Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-03-02, 12:57
Diesel 1.5 dCi - opinie o silniku
Autor Wiadomość
licek 



Marka: Dacia
Model: MCV Ambiance
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 92
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2008-02-23, 08:50   Diesel 1.5 dCi - opinie o silniku

Artykul pochodzi z gieldy samochodowej, dotyczy renault megane, ale opisuja silnk 1.5 montowany w loganach. Nie napawa optymizmem, chociaz mechanik zaznaczyl ze problem dotyczy glownie modeli sprzed faceliftingu

http://admoto.pl/pub/art....f=wd%5F1081.xml
_________________

Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-03-02, 12:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-23, 09:27   

Tyle że w Loganach montowana jest właśnie ta bardziej dopracowana wersja silnika, z którą raczej nie ma większych problemów (używana także dość powszechnie bodajże w Kangoo).
 
licek 



Marka: Dacia
Model: MCV Ambiance
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 92
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2008-02-23, 11:05   

laisar napisał/a:
Tyle że w Loganach montowana jest właśnie ta bardziej dopracowana wersja silnika, z którą raczej nie ma większych problemów (używana także dość powszechnie bodajże w Kangoo).


A skad masz takie informacje?


Przeciez 1.5 dci bylo montowane w loganie przed modernizacja meganki. A wtryskiwacze sa jednakowe we wszystkich 1.5
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-23, 12:06   

Właściwie o wszystkim było już na naszym forum - aktualnym i starym - ale można też oczywiście poczytać i porównać materiały producenta (o generacji) oraz testy i opinie użytkowników (o trwałości i usterkach).

[ Dodano: 2008-02-23, 12:13 ]
Zasadniczo informacja, że silnik jest "1.5 dCi" to trochę za mało, żeby coś o nim dokładnie powiedzieć, bo jest ich wiele odmian, różniących się osprzętem silnika (i stąd np rozpiętość mocy od 68 do 110KM - chyba już kilkunastu krokach). A jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach...

Ale o samych wtryskiwaczach piszą chyba wszędzie niezależnie od generacji - taki urok konstrukcji, że jest dość czuła na jakość paliwa.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-02-23, 14:27   

laisar napisał/a:
Tyle że w Loganach montowana jest właśnie ta bardziej dopracowana wersja silnika, z którą raczej nie ma większych problemów (używana także dość powszechnie bodajże w Kangoo).


Czy jest naprawdę dopracowana powiedzą koledzy po 150-200 tys. km. Na razie żaden z loganowców z forum nie przekroczył 50 tys. km a to dla silnika dopiero tylko lekka rozgrzewka.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-02-23, 14:58   

Już widzę, że ciężko będzie. Moją MCV jeździ dużo osób, nie wiem jak jest eksploatowana. Jak rozwalą dostaną starego Golfa 3 SDI i będzie ok.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-23, 14:59   

Miałem na myśli, że wydaje mi się, że dokładnie identyczny (przynajmniej z parametrów) jest właśnie silnik np w Kangoo - i tam już dawno przekraczał pożądne przebiegi (nawet i 500 tyś. sądząc z ocen np na autocentrum.pl).
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-24, 09:51   

Ten artykuł opisuje silniki o mocy 82 i 105 KM, a takich silników nie ma w Daciach. Silniki w Daciach mają 68 KM - i jest to sprawdzona, udana jednostka, stosowana w wielu autach. Silnik mocniejszy 85 czy 86KM [zależy jak zaokrąlić moc w KW] jest zmodernizowaną wersją silnika 82KM, a przerobiono między innymi układ paliwowy. Trwalość silnika diesla w o wiele większym stopniu, niż dla benzyny, zależy od sposobu eksploatacji - jak ktoś lubi dynamiczną jazdę z wykożystywanem maksymlnych obrotow i dodatkowo robi oszczędnoci na paliwie i olejach to nie może liczyć na bezawaryjną eksploatacje.
 
ZeneC 



Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 370
Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2008-02-24, 11:18   

To jak to właściwie jest - w jakich modelach jest dokładnie ten sam silnik 1.5 dCi, co w loganach?
_________________

 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2008-02-24, 12:18   

Z tego co się orienuję, to podwyższone obroty nie szkodzą żadnemu silnikowi.

Jak się chce depnąć to dieslowi DCi nie powinny zaszkodzić (na ciepłym silniku) obroty do 4500 na minutę. Powyżej 4500 jest tak zwana czerwona strefa obrotomierza i to już szkodzi.

Podobnie szkodzi przeciążanie silnika na niskich obrotach. Nie chodzi tu tylko o przeciążenia na elementach silnika, ale na niskich obrotach mamy słabsze smarowanie (pompa oleju wolniej pracuje), zapycha się katalizator i w układzie wtryskowym powstają zbyt nieskie ciśnienia do wypłukiwania nagarów.

Można delikatnie (bez mocnego wciskania gazu) jeździć już od 1500 (jazda o kropelce - ekonomiczna), ale pod żadnym pozorem poniżej tej granicy, zwłaszcza w małolitrażowych dieslach (tak mi powidział doświadczony pracownik warsztatu naprawiającego auta renault od 30 lat).

Odnośnie trwałości K9K - faktycznie zależy to od wersji. O ile sam blok z bebechami nie sprawia problemów, to mniej lub bardziej awaryjny bywa osprzęt (wtryki, pompy paliwa wyskociśnieniowe, turbosprężarki). Były bardziej lub mniej udane rodzaje tego silnika z różnym osprzętem. Na forum KRC.PRV.PL wiele było osób, które DCi chwaliły nawet po przebiegu 100 000km. Co jakiś czas tylko trafił się ktoś, kto miał problemy z tym motorem.
_________________
102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-25, 13:41   

ZeneC napisał/a:
To jak to właściwie jest - w jakich modelach jest dokładnie ten sam silnik 1.5 dCi, co w loganach?


Np w Nissanie Note, są obytwie jednoski 68 i 85KM.
 
Gość

Wysłany: 2008-10-30, 21:02   Opinie o 1.5 dCi

Cześć.
Mam pytanie o silniki diesla z Sandero. Z tego co wiem to silnik K9K są montowane w Loganach, ale pytanie jest czy są to te same wersje: K9K 792 ( 68KM ) i K9K 796 ( 85KM ). Czy znacie jakieś opinie o tych silnikach? Gdzieś dorwałem artykuł że to szajs, ale dotyczył tych montowanych w Renault Megan, przed 2005r i o innych osiągach. Jak toj est z oszczędnością, bezawaryjnością tej jednostki?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2008-11-28, 01:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-30, 21:09   

Tak, silniki są te same: http://www.dacia.pl/pl/Da...tics/index.html

Opinie: spora część naszego forum (i wielu innych), więc czytać, czytać, czytać... (:

A w skrócie: trzeba dbać o jakość paliwa, to się odwdzięczą bezawaryjnością, a ekonomiczne są bardzo.

(To mówiłem ja, Jarząbek... ;))
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2008-10-30, 21:19   

laisar zgodze sie z toba dobre paliwko to podstawa ja leje verwe oraz paliwko z neste i koniec
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-10-30, 21:47   

No mój ma koło 90.000km a nie ma jeszcze roku. Zero problemów z silnikiem, nie bierze oleju, nie ma wycieków. Nic tylko jeździć.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-10-31, 08:19   

laisar napisał/a:
Opinie: spora część naszego forum (i wielu innych), więc czytać, czytać, czytać... (:


Cześć,

zgadza się, najpierw uzyj opcji "szukaj" ;-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-10-31, 09:25   

Po prześledzeniu forum Renault, Ford, Peugeot, Kia nasuwa się jedna konkluzja.
Jak się dba to się jeździ, jak się nie dba to się płaci.

Silniki dCi są bardzo trwałe jako takie, bardziej od TDI, problemy dotyczą wtrysku CR i turbiny, czyli osprzętu.
Te same wtryski co do dCi są montowane w HDI (TDCI) , D4D (tak, toyota), CRDI.
Zatem dCi nie przysparza więcej kłopotów niż silniki z CR innych marek. Generalnie montują wtryski jednej z trzech firm : Delphi, Siemens, Bosch. Najbardziej czułe na paliwo jest Delphi.

Zatem trzeba przestrzegać zasad eksploatacji nowoczesnego diesla (odpalanie, niskie obroty na zimnym silniku, paliwo dobrej jakości, chłodzenie turbiny) a silnik odwdzięczy się długowiecznością, dobrą dynamiką i niskim spalaniem. Ot filozofia.
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
Ostatnio zmieniony przez mter 2008-10-31, 14:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Gość

Wysłany: 2008-10-31, 12:29   

Dobra, wielkie dzięki za odpowiedź. Przeszukałem forum pod kątem "k9k" i znalazło 3 tematy :] Ale najważniejsze dla mnie to to że potwierdziliście że to te same motory co w Loganie, teraz łatwiej szukać będzie.

A swoją drogą to respekt dla twórców 1.5dCi że z silnika 8V wycisnęli 85KM i 200Nm :) w niektórych wersjach chyba nawet do 110KM...
 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-10-31, 13:25   

105 konna wersja 1.5 dCi jest już bardziej subtelna, np. ma turbinę ze zmienną geometrią łopatek do tego współpracuje z 6 biegową skrzynią.
Takiego silnika można by sobie życzyć do Logana MCV, czasem aż prosi o 6-ty bieg, ale cóż :D. Nie ma co narzekać, jest dobrze.

Szczegóły o dCI. : http://www.motoforum.pl/M...18/renault.html
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
 
Lupo 


Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 175
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-31, 13:50   

Pokoncza sie gwarancje, zaczna sie SWAPy ;) To jest spora zaleta faktu ze silniki te sa ze soba kompatybilne.
_________________
Always look on the bright side of your life.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-10-31, 16:47   

Na forum mieliśmy chyba tylko 1 problem z wtryskiem w dCi po 40 tys. km (kolega aaryt), ale tu problem mógł się pojawić po źle przeprowadzonej wymianie filtra paliwa.

Ja na razie prawie 22 tys. km, ale co do elastyczności, ekonomiczności, to bardzo sobie chwalę ten silnik.
 
Tomasz 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 14
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2008-11-13, 21:54   

Witajcie co radzicie lać jaką "dobrą" ropę tak by nie zarżnąć wtryskiwaczy (650 za sztukę)
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-11-13, 22:52   

Unikaj stacji "no name"
Z tego co się orientuję to 1 wtryskiwacz nie kosztuje 650 zł (więcej).
 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-11-14, 09:12   

Ja się tylko tak zastanawiam nad Neste, czy można tam spokojnie tankować.
Wcześniej tankowałem benzyniaka i byłem bardzo zadowolony,a z dieslem to nie wiem.
Nie chodzi generalnie o różnice w cenie, a o wygodę tankowania na takiej stacji.
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-11-14, 17:00   

Ja tankuję na Neste najczęściej. Wcześniej tankowałem tam Fusiona (około 80 % wlanego ON z przejechanych ponad 90 tys. km), a jeszcze wcześniej Matiza (oczywiście benzyna). Oprócz tego tankuję na Orlenie, Shellu i sporadycznie BP.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne