Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-12-21, 00:43
Wytłumienie / wygłuszenie / wyciszenie wnętrza
Autor Wiadomość
DAREK 


Marka: OPEL
Model: ZAFIRA
Silnik: 1.8
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2008-03-31, 11:01   

Podłogę można calkiem dobrze wytłumić bez demontażu foteli przednich. Wystarczy odchylić maksymalnie wykładzinę od strony drzwi i deski rozdzielczej.
Przy okazji wytłumienia wnętrza proponuję wytłumić odgłosy silnika. Wygłuszanie maski niewiela pomoże, wytłumi bardziej hałas na zewnątrz. Ważniejsze jest poprawienie izolacji akustycznej przegrody. Od środka jest co prawda wygłuszenie pod deską, ale od strony silnika jest goła blacha. Za silnikiem można przykleić matę głuszącą APP (wchodzi idealnie bez przycinania, najlepiej 2-3 warstwy. Warstwa zewnętrzna musi być pokryta warstwą aluminium dla ochrony przez nagrzewaniem). Jeżeli mamy klimatyzację, to jest problem z przewodami przechodzącymi w tym miejscu. Można albo odłączyć przewody (kłopot z ponownym napełnianiem układu) albo przeciąć matę i zrobić otwór na przewody. Różnica głośności silnika jest duża a nakład pracy, szczególnie jeżeli nie mamy klimatyzacji, żaden.
W dci i 16V jest chyba fabryczne wygłuszenie za silnikiem.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-03-31, 13:22   

Szaruś napisał/a:

masz poduszki w siedzeniach? Jak trzeba te podszuki odłączyć przed wyjmowaniem siedzeń?


W sedanach nie ma bocznych poduszek. W serwisowce jest napisane, ze przed odlaczeniem airbag'ow trzeba je zdeaktywowac z kompa serwisowego.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-31, 14:57   

DAREK napisał/a:
W dci i 16V jest chyba fabryczne wygłuszenie za silnikiem.

Dokumentacja podje, że tylko w dieslu:

wytlumienie.png
wykładzina tłumiąca (60 01 548 915)
Plik ściągnięto 22672 raz(y) 79,68 KB

 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-03-31, 18:48   

Ja przed zakupem Dacii wiedziałem (od Was i z innych źródeł), że jest głośna. Jakie było moje zdziwienie, gdy wyjechałem własną MCV-ką - Dacia jest cichsza pod każdym względem (zwłaszcza odgłosy z podwozia i komory silnika) niż auto, które miałem - Ford Fusion (też diesel). Tak więc nie jest najgorzej.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-03-31, 20:02   

Dwa lata temu wygłuszyłem maske s-ka wklejając maty bitumiczne, pomalowałem srebrznką, wygląda ładnie mimo że ciężar maski znacznie wzrósł, teraz mam ochotę na mate z MCV dci ale za cholere nie idzie odkleic tych mat/temperatura od s-ka zrobiła swoje/. Jest na to jakiś sposób oprócz odłupywania po kawałeczku?

Loganik
 
licek 



Marka: Dacia
Model: MCV Ambiance
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 92
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2008-03-31, 20:35   

wox napisał/a:
Ja przed zakupem Dacii wiedziałem (od Was i z innych źródeł), że jest głośna. Jakie było moje zdziwienie, gdy wyjechałem własną MCV-ką - Dacia jest cichsza pod każdym względem (zwłaszcza odgłosy z podwozia i komory silnika) niż auto, które miałem - Ford Fusion (też diesel). Tak więc nie jest najgorzej.



Bzdura.
Zeby tak bylo jak opowiadasz wygluszanie byloby zbedne, co do fusiona to musiales miec zdezelowango szrota z dziurawym tlumikiem i wybitym zawieszeniem. Ja na jezdzie testowej fusionem bylem pozytywnie zaskoczony cichym i miekko pracujacym dieslm, tylko cena nie byla na moja kieszen. Dacia jest zwyczajnie glosna
_________________

 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-03-31, 21:36   

Drogi Licku - uspokój się. Sprawę chyba wyjaśniliśmy, więc ze złośliwości nie musisz bezzasadnie atakować wszystkich moich postów.
Ford był nówką kupioną w salonie. Auto teraz sprzedałem po kontroli w ASO Renault - bez uwag. Różnica w hałaśliwości była od razu, wyraźnie zauważalna. Ty skoro masz benzyniaka to podobno (jak twierdzą inni koledzy) nie masz wytłumionego tak silnika jak dCi, stąd głośność.
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-31, 21:45   

Nie mam wytłumienia i prównując do innych aut tej klasy sądzę że nie jest źle - do 120km/h :-D
_________________
GeRRaD
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-03-31, 22:12   

Loganik - czy wyklejenie bitumem maski cos pomoglo, czy faktycznie lepiej sie pobawic z przegroda czolowa. to, ze wzrosl ciezar maski, powinno pomoc, bo zmniejsza wibracje i rezonans. pozdr
 
Marcin 
Administrator



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 325
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-03-31, 22:45   

A ja moge potwierdzic to ze dCi Dacii jest cichsze od benzynowego 1.4 i 1.6 ;-) Niby diesle sa glosniejsze, a w Dacii mile zaskoczenie :-)
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-04-01, 07:40   

Jurku, masz rację, maska nie drży ,jest ciszej/ale mata co oryginał to oryginał ;-) , przegrodę czołową też wykleiłem od środka-wymaga to troche gimnastyki :-D

Loganik
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-04-01, 07:57   

wiem- pytalem o fabryczna mate, ale cena w przyblizeniu jaka uslyszalem /350/ nie na stroila mnie optymistycznie. nawiasem mowiac popie......l mi sie pilot. na piatek jestem umowiony do servisu Lyko w Krakowie. pozdr
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-01, 13:38   

Cytat:
pytalem o fabryczna mate, ale cena w przyblizeniu jaka uslyszalem /350/ nie na stroila mnie optymistycznie

Albo staniały, albo było to bardzo w przybliżeniu, albo ASO się pomyliło lub chciało zarobić na Tobie jeszcze więcej niż zwykle <; - aktualnie jest to niecałe 250 zł brutto.

Przy okazji - wygląda na to, że w Ph2 dodatkowe wytłumienie jest teraz w standardzie we wszystkich wersjach (przynajmniej w Europie, bo w brazylijskiej z silnikiem FlexiFuel nie ma):


Dodano 2009-01-02, 10:30:
Dyskusja nt http://www.forum-auto.com...a/sujet1604.htm a w niej linka http://www.dragosmanea.ro/insono/ do procesu wytłumiania sedana za pomocą m.in. farby gumowej (sporo zdjęć).
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-03-04, 21:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-04-16, 18:21   

Wydzielone z tematu "Listwy boczne chrom" ( http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1994 )

czaju napisał/a:
nie wie ktoś czy wytłumienie samochodu powoduje utratę gwarancji? Podobno te maty bitumiczne są dość ciężkie

Nie, bo wygluszajac samochod w nic nie ingerujesz.

czaju napisał/a:
Podobno te maty bitumiczne są dość ciężkie

Ja po wygluszeniu nimi podlogi nie zauwazylem spadku osiagow... ;-)

( http://www.daciaklub.pl/f...php?p=1305#1305 )
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-04-17, 12:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-04-16, 18:58   

Cytat:
Nie, bo wygluszajac samochod w nic nie ingerujesz.

W sumie nie ingerujesz jednak np drzwi zwiększają swoją masę. Gdzieś się obetrą i powiedzą mi że to przez to że drzwi wytłumiłem...
Ile kosztuje wytłumienie samochodu? Ile czasu wymaga wytłumienie we własnym zakresie? Jakie są wyniki tego?

kolejna sprawa - co wytłumić? wszystko dookoła czy np tylko drzwi? nie mam doświadczenia w car audio ;/
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-05-14, 01:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
jarek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-04-16, 22:41   

KaS602 napisał/a:
Nie, bo wygluszajac samochod w nic nie ingerujesz.


zalezy co wygluszasz. Jesli to zrobisz jak jest to opisane tutaj na forum (wymontowanie calego wnetrza) to pewnie moga byc problemy pozniej z gwarancja na np. piszczacy fotel gdy zorientuja sie cos bylo grzebane.
Co do grody silnika tez moga byc problemy. Moga sie doczepic ze to zwieksza temperature silnika (?) albo ze to negatywnie wplywa na cos.
Lepiej sie zapytac w ASO kogos kto ma pojecie o tym.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-04-17, 12:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-04-17, 09:52   

Dajcie spokoj z ta utrata gwarancji przez wytlumienie wnetrza samochodu!

U siebie zrobilem to niedlugo po zakupie samochodu i do tej pory zaden serwis nawet nie wspomnial o utracie gwarancji (chocby czesciowej).
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-04-17, 11:47   

dobra - ja tylko zapytałem.

Teraz pytanie ile to kosztuje, czy robiłeś to sam, czy oddałeś samochód do warsztatu, czy maty bitumiczne czy taśma dekarska

[ Komentarz dodany przez: KaS602: 2009-04-17, 13:24 ]
Przeczytaj cały temat.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-04-17, 13:02, w całości zmieniany 4 razy  
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-05-24, 07:27   

co sądzicie o takich matach? czy to sprawdzi się ?

mata samoprzylepna


lub taka

i taka



kompletnie nie wiem czym mata powinna się charakteryzować, a jak juz robić to raz a porządnie
:mrgreen:
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-05-25, 21:20   

Wykleiłem tą pierwszą maskę, ale rezultatów prawdę mówiąc nie słyszę. pozdr
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-05-26, 06:44   

No właśnie i bądź tu teraz mądry i wygłusz auto :-) trochę szkoda obciążyć wehikuł i nie usłyszeć różnicy :-/
 
DAREK 


Marka: OPEL
Model: ZAFIRA
Silnik: 1.8
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-05-26, 07:19   

U mnie różnica jest zdecydowana. Może dlatego, że zastosowałem nie tylko maty ale także gruby filc wygłuszający podłogę wyjęty z rozbitego Mondeo (gratis ze szrotu) i odpowiednio przycięty. Maty na podłodze przykleiłem podobnie jak Kas, dodatkowo dałem maty z warstwą aluminium na przegrodę czołową, od strony silnika. Wykładzina filcowa poszła na gródź od strony kabiny i na podłogę z tyłu oraz blachę pod siedzeniem tylnym (oczywiście na ściankę pionową pod siedzeniem też.) W ten sposób zredukowałem odgłosy układu wydechowego i zawieszenia. Dodatkowa mata poszła na usztywnienie blachy dachu nad głowami pasażerów. Filc połączony z matami daje dobry efekt. Same maty bardziej zmniejszają drgania blachy niż tłumią dźwięk. Zwiększenie masy samochodu o kilka kilogramów jest nieodczuwalne.
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-05-26, 13:49   

czyli rozumiem że chodzi o coś takiego ?

tu klik

a pod to położyć zwykłą mate bitumiczną i będzie git :-) :?:
 
DAREK 


Marka: OPEL
Model: ZAFIRA
Silnik: 1.8
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-05-26, 13:56   

To jest chyba połączenie maty bitumicznej i filcowej, czyli wystarczy tylko taka mata.
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-06-01, 19:45   

No to zdecydowałem zabieram się za wygłuszenie :mrgreen: Od strony blachy zamierzam wykleić matą bitumiczną z filcem a od strony tapicerki (tylko w drzwiach) zwykłym bitumem.

Musze teraz wszystko dobrze wymierzyć ile potrzeba "kruszcu" :mrgreen:

Mam tylko pytanie czy po zwiększeniu grubości spinki od tapicerki mają zapas aby ja złapać ?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne