Powiedziałbym, że są dwa rodzaje wyciszenia: pod audio i ogólne. Pod audio dotyczy wytłumienia rezonansów blach karoserii itp, np. poprzez przyklejenie JEDNEJ maty wygłuszającej na wewnętrznej stronie drzwi aby zmienić częstotliwość rezonansową tychże drzwi.
Wyciszenie ogólne dotyczy wytłumienia dźwięków dochodzących z zewnątrz samochodu lub od elementów zawieszenia i silnika. I tu niekoniecznie sprawdzą się maty bitumiczne, prędzej filcowe pomogą, ponaklejane np. na całe powierzchnie blach. Oklejenie nadkoli, dachu, drzwi. Pomóc może też np. zainstalowanie szczelnej folii na wewnętrznej stronie drzwi, pod tapicerką.
Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 117 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-12-18, 15:11
Nie ma się czego bać, ostrożnie demontujesz plastiki i powoli "ogołocarz" auto. Dobrze mieć kogoś do pomocy np. przy demontażu kanapy dwuczęściowej. No i przede wszystkim dużo czasu, mi wyciszenie grandziaka (narazie tylko maty bitumiczne) zajęło 10h + wcześniej jakieś 3 h na drzwi, w naprawdę dużym tempie. Może kiedyś się wezmę za stepkę...
pod spodem małe foto z akcji:
Mimo że przy stepce grandziak jest cichutki to jak widać pod wykładziną jest goło i wesoło (poza fragmentami z filcem i bitumem na nadkolach) I to było odczuwalne szczególnie na kiepskiej nawierzchni.
W trakcie oklejania:
tu już z oklejonym przodem od strony pasażera (bitum aż za nadkole-pod fabrycznym wyciszeniem)
a tu oklejone podwójnie nadkola oraz cały boczek (sory za jakość zdjęć, robione gównianym smarkfonem) Nie mam więcej fot ale oklejona jest cała podłoga i klapa tylna wraz z bagażnikiem.
Efekt jest taki, że jak się przejechałem miałem wrażenie, że mi się uszy przytkały
Oczywiście apetyt rośnie w miarę jedzenia i wiosną przyjdą maty filcowe na to wszystko i wtedy już będzie idealnie.
ps. jak admin by to ogarnął wizualnie byłbym wdzięczny
mekintosz, odświeżę temat zimą bo to chyba dobra pora by zapytać o efekt termoizolacji. Gra warta świeczki czy bez "docieplenia" dachu to sztuka dla sztuki?
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-08, 17:27
Zostałem wezwany do tablicy wiec juz odpowiadam W moim subiektywnym odczuciu jest troszke lepiej mniej sie wychładza wnętrze, jednak na ile to autosugestia nie umiem potwierdzic. Za to jest troszke ciszej oraz drzwi sie zamykaja w sposob przyjemny "pac" a nie brzdęk. Na pewno termoizolacja dachu - głównej przyczyny wychładzania wnetrza pomoze o wiele bardziej. Mozna pomyslec tez o odp wkładach po tapicerke / blache podłogi. Na szczescie wspomagam sie ogrzewanymi siedzeniami wiec zima nie jest straszna w tym roku.
mekintosz, ja po przygodzie z Fordem gdzie po zabiegu wyciszania, kupiłem gąbkę wchłaniającą wszelaką wilgoć :) sceptycznie podchodzę do - przepraszam - "garażowych" metod.
Niemniej jednak skoro zdolność do wychładzania naszych Daciek mogłaby zasługiwać na wyróżnienie :) a MY tworzymy społeczność osób lubiących/potrafiących poprawiać niedoskonałości, dodając tym samym wyjątkowości posiadaczowi tej marki to może jest sposób by i na tym polu się wykazać.
Całkiem poważniej to podpytuję, bo już kiedyś w którymś wątku był poruszany temat utraty ciepła z którego wynikało, że aby osiągnąć zamierzone efekty to niestety ale same wypełnienie drzwi na niewiele się zda. A tutaj, mam okazję zaczerpnąć informacji od osoby która zrobiła już jakiś krok i może się wypowiedzieć w wiarygodny sposób. Dziękuję.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-11, 20:37
Metoda wyciszania podwórkowa, garażu nie mam Zdecydowanie planuje wyciszyć dach. Mam nadzieję, ze to pomoże. Nakleje filcowe maty oraz użyje foli termoizolacyjnej. Chyba, ze ma ktoś inny pomysl radę ?
obawiam się ,że filc się do tego nie nadaje z jednego powodu,
mianowicie będzie kumulować w sobie wilgoć ,
(półżartem:"jak ktoś lubi hodowle pieczarek na suficie to czemu nie" )
wszelkie materiały wygłuszające muszą być odporne na wodę
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 221 Skąd: Radom
Wysłany: 2013-01-12, 18:00
Spoko , sam wytłumiłem dach filcem samoklejącym f-my B...L , tylko jak kupiłem... zleciało już bagatela prawie 3 latka - spokój , cieplej , ciszej , deszcz nie bębni , a latem dużo....chłodniej. W drzwiach jest problem bo tu jest faktycznie woda ... tylko profesjonalne materiały do wyciszania ( sklepy auto-audio ) lub... aluminiowo-bitumiczna taśma dekarska . Prawie to samo , a dużo taniej. Do nabycia w najbliższym skłądzie budowlanym.Sam mam to zrobić , ale nie mam miejsca w garażu ... poczekam do wiosny
Ostatnio zmieniony przez kubalonek 2013-01-12, 18:13, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 117 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-01-12, 18:13
Tak jest, dekarka robi robotę. Polecam taśmę z Leroy..., ma bardzo mocny klej. Folia termoizolacyjna imo nie ma sensu jako materiał wyciszający. Sam bitum też nie jest idealny (zbyt cienki) ale na drzwi, dach ciężko o coś lepszego. Szczególnie w Daćkach warto zrobić drzwi bo standardowo nie ma nic pod plastikowym boczkiem. Ja kompleksowo dekarką zrobiłem akurat Punciaka i nie żałuję.
Link: http://www.daciaklub.pl/f...?t=56&start=195
Korzyść dodatkowa to wytłumienie, głośniki w drzwiach i tylnych boczkach zyskały drugie życie. Seria gra o niebo lepiej niż niewygłuszone helixy 62...
Na bitum wiosną przyjdzie filc (pochłania idealnie szum) Nie ma co się bać tego materiału, grunt żeby nie miał bezpośredniego kontaktu z wodą i będzie dobrze.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Sama idea jest dobra, bo izoluje termicznie i akustycznie.
Lekkie sprostowanie - styropian nie izolację akustyczne jako że składa się z 98% z powietrza, a tylko w 2% z polistyrenu. Ma za to inne właściwości które w tym przypadku są porządne min:
- nietoksyczny (nie wydziela żadnych substancji szkodliwych),
- styropian nie gnije i nie butwieje, jeśli nie jest narażony na działanie promieniowania UV,
- odporny biologicznie na pleśń, grzyby i bakterie,
- samogasnący (nie zapala się od papierosa czy iskry),
- nienasiąkliwy,
- lekki
P.S.
Takie małe zboczenie zawodowe
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-02-03, 00:51, w całości zmieniany 1 raz
stosowany, po odpowiedniej obróbce mechanicznej, jako materiał do wykonywania izolacji akustycznej - spełnia to zadanie jedynie w przypadku tłumienia dźwięków uderzeniowych.
Wysłany: 2013-03-14, 09:55 Re: Car audio - wytlumienie drzwi DD
BoloSr napisał/a:
Ktos robil jak w temacie i ile mat poszlo na drzwi ??
Chyba nikt jeszcze tego tutaj nie robil.
Chyba pierwsi sie za to wezmiemy.
A jezeli ktos robil, moze w innym modelu to jakiego materialu do wygluszania uzyl?
Wysłany: 2013-03-14, 10:04 Re: Car audio - wytlumienie drzwi DD
tomszafa napisał/a:
BoloSr napisał/a:
Ktos robil jak w temacie i ile mat poszlo na drzwi ??
Chyba nikt jeszcze tego tutaj nie robil.
Chyba pierwsi sie za to wezmiemy.
A jezeli ktos robil, moze w innym modelu to jakiego materialu do wygluszania uzyl?
no to zrobimy jak nikt nie robil :)
co do materialu to albo jedziemy na APP albo na macie z Castoramy :) no chyba ze ktos nam cos podpowie :)
Czytałem o rożnych materiałach stosowanych do wytłumiania - od pudełek (w używkach) do folii budowlanych, dekarskich.
Na pewno trzeba sobie zdać sprawę, by materiał "wagowo" nie obciążał za bardzo drzwi oraz od strony przyszłych prac naprawczych nie utrudniał dostępu do mechanizmów.
Ja osobiście zastosowałbym folię bąbelkową - lekka, wytłumiająca i nie gnije w razie wilgoci.
Nie wiem, jak wygląda we wnętrzu drzwi - czy są otwarte? w sensie, jeśli dostaje się woda to czy ma odpływy? jeśli tak, to nie blokowałbym ich folią a ją samą umieścił tak aby tego odpływu nie utrudniała.
Tylko po co taka folia ? to nie ma sensu. Wygłuszenie ma za zadanie stworzenie coś w rodzaju sztywnej kolumny, dlatego stosuje się maty wygłuszające np. APP. Wygłuszać nalezy blachy zewnętrzne (zazwyczaj 1 warstwą) oraz wszystkie otwory od strony tapicerki, zazwyczaj 2 warstwami. Do tego należy w miejscach gdzie są wolne przestrzenie, dorobić stelaż, tak aby mata nie zapadała się. Koszt wygłuszenia drzwi (porządny) + konieczne dystanse z płyty MDF (impregnowanej) to jakieś 300 zł. Waga drzwi po porządnym wygłuszeniu wzrasta o jakieś 5 kg. Czyli na całe auto będzie z 20...I teraz pytanie - czy warto ? Z głośnika 13 cm basu nie uzyskasz a po to robi się własnie takie coś. Lepiej pomysleć o wygłuszeniu drzwi w celu wyciszenia auta (np. za pomocą mat wygłuszających z bitumiczną podkładką + impregonowany filc, nie chłonący wilgoci) a do bagaznika niewielki subwoofer. Wówczas na drzwi przypada jakiś 1 kg więcej a z subwooferem waga auta wzrosnie o może 10 kg max.
Ps-Maty dekarskie to nie zawsze dobry pomysł - niektóre w lecie albo spływaja (od temperatury) w zimie pękają (trzaskanie drzwiami itd a tego na dachu domu raczej nie robią z matami) do tego lubia smierdzieć przy wyższych temp. Skocz do marketu i powąchaj takie coś - czasem tak daje ropą i smoła że aż robi się niedobrze.
Ostatnio zmieniony przez skaktus 2013-03-15, 08:32, w całości zmieniany 1 raz
a z subwooferem waga auta wzrosnie o może 10 kg max.
Sam mój subwoofer waży więcej. Anyway pozbyłem się Sandero a w Dusterze nie chce się mi już w to bawić, więc jakby ktoś potrzebował subwoofera to moja
ALPINE SBE-1243br + dwukanałowy wzmacniacz udimension glow 2075 (chyba) może mieć za 300zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum