of your life.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-09-30, 22:07   

andwod napisał/a:
Już drugi dzień jeżdżę i wszystko OK
więc chyba to był tylko zły kontakt na wtyczce z czujnika temperatury.


Dzisiaj, po wymianie termostatu pojechałem do domu i... zaraz wróciłem do serwisu, bo okazało się, że co prawda obieg duży otwiera się prawidłowo, to wskazania na kompie dalej skaczą. między 2-4 cegłami :shock:

stempik napisał/a:
Teraz już wszystko jak należy. Znaczy gulgotać przestało, bo nadal tylko dwie kreseczki. I niech tak zostanie


Zaproponowałem wyjaśnienie w postaci "czujnika temperatury" panowie przyznali mi rację i wygląda na to że oprócz wadliwego termostatu, padł też rzeczony czujnik (współodpowiada min. za dawkowanie paliwa :evil: ).


Pozdrawiam:
P. M. S.
________________________________________________________________

Pod Skryptem:

Usłyszałem też, mimochodem, że podobne problemy j.w. były spotykane w Thalii :-|
Naprawa w piątek, bo nie mają akurat tego czujnika.


Trochę mi ulżyło, bo obawiałem się, że to Jego światła Induktywność Kalkulatrycy Pierwszy zwartusiał ;-) (dla tych co wiedzą..) . Ale na szczęście komp. jest OK
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-10-01, 07:46   

piotrres napisał/a:
Naprawa w piątek, bo nie mają akurat tego czujnika.


Mam prośbę, jak będziesz w serwisie to spytaj ile taki czujnik kosztuje. Wszystko wskazuje że u mnie też padł, ale samochód jest już niestety po gwarancji.


Pozdrawiam Marek.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-10-01, 07:54   

Cos jest na rzeczy z tymi termostatami/czujnikami temperatury bo dzis u siebie stwierdzilem podobne objawy jak opisane wyzej... :-/

EDIT 01,10,2008 12:22 :

Dzwonilem wlasnie do Ossowskich z pytaniem dotyczacym w/w objawow. Powiedzieli mi, ze mieli takie przypadki (dwa) i naprawa sprowadzala sie do usuniecia z komputera bledu odczytu z czujnika temperatury (termostat i czujnik same w sobie ok) Zaproponowali, aby go (czujnik) odlaczyc i podlaczyc i obserwowac dalej... Ewentualnie podjechac i zdiagnozowac dokladnie.
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-10-01, 21:26   

loganik napisał/a:
Czujnik temp. płynu w serwisie ok. 150 zł. :roll:


Ups, trochę drogo. Chyba jednak daruję sobie wymianę, zwiększonego zużycia paliwa na szczęście nie zaobserwowałem, więc ta druga część czujnika przekazująca temperaturę do sterownika jest najwyraźniej OK. Chyba żeby znaleźć tani zamiennik ?


Pozdrawiam Marek.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-10-02, 07:55   

Popytam w sklepach motoryzcyjnych o ten czujnik, ostatnio wymieniałem automat stopu, sklep - 23 zł, serwis - 40 zł, i nie był to zamiennik tylko produkt Renault.

Loganik
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-10-03, 14:43   

No i po naprawie....
Od piątku mam nowy termostat a ad dzisiaj nowy czujnik temperatury :-)
wskazania temperatury, wróciły do normy. Po wyjeździe z ASO, złamałem licznik i po 12 km po mieście wyszło mi 8,2 L/100 km. (w lecie 7.9..8.1 ) Przed naprawą zaczynało już podchodzić do 11 L/100 km :evil:

loganik napisał/a:
Czujnik temp. płynu w serwisie ok. 150 zł. :roll:
Loganik


Potwierdzam, ta informacja jest prawdziwa, niestety... :-x
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-10-06, 15:51   

Czujnik temperatury płynu w sklepie/Szik/ 73 zł. To powinno być w temacie "Jak nas Kantują"

Pozdr, Loganik
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-10-06, 19:14   

loganik napisał/a:
Czujnik temperatury płynu w sklepie/Szik/ 73 zł.


Dzięki. Wprawdzie zbytnio mi to nie przeszkadza, bo zużycie paliwa w normie, ale przy takiej cenie bym się skusił. A może ktoś zna tani sklep w Warszawie ? Ewentualnie poszukam jakiegoś sklepu wysyłkowego, ale jednak jakoś wolę w zwykłym sklepie kupować :)


Pozdrawiam Marek.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-06, 23:04   

Cytat:
powinno być w temacie "Jak nas Kantują"

A właściwie dlaczego? Wpierają, że dostępne tylko u nich? Albo, że gdzie indziej wcale nie taniej? Chyba nie...

A ceny takie, a nie inne, bo przecież "nie ma darmowych obiadów" - za gwarancję też się tak naprawdę płaci, ratami, w częściach.

Po drugie, wysokie ceny ASO np firmom wcale nie przeszkadzają - ot, mają większą kwotę do wrzucenia w koszty... i wszyscy są zadowoleni <;
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-07, 08:17   

Jasne, że nie każdy ma firmę (ja np nie mam), ale też nie ma obowiązku serwisowania w ASO poza okresem gwarancyjnym - a wtedy należy te wyższe ceny (w przypadku Daćki: i tak nie takie znowu wysokie) traktować jako część ceny samochodu, tyle że płatną w ratach.

Mnie się też nie podobają wysokie ceny ASO, ale chyba jeszcze bardziej nie podobałoby mi się jakby była jakaś cena "urzędowa"... zdecydowanie najbardziej podoba mi się rozwiązanie pt GVO.

TSD ciekawe czy na tzw Zachodzie różnica cen między ASO i warsztatami niezależnymi też wynosi 100%?
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-07, 17:50   

Tyle że GVO ma tez słabe strony dla nowego auta - bo reperując nowe auto po dzwonie ubezpieczyciel może zapłacić ci za zamienniki :evil:
_________________
GeRRaD
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-07, 21:42   

Cytat:
ubezpieczyciel może zapłacić ci za zamienniki

Po pierwsze, to zależy od umowy z ubezpieczycielem.
Po drugie, gdyby nawet, to mnie osobiście to nie przeszkadza - to przecież i tak mają być "oryginalne" (; zamienniki, o wszelkich parametrach identycznych z pierwowzorem (z wyjątkiem producenta i ceny, rzecz jasna).
 
Gość

Wysłany: 2011-06-30, 16:54   Problem z czujnikiem temperatury silnika

Witam
Tak jak w temacie napisane mam problem z wskaźnikiem temperatury silnika.
W czasie jazdy wyświetlacz wskazuje zazwyczaj 2 kreski ale czasem bez żadnych gwałtownych manewrów skacze na 4 lub 0, a czasami nawet z 4 na 0 i odwrotnie. Co to może być, czy ktoś miał taki problem i jak to naprawić bez wymiany całego zestawu wskaźników?
Dziękuje za odpowiedź
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-30, 21:42   

WOjda napisał/a:
mam problem z wskaźnikiem temperatury silnika.
W czasie jazdy wyświetlacz wskazuje zazwyczaj 2 kreski ale czasem bez żadnych gwałtownych manewrów skacze na 4 lub 0, a czasami nawet z 4 na 0 i odwrotnie

Najbardziej podejrzane są wszelkie wtyczki i kable między czujnikiem a tablicą wskaźników oraz sam czujnik...

W drugiej kolejności - być może przycinający się termostat, choć to by raczej nie dawało gwałtownych skoków?
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-06-30, 21:50   

No raczej nie. Kiedyś jeździłem z nie zamykającym się termostatem i przy prędkości 90/100 km/h wskazówka temperatury pokazywała górną granicę niebieskiego pola (eskort). A termostat chyba nie wykonuje takich nagłych manewrów, że nagle się zamknie albo otworzy? Może by trzeba odpowietrzyć układ?
Nie było ostatnio nic robione z układem chłodzenia?
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2011-06-30, 21:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-07-01, 11:40   

podłączę się - bo mam podobny problem, ale nie wskazanie temperatury, a czasami zawahają mi się zegary (gwałtownie opadają po czym wracają równie gwałtownie na swoje miejsce).

Tylko czasami, więc nie jest to uciążliwe (powiedzmy raz na 2-3miesiące, zawsze koło 120kph)
Ostatnio zmieniony przez czaju 2011-07-01, 11:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-07-01, 17:29   

czaju, a nie mogłeś się podłączyć pod jakiś inny temat? :-P ;-)
_________________
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-07-01, 17:59   

czaju napisał/a:
... a czasami zawahają mi się zegary (gwałtownie opadają po czym wracają równie gwałtownie na swoje miejsce).
Jak się gwałtownie przyśpiesza, bądź gwałtownie hamuje to całkiem normalne. :mrgreen:
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2011-07-01, 22:38   

no co ty prze krakry1 przecierz kolega czaju jak młody emeryt pędzi ledwo za nim nadązałem w drodze na wawe więc to nie morze byc przyczyna :lol:
 
Gość

Wysłany: 2011-07-02, 01:09   

Układ chłodzenia nie był ruszany
Żaden mechanik ani elektryk nie miał pojęcia co to a kable i wtyki pewnie sprawdził
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne