Witam Serdecznie. Mam Daćkę Lodgy 1,6 z obecnym przebiegiem ok. 26.000 Przy stanie licznika ok. 22.000 wyposażyłem ją w pełną sekwencję LPG firmy BRC ale nie w ASO. Auto na dzisiaj jest zalane ELF-em jaki był wlany w ASO podczas przeglądu. Chcę wlać Mobil 1, 5W50 bo jeżdżę na tym oleju już 5 autem i mam do niego zaufanie. Chodzi mi tutaj głównie o to, że silniki aut smarowane tym olejem były zawsze w idealnej kondycji łącznie z ostatnim Ecoteckiem który po przejechaniu na tym oleju 140.000 ( instalacja gazowa starszej generacji ) nie ,,brał" tego oleju i wymieniałem go od przeglądu bez jakichkolwiek dolewek między przeglądami. Moje pytanie brzmi ; czy mogę zalać silnik w mojej Daćce tym właśnie olejem biorąc pod uwagę zalecenia producenta.Na forum nie znalazłem wiążącej informacji w tym względzie dlatego cenna będzie każda rzeczowa informacja od Was...
Pozdrawiam.
Po co zmieniać olej na inny? Wiem, ze masz zaufanie do Mobila, ale Elf też nie jest zły.
Mam też Lodgy z BRC tak jak TY. Przejechałem już ponad 40 tys. km i używam olej Elf. Do tej pory nie ma żadnej oznaki ubywania się oleju (sprawdzam od czasu do czasu i mam zawsze max.) Niedługo będę jechał na II przegląd i będę wymieniał olej z filtrem oleju i inne pierdoły.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-02-04, 08:45, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3597 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-04, 11:37
Dokładnie Elf nie odbiega parametrami od Mobila a dodatkowo ze względu na mniej "topową" markę jest rzadziej podrabiany. Mobil i Castrol jakiś czas temu były masowo fałszowane.
Nie wiem, nie znam się... jak byłem na Puławskiej to gość jak zapytałem o producenta jęczał coś o fracuzie... Dacia i Renault to w końcu francusko - rumuńskie połączenie to skąd tam się jeszcze wzięli rosyjscy Finowie? teraz każdy się miesza od kiedy granice stoją otworem
Dziwne masz informacje bo ja akurat mam inne .
Właściciel znaku towarowego motrio to
RENAULT SAS:
spółka akcyjna z kapitałem 533,941,113 euro
13/15, quai Alphonse Le Gallo
92100 Boulogne-Billancourt Cedex - Francja
RCS Nanterre 780 129 987
tel: 0810 40 50 60
Innymi słowami bezpośrednim właścicielem marki jest Renault.
Jeśli masz inne informacje to oświeć nas bo może mamy błedne?
Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 307 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2016-02-04, 23:05
36 podstron o wypocinach na temat olejów...
"Ja mam elfa a chcę zalać krasnala..."
Sorry panowie, jedna daćka 1,4 zrobiła u mnie 120kkm (ma ponad 205kkm) a druga ponad 40kkm ( ma ponad 120 kkm) i wiecie czym zalewam?
Lotosem semisyntetic za 50zl za 4 litry a ostatnio platinum semisyntetic 60 za 5 litrów. Wymiany regularnie co 15 czasem 17 kkm (wakacje). Nic nie bierze, olej przed wymianą nie czarny tylko koloru herbaty. Lepkości nie badam :)
Pozdrawiam i życzę spokojnych kilometrów.
P.S. Pieniądze inwestuje w dzieci a nie w... dacie
... Lukoil w której chwalili się produkcją olejów dla marki Motrio. Oleje produkują w Finlandii.
To gdzie i w czyjej fabryce jeden z olei jest produkowany określa całą markę?
Czyli wg Ciebie takie firmy jak Statoil/BP/Shell to polskie marki bo sprzedają benzynę wyprodukowaną w Płocku?
Koncern Vag też jest polski bo w większości samochodów tego koncernu jest wyposażone w siedzenia z okolic Poznania?
itd...
Zgodnie z zaleceniami producenta powinieneś lać olej spełniający normę Renault RN700 lub wyższą. Jeśli zastosowany olej nie będzie spełniał tej normy to w razie problemów gwarant może nie uznać roszczenia naprawy usterki silnika. Ty decydujesz.
Po moim przypadku pozwolę sobie na sprostowanie: olej nie musi mieć normy RN700 ani żadnej innej Renault. Musi za to spełniać normy ACEA.
Wiem, bo przerabiałem temat z ASO w Krakowie co obiło się nawet o Renault Polska i dostałem taką właśie odpowiedź.
W skrócie: pojechałem na serwis do ASO z własnym olejem Elf 5W40 NF (na którego opakowaniu nie ma opisanej normy RN - jest za to stosowna uznawana przez Renauls norma ACEA). W ASO powiedzieli mi, że aby wymienić olej muszę podpisać "papier", że robię to na moją odpowiedzialność i w razie awarii silnika oni umywają ręcę. Napisałem maila do RP i otrzymałem odpowiedź, że bardzo mnie przepraszają za podejście ASO, ale racja jest po mojej stronie. Na drugi dzień miałem tel. z ASO z przeprosinami i oczywiście wymiana oleju bez konsekwencji. Całość opisałem w którymś z poprzednich wątków.
Reasumując : można lać bez problemów Shell, Mobil, Castrol czy nawet Lotosa - byle spełniał normę ACEA
Jaki olej na dotarcie i kiedy?
Nowa Dacia Duster 1.5dci/110
1200km dopiero przejechanie i pytanie bo sugerowana wymiana oleju jest po 6000km lecz olej już teraz jest bardzo czarny czy nie lepiej szybciej wymienić?
Zakupilem dziś 5l elf 5w30 fulltech i filtr Mann. Polecacie?
Ostatnio zmieniony przez Sobczyk 2016-02-05, 16:49, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-02-05, 16:39
w DCi olej robi się bardzo szybko czarny i nie musi to oznaczać,że jest zużyty. A wskazany zestaw jest moim zdaniem OK. Nie polecam filtrów Hart, bo jak twierdzą mechanicy, mają wkłady słabej jakości
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-02-05, 16:50
jedno jest pewne - szybsza wymiana na pewno mu nie zaszkodzi
1200km dopiero przejechanie i pytanie bo sugerowana wymiana oleju jest po 6000km lecz olej już teraz jest bardzo czarny czy nie lepiej szybciej wymienić?
A to jest ciekawe. U mnie po 8tys. zrobił się czarny a silnik ten sam.
To, że olej jest czarny jeszcze o niczym nie świadczy.
Szybsza wymiana nie zaszkodzi. Już kilka razy napisałem, że nie należy się sugerować przebiegiem czy 1 raz/rok. Jak się jeździ na trasach interwał wymiany może być książkowy, licznikowy etc.
Jeździsz krótkie odcinki na niedogrzanym silniku wymiana powinna być co najmniej 2xkrótsza. Olej nie kosztuje majątku - turbo na wymianę jest droższe.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-02-05, 19:32
Też planuje szybszą wymianę oleju niż zaleca producent. Chciałbym zrobić pierwszy przegląd przy 10 tyś. km - myślę, że będzie to tak po 9-10 miesiącach od zakupu.
Też planuje szybszą wymianę oleju niż zaleca producent. Chciałbym zrobić pierwszy przegląd przy 10 tyś. km - myślę, że będzie to tak po 9-10 miesiącach od zakupu.
To wyjdzie albo po roku albo po 15 tys. km.... tak jak dawniej.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-02-05, 19:51
route2000 napisał/a:
A czy wierzysz w takie elektroniczne "cuda"?
Jak brakuje wiedzy to pozostaje wiara w zapis instrukcji lub zapytanie do mądrzejszych głów na forum
U mnie teraz wskazanie wymiany oleju pokrywa się z przebiegiem.
Jaki olej na dotarcie i kiedy?
Nowa Dacia Duster 1.5dci/110
1200km dopiero przejechanie i pytanie bo sugerowana wymiana oleju jest po 6000km lecz olej już teraz jest bardzo czarny czy nie lepiej szybciej wymienić?
Zakupilem dziś 5l elf 5w30 fulltech i filtr Mann. Polecacie?
Musisz miec olej ACEA C4. Elf Full Tech spełnia te wymagania.
Na rynku jest to stosunkowo mało popularna norma. Elf jest najbardziej oczywistym wyborem. Jak masz więcej pieniędzy to można znaleźć coś lepszego.
Nawet Orlenowski olej C4 jest na papierze lepszy od Elfa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum