Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
AutoTest nr.3/2011 Wysyp SUV-ów.
Autor Wiadomość
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-11, 18:35   AutoTest nr.3/2011 Wysyp SUV-ów.

Zapraszam do lektury:

AT1.jpg
Plik ściągnięto 239 raz(y) 177,01 KB

AT2.jpg
Plik ściągnięto 220 raz(y) 199,8 KB

AT3.jpg
Plik ściągnięto 259 raz(y) 179,22 KB

AT4.jpg
Plik ściągnięto 212 raz(y) 179,44 KB

AT5.jpg
Plik ściągnięto 244 raz(y) 185,85 KB

AT6.jpg
Plik ściągnięto 279 raz(y) 177,77 KB

 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-11, 19:59   

Dacie chwala za zawieszenie, gania za mininalne wyposazenie z zakresu bezpieczenstwa oraz spartanskie wnetrze. Jak zwykle wygrywaja Niemcy -tzn. Czesi z Yeti ;-)
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-11, 20:14   

mekintosz napisał/a:
Dacie chwala za zawieszenie, gania za mininalne wyposazenie z zakresu bezpieczenstwa oraz spartanskie wnetrze. Jak zwykle wygrywaja Niemcy -tzn. Czesi z Yeti ;-)

Mekintosz już nie długo sam to zweryfikujesz :-D
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-11, 20:17   

Moim zdaniem Duster wypada w tym teście bardzo dobrze. Wiele parametrów ma najlepszych. A wnioski są jak zwykle 'pro-niemieckie', co nie dziwi, biorąc pod uwagę, że to niemieckie wydawnictwo.

Zobaczcie te ceny samochodów... i wszystko jasne.
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-11, 20:24   

mekintosz napisał/a:
gania za mininalne wyposazenie z zakresu bezpieczenstwa

I do pewnego stopnia mają rację: jedna rzecz to oferować w stosunkowo niskiej cenie ubogie wersje podstawowe, a druga - to niejako "sztucznie" ograniczać dostępne opcje, nawet tym, którzy byliby skłonni zapłacić za nie nieco więcej /:

Vide: ESP - technicznie nie ma żadnych przeszkód, żeby od dawna było dostępne w dowolnym modelu Dacii, więc ograniczenie wyboru tylko do dustera dCi110 jest wyłącznie marketingowe... Owszem, producent ma do tego prawo - ale ja z kolei mam prawo uważać, że to nieuczciwe.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-07-11, 20:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3542
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-07-11, 20:54   

Podobno do ESP musi być elektroniczny gaz - potencjometr i siłownik :?:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-18, 11:16   

Też tak kiedyś myślałem, ale jak się okazuje - wcale nie musi; po prostu jeżeli jest, to najłatwiej go wykorzystać, ale obroty silnika można też przecież zmniejszyć bezpośrednio z komputera wtrysku, omijając automatykę reagującą na otwarcie przepustnicy.

Natomiast sama instalacja "elektronicznego gazu" też jest bardzo prosta - więc "jak nie kijem, to pałką": nie ma żadnych przeszkód, QED.
 
Piotrek721015 



Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.0 tce LPG TECHNO
Rocznik: 2024
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 447
Skąd: ZGY
Wysłany: 2011-07-18, 11:49   

Faktycznie trochę dziwna polityka Daci. Dokupił bym parę "bajerów" do auta, ale nie ma ich nawet w opcji dla mojego modelu. Chociażby wspomniane ESP.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-18, 12:08   

Polityka jest niby taka: "chcesz ESP - dopłać do dCi110".

Tylko że to idiotyczne - są osoby, które nigdy nie zdecydują na taką opcję nie ze względu na cenę, ale na to, że np nie lubią / nie chcą diesla z różnych przyczyn.

A akurat ESP by dokupiły...
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-07-18, 12:16   

Trzeba czekać aż ESP będzie obligatoryjny w każdym nowym samochodzie, a sprawa o tyle dziwna że koszty wcale nie takie duże...
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2011-07-18, 13:04   

laisar napisał/a:
[ciach]ograniczenie wyboru (...) jest wyłącznie marketingowe... Owszem, producent ma do tego prawo - ale ja z kolei mam prawo uważać, że to nieuczciwe.


Mam te same odczucia odnosząc się nie tylko do Duster'a, ale chociażby do Sandero.

Nikt nie potrafił mi wytłumaczyć dlaczego:

1) Sandero Stepway nie był oferowany w wersji ciężarowej - teraz to musztarda po obiedzie, ale rok temu ten argument zaważył na podjęciu decyzji o zakupie (a dokładniej rezygnacji z zakupu).

2) Sandero Stepway nie ma w opcji elektrycznych lusterek, tylnych szyb, regulacji na wysokość kierownicy, fotela kierowcy czy kieszeni na oparciach przednich foteli

Ograniczanie wyboru ESP wyłącznie do silnika wysokoprężnego (dla Dustera of course) to klasyczny przykład.

Gdybałem sobie i mam domysł, dlaczego tak jest.

Dacia, pomimo paru latek na naszym podwórku budzi żywe zainteresowanie, nieświadomych ludzi. Kiedy parkowałem Dusterem, facet ze sklepu powiedział mi, że był święcie przekonany że to Mitshubisi. Oczywiście następnie otrzymałem serię pytań. Między tymi odnośnie spalania, komfortu, ładowności, możliwości jezdnych, etc. padło saralne: "...a za ile panie to cudo?".

No właśnie. Standardowo odpowiadam ze skrywaną satysfakcją, że od 39tyś. Trochę się znęcam, ale wyraz twarzy u niektórych jest nie do opisania. Oczywiście dodaję po chwili, że ten konkretny samochód ma, to i to, czy tamto.

Mam pełną świadomość, że pytający chce wiedzieć ile kosztuje TEN samochód. Dacia postawiła sobie za cel produkcję tanich aut, nie daje więc wybranych opcji by nie zawyżać górnej granicy cenowej. To moje odpowiedzi na postawione wyżej pytania. Czy myślę dobrym tokiem? Nie wiem, nie jestem marketingowcem ale sądzę, że jeżeli jest w tym odrobina prawidłowości, to na dłuższą metę może to Dacie sporo kosztować.
_________________
---
Stepway
Ostatnio zmieniony przez Stepway 2011-07-18, 13:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-18, 14:58   

Stepway napisał/a:
Dacia postawiła sobie za cel produkcję tanich aut, nie daje więc wybranych opcji by nie zawyżać górnej granicy cenowej. [...] Czy myślę dobrym tokiem?

Chyba raczej nie - przecież akurat górna granica raczej nikomu sama w sobie nie przeszkadza, bo niby co z tego miałoby wynikać, że teoretycznie istniałaby jakaś Dacia warta np 100 kzł?

To wszystko wygląda raczej na próbę "wysysania" pieniędzy, jaką opisałem wcześniej, pomieszaną z "prestiżową" niechęcią do dopuszczenia do sytuacja a la "Skoda vs VW".

Tylko że MSZ bez sensu, bo dotyka rzeczy podstawowych, a nie "prestiżowych" - niech se wsadzą w buty skórę w "kurzaczku", a pozwolą na ESP w MCV-ce...


Stepway napisał/a:
Sandero Stepway nie był oferowany w wersji ciężarowej

To akurat można zrozumieć - trzeba by pewnie zrobić osobną homologacją, co nie jest tanie, a potencjalnych klientów na taką wersję mogłoby być jednak niewielu. Ot, czysty biznes - i to jestem w stanie zrozumieć.
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2011-07-18, 16:21   

laisar napisał/a:
Stepway napisał/a:
Dacia postawiła sobie za cel produkcję tanich aut, nie daje więc wybranych opcji by nie zawyżać górnej granicy cenowej. [...] Czy myślę dobrym tokiem?

Chyba raczej nie - przecież akurat górna granica raczej nikomu sama w sobie nie przeszkadza, bo niby co z tego miałoby wynikać, że teoretycznie istniałaby jakaś Dacia warta np 100 kzł?


Sądzę, że znaleźliby się tacy którzy mieliby i auta warte 100kzł - co z tego wynika? A no, to, że łamie się podstawową zasadę - niską cenę. Zmienia się przekaz. Nie, że - o, Daćki są tanie, praktyczne, takie w sam raz dla mnie, ale - O! La la! Ale marka się wrobiła - zobacz jaka fura!

laisar napisał/a:

To wszystko wygląda raczej na próbę "wysysania" pieniędzy, jaką opisałem wcześniej, pomieszaną z "prestiżową" niechęcią do dopuszczenia do sytuacja a la "Skoda vs VW".


No... Zależy jak się patrzy, ale można zaryzykować stwierdzeniem, że niewiele brakuje.
laisar napisał/a:
Stepway napisał/a:
Sandero Stepway nie był oferowany w wersji ciężarowej


To akurat można zrozumieć - trzeba by pewnie zrobić osobną homologacją, co nie jest tanie, a potencjalnych klientów na taką wersję mogłoby być jednak niewielu. Ot, czysty biznes - i to jestem w stanie zrozumieć.
Tylko, że Stepway to wersja Sandero, a tę, w wersji Laurete, kupiłem jako ciężarówkę. Nie znam się na przepisach, chociaż być może masz rację. Dla mnie, laika to tylko 2cm prześwitu więcej, dla urzędników faktycznie, być może np. to zaważyło.
_________________
---
Stepway
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-18, 16:23   

Polityka Renault jest taka, że jak chcesz mieś więcej wyposażenia to masz kupić samochód Renault. I tyle.
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-07-18, 17:43   

Teraz to jest luksus, gdy zamawiałem , w sierpniu 2010, trzeba bylo kupić to badziewne radio za 1500zł, aby móc dokupić ESP :mrgreen:

Co do testu ze tak powiem niczego nie urywa :-P
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne