Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-12-21, 00:43
Wytłumienie / wygłuszenie / wyciszenie wnętrza
Autor Wiadomość
tommek7 


Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-12, 08:37   

Ja czasem miałem ochotę kupić coś w ASO ale gdy kilka razy rozczarowałem się z ceną to dałem sobie spokój. Dochodzi nawet do takich paradoksów, że w ASO coś potrafi kosztować 300zł, a zamiennik (równie dobrzej jakości) dostajesz za 20zł.



A z tym załatwieniem części taniej to faktycznie kogoś poniosło...

Jeśli chodzi o nadkola to inne koncerny żeby ograniczyć szum uderzającej wody, stosują nadkola pokryte chropowatą gumą. Być może gdyby to rozebrać i coś na to natrysnąć... może jakiegoś baranka nie wiem. Goły plastik hałasuje już od samego uderzenia kamyczkiem lub kroplą wody...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-13, 00:52   

Dominus napisał/a:
762916580R + 762907556R

Oba są błędne - LZparts pomylił się przy wpisywaniu (nie ma ich w Dialogysie, a Gugiel wskazuje tylko na Niemców i na nas).

Poprawne to: 762915680R (lewy) i 762905756R (prawy).

Dialogys z września podaje 32 zł brutto/szt., ale to też raczej błąd - prawdopodobnie cena w euro, bo podobną podają obecnie sklepy internetowe (np tutaj 27,5 euro).

Teoretycznie powinny więc kosztować po nieco ponad sto PLN/szt.


(Odpowiedniki w fazie I były droższe).
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-02-06, 21:55   

Idac w slady dustera 2 dzis zdemontowalem nadkola. okazalo sie ze oryginalne wygluszenie to totalna porazka, jest zle spasowane. Po zdemontowaniu oryginalengo wyciolem takie samo lecz wieksze okolo 1cm z kazdej strony z pianki kauczukowej. jako pierwsze zostawilem/zamontowalem ori a nastepnie pianka kauczukowa. Ta druga wkleilem na klej tapiscerski. Po odbytej jezdzie probnej okazalo sie ze przy oslonach zawiasow i dokladce ktora zrobilem przy 130 km/h (testowalem) prawie nie slychac wiatru z okolic okna.Czas okolo 1 h na strone. Koszt niewielki

IMG_20160206_154508.jpg
i tak wyglada po zamontowaniu
Plik ściągnięto 222 raz(y) 114,38 KB

IMG_20160206_154500.jpg
i tak wyglada po zamontowaniu
Plik ściągnięto 216 raz(y) 160,63 KB

IMG_20160206_145231.jpg
pianka 2 cm wycieta wieksza od ori
Plik ściągnięto 187 raz(y) 193,24 KB

oryginalne wygluszenie.jpg
Oryginalne wyciszenie zle spasowane
Plik ściągnięto 192 raz(y) 151,11 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-13, 18:49   

oj misiaki



 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-14, 01:09   

Super, właśnie czekałem na tw zdjęcia jak się układa uszczelka Z.

PS> Dlaczego Twój Duster Laureate ma lusterka na patyki zamiast elektryki ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2016-03-14, 01:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-14, 01:46   

kolor auta sprawdź
_________________
Moje auto
 
Allekko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-03-16, 20:30   

W piątek zabieram się za wygłuszenie matami bitumicznymi STP silver + pianka GMS nadkoli tylnych w moim bolidzie. Już mam wygłuszone drzwi podobnym zestawem. Efekt jest całkiem niezły głośniki 13 dają niezły bass :-D a zamykanie drzwi to przyjemność głuche pukniecie. Podczas jazdy mijając ciężarówkę po zrównaniu się z nią kompletna cisza.
Z drzwiami jeżeli chodzi o rozbiórkę poszło łatwo (żadna spinka nie urwana) fabrycznie brakowało 3szt :?: ale uzupełniłem.
Proszę jeżeli ktoś posiada o schemat lub manual do demontażu boczków bagażnika. Jeżeli ktoś posiada to proszę o schemat uchwytów i rozmieszczenie śrub w boczkach bagażnika. Bardzo by mi to ułatwiło robotę i zmniejszyło szansę połamania czegoś.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-16, 21:56   

Allekko napisał/a:
proszę o schemat uchwytów i rozmieszczenie śrub w boczkach bagażnika

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + duster + boczk* (+ Przeszukaj tylko tytuł wiadomości) = http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9488
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-03-17, 07:09   

Allekko napisał/a:
W piątek zabieram się za wygłuszenie matami bitumicznymi STP silver + pianka GMS nadkoli tylnych w moim bolidzie. (...) Proszę jeżeli ktoś posiada o schemat lub manual do demontażu boczków bagażnika. Jeżeli ktoś posiada to proszę o schemat uchwytów i rozmieszczenie śrub w boczkach bagażnika.


Nie mam manuala, ale tu znajdziesz trochę zdjęć z mojej roboty: http://www.dusterklub.pl/...er=asc&start=30
Uważaj, na boczki nadkoli. Jest tam bardzo mało miejsca na doklejanie czegokolwiek - o ile chce zachować także oryginalne filce; ja zachowałem. Ja wkleiłem na te boczki alubutyl 1,7 mm i piankę 3 mm (gdy wkleiłem 6 mm nie mogłem solidnie założyć boczków i musiałem to zrywać).
 
Allekko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-03-17, 07:45   

Wielkie dzięki za pomoc. Spokojnie biorę się jutro do pracy. :-D
 
kejo81pl 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 85
Skąd: świętochłowice
Wysłany: 2016-03-29, 13:20   

cześć
czy ktoś z posiadaczy lodgy robił badanie ile db znika po wytłumieniu?
problem taki ze przy 130 cięzko się już jedzie i czy na serio warto to wytłumić czy to bardziej jak dźwiękowe placebo działa ;-)
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
  Wysłany: 2016-03-29, 18:50   

Wygluszenie daje bardzo duzo. Np.u mnie na poczatku przy 90 km/h bylo znosnie a teraz jest cicho,przy 150 jak jezdzilem dlugie trasy to mnie glowa bolala a teraz jest naprawde duzo ciszej.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-03-29, 21:13   

corrado, daj namiar na ta uszczelke
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
virgo 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-31, 22:53   

shrek napisał/a:
Wygluszenie daje bardzo duzo. Np.u mnie na poczatku przy 90 km/h bylo znosnie a teraz jest cicho,przy 150 jak jezdzilem dlugie trasy to mnie glowa bolala a teraz jest naprawde duzo ciszej.


a spalanie nie wzrosło? Przy dobrym wygłuszeniu można dorzucić nawet i z 20 czy 30 kg materiałów.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-01, 10:17   

shrek napisał/a:
corrado, daj namiar na ta uszczelke


jest przecież pare stron wcześniej :roll:

http://www.daciaklub.pl/f...t=56&start=1522
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-04-04, 23:04   

virgo napisał/a:
shrek napisał/a:
Wygluszenie daje bardzo duzo. Np.u mnie na poczatku przy 90 km/h bylo znosnie a teraz jest cicho,przy 150 jak jezdzilem dlugie trasy to mnie glowa bolala a teraz jest naprawde duzo ciszej.


a spalanie nie wzrosło? Przy dobrym wygłuszeniu można dorzucić nawet i z 20 czy 30 kg materiałów.


Wagi na pewno przybywa, ale nie wiem czy to jest zauwazalne. Ja tam nic nie odczulem a roznica w spalaniu 0.1 czy 0.3 na setke to raczej jak dla mnie nie ma znaczenia. zreszta tok tamu wazylem 111 kg teraz schudlem i mam 95 kg tak wiec, u mnie rachunek wychodzi na zero :-D
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-05, 18:26   

shrek napisał/a:
Wygluszenie daje bardzo duzo. Np.u mnie na poczatku przy 90 km/h bylo znosnie a teraz jest cicho,przy 150 jak jezdzilem dlugie trasy to mnie glowa bolala a teraz jest naprawde duzo ciszej.

A jesteś w stanie określić to na zasadzie 130[po]=90[przed]?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-04-05, 19:48   

Wole teraz jezdzic 130.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-05-01, 23:37   

Dzisiaj dokończyłem zaczęte dwa tygodnie temu operacje wygłuszania drzwi. Konkretnie wyeliminowałem problem "dziur" w drzwiach i braku jakiegokolwiek wygłuszenia boczków.

Przyjąłem opcję niskokosztową, tj. aluminiową taśmę dekarską z LM (100zł za rolkę 10m x 0,3m - żadna mata bitumiczna nie ma startu pod względem ceny :mrgreen: ) oraz filc samoprzylepny. Pozaklejałem wszystkie otwory w drzwiach (możliwe do zaklejenia), w przednich drzwiach postarałem się wszędzie położyć podwójną warstwę taśmy. Na większych otworach nie robiłem stelaży, (jestem przekonany, że taśma nie odpadnie), natomiast taśmę podkleiłem od strony wnętrza drzwi drugą, odwróconą warstwą (żeby nie łapała całego brudu i żeby nie przyklejała się do cięgien zamków / mechanizmu elektrycznych szyb.

Boczki wykleiłem pojedynczą warstwą filcu na większych płaskich powierzchniach. Musiałem wymienić część spinek na nowe (ale pękło mi raptem z 4-5).

Wstępnie stwierdzam, że strasznie zaczęły mi hałasować opony przez nadkola... co by wskazywało na sukces operacji wyciszenia szumu powietrza przez tekturowe, daciowe drzwi ;-) Jutro dłuższa wycieczka po autostradzie, będę wiedział więcej, aczkolwiek widzę, że hałas opon do daremny trud... może podkleję taśmą dekarską plastikowe osłony nadkoli?


 
maro_1955 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 143
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2016-05-02, 18:30   

Marmach...napracowałeś się, ale pewnie warto było.
Pozdrawiam.
_________________
mam suv-a...
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-05-02, 19:20   

maro_1955 napisał/a:
Marmach...napracowałeś się, ale pewnie warto było.

Trochę pracy jest, to prawda, ale przy robieniu tego trochę na odwal jak ja (bez wyklejania drzwi w środku, bez przycinania mat tłumiących w jakieś fikuśne, dopracowane kształty) nie było to bardzo obciążające. Najbardziej upierdliwy demontaż boczków...

Ogólnie po dzisiejszych wojażach po autostradzie mogę stwierdzić, ze operacja jest całkiem opłacalna. Jak dotąd wraz z wydłużeniem piątego biegu daje chyba największą różnicę w głośności (poza tym wyklejałem też dach, obklejałem nadkola z tyłu, dokładałem uszczelek w drzwiach i oknach). Biorąc pod uwagę, że w Loganie II dziury w drzwiach są fabrycznie pozatykane, musi to mieć jakiś sens ;)
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 736
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2016-05-04, 08:52   

A jak ta operacja wpłynęła na działanie głośników ?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-04, 09:33   

grapess, jeśli masz dobry słuch muzyczny, to tak jest lepsze brzmienie muzyki z wygłuszonej drzwi niż ze zwykłych głośników fabrycznych w "pudle rezonansowym" (czyt. nie wygłuszone drzwi).
Jeden kolega z naszego forum pisał do mnie na PW, że zrobił w swoim Sandero wygłuszenie i wymienił na markowe głośniki i grają o niebo lepiej niż przed przeróbką.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 736
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2016-05-04, 09:34   

Zastanawiam się, na ile takie wygłuszenie poprawi jakość dźwięku.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-04, 09:44   

Na pewno dużo lepiej. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne