Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2011-11-12, 15:12
Witam wszystkich!
Autor Wiadomość
qwerty 
Zielony listek


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,8
Rocznik: 1994
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 3
Skąd: WOR
Wysłany: 2011-11-12, 15:03   Witam wszystkich!

Chciałbym się utwierdzić w dobrym wyborze przyszłego autka i przy okazji co nieco podpytać - co wybrać? Jaki silnik, czym napędzany? Jaką wersję wyposażenia wybrać, aby najlepiej dopasować do moich potrzeb?
Może zacznę od przebiegu - rocznie jest to ok.30kkm, z czego większość (2/3) zimą i wtedy przeważnie jeżdżę sam w trasy, rodzinka 5-o osobowa, w porywach babcię jako 6-ą też trzeba przewieźć. ;-)
Mój wybór jednoznacznie pada na MCV 7os., nówkę sztukę z salonu, bo z używkami jeszcze zbyt cienko w dobrym stanie, jak piszecie na 4um - ale co dalej??
Z góry dzięki wielkie za podpowiedzi...
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-11-12, 15:13   

Witam,

rok temu bym Tobie napisał że brać diesla 1.5dci 85KM
dzisiaj bym Ci powiedział że brać benzynę + LPG

ale to zależy ile masz do wydania :?:
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

Ostatnio zmieniony przez maciek 2011-11-12, 15:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-12, 15:21   

Hejka!

Pierwsza - i w zasadzie jedyna wystarczająca - rada, to wizyta w salonie i jazdy testowe, bo nie istnieje jedna dobra uniwersalna odpowiedź. Prawidłowa, w Twoim przypadku, zależy po prostu od Twoich preferencji...

Ogólnie, to daćkowe diesle są podobne do reszty ofert konkurencji - zwyczajny CR z turbo: ciągnie od dołu, pali niewiele i... tyle.

Benzyniaki to z kolei nieco starawe, proste, ale za to dość odporne wolnossaki - niezbyt oszczędne w mieście (choć bez tragedii), bardzo przyzwoite na trasie (jeśli ich nie katować jazdą 150 kmh), z przeciętnymi (choć zazwyczaj wystarczającymi) osiągami.

LPG - jest.

Etanol - przy dotychczasowej dostępności paliwa chyba nie ma o czym gadać. No chyba że masz własną destylarnię... (;


Zachęcam rzecz jasna do poczytania forum - o wykresach trakcyjnych, o spalaniu itp sprawach - ale koniec końców tylko jazdy testowe (najlepiej powtarzane w różnych warunkach i długościach) pozwolą Ci dobrze wybrać [:
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-12, 16:31   Re: Witam wszystkich!

qwerty napisał/a:
Może zacznę od przebiegu - rocznie jest to ok.30kkm, z czego większość (2/3) zimą i wtedy przeważnie jeżdżę sam w trasy, rodzinka 5-o osobowa, w porywach babcię jako 6-ą też trzeba przewieźć. ;-)

Witaj!
Jeżeli oprócz oszczędności lubisz czerpać przyjemność z jazdy i stać cię na zakup to namawiał bym mimo cen paliw na 90 KM dCI [tu jest 85KM ale warto poczytać] http://www.autogaleria.pl...ate-fl,304.html
Oczywiście najlepiej pojechać do salonu i porównać obie alternatywy i wtedy podjąć decyzję.
Niezależnie którą wersję zasilania kolega wybierze warto za 310 PLN dokupić elektryczne szyby z tyłu ponieważ korbki od ręcznych mocno się "wpijają" w kolana pasażerów jadących z tyłu.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-12, 17:37   

Diesel to dalece nie zawsze i nie dla każdego = przyjemność z jazdy d:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-11-12, 18:43   

Witaj w klubie.

Jeżeli na krótkich odcinkach pomykasz do 5km to PB bierz. Zwłaszcza w zimie szybciej się nagrzewa.

Seal - co do korbek to ściągnij je i przestaw w inne położenie i po kłopocie.
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 455
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-11-12, 20:19   

Witaj .......... ;-)
Przy tej tendencji wzrostu cen paliw to chyba lepiej wybrać benzynę.
_________________

 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-12, 20:51   

laisar napisał/a:
Diesel to dalece nie zawsze i nie dla każdego = przyjemność z jazdy d:

No widzisz a ja nie kierowałem się ekonomią tylko przyjemnością i myślę, że nie jestem w tym tak bardzo stwierdzeniu osamotniony :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-12, 23:14   

Ooo, na pewno nie osamotniony - ale z tego, że połowa ludzi lubi jeździć dieslami, a druga połowa nie lubi, nie wynika właśnie żaden argument za którąkolwiek opcją.

(Tzn., że ktoś inny niż Ty może napisać: "Jeżeli lubisz czerpać przyjemność z jazdy, to namawiał bym na benzyniaka" - i to też będzie prawdziwa prawda, bo po prostu ludzie lubią różne rzeczy).
 
qwerty 
Zielony listek


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,8
Rocznik: 1994
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 3
Skąd: WOR
Wysłany: 2011-11-13, 17:16   

Ej, panowie!! Nie kłóćcie się - każdemu co innego się podoba. ;-)

Mnie osobiście nie sprawia to właściwie różnicy - jeździłem samochodami i na benzynę, i na LPG i na 'ropę'...
Co prawda kusi mnie diselek, ale jednocześnie odstrasza ten jakiś FAP... wyczytałem na 4um, że to jakieś problematyczne 'ustrojstwo' jest. Za przemawia ekonomia - te 5l/setkę, ale z drugiej strony większość jazd zimą... - auto musi być na każde zawołanie.
Wybór padnie prawdopodobnie na 1,6 z LPG w wersji 7-o os. z wyposażenia zależy mi najwięcej na klimie...
Gdyby wprowadzili jeszcze podwyższoną wersję 4x4 możliwe były by wyjazdy w dzikie rejony Eurazji... :roll:
Ostatnio zmieniony przez qwerty 2011-11-13, 17:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-13, 17:51   

Nikt się nie kłóci - właśnie chodzi tylko o to, żeby wytłumaczyć, że nie wszyscy muszą mieć przyjemność z diesla, więc to marny argument.


O FAP-ie słychać w zasadzie wyłącznie obawy - jeszcze chyba nikt nie miał z nim faktycznych problemów technicznych.


MCV4x4 to jak na razie można sobie zrobić niestety wyłącznie samemu: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3118
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-13, 19:47   

laisar napisał/a:
Nikt się nie kłóci. Chodzi tylko o to, żeby wytłumaczyć, że nie wszyscy muszą mieć przyjemność z diesla, więc to marny argument.

Kolega pytał o spostrzeżenia użytkowników, więc podałem mu swoje. Ponadto uważam, że w dyskusji nie ma "marnych" argumentów. Każdy użytkownik ma swoje zdanie, swoje preferencje a siłą Forum jest właśnie ta różnorodność.

Należy w tym miejscu podkreślić, że każdy wybór - silnik diesla, benzyna, instalacja LPG - mają swoje wady i zalety a wybór każdego rozwiązania pociąga za sobą poważne, długookresowe konsekwencje (w tym również finansowe). Dlatego warto poznać wszelkie opinie przed dokonaniem zakupu, aby życie nas nie zaskoczyło, kiedy przysłowiowa klamka zapadnie.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-14, 12:54   

Ja bym teraz wziął diesla. :)

W obecnej benzynie przeszkadza mi: brak dołu, czyli żeby przyspieszać, trzeba redukować i dać ognia, hałas się robi i wydaje mi się to mało eleganckie. :) Na nerwy też działa mi spalanie, nawet nie w sensie kasy, bo przy moich przebiegach i tak różnica nie jest duża, tylko zasięgu - raz nawet udało mi się nie dojechać na jednym tankowaniu z Warszawy do Zielonej Góry, a to już po prostu ujma na honorze. :]

Poprzednio miałem turbodiesla (nie Dacię) i wtedy narzekałem na: ceny części i napraw - rozrządu, pompy wtryskiwaczy, turbiny - akurat wymieniałem tylko rozrząd, ale widmo ewentualnych kosztów mąciło spokój mego snu; hałas w każdym zakresie obrotów, zwłaszcza w zimie; czekanie przed wyłączeniem silnika, aż turbina się ochłodzi.

Tak więc, czego nie wybierzesz, zawsze znajdzie się powód do narzekania. ;)
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-11-14, 13:21   

bebe napisał/a:
czekanie przed wyłączeniem silnika, aż turbina się ochłodzi.

znając z forum Twój zapał do udoskonalania to akurat nie problem - montujesz tzw. turbo-timer, który po wyjęciu kluczyka ze stacyjki pozostawia pracujący silnik i gasi go po ustawionym czasie. Inna inszość jest taka, że prawo zabrania pozostawienia samochodu z pracującym silnikiem "bez opieki", ale jeśli w między czasie np. usadawiasz w wózku swoją pociechę to już nie problem
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-14, 14:36   

Turbo-timer do silnika to przeżytek - lepiej byłoby wstawić dodatkową, elektryczną pompkę do obiegu oleju: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=448
 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2011-11-14, 16:06   

no ale przy zatankowaniu pb i lpg zasięg się mocno zwiększa :mrgreen: przy moich wymaganiach (17000 przebiegu od kwietnia tego roku, 60% małe miasto, 40% trasa) jeszcze raz wybrałbym benzynkę + ew. lpg
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne