Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 117 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-06-24, 15:12
Imo wszystko super jeżeli zależy Ci tylko na termoizolacji Bo jeżeli to pod audio to efekt będzie mizerny... Podstawa to stworzyć komorę zamkniętą dla głośnika i wygłuszyć blachy aby nie wpadały w rezonans. Polecam dekarkę z warstwą alu.
Koszty znikome jakieś 50 zł na parę drzwi a afekt niesamowity Kumpel porównał z swoją serią i już jest umówiony na podobny zabieg;p
Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2011 Posty: 237 Skąd: Polska
Wysłany: 2012-06-24, 21:50
stempik napisał/a:
To jest ocieplacz, więc z zasady niczego przyzwoicie tym nie wygłuszysz.
Nie ma znaczenia, że na opakowaniu było napisane "ocieplacz". Generalnie materiały o dużej ilości przestworów powietrznych są zarówno dobrymi ocieplaczami jak i wygłuszaczami.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-24, 21:55
Zadanie ukonczone. Wyszlo tak sobie. Tzn. drzwi , szczegolnie przednie sie ciszej zamykaja. Tylne niemal bez zmian. Nie wyklejalem calej powierzchni w zawiazku z umiejscowkieniem elementow sterowania zamkiem/ciegnami. Zalezalo mi glownie na termoizolacji, zas przy okazji jakims wyciszeniu. Nie mam sily na dzis grzebac sie z matami bitumicznymi. By wyciszyc dacie trzeba by jeszcze dach zabezpieczyc oraz podloge. Dach pewnie zrobie, by byla lepsza termoizolacja.
PS. Materiał ktory uzylem sluzy akurat do wykładania skrzyn glosnikow.
PS2. W daci nie ma "fabrycznej" folii na drzwiach ;-(
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-06-24, 22:00, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-26, 22:46
Czyli wyglada na to, ze pierwsze logany byly lepiej dopieszczone niz wspolczesne dustery ? Folia w drzwiach, regulacja podparcia w odcinku ledzwiowym oparcia fotela, czy chwilowe spalanie w komputerze. Potem Renault stwierdzilo, ze nalezy oszczedzan na czym sie da i wykastrowało samochod po cichu.
Żart to jest kupić auto, którym się nie odbyło jazdy próbnej...
No bo przecież jakby się odbyło, to by się chyba wiedziało, że hałasuje, nie?
<;
Bardziej serio: 40 kzł płaci się za to, że jest nowe, a nie, że ciche. Jeżeli natomiast komuś bardziej zależało na cichym, to trzeba było po prostu takie wybrać. A że byłoby wtedy albo używane, albo droższe, albo mniejsze? No nie ma nic za darmo...
Zatem, po raz chyba tysięczny: daćki to nie są żadne cudowne okazje - kosztują tyle, ile są warte, a że cena jest niższa niż podobnej konkurencji, to pod pewnymi względami są od niej gorsze.
Na pociechę: zawsze można za "parę złotych" daćkę [dać] wyciszyć - sumarycznie i tak wyjdzie taniej niż cicha konkurencja... [:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-11-15, 10:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-15, 11:34
laisar napisał/a:
Na pociechę: zawsze można za "parę złotych" daćkę [dać] wyciszyć - sumarycznie i tak wyjdzie taniej niż cicha konkurencja... [:
Jakieś pomysły, gdzie dać wyciszyć? Kiedy ostatni raz szukałem, znalazłem tylko firmy zajmujące się wyciszaniem pod kątem car audio - ceny od 6 do kilkunastu-kilkudziesięciu tysięcy, w portfolio głównie mercedesy, słynące wszakże z kiepskiego wyciszenia. ;) Nie potrafię znaleźć firmy, która zajmuje się wyciszaniem na poziomie daciowym (cenowym i jakościowym).
Robocizna w sumie w każdym aucie taka sama więc i cena taka sama niezależnie od samochodu. Jedyne co to materiały mogą kosztować różnie ale podejrzewam, że i tak sporo mniej niż robota.
Szukałem nieco poważniej rok temu, latem, i najlepiej wyglądały zakłady montujące audio. Co prawda zazwyczaj standardowo robili pojedyncze elementy, ale niektórzy podjęli by się i większych prac, po rozeznaniu.
bebe napisał/a:
ceny od 6 do kilkunastu-kilkudziesięciu tysięcy
Tia, byłem w "Sztuce Wyciszania", ale tam w ogóle nie chcieli tknąć daćki <<<:
bebe napisał/a:
zajmuje się wyciszaniem na poziomie daciowym (cenowym i jakościowym)
Spróbuje odszukać i sprawdzić zeszłoroczne kontakty - to było kilka zakładów z zachodnich okolic Wawy: Pruszków-Grodzisk-Blizne.
Cenowo to było coś koło "1-3 kzł", zależnie od zakresu i materiałów, ale jakościowo oczywiście nie jestem w stanie powiedzieć nic konkretnego - miało być lepiej. Co prawdopodobne, bo akurat nietrudno o to w daciach...
wojtek_pl napisał/a:
Robocizna w sumie w każdym aucie taka sama
Teoretycznie tak, ale dacie mają jednak fory dzięki baaardzo uproszczonej konstrukcji - to naprawdę nie jest pusty slogan producenta. Jeżeli na demontaż i złożenie całej tapicerki wewnętrznej potrzeba o połowę mniej czasu niż w golfie, to przekłada się to na konkretne pieniądze, nawet jeśli materiał wychodzi podobnie (albo i więcej).
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2012-11-15, 17:22
Cuś mi się wydaje, że firma Cię wystrzyże jak dobry zakład fryzjerski, niezaleznie, Merc czy Dacia. Wychodzą z załozenia, że jak klient nie umie lub nie chce, to musi bulić. pozdr
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-15, 17:46
Mariusz napisał/a:
No żart. Dlatego m.in nie kupię więcej Dacii
Spokojnie, kolejne edycje Daci juz lepiej wygluszaja, mimo tego jeszcze jest troszke do poprawy Ja swoje Sandero czesciowo wyciszyłem - drzwi. Planuje jeszcze dach i moze podloge. Oczywiscie samodzielnie.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-15, 21:51
Zapytałem w sztukawyciszania.pl, co proponują do MCVki (ktoś z forum u nich już wyciszał, więc przynajmniej mają doświadczenie :). Za wyciszenie nadkoli, drzwi i uszczelek drzwi - jedyne 10 000 zł. :) Rozumiem, że za jakość się płaci, ale na aż tak dramatycznej jakości mi nie zależy. :]
Jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy - obóz wyciszeniowy. :> Bierzemy tydzień urlopu, wynajmujemy jakiś warsztacik lebo garaż, bierzemy zaprzyjaźnionego mechanika pod pachę, żeby nam patrzył na ręce, czy nie rozrabiamy, do tego klaptop z instrukcjami montażowymi i wespół w zespół, w parę dni, w kilka samochodów, wyciszaaamy, wyciszaaaamy. :] Do tego może wysępilibyśmy zniżki na hurtowy zakup spinek i mat. :)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum