Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-06-26, 12:45 O bezpieczeństwie samochodów Tata
Z życia wzięte. Czołowe zderzenie seata ibizy i taty xenon double cab w miejscowości Tatary koło Nidzicy (warmińsko-mazurskie, dzisiaj w nocy). Efekt:
"W wyniku wypadku zginęło (...) kierowca i dwóch pasażerów samochodu tata. Do szpitala w Działdowie trafili kolejni dwaj pasażerowie terenówki. Mężczyźni w wieku 44 i 46 lat mają połamane nogi i ogólne potłuczenia."
To jak po takim wypadku będzie wyglądał prawie polski Zhongxing Grand Tiger?
Xenon to duża terenówka, powinna zapewnić lepsze bezpieczeństwo. A ten fragment Ibizy który widać na zdjęciu sugeruje masakrę również w Seacie - nie ma żadnych informacji.
Dacie są dużo bezpieczniejsze - pamiętacie foty kolegi Majkhella z Katowic po czołówce Logana MCV z Fiatem Doblo? Naszemu koledze nic się nie stało, a jego żona miała złamany palec (na miejscu bez poduchy)...
_________________ WhiteDragon
Ostatnio zmieniony przez WhiteDragon 2011-06-26, 13:45, w całości zmieniany 1 raz
a ja uważam, że trudno na podstawie dwóch przypadków określić który samochód jest bezpieczniejszy. Bo to że np. widziałem kilka audi a{4,6} w kombi przeciętych przez drzewo i ani jednego logana mcv w podobnym stanie nie przekona mnie że NOWE (tj. nie po przejściach) Audi jest mniej bezpieczne niż Dacia.
Podobnie tutaj - milion możliwości, co więcej - IMHO czym więcej części odpada z samochodu tym bezpieczniej - wystarczy spojrzeć na F1 i np. wypadek Kubicy w Kanadzie - to że części latają w każdym kierunku służy temu aby kierowca doznał mniejszych przeciążeń...
To, że Daćka jest zrobiona solidnie nie podlega dyskusji, ale jest również wiele elementów w tych samochodach które w teraźniejszych samochodach można spotkać w głównie w klasie A (Suzuki Splash, trojaczki - tak, jak porównałem hamulce w Sandero 1.4 i Peugeocie 107 1.0, to w Peugeocie są a) większe b) klocek umieszczony jest bliżej piasty - jest stanowczo szerszy c) wentylowane tarcze w pugu a w daćce nie).
To jest realny element bezpieczeństwa, a to jak samochód wygląda po wypadku... wolę z całego wygniecionego samochodu zostać wycięty przez strażaka, niż żeby moja rodzina mogła sprzedać "bezwypadek"...
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2011-06-26, 19:19
Pamiętajmy że najważniejsza w tym wszystkim jest prędkość i czym byśmy nie jechali to przy prędkościach większych niż 100km/h wyjście z takiego wypadku bez uszczerbku na zdrowiu lub życia jest małe nie mówiąc że zerowe, i nie ma różnicy czy to tata czy dacia czy coś innego.
Mimo że dacia jest solidna to przy takich prędkościach przy takim wypadku nie zostałoby z niej i pasażerów wiele..... kojarzy mi się z tym wypadek czołowy dacii z ciężarówką między Piasecznem a Górą Kalwarią kiedy to na prostym odcinku drogi doszło do czołowego zderzenia przy wyprzedzaniu, małżeństwo z dacii zginęło na miejscu...
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2011-06-26, 19:20, w całości zmieniany 1 raz
wszystko zależy od prędkości, powierzchni zderzenia, zapiętych pasów i tysiąca innych, mniej lub bardziej istotnych czynników. Mój były szef kiedyś rąbnął czołówkę jadąc ok 100km/h grand voyagerem - wg crash testów nie miał szans na przeżycie, a skończyło się na kontuzji ręki i tygodniowej obserwacji w szpitalu
Na stronie policyjnej napisali, że w tym wypadku zginęło 6 osób, w tym 1 kierowca (czyli kierowca Taty). tak więc w dużo mniejszej Ibizie też były 3 ofiary. Przy zbyt dużej prędkości w żadnym samochodzie nie ma szans. Nie ma dokładniejszych zdjęć Ibizy niż to zamieszczone, ale widać to było zderzenie na bardzo dużej prędkości - w tym sensie konstrukcja Taty to jakoś wytrzymała, ale przeciążenia były po prostu za duże. No chyba, że ofiary nie miały zapiętych pasów (tak jak pani w Doblo z wypadku Majkhella).
Xenon to duża terenówka, powinna zapewnić lepsze bezpieczeństwo. A ten fragment Ibizy który widać na zdjęciu sugeruje masakrę również w Seacie - nie ma żadnych informacji.
Wygląda to koszmarnie
Też sobie zadałem pytanie o bezpieczeństwo Tatów (u mnie na osiedlu są na stałe dwie Taty: T. Indica i T. Xenon Double Cab: to więcej niż Dacii "na stałe" czyli szt. 1) Oglądałem tego Xenona i to co mnie uderzyło to jak ma mój gust... dosyć delikatna konstrukcja nadwozia.
Takie samo wrażenie miałem po organoleptycznym badaniu Taty Indicki SW (mój pracownik taką miał jako auto zastępcze,. Pisałem kiedys o tym).
Potem szukałem informacji o jakichś craszh-testach i nie znalazłem nic)
Co do Wielkiego Tygrysa to obstawiam, że wynik byłby podobny do Terenowego Landwinda (nb. po mojej okolicy jeździ taki jeden)
http://www.youtube.com/wa...9OlxjkInWg&NR=1 http://www.youtube.com/wa...VwmuQqN46g&NR=1
a tu dla porównania, O. Frontera w wersji dla Anglików:
http://www.youtube.com/wa...Sm3vUQ8dpk&NR=1
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-06-27, 22:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-06-28, 21:19
Różnica między starym i nowym... Te zdjęcia doskonale pokazują jaki postęp nastąpił w zakresie projektowania i wyposażania samochodów w bierne i czynne elementy bezpieczeństwa. To jest też ta różnica jakości i klas, którą trudno osiągnąć Chińczykom, czy Hindusom w swoich modelach.
Wypadek z 14 czerwca, g.19.25, na drodze krajowej K-5 w miejscowości Chrzonowice-Dąbcze koło Leszna 25 letni idiota jadący Volkswagenem Passatem (nowy model) lewym pasem ruchu zderzył się czołowo ze starym Oplem Vectra (prawdopodobnie wersja A z pierwszej połowy lat 90) w którym zginęła cała 5 osobowa rodzina (małżeństwo z dwójką dzieci i ich babcia). Konstrukcja i wyposażenie Passata (sześć poduszek gazowych) spowodowały niewielkie obrażenia kierowcy.
Marubeni Motors Poland Sp. z o.o., dystrybutor samochodów marki TATA z siedzibą w Piasecznie, powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody TATA India i TATA Indigo, mogą powodować zagrożenia dla użytkowników.
Przedsiębiorca poinformował, że w niektórych samochodach TATA India i TATA Indigo może wystąpić zmniejszenie, poniżej wartości dopuszczalnej, dystansu między przewodem hamulcowym a elementami silnika. W konsekwencji może to doprowadzić do zakłócenia pracy jednego z obwodów hamulcowych.
Na rynku polskim kampanią naprawczą z tego powodu objęto 1 701 pojazdów (numery VIN).
Importer powiadomi listownie wszystkich właścicieli pojazdów objętych akcją o konieczności skontaktowania się z autoryzowaną stacją obsługi, celem przeprowadzenia działań związanych z zakresem akcji.
harry, nie takie firmy miały już kłopoty, w firmie ojca służbowe volkswageny miały swego czasu poprawiane mocowania kolumny kierowniczej --> wg prasowych wiadomości mogło to grozić całkowitą utratą "kierowalności" zwłaszcza przy większych prędkościach i/lub wyboistych drogach...
Gość
Wysłany: 2011-07-13, 13:35 Bezpieczeństwo samochodów Tata
Witam,chciałbym zabrać głos w sprawie bezpieczeństwa samochodów Tata-oferowany na polskim rynku xenon nie jest wyposażony nawet w jeden airbag!Natomiast pozostałe modele mają dwie poduszki.Co do bezpieczeństwa np.indici visty (jeżdżę tym autem) mam nadzieję,że auto to oferuje bezpieczeństwo przynajmniej na poziomie 4 gwiazdek,skąd takie wnioski?-na stronie zimbio.com zobaczyć można crash-test malutkiej taty nano (w wersji europejskiej) przeprowadzony w Wielkiej Brytanii-samochód ten uzyskał wynik 4-gwiazdkowy,skoro więc maluch nano zasłużył na 4 gwiazdki żywię nadzieję,że większa vista uzyskałaby przynajmniej zbliżony wynik.Pozdrawiam wszystkich kierowców dacii.
I tutaj też:
http://www.youtube.com/wa...bo&feature=fvsr
po teście kierowca (o ile jego forma na to pozwoli) w boczne lusterko może sobie popatrzeć... przypomina mi się: "Smart jest twardy jak skała".
_________________ WhiteDragon
Ostatnio zmieniony przez WhiteDragon 2011-07-13, 22:54, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2011-07-17, 13:37 Re: Bezpieczeństwo samochodów Tata
Vistavista napisał/a:
Co do bezpieczeństwa np.indici visty (jeżdżę tym autem) mam nadzieję,że auto to oferuje bezpieczeństwo przynajmniej na poziomie 4 gwiazdek,skąd takie wnioski?-na stronie zimbio.com zobaczyć można crash-test malutkiej taty nano (w wersji europejskiej) przeprowadzony w Wielkiej Brytanii-samochód ten uzyskał wynik 4-gwiazdkowy.
Tylko trzeba pamiętać, że Wielkiiej Brytani to testy są przeprowadzane na otrzymanie homologacji, w których prętkość 50 km/h jest niszą o 14 km\h od tych co przeprowadza EURO NCAP, która określa bezpieczeństwo danego pojazdu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum