Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2011-11-20, 01:27
Nieśmiałe pytanie odnośnie MCV
Autor Wiadomość
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
  Wysłany: 2011-08-13, 22:41   Nieśmiałe pytanie odnośnie MCV

Mam nienachalne pytanie do Koleżanek i Kolegów mieszkających lub przebywąjących na terenie 3miasta. Gdyby ktoś z Was, posiadających MCV-ki z dotartymi silnikami 1,6 8v /16v lub 1,5dCI w słabszej wersji, miał chęć i chwile czasu... już tłumaczę...po jeździe próbnej nowym MCV z silnikiem MPI właściwie skreśliłem ten model ze względu na bardzo słabą dynamikę. Podobnie zresztą jak słabszego dCi, który wg sprzedawcy ma zbliżone osiągi. Czytając jednak Forum znalazłem informacje, że po dotarciu silniki te pracują znacznie sprawniej. Pomyślałem więc sobie, że gdyby ktoś znalazł kiedyś chwile czasu, aby zaprezentować mi dotarty już samochód. Nie chodzi oczywiście o żadne wyścigi, tylko zwyczajne, sprawne poruszanie się samochodem po mieście i ew. kawałek po obwodnicy. Sprawa nie jest gardłowa, ale dałaby mi odpowiedź, czy w moim przypadku faktycznie jeśli MCV to tylko dCI 90ps. Oczywiście zwracam koszt paliwa i postaram się zrekompensować poświęcony mi czas ;-)
Ostatnio zmieniony przez Decybel 2011-08-13, 22:51, w całości zmieniany 3 razy  
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2011-08-13, 23:40   Re: Nieśmiałe pytanie odnośnie MCV

Decybel napisał/a:
Mam nienachalne pytanie do Koleżanek i Kolegów (...)posiadających MCV-ki z dotartymi silnikami 1,6 8v /16v lub 1,5dCI w słabszej wersji (...)


Nie posiadam MCV'ki, ale dwa Sandero MPI 1.6 8V. Coś w kwestii dotarcia z pewnością jest na rzeczy. Chociaż... Subiektywnie, auto żony, zrobiło się jakby żwawsze po przeglądzie po 15tyś km. Zrywniejsze... chociaż przyznaję, że również i poprzez mój wymuszony, bardziej agresywny styl jazdy. Spiesząc się, parę razy pokręciłem silnik na niższych biegach do odcięcia. Na codzień poruszam się jak emeryt, co przekłada się na zadowolenie przy dystrybutorze. Stąd też, moja opinia jakby samochód stał się zwinniejszy, zrywniejszy. Jazda na bardzo wysokich obrotach z jednej strony pozwoliła mi dotrzeć na spotkanie szybciej, sprawiła niesamowitą frajdę - mimo że to proste 8V to dźwięk, niczym nie tłumiony, wdzierając się do wnętrza potęgował uczucie prędkości. Z drugiej strony - spocona na plecach koszula, uczucie zmęczenia i zmniejszenie zasięgu o prawie połowę ;-)

Patrząc na temat z boku, trudno jednak uwierzyć by kwestia, tego co my nazywamy dotarciem miało tak wielki wpływ na osiągi. Jestem zdania, że w podstawowej mierze, to pokonanie pewnej bariery siedzącej w głowie, mówiącej by do przbiegu X nie przekraczać obrotów Y. Właściwie poprawnej wskazówki, wynikającej chociażby z zapisów Instrukcji Obsługi Pojazdu.

Czy jednak po przekroczeniu X km, a nawet X+1000km nasz motor zyska większy moment obrotowy? Sądzę, że poprostu większość kierowców pozwala sobie na jazdę powyżej obrotów Y.

Zaznaczam, że nie jestem znawcą mechaniki, tym bardziej mechaniki samochodowej i jest to mój prywatny pogląd. Wnioski wyciągam wyłącznie z doświadczenia. Bardziej byłbym skłonny uwierzyć, że auto zostało "przeprogramowane" w ASO i stąd większe spalanie, ale i lepsze osiągi.
_________________
---
Stepway
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-08-14, 08:26   

W dci masz tak plus że jak ci braknie mocy to za 1500-2000 grasz chip na 85-90 KM i tle. W 1.68V to brałbym ale tylko z fabrycznym gazem obecnie takie plus tego silnika. Na pewno najlepiej idzie 1.6 16V silnik bardzo elastyczny i mało pali jak na swoją moc.
Poza tym po mieście to ci specjalnie moc nie potrzebna na trasie tez nie am gdzie jechać bo co 5 km ograniczenia do 50 hehe. Dla mnie 85 KM w MCV jest wystarczające ale ja i tak korzystam z niskich obrotów.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-08-14, 08:46   

Jak na moje odczucia moja MCV uzyskała szczyt możliwosci przy 40-50 tys. km.

Koledze Yaroczowi pomiar na hamowni pokazał 96 koników (jeśli dobrze pamiętam).

Zresztą nawet w topowych :):):) wersjach MCV jest mułem w porównaniu z innymi nowymi autami. Mało który producent daje moc 105 km z 1600ccm, a już na pewno żaden 87 km z 1600 ccm.

Teraz średnia mocy z 1.6 to minimum 115-120 km.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2011-08-14, 08:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2011-08-14, 10:13   

Nie oczekuję sportowych osiągów. Szukam pojemnego auta, które będzie z jednej strony służyć mi w firmie( tu jazda tylko po mieście + obwodnica 3miasta) a z drugiej strony umożliwi wyjazdy weekendowe i wakacyjne dla rodziny 2+2 + duża ilość bagażu( od wiaderek po rowerki- kto ma małe dzieci ten wie.) Ma umożliwić sprawne poruszanie się bez ambicji wyścigowych, ale też w razie czego wyprzedzenie bez narażania życia rodziny. Z racji galopujących cen paliw musi być ekonomiczne. Nie są mi też obce dylematy czy brać auto nowe czy np. roczne, ale z racji leasingu i tym samym konieczności serwisowania w ASO skłaniam się ku nowemu. Myślałem o 1,6 MPI+LPG w wersji BL, ale po jeździe próbnej ( fakt że vanem, który jest masakrycznie głośny)jestem zawiedziony. 1,5 dCI 90 ps BL jak najbardziej mi odpowiada, ale cena jest już dość wysoka, a konkurencja kusi dużymi rabatami. Chciałbym spróbować też dCi 75ps, chociaż tu musiałbym zrezygnować z wersji BL. 1,6 16v miałby pewnie podobną charakterystykę jak mój Fiat, niestety też podobne spalanie. Wiem, ze nikt za mnie nie wybierze, dlatego pozwoliłem sobie na taką dość odważną i nietypową prośbę- chciałbym przekonać się na własnej skórze i wybrać świadomie, żeby później nie żałować.
Teraz jeżdżę benzyną, wcześniej jeździłem Oplem z silnikiem CDTi, nie ukrywam, że lubię charakterystykę ropniaka. Wadą jest na pewno długi czas nagrzewania się zimą no i w nowych silnikach jest ten nieszczęsny FAP-chociaż rozwiązanie Renault wydaje się stosunkowo dopracowane...
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-08-14, 10:32   

Decybel napisał/a:
Wadą jest na pewno długi czas nagrzewania się zimą


tu bym polemizował po 3-4km w mrozie juz sa 2 kreseczki a w srodku przyjemnie cieplo, przedtem jezdzilem skoda felicia (benzyna) i w nagrzewaniu nie stwierdzilem wiekszej roznicy
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2011-08-14, 10:43   

Lukas87 napisał/a:
tu bym polemizował po 3-4km w mrozie juz sa 2 kreseczki a w srodku przyjemnie cieplo, przedtem jezdzilem skoda felicia (benzyna) i w nagrzewaniu nie stwierdzilem wiekszej roznicy

to w takim razie duży plus dla dCI- Opel nagrzewał mi się zdecydowanie dłużej niż auto z silnikiem benzynowym
_________________
Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-08-14, 10:47   

Po dotarciu jest znacznie lepiej...
Ale nie wiadomo czego dotarciu - czy tłoków z cylindrami, czy kierowcy z samochodem ;p
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-08-14, 12:19   

Wątpię że na mrozie masz po 3-4 km 2 kreski, ja jak były mrozy po -5 -10 2 kreski miałem po 10-15 km i tylko 2 kreski a ogrzewanie w dieslu masz od razu bo są elektryczne grzałki w wentylacji i działają zaraz po uruchomieniu silnika. Jak ktoś jeździ tylko po mieście to ten silnik będzie w zimie wiecznie niedogrzany.
 
_Big_Mac_ 



Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 150
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-08-14, 14:39   

Kratylos napisał/a:
niskie pojemności i turbiny w silnikach benzynowych - co ma same zalety


Zalety ma na początku, ale koszty serwisowania po paru latach takich wysilonych silniczków będą pewnie większe, niż takiego właśnie prostego 1.6 100KM.

AFAIR były też newsy, że za jakiś czas Sandero ma być oferowane z silnikami TCE (nie pamiętam pojemności, chyba 0.9?), ale pewnie najpierw trafią do nowych Clio
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-14, 15:56   

Decybel napisał/a:
w razie czego wyprzedzenie bez narażania życia rodziny

Jeżeli wyznajesz pogląd, że zapewnia to jedynie 8 sek do setki, to nigdy żadne dotarcie MCV-ce nie pomoże - i nawet (zwłaszcza?) jako zadowolony jej użytkownik w takim razie odradzam to auto.

Natomiast MSZ decydujące jest jednak nauczenie się danego auta - wtedy nawet 2x gorsze osiągi nikogo nie narażą.

(Ratowanie się za pomocą "kopa" przed nacierającym TIR-em to zresztą w ogóle jakiś mit - nieporównywalnie większe znaczenie mają ogólne umiejętności kierownicze i refleks).

Przejażdżka dotartym egzemplarzem to zatem dobry pomysł, ale nie spodziewaj się cudów - różnica jest jakoś tam odczuwalna, ale raczej nie gigantyczna...
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-08-14, 19:00   

laisar napisał/a:
Natomiast MSZ decydujące jest jednak nauczenie się danego auta - wtedy nawet 2x gorsze osiągi nikogo nie narażą.


Czasami "za dobre" osiągi "zmuszają" do zachowań które potem musi ratować "dobre auto" swoimi osiągami.

laisar napisał/a:
Ratowanie się za pomocą "kopa" przed nacierającym TIR-em to zresztą w ogóle jakiś mit
narodowy.

Tak się czasami przysłuchuję i zastanawiam czy to hiszpański TIR szarżował na "Kozietulskiego" czy "Kozietulski" na hiszpańskiego TiR'a :mrgreen:

laisar napisał/a:
Przejażdżka dotartym egzemplarzem to zatem dobry pomysł, ale nie spodziewaj się cudów - różnica jest jakoś tam odczuwalna, ale raczej nie gigantyczna...

Zdecydowanie, jak odebrałem swojego DD, to skrzynia biegów chodziła jakby miała uzębienie o zarysie kwadratowym i była niczym nie smarowana, w mieście, silnik żarł 11...12 L/hkm, i bardzo leniwie się zbierał.
W moim odczuciu moc silnika wzrastała aż do ok 6000 km.

No i kwestia dotarcia układu: kierowca-auto
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-08-14, 19:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-14, 19:06   

Decybel napisał/a:
Nie oczekuję sportowych osiągów. Szukam pojemnego auta, które będzie z jednej strony służyć mi w firmie( tu jazda tylko po mieście + obwodnica 3miasta) a z drugiej strony umożliwi wyjazdy weekendowe i wakacyjne dla rodziny 2+2 + duża ilość bagażu( od wiaderek po rowerki- kto ma małe dzieci ten wie.)

Pod względem rodzinnym MCV-ka jest nie praw do po do bna. :] Jedyna wada, jak dla mnie, to fakt, że bagażnik absolutny korumpuje absolutnie. :/ Ilość gratów, jakie zaczęliśmy ze sobą wozić, urywa po prostu łeb (kilka kursów z dużymi torbami ikeowymi, ostatnio kupiłem sobie wózek magazynowy :/ ), a z drugiej strony czemu nie, skoro można. :) Będzie problem z następnym samochodem, bo po MCV-ce te wszystkie 480-litrowe bagażniki w dzisiejszych "kąbi" to po prostu śmiech na sali. :/

Decybel napisał/a:
Ma umożliwić sprawne poruszanie się bez ambicji wyścigowych, ale też w razie czego wyprzedzenie bez narażania życia rodziny.

Miałem okazję przejechać się wersją 1.6 MPI, kupiłem 1.6 16v i różnica, jak dla mnie, jest spora. Z wyprzedzaniem nie mam problemów, ale weź też pod uwagę, że poruszam się z prędkościami dozwolonymi prawem (jestem nienormalny ;), więc kiedy już trafi mi się coś do wyprzedzania, to raczej od prędkości 70-80 km/h, a wtedy 1.6 16v zbiera się całkiem fajnie (wcześniej jeździłem Mazdą 323F 2.0 DiTD, 101 KM, 280 Nm). Jedyny problem to hałas - niestety, w benzynie, żeby mieć jakieś sensowne przyspieszenie, trzeba się zredukować i depnąć, a wtedy pasażerowie myślą, że walczysz o życie i wszyscy zginiemy. ;)

Decybel napisał/a:
Z racji galopujących cen paliw musi być ekonomiczne.

Tu jest mniej wesoło. Po mieście MCV-ka mi pali między 9 a 10 l/100 km, w trasie (z wyłączeniem przelotów autostradą) pewnie da się zejść poniżej 7 l/100 km, ale mi się jeszcze nie udało. :) W porównaniu z dCI to jakiś kosmos, z drugiej strony mi to specjalnie nie robi, bo jestem bogaty z domu. ;)

Decybel napisał/a:
Wiem, ze nikt za mnie nie wybierze, dlatego pozwoliłem sobie na taką dość odważną i nietypową prośbę- chciałbym przekonać się na własnej skórze i wybrać świadomie, żeby później nie żałować.

Szkoda, że tak późno się ujawniłeś, niestety już byliśmy w tym roku nad morzem. ;) W najbliższym czasie do 3miasta nie wybieram się. :(
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2011-08-14, 21:17   

laisar napisał/a:
Jeżeli wyznajesz pogląd, że zapewnia to jedynie 8 sek do setki, to nigdy żadne dotarcie MCV-ce nie pomoże

nie wyznaję, jeżdżę spokojnie z poszanowaniem życia swojej rodziny i innych użytkowników dróg. Mam epizod pracy jako przedstawiciel w firmie medycznej, z przebiegami w granicach 60 tys. km rocznie. Sporo wiedziałem na drogach, to nauczyło mnie pokory.
piotrres napisał/a:
narodowy.

jestem czasem przerażony tym co się dzieje na polskich drogach. Można to nazwać ułańską fantazją, ja uważam, ze to idiotyzm i brak wyobraźni.
bebe napisał/a:
Pod względem rodzinnym MCV-ka jest nie praw do po do bna.

dlatego zwróciłem na nią uwagę ;-)
bebe napisał/a:
Z wyprzedzaniem nie mam problemów, ale weź też pod uwagę, że poruszam się z prędkościami dozwolonymi prawem (jestem nienormalny ;)

w Szwecji widziałem więcej takich jak Ty :-> i tam uważani są za normalnych ;-)
bebe napisał/a:
Po mieście MCV-ka mi pali między 9 a 10 l/100 km,
a zimą?
bebe napisał/a:
bo jestem bogaty z domu. ;)

niektórzy to mają szczęście ;-)
bebe napisał/a:
Szkoda, że tak późno się ujawniłeś, niestety już byliśmy w tym roku nad morzem. ;)

i tak dziękuję za dobre chęci :->
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-08-14, 21:26   

Cytat:
Z racji galopujących cen paliw musi być ekonomiczne.

To ja też poproszę 150KM, 300Nm i spalanie na poziomie 5l/100km najlepiej Pb95 :]

Niestety takie rzeczy tylko w katalogach. Śmieszy mnie jak czytam że sportowy samochód spala 7-8l/100km... Niektórzy podobno w to wierzą, a w kilku przypadkach bawiłem się w pogromcę mitów, jak to słuchałem jak mało palą "sportowe" samochody znajomych, wręcz tyle co Sandero :D

Fizyki nie oszukasz, chcesz mocy - musisz z czegoś ją pozyskać - z czego jak nie ze spalenia paliwa :D. Po polskich drogach Dacią zwykle podróżuje się bardzo przyjemnie - nie sądzę jednak że jeśli trasa wymaga od Ciebie jazdy pod górę z prędkościami większymi niż 100km/h że będziesz zadowolony z samochodu (jechałem do Borek z Krakowa (Kraków-Kielce) i niestety IMHO, albo nie wyprzedzamy ciężarówek, albo musimy solidnie się do tego przygotować - nawet w ramach przepisowych prędkości, bo już 80km/h ciężarówki pod solidna górę, jak z tyłu naciska na Ciebie błyszczące BMW nie daje pełni komfortu...)

Tyle że pod taką górę np Corolla 1.6 VVT-I na komputerze pokładowym potrafi pokazać i 50l/100km...
Ostatnio zmieniony przez czaju 2011-08-14, 21:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2011-08-14, 21:47   

czaju napisał/a:
To ja też poproszę 150KM, 300Nm i spalanie na poziomie 5l/100km najlepiej Pb95 :]

nie zrozumieliśmy się, jestem realistą, nie wymagam aż tyle.
ale dla przykładu- i30 mojej siostry,silnik 1,6 coś około 125ps, w mieście przy spokojnej jeździe pali ok 8 litrów, w trasie jadąc rozsądnie spala poniżej 6. Uważam, ze to przyzwoity wynik. Mój w podobnych warunkach pali 2 litry więcej- prawie 11 pln róźnicy na 100 kilometrach.W skali roku dość spora suma, przynajmniej jak dla mnie.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-14, 21:58   

Decybel napisał/a:
bebe napisał/a:
Po mieście MCV-ka mi pali między 9 a 10 l/100 km,
a zimą?

Rekord ubiegłej zimy wynosi 11,85 l/100 km. To był drugi albo trzeci bak od nowości (nieułożony silnik jeszcze) i w czasie szalejących śnieżyc, co przekładało się na godziny w korkach.

Jak sobie klikniesz w ten obrazek w moim podpisie, to tam są statystyki spalania od samego początku.
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2011-08-14, 22:11   

bebe napisał/a:
Jak sobie klikniesz w ten obrazek w moim podpisie, to tam są statystyki spalania od samego początku.

o dzięki, chętnie przejrzę.
_________________
Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-08-14, 22:37   

Mogę w tym tygodniu (16-20.08) Ci pokazać i przejechać się MCV 1.6 MPI + GAZ, ale z góry mówię że można to porównać jedynie do Poloponeza z FSO i w dodatku zawory nie wytrzymują gazu.
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2011-08-14, 22:59   

Mamert napisał/a:
Mogę w tym tygodniu (16-20.08) Ci pokazać i przejechać się MCV 1.6 MPI + GAZ

świetnie, jeśli możesz wyślij mi wiadomość gdzie i w jakich godzinach będzie dla Ciebie najwygodniej
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2011-08-14, 23:11   

Mamert, nie mogę odpowiedzieć na wiadomość, masz zablokowane wiadomości prywatne

przepraszam za pisanie jednej wiadomości po drugiej
Ostatnio zmieniony przez Decybel 2011-08-14, 23:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-08-14, 23:17   

Włączyłem PW
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-08-15, 09:41   

Jeszcze kwestia gabarytów samochodu. MCV będzie paliło więcej od sedana, czy Sandero. Tym ostatnim na trasie można zejść poniżej 6l (75KM), z małym haczykiem, tj. bez zbędnego wyprzedzania, przy przepisowych prędkościach, unikając autostrad.
Jednak nadal uważam, że Tobie Dacia szczególnie na początku będzie paliła MNÓSTWO, bo jesteś przyzwyczajony do znacząco większej mocy, przy mniejszych oporach powietrza. Przez co zapewne przyzwyczajenie się do częstszej zmiany biegów. Z tego powodu jeśli MCV to chyba jedynie 1.6 16v + LPG. Będzie ok 100koników i nie powinno to być już tak bolesne, jednocześnie 16v jest nowocześniejszym silnikiem, przez co powinien mieć lepsze spalanie...
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2011-08-15, 10:53   

czaju napisał/a:
Z tego powodu jeśli MCV to chyba jedynie 1.6 16v + LPG.


nie ma fabrycznego LPG, można założyć samemu ale traci się gwarancję producenta, na co nie zgodzi się firma leasingowa :roll:
czyli jeśli 1,6 MPI całkowicie mnie zniechęci, to pozostaje albo dCI albo 16V bez LPG albo... inny model/marka :roll:
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-08-15, 18:29   

Cytat:
nie ma fabrycznego LPG, można założyć samemu ale traci się gwarancję producenta, na co nie zgodzi się firma leasingowa :roll:

A jeśli LPG założone w ASO? może firma leasingowa do tego inaczej by podeszła (w końcu nie tracisz gwarancji na cały pojazd, a i tak konkretne ASO świadczy Ci gwarancję na całość)...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne