Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Podsumowanie miesiąca
Autor Wiadomość
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2011-08-11, 06:33   Podsumowanie miesiąca

Minął miesiąc a wraz z nim pierwsze 6500km dróg i bezdroży pod kołami Daćki.

Nie będę opisywał swojego zachwytu, bo najnormalniej w świecie spodziewałem się że będę zadowolony i nie ma tutaj żadnego zaskoczenia.

Po 3 tyś (po 2tyg) wymieniłem profilaktycznie olej. Są różne szkoły. Ja wychodzę z założenia, że z pewnością częstsza wymiana oleju nie szkodzi.

Nic mi nie odpadło (bo niby dlaczego?), nic się nie zepsuło, wszystko działa i nie mam prawie żadnych zastrzeżeń. Prawie, bo nurtuje mnie temperatura silnika. Cztery "cegiełki" mam wyłącznie podczas jazdy w mieście w godzinach szczytu. W trasie, przy spokojnej jeździe ze stałą prędkością nie sposób osiągnąć czterech. Więc praktycznie cały czas mam tylko dwie kreski. Póki mamy lato, nie martwi mnie to specjalnie, zobaczymy jak będzie zimą. Gdyby było w drugą stronę - "ku górze", byłoby to bardziej niepokojące.

W serwisie "na słowo" powiedziano, abym się tym nie martwił. Czytając Wasze wypowiedzi, w jednym z tematów, dochodzę do wniosku że nie ma co panikować.

Nie mam komputera pokładowego, który prezentowałby dane dotyczące chociażby spalania, więc dzielę się wskazaniami opartymi na własnych notatkach:

Przebyłem dystans 6500km, wydając łącznie 2850zł (2415zł paliwo + 435zł serwis, pomijam opłaty drogowe, parkingi, myjnie, środki czystości, itp.)

Przejechanie 1km wyniosło mnie ogólnie 45gr, uwzględniając wyłącznie wydatki paliwowe 35gr.

Tankowałem 12 razy (11 pod korek) przebywając średnio 485km między wizytami na stacji.
Największy zasięg jaki osiągnąłem na jedym baku (z zapaleniem rezerwy) 662km
Łącznie przez bak przelało się ponad 450L Pb

Średni apetyt Stepway'a na benzynę to 6,5L/100km
W mieście szacuję około 7,5L/100km
W trasie w granicach 6L/100km

Dane powyższe uważam za satysfakcjonujące. Zresztą cały mijający miesiąc z Daćką uważam za satysfakcjonujący.

Uprzedzając komentarze typu - trzeba było kupić diesla, za rok mam zamiar zamontować LPG. Dlaczego tak późno? Bo nowego silnika nie dam zagazować. Jak stuknie 50tyś, będę czuł się bezpieczniej podejmując taki krok.
_________________
---
Stepway
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-08-11, 07:41   

6500 km w miesiąc to nawet taksówki tyle nie jeżdżą :shock: . Termostat masz skopany moim zdaniem w benzyniaku. Ja mam 2 kreski często ale mam diesla i termostat który się otwiera przy 83C. W upały cały czas miałem 4 kreski.Z tego wynika że albo masz zepsuty termostat albo masz termostat z diesla 83C. Lepiej podjechać do serwisu i niech sprawdzą kiedy ci się termostat otwiera.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2011-08-11, 08:00   

TAXI AIRPORT napisał/a:
6500 km w miesiąc to nawet taksówki tyle nie jeżdżą :shock:
Miesięcznie dla jednego auta oscyluję w granicach 3tyś. Czasem 2, czasem 3. No ale latem, po pracy człowiek nie siedzi w domu. Po za tym, wróciłem z urlopu, a to 3,5tyś extra.

Nie jestem przedstawicielem handlowym :mrgreen:

TAXI AIRPORT napisał/a:
Termostat masz skopany moim zdaniem w benzyniaku. Ja mam 2 kreski często ale mam diesla i termostat który się otwiera przy 83C. W upały cały czas miałem 4 kreski.Z tego wynika że albo masz zepsuty termostat albo masz termostat z diesla 83C. Lepiej podjechać do serwisu i niech sprawdzą kiedy ci się termostat otwiera.
W drugim Sandero, na przeglądzie, sami od siebie wymienili termostat. Pomimo, że nie zauważyłem problemów ze wskazaniami jakże mało precyzyjnych cegiełek. Zarówno przed jak i po wizycie w serwisie przeważnie są cztery. Inna sprawa, że jeździ nim głównie żona.

Do listopada zapewne przekroczę już 15tyś, więc połączę przygotowania do zimy z przeglądem i zwrócę w ASO na to uwagę przed mrozami. Chociaż jak pisałem, wychodzę z założenia, że lepiej jak silnik ma kilka stopni mniej (ale bez przesady) niż miałby się grzać. Szczególnie, że w jeździe miejskiej (o ile można stanie w korkach nazwać to jazdą) 4 kreski widuję :) BA! Raz nawet włączył się wiatrak (nadal były 4 krechy) :)

No ale ja mam bardzo lekką nogę, szczególnie po za terenem zabudowanym gdzie mogę, zdaniem niektórych, ślimaczyć się 80-90km/h trzymając 2500-max3000obr/min
_________________
---
Stepway
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-08-11, 08:07   

Ja też jeżdżę spokojnie, głównie poza terenem zabudowanym ale po ok 4km mam 4 cegiełki i tak trzyma. Zgadzam się ze zdaniem że masz coś skopane - albo z termostatem albo ze wskaźnikiem bo spalanie masz całkiem dobre - a przy stale niedogrzanym silniku powinno wzrosnąć.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-08-11, 09:18   

1. W benzynie nie ma problemów z "dwoma cegiełkami", także masz skopany termostat - jedź do ASO. Taki efekt (tj. niedogrzanie, przez co silnik nie pracuje w optymalnej temperaturze, tj. olej nie ma tych wszystkich właściwości które powinien mieć) owszem jest powszechny, ale tylko w Dieslach!

2. Moja dostała LPG po 10kkm i nie ma większych zastrzeżeń ;). Myślę że 50kkm to trochę nie w tempo. Lepiej byłoby po 60kkm, wymienisz od razu świece i kable zapłonowe.

Ogólnie dziwnie to wygląda że samochód ma coś tam przejeździć przed tą modyfikacją (tak, wiem podobno najlepiej tuninguje się samochody dobrze dotarte, czyli po ok 30kkm :D), bo wiem że koledze np. Astra I z przebiegiem 100kkm po założeniu gazu zaczęła regularnie "brać" olej. Zawsze jeździła na syntetyku (samochód jego rodziców, rodzice kupili coś innego i mu został), a po LPG musiał przejść na pół syntetyk (LPG rozrzedza olej - lepsze właściwości smarujące, no ale to jak lanie syntetyka do silnika który pracował od zawsze na oleju mineralnym). Też byłem bardzo sceptyczny co do LPG, ale teraz wiem że jeśli będę zmieniał samochód to będzie to benzyna+LPG, jeśli nie fabryczna, to założona w tym samym miesiącu co zakup...

Swoją drogą ciekawe przebiegi masz :D
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2011-08-11, 09:42   

czaju napisał/a:
1. W benzynie nie ma problemów z "dwoma cegiełkami", także masz skopany termostat - jedź do ASO.
Podjadę, może jeszcze przed przeglądem 15tyś.

czaju napisał/a:
2. Moja dostała LPG po 10kkm i nie ma większych zastrzeżeń ;). Myślę że 50kkm to trochę nie w tempo. Lepiej byłoby po 60kkm, wymienisz od razu świece i kable zapłonowe.
Staram się w miarę możliwości robić wszystko z dużym marginesem "w dół". Więc oczywistym jest, że świece i kable wymienię wcześniej :)

czaju napisał/a:
Ogólnie dziwnie to wygląda że samochód ma coś tam przejeździć przed tą modyfikacją (tak, wiem podobno najlepiej tuninguje się samochody dobrze dotarte, czyli po ok 30kkm :D)
Docierać, czy nie to tematy wielu dyskusji. Ja patrzę na kwestie związane z gwarancją i ewentualne wady montażowe/fabryczne. Wolę poczekać, przejeździć, obciążyć nominalnie motor, pozwolić aby przeszedł swoisty sprawdzian w możliwych warunkach i dopiero wówczas świadomie zrezygnować z gwarancji.
Kupno nowego samochodu po za kilkoma zaletami, jak chociaż komfort i poczucie, że ma się wpływ na wszystko, to również gwarancja. Nie chcę kusić losu.

czaju napisał/a:
Też byłem bardzo sceptyczny co do LPG, ale teraz wiem że jeśli będę zmieniał samochód to będzie to benzyna+LPG, jeśli nie fabryczna, to założona w tym samym miesiącu co zakup...
Mnie przekonuje rosnąca liczba samochodów z LPG oraz jego dostępność. Martwi rosnąca cena (różnica do Pb) i konieczność częstszych wizyt w serwisie. A co jak co, ale warunki, zalecenia pisane, stanowią dla mnie złotą zasadę.

czaju napisał/a:
Swoją drogą ciekawe przebiegi masz :D
Przez ten miesiąc tak wyszło, urlop :D Jak spełnią się moje oczekiwania, to w styczniu będziemy sprzedawać Sandero żony, a ja przebiegi miesięczne ograniczę do max 300km :) Póki co, nie mam wyjścia. Jeżdżę (z przyjemnością).
_________________
---
Stepway
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-08-11, 09:51   

Stepway napisał/a:
Martwi rosnąca cena (różnica do Pb) i konieczność częstszych wizyt w serwisie.

Proporcje cenowe u mnie :
LPG od 2.35 do 2.49
PB95 od 5.09 do 5.30
więc chyba nie takie złe?

Serwis to prawda, z reguły filtr gazu trzeba zmieniać co 10 tys. km więc najlepiej poszukać dobrego gazownika możliwie blisko miejsca zamieszkania.
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2011-08-11, 10:11   

benny86 napisał/a:
Stepway napisał/a:
Martwi rosnąca cena (różnica do Pb) i konieczność częstszych wizyt w serwisie.

Proporcje cenowe u mnie :
LPG od 2.35 do 2.49
PB95 od 5.09 do 5.30
więc chyba nie takie złe?
Mam wrażenie (znaczy nie sprawdzone), że gaz wystrzelił w ku górze (procentowo) bardziej niż Pb95. Chciałbym uniknąć dyskusji jakie już się tutaj toczyły co lepsze, co bardziej opłacalne bo bezsprzecznie LPG było i jest tańszym paliwem w sprzedaży. Pozwalając sobie na małą dygresję, to pamiętam kiedy LPG było po 0,60gr. Przez ten czas LPG zdrożało ponad czterokrotnie, a paliwo ciekłe dwukrotnie.

Quo vadis LPG :mrgreen: :lol:

benny86 napisał/a:
Serwis to prawda, z reguły filtr gazu trzeba zmieniać co 10 tys. km więc najlepiej poszukać dobrego gazownika możliwie blisko miejsca zamieszkania.
Jest to pewna niedogodność. Koszta pomijam, ważniejszy jest dla mnie czas. Z drugiej strony, coś za coś. Taniej jeździsz, częściej wizytuj mechanika-gazownika :)
_________________
---
Stepway
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-08-11, 10:15   

Stepway napisał/a:
Pozwalając sobie na małą dygresję, to pamiętam kiedy LPG było po 0,60gr. Przez ten czas LPG zdrożało ponad czterokrotnie, a paliwo ciekłe dwukrotnie.

Chyba jednak nie... Z połowy lat 90tych w rodzinym albumie mam fotkę z przypadkowo uchwyconym cennikiem na CPNie. LPG 84gr, ON 1,12zł, PB95 1,68zł więc z grubsza paliwa zdrożały 3 krotnie (bez analiz ekonomiczno-finansowo-indlacyjnych itp itd.)
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2011-08-11, 10:28   

benny86 napisał/a:
Stepway napisał/a:
Pozwalając sobie na małą dygresję, to pamiętam kiedy LPG było po 0,60gr. Przez ten czas LPG zdrożało ponad czterokrotnie, a paliwo ciekłe dwukrotnie.

Chyba jednak nie... Z połowy lat 90tych w rodzinym albumie mam fotkę z przypadkowo uchwyconym cennikiem na CPNie. LPG 84gr, ON 1,12zł, PB95 1,68zł więc z grubsza paliwa zdrożały 3 krotnie (bez analiz ekonomiczno-finansowo-indlacyjnych itp itd.)

Jak zaznaczyłem, to moje niczym nie poparte stwierdzenie (po za domysłami i zacierającą się historią). Nie mając powodów aby Tobie nie wierzyć, wszak posiadasz uwiecznone ceny, jestem trochę zaskoczony.

Raz, że przy stawce LPG 0,84zł, PB95 kosztowało mniej niż 2 złote... Mnie wydawało się, że dobrze pamiętam, LPG za 0,70 a Pb już powyżej 2,00zł. Chyba, że przez dłuższy czas rosła tylko cena benzyny. Trzeba sięgnąć w głąb Sieci i wyszukać historyczne zestawienia, chociaż nie widzę takiej potrzeby. Twój powyższy wpis ma podparcie.

Dwa. Cena oleju napędowego. W ostatnim czasie można zaryzykować, zrównała się z ceną benzyny. Ech...
_________________
---
Stepway
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-08-11, 10:34   

Stepway napisał/a:
Jak zaznaczyłem, to moje niczym nie poparte stwierdzenie (po za domysłami i zacierającą się historią).

Ok, rozumiem ale inwestując w LPG podejrzewam ze chciałbyś aby się zwrócił jej koszt i póżniej oszczędził "trochę" złotówek z portfela. Natomiast żeby to stwierdzić, to trzeba jednak przyjąć choć przybliżone ceny paliw i ewentualnie perspektywy kształtowania się tych cen w przyszłości (choć tego chyba nie jesteśmy w stanie przewidzieć)

Stepway napisał/a:
Raz, że przy stawce LPG 0,84zł, PB95 kosztowało mniej niż 2 złote... Mnie wydawało się, że dobrze pamiętam, LPG za 0,70 a Pb już powyżej 2,00zł. Chyba, że przez dłuższy czas rosła tylko cena benzyny.

Tak, tylko nie jestem w stanie określić który to był rok, na pewno któreś wakacje z lat 94-96, a cennik w obiektywie znalazł się przypadkiem - jako tło dla nieodżałowanego, poczciwego fiata 125p :mrgreen:
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-08-11, 14:13   

Cytat:
Serwis to prawda, z reguły filtr gazu trzeba zmieniać co 10 tys. km więc najlepiej poszukać dobrego gazownika możliwie blisko miejsca zamieszkania.


Filtry przy instalacji STAGowej jest zalecenie żeby wymieniać co 20kkm, ja wymieniam co 14-16kkm (przy okazji regulacji zaworów), a w połowie jest jakiś tam przegląd, na zasadzie aktualizacji oprogramowania, sprawdzenia szczelności etc.

Co do cen było niecałe 5 jak gaz był ~2.25, teraz koło 5,2 a gaz 2,4 (stacja "1 2 3" w Dąbrowie), także mniej więcej się utrzymuje się stosunek cen. (ale pamiętajmy że połowa z większej kwoty np 1000zł to 500zł, a z 1200 to 600 - przy tej samej proporcji gazik wypadnie nie 500zł a 600zł taniej...
Ostatnio zmieniony przez czaju 2011-08-11, 14:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2011-08-12, 16:23   

benny86 napisał/a:
Ok, rozumiem ale inwestując w LPG podejrzewam ze chciałbyś aby się zwrócił jej koszt i póżniej oszczędził "trochę" złotówek z portfela. Natomiast żeby to stwierdzić, to trzeba jednak przyjąć choć przybliżone ceny paliw i ewentualnie perspektywy kształtowania się tych cen w przyszłości (choć tego chyba nie jesteśmy w stanie przewidzieć)


To raczej nie przejdzie, ale tendencja jest dla LPG niepokojąca:

Cytat:
Jeżeli projekt przedstawiony przez KE zostanie zaakceptowany, akcyza na gaz wykorzystywany przez samochody może wzrosnąć nawet 4-krotnie. Obliczenia ekspertów mówią, że wtedy litr autogazu będzie kosztował około 4 złotych za litr, a to dwa razy więcej niż kosztuje dzisiaj.


źródło: http://info.wiara.pl/doc/...-wzrostu-akcyzy
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-08-12, 17:30   

Sprawa rzekomego wyższego opadatkowania LPG już była wyjaśniana na forum jeśli się nie mylę. Słowem aby pomysł przeszedł musi być zgoda wszystkich państw członkowskich. Przeciwko jest nie tylko Polska, lecz również Włosi, Holendrzy, Francuzi (a jak Francuzi to pewnie i Niemcy), do tego obaj nasi południowi sąsiedzi. Nie wspominając nawet o czymś tak oczywistym, iż obecnie materia ta w ogóle nie podlega unifikacji.

BTW. Pierwsyz raz o sprawie usłyszałem w czerwcu 2004r. Do grudnia 2009 jeżdżąc escortem na LPG zaoszczędziłem jakieś 15-16 tys. zł, obecnie nie mam lpg z powodu niewielkich przebiegów, ale proporcje cenowe nadal korzystne o czym wspominałem.

P.S. Nie zapominajmy, że LPG jest produktem pochodnym przy produkcji benzyny bezołowiowej. Aby jego cena wzrosła, musi wzrosnąć cena dobra pierwotnego, czyli PB (nie mówię teraz o zimowych podwyżkach bo to inna inszość)
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-08-12, 21:37   

Problem jest zupełnie inny z "obakcyzowaniem" LPG. Mnóstwo kuchenek gazowych w domach jeszcze jest zasilanych LPG (np. u mnie nie ma gazu ziemnego...), a druga sprawa, znacznie większa, to ogrzewanie domów LPG - jest mnóstwo domów, które mają w ogródkach dużą butle na LPG. O ile Olej Opałowy i Olej Napędowy jakoś tam frakcyjnie się różnią i kontrola baku samochodu pokaże na czym jeździmy, to nikt nie będzie w stanie rozróżnić LPG (bo to przecież ten sam gaz), co więcej, nawet CNG w tym momencie jest dopuszczone do tankowania z "sieci" gazowniczej, także to jeden wielki pic na wodę z akcyzą na jakikolwiek gaz - jeśli nie na stacji, to na pewno w ogródku będzie można zatankować bardzo tanio (taniej niż nawet teraz na stacji...)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne