Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-06-14, 22:30
Duster - pękający lakier
Autor Wiadomość
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-08-18, 06:26   

Tak ale u Kolegi auto jeszcze było poddawane torturom prostowania dachu gdzie aso eksperymentowało nad metodami naprawiania:)
Pewno przy okazji popękała mastyka a może i same zgrzewy na łączeniach dachu o czym nie wiesz i nie będziesz wiedział bo zakitowali na nowo i po gwarancji wyjdzie za jakiś czas.
 
juro 


Marka: DD
Model: laureate 4x2
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2010r
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 42
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-11-18, 21:57   

No i co tam słychać nowego w temacie bo pojawił mi się ten sam problem i nie wiem czy coś robić tym bardziej ,że idzie zima i nie wiem czy coś robić radykalnego (naprawa lakiernicza w serwisie) czy może wypełnić samemu szczelinę jakimś sylikonem bezbarwnym i dać se spokój ?
_________________
juro
 
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-11-18, 22:44   

U mnie też pojawiły się pęknięcia (po obu stronach) ale nic z tym nie będę robił, moim zdaniem wszelkie naprawy lakiernicze w tych miejscach nic nie dadzą.
Co ciekawe pęknięcia pojawiły się gdy samochód stał. Pewnego dnia (jakoś we wrześniu) myłem samochód i na 100% tych pęknięć nie było, później samochodu nawet nie odpalałem. Następnego dnia rano pęknięcia już były. Był to okres gdzie w dzień na słońcu było ok. 30 stopni, natomiast wieczorem temperatura spadała do kilku stopni. Myślę, że właśnie duża różnica temperatur spowodowała pęknięcia lakieru na mastyce.
_________________
"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein

 
juro 


Marka: DD
Model: laureate 4x2
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2010r
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 42
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-11-18, 23:03   

Czyli to nie jest przypadłość aut z 2010 r jak to już ktoś sugerował na tym forum ( że niby początkowa faza produkcji i takie tam teorie spiskowe ).
Ja po przeczytaniu o tej sprawie starałem się jeździć ostrożnie i nie wygłupiać się z rzadnym off-roadem bo zdawałem sobie doskonale sprawę ,że to nie jest samochód terenowy a mimo to pęknięcia się pokazały. Ciekawe to jest rzeczywiście wada konstrukcyjna czy tylko niektórzy mają pecha ?
Też chyba nie będę tego naprawiał u lakiernika - a swoją drogą to poważnie zastanawiam się czy by nie wystarczył dobry silikon np taki który jest kładziony na dachy domów - tam są przecież bardziej ekstremalne warunki a jednak taki sylikon tam wytrzymuję . Ciekawe co o tym sądzicie ? :roll:
_________________
juro
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-11-19, 07:29   

_Marcin_ napisał/a:
U mnie też pojawiły się pęknięcia (po obu stronach) ale nic z tym nie będę robił, moim zdaniem wszelkie naprawy lakiernicze w tych miejscach nic nie dadzą.
Co ciekawe pęknięcia pojawiły się gdy samochód stał. Pewnego dnia (jakoś we wrześniu) myłem samochód i na 100% tych pęknięć nie było, później samochodu nawet nie odpalałem. Następnego dnia rano pęknięcia już były. Był to okres gdzie w dzień na słońcu było ok. 30 stopni, natomiast wieczorem temperatura spadała do kilku stopni. Myślę, że właśnie duża różnica temperatur spowodowała pęknięcia lakieru na mastyce.



No właśnie mnie się wydaje, że problem może wynikać z termokurczliwości - źle dobranej mastyki. Przypominam kolegom, że w tym temacie są posty dwóch użytkowników, którzy naprawili pęknięcia w ASO i pęknięcia nie wróciły.
Przypadek termokurczliwości miałem z dachem - miałem takie zagniecenia na dachu (chyba też tak nazywa się temat w którym opisłem mój przypadek). Zrobiono mi je na gwarancji ponieważ pojawiły się one z powodu nieprawidłowej - zbyt termokurczliwej maty wygłuszającej pod dachem, która tak ściągała dach gdy się kurczyła, że aż pojawiały się zagniecenia na środku ( mniej więcej przybierające kształ litery W). Po wyprostowaniu wgniotek ( tak zrobili, że nie wiem gdzie były wgniecenia) i wymianie maty wygłuszającej problem zniknął - już nic się nie zagina.
Jest też możliwe , że tematy są powiązane. Że to ta mata ściąga dach i także powoduje pęknięcia (choć to może to powiazanie jest już mniej prawdopodobne). Wydaje mi się jednak, że nowa, lepsza mastyka może załatwić sprawę.
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-11-19, 08:00   

potwierdzam ..... minął przeszło rok od naprawy (pomalowania) pęknięć .... i wszystko ok ..... nowe się nie pojawiły
Ostatnio zmieniony przez kakus 2012-11-19, 08:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
juro 


Marka: DD
Model: laureate 4x2
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2010r
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 42
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-11-19, 23:17   

Nie do końca przekonuje mnie ta teoria ze źle dobraną mastyką ( zła termokurczliwość mastyki.)Przecież mastyka będąc elementem elastycznym przenosi wszelkie "ruchy" jakie wykonuje łączenie dachu z błotnikiem. Idąc dalej tym tokiem niemożliwym jest położenie sztywnego lakieru na mastykę i wymaganie od tego lakieru żeby nie pękł. Może jedynym wyjściem jest uzupełnienie powstających szczelin jakimś środkiem elastycznym który raz by się kurczył a raz razszerzał ? Co o tym sądzicie ?
_________________
juro
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-11-20, 07:08   

wg. mnie to jest mała sztywność nadwozia .... w loganach tej wady chyba nie ma ... wada konstrukcyjna raczej .... a blachy na dacii też cieniutkie .... mi się to pojawiło chyba po krótkiej jeździe z otwartą klapą tylnią ( coś przewoziłem ) . duże krawęzniki i teren też budzie nie służą .... zwłaszcza z kompletem pasażerów .... moim skromnym zdaniem
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2012-11-25, 23:19   

Wklejana szyba tylna w Loganie zwiększa sztywność nadwozia.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-26, 00:22   

kakus napisał/a:
wg. mnie to jest mała sztywność nadwozia

Każde nadwozie pracuje oraz wiadomo, że lakier pęka na mastyce.

Albo więc ona sama jest zbyt mało plastyczna przy ruchach karoserii mieszczących się w normie, albo sztywność rzeczywiście jest zbyt mała i dochodzi do tak wielkich zniekształceń nadwozia, że nie wytrzymuje tego ani mastyka, ani lakier na niej.

Teoretycznie istnieje zatem możliwość, że winna jest wada konstrukcyjna - tyle że taka faktyczny brak sztywności ujawniłby się w końcu jako stała utrata geometrii karoserii. Jednak jak na razie nikt czegoś takiego nie zgłosił - bardziej prawdopodobna jest więc wina samej mastyki...


Cendra napisał/a:
Wklejana szyba tylna w Loganie zwiększa sztywność nadwozia.

A nie przypadkiem raczej ta solidna stalowa belka, która znajduje się pod tylną półką...? (;
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2012-11-26, 21:06   

Nie znam tak szczegółowo konstrukcji sedana Dacii ;) Wydaje mi się, że dzięki szybie wklejonej na stałe sztywność jest większa.
Ostatnio zmieniony przez Cendra 2012-11-26, 21:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-27, 01:36   

Cendra napisał/a:
Nie znam [...] Wydaje mi się ...

To nie są najlepsze argumenty ((((;

Bardziej serio: szyby po prostu kiepsko znoszą obciążenia, więc raczej średni z nich wzmacniacz sztywności...
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-27, 08:37   

Wbrew pozorom szyba usztywnia nadwozie, szczególnie w starszych konstrukcjach, z delikatniejszymi słupkami. Oczywiście jej wytrzymałość jest mniejsza niż blachy ale jednak trochę pomaga.
Tylko że w przypadku słabej konstrukcji nadwozia najpierw pękałaby szyba potem lakier na mastyce czy innych spojeniach. W końcu pęka w najsłabszym miejscu.
To skłania mnie do stwierdzenia, że pękanie lakieru na mastyce niemal na pewno spowodowane jest złym dobraniem mastyki/lakieru pod względem rozszerzalności cieplnej...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-27, 08:44   

Oj, koledzy, koledzy - to nie szyba wzmacnia sztywność, naprawdę, tylko... otwór w karoserii dla niej. Serio-serio. Szkło jest beznadziejne pod tym względem.
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-11-27, 08:46   

thalia podobno też lubiała pękać w tym miejscu
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-12-11, 08:52   

Mastyki zrobione 2 tygodnie temu na gwarancji. Jak dotąd ani śladu nowych pęknięć.
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-05-07, 00:59   

Poniewaz nieopatrznie zdarzylo mi sie puscic nieco pary z ust w innym watku, bardzo luzno tylko zwiaznym z tematem pekniec lakieru i ew. mastyki na dachach Dusterow, po czym rozpetala sie tam mala burza ;-) , wiec teraz pisze juz tutaj, tzn. we wlascicwym watku, wszystko co wiem na ten temat, lacznie z podaniem zrodla.

A o co tak wlasciwie chodzi? Otoz ZTCP pojawialy sie w przeszlosci na naszym forum jakies niesmiale propozycje zeby zrobic ankiete w sprawie tych pekniec, ale ostatecznie chyba nic z tego nie wyszlo... moze faktycznie "próbka" byla zbyt mala. Natomiast nasi sasiedzi z niemieckiego forum Dustera przeprowadzili taka ankiete i niestety jej wyniki zdecydowanie nie napawaja optymizmem. Ponizej podaje dane pochodzace z tej ankiety (pozwolilem sobie uszeregowac rocznikami i policzyc udzial procentowy w poszczegolnych rocznikach, zeby bylo przejrzysciej).

rocznik 2010 wystapilo: 66 (ok.56%)
rocznik 2010 nie wystapilo: 52 (ok.44%)

rocznik 2011 wystapilo: 63 (42%)
rocznik 2011 nie wystapilo: 87 (58%)

rocznik 2012 wystapilo: 15 (ok.31%)
rocznik 2012 nie wystapilo 33 (ok.69%)

Jak widac (po zsumowaniu) lacznie 316 Dusterow, chociaz podano tam, ze glosow oddano 305... moze niektorzy maja wiecej niz jednego Dusterka. 316 to blisko 3 razy wiecej niz wszystkich Dusterow na naszym forum, wiec to jest juz jakas sensowniejsza proba. Poza tym tamte Dustery jezdza gł. w Niemczech, gdzie drogi sa duzo lepszej jakosci, a jednak nie pomoglo to. Chociaz kto wie, moze niemieccy kierowcy Dusterow robia tez wieksze przebiegi roczne niz polscy.
Jest tam jeszcze informacja o tym, ze w 6-ciu przypadkach pekniecie pojawilo sie ponownie po naprawie, ale to nam jakby niezbyt duzo mowi, jesli nie wiemy w ilu przypadkach zdecydowano sie na naprawe i kiedy to mialo miejsce.

Kiedys mialem nadzieje, ze moze kwestia ww pekania dotyczy tylko egzemplarzy z rocznika 2010, no ew. moze jeszcze troche z 2011, ale ze juz 2012 to powinien byc "odporny". A tu niestety wyglada raczej na to, ze to kwestia czasu i przejechanych km kiedy sie pojawi.

Aha, o malo co zapomnialbym o najwazniejszym - o podaniu zrodla ;-) . Chodzi o to forum i ten watek z ankieta. Watek liczy aktualnie 40 stron. Od razu mowie, ze bez zalogowania nie widac zdjec w postach, a jesli ktos mialby ochote poprzegladac inne dzialy/watki, to tez uprzedam, ze niektore z nich nie sa dostepne bez zalogowania.
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-05-07, 06:26   

W każdym razie ja podtrzymuję. Mimo jazdy w terenie mastyki nie spękały od naprawy po dzień dzisiejszy. Jest ok.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2013-05-07, 06:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2013-09-09, 10:18   

Ja w piątek odebrałem po takowej naprawie gwarancyjnej autko.....i aso się nie popisało, lakier w rynience nałożony jakbym sam lakierem do paznokci pojechał.... :evil: już pęknięcia ładniej wyglądały niż taka odznaczająca się krawędź nowego lakieru...... Jestem umówiony na poprawkę, w ramach rekompensaty mam dostać auto zastępcze na czas naprawy gratis.....przynajmniej Panowie z RRG wiedzą jak udobruchać niezadowolonego klienta, gdy sami popełnią błąd :-) Mam nadzieję, że poprawka będzie już solidnie wykonana, Zdam relacje oczywiście co i jak.
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
fotolabor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 121
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-09-15, 10:15   

Już myślałem ,że mój rocznik ominie pękanie lakieru niestety tak się nie stało pęknięcia
po obu stronach .W Listopadzie roczny przegląd będę musiał to zgłosić Zdunkowi .Tylko sugerować jak to mają zrobić czy już mają doświadczenie? Ach ten serwis Zdunka. :cry:
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-09-17, 19:47   

Welcome to the club! Kilkanaście dni temu też przypadkiem rzuciłem okiem na rynienki i to samo. Ale raczej tego nie zgłoszę do roboty, bardziej informacyjnie bo nie wiem, co też "fachofffcy" będą chcieli robić.
_________________
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-09-18, 13:54   

U mnie to samo. Raczej sam to załatwię, nie przez ASO. Pocieszające, że po poprawieniu problem nie powraca.
_________________

 
noespa 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 13
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 2013-09-26, 20:18   

Trafiłem na ten temat nie mając zielonego pojęcia o tych pęknięciach. Sprawdziłem u siebie i faktycznie z lewej strony około 5 cm, z prawej 2-3 cm. Nie wiem od kiedy to jest i czy się powiększa. Jednak po przeczytaniu tego tematu zostawię to w spokoju. Może kiedyś zrobię to poza ASO oczywiście. Będę obserwował czy się powiększa. Mam pytanie: czy obawiać się że jak to zostawię w spokoju to w przyszłości może pojawić się pod spodem korozja? Jeśli pod spodem nie ma "gołej" blachy to raczej nie powinno.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-09-26, 20:38   

noespa napisał/a:
Jeśli pod spodem nie ma "gołej" blachy to raczej nie powinno.

Niestety, nie pociesze Cię. Widziałem u kogoś te pęknięcia z początkami rdzy. W pęknięciach lakieru zbiera się woda, a to musi wcześniej czy później skończyć się rdzą. Ja mam zamiar zrobić z tym porządek przed zimą.
_________________

 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-09-26, 22:42   

U mnie nic takiego nie ma.
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne