Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-03-02, 12:57
Diesel 1.5 dCi - opinie o silniku
Autor Wiadomość
wesoly1972 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Kangoo 1.5 dCi, Modus 1.2 16V
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2004
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-27, 21:36   Silnik dCi 1.5 - moja opinia po 200 tys km

Witajcie. Mam Kangoo, ale chętnie podzielę się z wami moją opinią na temat silnika 1.5 dCi.
Mój kangurek zrobił łącznie 208 tys km, z czego ja nakulałem mu 100 tys osobiście.
Silnik - po takim przebiegu jest żwawy, nic mu nie dolega, nie żre oleju. Zapala na dotyk.
Po 200 tys wymieniłem mu zawór EGR (20 minut roboty, tutoriale dostęne w necie i na stronie www.klubkangoo.pl, koszt zaworu na Allegro 400 zł, w serwisie 700 :-) )))

Wtryski - sprawne.
Świece żarowe 2 wymienione przy 123 tys km, dwie oryginalne (!!!!)
Czasami zdarzają mu się lekko nierówne obroty po zimnym starcie, mija po 2 minutach (oscylują w zakresie 700-800 obrotów - poprawiłem :-)
Olej 5W40 (różny, najczęściej QuakeState, ale zdarzają się inne syntetyczne. Zawsze 5W40)
Głównie wożę siebie i powietrze, czasami moje dzieciaki, czasami lekki specjalistyczny sprzęt serwisowy. Kangur nie jest obciążany.

Z tego, co widziałem na forach Renault - EGR sypie się co 60 tys. Mój padł po 208 tysiącach. Niezły wynik.
Samochód jest awaryjny, ale silnik - NIE! Silnik jest znakomity.
Spalanie na poziomie 6 litrów latem, zimą 7 - 8 po mieście, w zależności od tego, czy się spieszę, czy nie. W trasie - potrafi zejść poniżej 5 litrów, pod warunkiem, że jadę 90 km/h.
Maksymalna prędkość 160 km/h.... ale powiedzmy sobie szczerze - w tym silniku powyżej 3.5 tysiąca obrotów nic się nie dzieje.... tylko spalanie wzrasta i hałas :-)

Aby silnik przeleciał bezawaryjnie 200 tys jest tylko jeden sposób - TANKOWAĆ DOBRE PALIWO. W ciągu 100 tys km, które nim przejechałem - ze 3 razy tankowałem na Orlenie, resztę czyli łącznie jakieś 16 tys litrów paliwa zatankowałem wyłącznie na NESTE. Pozdrowienia
Masz pytania - napisz
Ostatnio zmieniony przez wesoly1972 2011-03-27, 22:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-27, 21:40   

Witaj!
A ile koników ma twój Kangur?
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-27, 21:42   

Neste bierze paliwa od Orlenu, z tego co przeczytałem:
http://www.neste.pl/defau...095,16113,16270
więc dla silnika różnica żadna, dla portfela pewnie spora...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-27, 21:44   

wesoly1972 napisał/a:
(oscylują w zakresie 7-8 tys)

:shock: :shock: :shock:
 
wesoly1972 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Kangoo 1.5 dCi, Modus 1.2 16V
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2004
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-27, 22:06   

Osioł ze mnie. Oczywiście, że chodzi o 700 - 800 obrotów, a nie 7-8 tys jak napisałem :-D (kangoo to nie honda CBR ... ani nawet CRX)

A silnik mojego kangura ma 60 kW, czyli 82 KM.

Co do paliw - rzeczywiście - teoretycznie Orlen, czy Neste nie powinno być różnicy.
Natomiast - po pierwsze - na Neste z reguły (choć nie zawsze) jest taniej - czasami nawet o 20 gorszy na litrze (co przy pełnym baku daje do 10 złotych oszczędności, a miesięcznie kilkadziesiąt złotych), po drugie na neste nigdy nie muszę dyktować danych do FV, po trzecie na neste nigdy nie stoję w kolejce do dystrybutora i do kasy, po czwarte na neste mam zbiorczą fakturę za miesiąc na e-mailu, więc nie muszę się troszczyć o firmową papierologię.

Co do tankowania - mogę powiedzieć jako praktyk (i bez żadnej filozofii) - Neste sprawdziło się w moim przypadku, czego najlepszym dowodem jest silnik mojego Kangoo (bez awarii, bez usterek także na module diagnostycznym)
Wydaje mi się, że przez to, że stacja jest bezobsługowa i nie ma franczyz (tak, jak w przypadku Shella, który w wersji franczyzowej bierze paliwo skądkolwiek) - nieco zmniejszają się szanse na gorsze lub zmieszane z czymś paliwo.

Pozdrowienia
Ostatnio zmieniony przez wesoly1972 2011-03-27, 22:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-03-27, 22:23   

NESTE ;-)

ja też głównie tankuję na Neste - dwa diesle po 90 tys. km, przed nimi benzyna (prawie 100 tys. km)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-28, 10:20   

wesoly1972,
witaj w Klubie... :-)
Cytat:
Samochód jest awaryjny, ale silnik - NIE! Silnik jest znakomity.

co jest powodem takiej opinii ogólnej o Kangoo?
może to uroda egzemplarza...? :lol:
 
tweeciak 



Marka: Dacia
Model: Sandero STEPWAY
Silnik: 1.5 DCI
Rocznik: 2010
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 329
Skąd: mazowieckie/łódzkie
Wysłany: 2011-03-28, 10:26   

Moje 5 groszy
Jechalem ostatnio za Dacia MCV 1.5 68KM z przebiegiem...w ciagu 2 lat 90 tys
Rozmawialem z kierowca o tym samochodzie przez CB
mowil...jest to samochod sluzbowy ... i za bardzo nie dba o samochod (oczywiscie przeglady...itd - obowiazkowo) ale jakos zbytnio uwagi do niego nie przywiazuje bo myslal ze "szybciej" sie zepsuje i dadza mu cos nowego. Przejechal 2 lata i NIC-oprocz przegladow-NIC NIE ROBIL PRZY NIM-i mowi ze chodzi bardzo ladnie

Wiec...jednak chyba dobrego wyboru dokonalem:)

Pozdrawiam kierowce:)

pzdr
Tweeciak
 
wesoly1972 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Kangoo 1.5 dCi, Modus 1.2 16V
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2004
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-28, 16:25   

TD Pedro napisał/a:
wesoly1972,
witaj w Klubie... :-)
Cytat:
Samochód jest awaryjny, ale silnik - NIE! Silnik jest znakomity.

co jest powodem takiej opinii ogólnej o Kangoo?
może to uroda egzemplarza...? :lol:


Już tłumaczę: taks się złożyło, że mamy w firmie 3 renault'y: kangoo 2004, modus 2005 i megane 2009. We wszystkich psują się duperele.
Kangoo: Między 120 a 200 tys zaliczyło:
dwa razy assistance, po 400 km każdy przejazd na lawecie.
Raz - awaria rotora alternatora (spaliło się uzwojenie .... )
Dwa - awaria wspomagania (dokładniej - elektryczna pompa wspomagania - jeżeli macie takie w Dacii - to polecam forum kangoo - dwa piwa, 4 godziny - można naprawić samodzielnie)
Ponadto: liczne drobne awarie: pompka spryskiwacza szyb, wentylator nawiewu, opadająca konsola, zawór EGR, gumki uszczelek tylnych drzwi, odpadające plastiki, coś dryndoli w konsoli, dziwne cykanie dobiega z prędkościomierza, awaria rezystora przyspieszacza, rozpadające się złączki pod siedzeniami do poduszek, itd, itp... )

Megane: pierwszy raz stanął po 2 tys km (nówka sztuka z salonu, właśnie wypakowany z pudełka), w niedzielę, w deszczu, na środku autostrady. Komputer wyświetlił "awaria wtrysków" i odmówił współpracy. Powód - przewód źle zmontowany w fabryce. Potem kilka razy assistance odwoziło megane do serwisu - powód - szalony komputer. Czasami przyjmował kartę, a czasami nie widział karty do odpalania auta.
Awaria klimatyzacji (samoistne oderwanie zbiorniczka - marny plastik), awaria wentylatora nawiewu (piszczał od nowości, potem się zatarł i spalił - serwis na piszczenie nie reagoweał), awaria rocznego akumulatora (wymiana na nowy na gwarancji), awaria przewodu paliwowego - i wielka plama ropy w garażu.

Modus: awaria modułu sterującego radiem, awaria mechanizmu podnoszenia lewej szyby, następnie awaria mechanizmu podnoszenia prawej szyby...

Nasze hasło brzmi:
renault - nauczysz się przeklinać !!!
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-28, 17:25   

No proszę, a R się tak chwali poprawą jakości /:

Inna rzecz, że w kontekście wcześniejszych przygód decyzja o zakupie meganki trochę mnie jednak dziwi - czyżby jakieś inne zalety osładzały problemy? Bo ja, będący wręcz antropomorficzną personifikacją cierpliwości (; raczej bym nie zdzierżył czegoś takiego... :shock:
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-28, 17:56   

wesoly1972,
no to ja miałem farta :lol:
miałem cztery "renówki" i mam dobre wspomnienia:
- Renault 21 Nevada (kupiony jaki czterolatek) silnik 1,7 pb, najmniej doświadczeń bo tylko rok nim jeździłem, było co prawda raz holowanie ale to dlatego, że miałem bliskie spotkanie trzeciego stopnia z sarną, ale przy prędkości ok. 130 km renówka musiała ulec :-( ,
- Renault Kangoo 1,2 pb kupiony w 1999 r. w salonie, jeździłem nim ponad cztery lata i ... nic, żadnych problemów eksploatacyjnych...
- Renault Megane 1,6 pb kupiony w 2003 r. w salonie, jeździłem nim ponad pięć lat... po pół roku w ramach jakiejś akcji systemowej wymienili mi tylną szybę (?) i przeprogramowali airbag kierowcy, jedna naprawa elektrycznego podnośnika lewej przedniej szyby oraz poza wymianami oleju, filtrów i klocków - w piątym roku eksploatacji - wymiana 1 cewki,
- Renault Kangoo 1,5 dCi (106 KM) kupiony w salonie, jeździłem nim dwa lata i poza przygodą związaną z zatankowaniem "złego" paliwa nic więcej :lol: ...,
Mając takie doświadczenia nie mogę nic złego powiedzieć o marce Renault, może dlatego, że samochodami jeździłem wyłącznie ja a serwisowane były w jednym serwisie... a może była to "miłość wzajemna" :lol: , faktem jest, że był tylko jeden diesel... :-)
ciekawe, czy z Dacią też będę miał farta... :-)
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2011-03-28, 17:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-28, 20:11   

Tylko co do Kangoo z rocznika 2004 to na alternator każdy powinien być gotowy ;-) Wszyscy Kangoomaniacy wiedzą, że ten alternator wytrzymuje góra 130 tys. i trzeba mieć już nowy w zapasie ;-)
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
kristof54 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 DCI 90
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 20
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2012-02-11, 21:07   Siemens czy Delphi

Czy ktoś wie jak samemu sprawdzić, jaki jest układ zasilania: Siemensa czy Delphi?
Oczywiście bez rozkręcania samochodu :-D .
Mile widziane jakieś foto.
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-02-11, 21:34   

foto nie wrzucę bo ledwo żyje jakieś choróbsko mnie rozwala.
Wiec tak ściągasz ta plastikową osłonę ciągnąc do góry - wyskakuje z zatrzasków kulowych potem szukasz takich rurek od silnika które lecą do czegoś okrągłego i u mnie na górze tego okrągłego (pewnie pompa wtrysku) jest naklejka Delphi
powinieneś bez problemu znaleźć bo zakładam że komora jeszcze czyściutka
 
kristof54 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 DCI 90
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 20
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2012-02-11, 21:39   

Dzięki, spróbuje. Nie wiem tylko jak mi się uda zdjąć tę osłonę. Mam nadzieję, że się nic nie połamie.
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-02-11, 21:48   

spoko tego nie można połamać ciągniesz w górę i po wszystkim poza tym na aledrogo możesz zobaczyć jak wygląda simens(podłużny) i delphi (okrągły) i szukać u siebie czegoś podobnego
ja mam niestety delphi okrągły
 
kristof54 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 DCI 90
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 20
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2012-02-11, 22:04   

Dzięki
 
kristof54 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 DCI 90
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 20
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2012-02-12, 14:14   

czy to nie to?

PA220042-1.jpg
Plik ściągnięto 413 raz(y) 205,04 KB

Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-02-12, 15:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-02-12, 16:22   

kristof54 napisał/a:
czy to nie to?


tak, z wygladu na delphi wyglada

a co do dci to ostatnio rozmawialem z gosciem z renault kango leje paliwo byle gdzie przebieg 170tysi i zero powaznych awari , uklad wtryskowy nie ruszany od nowosci
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-02-12, 16:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
kristof54 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 DCI 90
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 20
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2012-02-12, 17:05   

też bym tak chciał ;-) , może się uda
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-12, 17:17   

Lukas87 napisał/a:
a co do dci to ostatnio rozmawialem z gosciem z renault kango leje paliwo byle gdzie

to albo ma farta albo to nie jest silnik dCi.... miałem w Kangoo silnik 1,5 dCi (ten mocniejszy) i był wrażliwy na jakość paliwa (nie tylko zimowego) :-(
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-02-12, 21:13   

TD Pedro napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
a co do dci to ostatnio rozmawialem z gosciem z renault kango leje paliwo byle gdzie

to albo ma farta albo to nie jest silnik dCi.... miałem w Kangoo silnik 1,5 dCi (ten mocniejszy) i był wrażliwy na jakość paliwa (nie tylko zimowego) :-(


1.5 dci mocniejsza wersja chyba jednak ma farta auto od nowosci w rodzinie nic tylko pozazdroscic :mrgreen: gadam mu ile wtryski wytrzymaly km a on seryjnie nie ruszane normalnie doznałem szoku :shock:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2012-02-13, 09:43   

Już parę razy spotkałem sie w prasie z opinia, ze silniki 1.5 dCi Renaulta są bardzo usterkowe. dziś np. w "Motorze"jest m.in artykuł o wyprzedażach samochodów. Przy zdjęciu Renault Megan jest dopisek, że z bardzo nieudanym silnikiem 1.5 dCi. Nie wiem osobiście co te silniki trapi, ale ta opinia trochę chyba jednak wpływa na popularnośc tego silnika. Podobnie jak gloryfikujaca opinia o silnikach TDI.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-02-13, 10:58   

Mam wrażenie, że najczęstszym zarzutami są: zacieranie się silnika i awarie wtryskiwaczy, przy jednoczesnym chwaleniu bardzo niskiego spalania i dość trwałej turbiny (zakładam, że w szczególności dotyczy do wersji bez zmiennej geometrii).

Ja zakładam, że w Renault pracują inżynierowie z IQ powyżej wartości temperatury pokojowej i od czasu, kiedy wyprodukowano pierwszy silnik 1,5 dCi, poczyniono jakieś innowacje i w co nowszych Daciach nie siedzi już ten sam, awaryjny silnik, co w Clio sprzed naszej ery.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-02-13, 12:43   

w serwisie ktoś mi ściemniał,że w 1,5 Dci podobno (z naciskiem na słowo - "podobno") nadal potrafią odwracać się panewki wału? O co chodzi z tymi panewkami i czym skutkuje taka awaria?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne