Wysłany: 2008-02-23, 08:50 Diesel 1.5 dCi - opinie o silniku
Artykul pochodzi z gieldy samochodowej, dotyczy renault megane, ale opisuja silnk 1.5 montowany w loganach. Nie napawa optymizmem, chociaz mechanik zaznaczyl ze problem dotyczy glownie modeli sprzed faceliftingu
Tyle że w Loganach montowana jest właśnie ta bardziej dopracowana wersja silnika, z którą raczej nie ma większych problemów (używana także dość powszechnie bodajże w Kangoo).
Tyle że w Loganach montowana jest właśnie ta bardziej dopracowana wersja silnika, z którą raczej nie ma większych problemów (używana także dość powszechnie bodajże w Kangoo).
A skad masz takie informacje?
Przeciez 1.5 dci bylo montowane w loganie przed modernizacja meganki. A wtryskiwacze sa jednakowe we wszystkich 1.5
Właściwie o wszystkim było już na naszym forum - aktualnym i starym - ale można też oczywiście poczytać i porównać materiały producenta (o generacji) oraz testy i opinie użytkowników (o trwałości i usterkach).
[ Dodano: 2008-02-23, 12:13 ]
Zasadniczo informacja, że silnik jest "1.5 dCi" to trochę za mało, żeby coś o nim dokładnie powiedzieć, bo jest ich wiele odmian, różniących się osprzętem silnika (i stąd np rozpiętość mocy od 68 do 110KM - chyba już kilkunastu krokach). A jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach...
Ale o samych wtryskiwaczach piszą chyba wszędzie niezależnie od generacji - taki urok konstrukcji, że jest dość czuła na jakość paliwa.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-02-23, 14:27
laisar napisał/a:
Tyle że w Loganach montowana jest właśnie ta bardziej dopracowana wersja silnika, z którą raczej nie ma większych problemów (używana także dość powszechnie bodajże w Kangoo).
Czy jest naprawdę dopracowana powiedzą koledzy po 150-200 tys. km. Na razie żaden z loganowców z forum nie przekroczył 50 tys. km a to dla silnika dopiero tylko lekka rozgrzewka.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Miałem na myśli, że wydaje mi się, że dokładnie identyczny (przynajmniej z parametrów) jest właśnie silnik np w Kangoo - i tam już dawno przekraczał pożądne przebiegi (nawet i 500 tyś. sądząc z ocen np na autocentrum.pl).
Ten artykuł opisuje silniki o mocy 82 i 105 KM, a takich silników nie ma w Daciach. Silniki w Daciach mają 68 KM - i jest to sprawdzona, udana jednostka, stosowana w wielu autach. Silnik mocniejszy 85 czy 86KM [zależy jak zaokrąlić moc w KW] jest zmodernizowaną wersją silnika 82KM, a przerobiono między innymi układ paliwowy. Trwalość silnika diesla w o wiele większym stopniu, niż dla benzyny, zależy od sposobu eksploatacji - jak ktoś lubi dynamiczną jazdę z wykożystywanem maksymlnych obrotow i dodatkowo robi oszczędnoci na paliwie i olejach to nie może liczyć na bezawaryjną eksploatacje.
Z tego co się orienuję, to podwyższone obroty nie szkodzą żadnemu silnikowi.
Jak się chce depnąć to dieslowi DCi nie powinny zaszkodzić (na ciepłym silniku) obroty do 4500 na minutę. Powyżej 4500 jest tak zwana czerwona strefa obrotomierza i to już szkodzi.
Podobnie szkodzi przeciążanie silnika na niskich obrotach. Nie chodzi tu tylko o przeciążenia na elementach silnika, ale na niskich obrotach mamy słabsze smarowanie (pompa oleju wolniej pracuje), zapycha się katalizator i w układzie wtryskowym powstają zbyt nieskie ciśnienia do wypłukiwania nagarów.
Można delikatnie (bez mocnego wciskania gazu) jeździć już od 1500 (jazda o kropelce - ekonomiczna), ale pod żadnym pozorem poniżej tej granicy, zwłaszcza w małolitrażowych dieslach (tak mi powidział doświadczony pracownik warsztatu naprawiającego auta renault od 30 lat).
Odnośnie trwałości K9K - faktycznie zależy to od wersji. O ile sam blok z bebechami nie sprawia problemów, to mniej lub bardziej awaryjny bywa osprzęt (wtryki, pompy paliwa wyskociśnieniowe, turbosprężarki). Były bardziej lub mniej udane rodzaje tego silnika z różnym osprzętem. Na forum KRC.PRV.PL wiele było osób, które DCi chwaliły nawet po przebiegu 100 000km. Co jakiś czas tylko trafił się ktoś, kto miał problemy z tym motorem.
_________________ 102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
To jak to właściwie jest - w jakich modelach jest dokładnie ten sam silnik 1.5 dCi, co w loganach?
Np w Nissanie Note, są obytwie jednoski 68 i 85KM.
Gość
Wysłany: 2008-10-30, 21:02 Opinie o 1.5 dCi
Cześć.
Mam pytanie o silniki diesla z Sandero. Z tego co wiem to silnik K9K są montowane w Loganach, ale pytanie jest czy są to te same wersje: K9K 792 ( 68KM ) i K9K 796 ( 85KM ). Czy znacie jakieś opinie o tych silnikach? Gdzieś dorwałem artykuł że to szajs, ale dotyczył tych montowanych w Renault Megan, przed 2005r i o innych osiągach. Jak toj est z oszczędnością, bezawaryjnością tej jednostki?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2008-11-28, 01:14, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 174 Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-10-31, 09:25
Po prześledzeniu forum Renault, Ford, Peugeot, Kia nasuwa się jedna konkluzja.
Jak się dba to się jeździ, jak się nie dba to się płaci.
Silniki dCi są bardzo trwałe jako takie, bardziej od TDI, problemy dotyczą wtrysku CR i turbiny, czyli osprzętu.
Te same wtryski co do dCi są montowane w HDI (TDCI) , D4D (tak, toyota), CRDI.
Zatem dCi nie przysparza więcej kłopotów niż silniki z CR innych marek. Generalnie montują wtryski jednej z trzech firm : Delphi, Siemens, Bosch. Najbardziej czułe na paliwo jest Delphi.
Zatem trzeba przestrzegać zasad eksploatacji nowoczesnego diesla (odpalanie, niskie obroty na zimnym silniku, paliwo dobrej jakości, chłodzenie turbiny) a silnik odwdzięczy się długowiecznością, dobrą dynamiką i niskim spalaniem. Ot filozofia.
Ostatnio zmieniony przez mter 2008-10-31, 14:22, w całości zmieniany 1 raz
Gość
Wysłany: 2008-10-31, 12:29
Dobra, wielkie dzięki za odpowiedź. Przeszukałem forum pod kątem "k9k" i znalazło 3 tematy :] Ale najważniejsze dla mnie to to że potwierdziliście że to te same motory co w Loganie, teraz łatwiej szukać będzie.
A swoją drogą to respekt dla twórców 1.5dCi że z silnika 8V wycisnęli 85KM i 200Nm :) w niektórych wersjach chyba nawet do 110KM...
Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 174 Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-10-31, 13:25
105 konna wersja 1.5 dCi jest już bardziej subtelna, np. ma turbinę ze zmienną geometrią łopatek do tego współpracuje z 6 biegową skrzynią.
Takiego silnika można by sobie życzyć do Logana MCV, czasem aż prosi o 6-ty bieg, ale cóż :D. Nie ma co narzekać, jest dobrze.
Na forum mieliśmy chyba tylko 1 problem z wtryskiem w dCi po 40 tys. km (kolega aaryt), ale tu problem mógł się pojawić po źle przeprowadzonej wymianie filtra paliwa.
Ja na razie prawie 22 tys. km, ale co do elastyczności, ekonomiczności, to bardzo sobie chwalę ten silnik.
Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 174 Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-11-14, 09:12
Ja się tylko tak zastanawiam nad Neste, czy można tam spokojnie tankować.
Wcześniej tankowałem benzyniaka i byłem bardzo zadowolony,a z dieslem to nie wiem.
Nie chodzi generalnie o różnice w cenie, a o wygodę tankowania na takiej stacji.
Ja tankuję na Neste najczęściej. Wcześniej tankowałem tam Fusiona (około 80 % wlanego ON z przejechanych ponad 90 tys. km), a jeszcze wcześniej Matiza (oczywiście benzyna). Oprócz tego tankuję na Orlenie, Shellu i sporadycznie BP.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum