Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-10-30, 01:26
Wymiana oleju silnikowego - kiedy, jaki, ile?
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-03, 22:45   

swissman napisał/a:
wyczuwa jakos ze sie samemu grzebalo?

Nie wyczuwa - "kontrolka" wymiany oleju świeci się nawet po zmianie oleju na świeży, trzeba ją skasować ręcznie.

Nikita_Bennet napisał/a:
Gdzie jest instrukcja/opis wymiany oleju w silniku k9k e 892

Wcale nie znam forum na pamięć i nie zdążyłem poszukać, ale widziałem, że sam znalazłeś - brawo (:
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2016-08-04, 07:53   

zaraz, bo zdaje sie nie rozumiemy sie wzajemnie a chcialbym doprecyzowac...
:-)

chodzi mi o to czy jak np. sam dzisiaj sobie w garazu zleje stary olej i wleje nowy to komputerek o tym sie dowiaduje, bo jakis czujnik wyczuwa spuszczenie oleju i ponowne napelnienie?

czy tez kontrolka wlacza sie tylko wtedy gdy komputerek sobie przekalkulowal dane jak np. zliczyl liczbe obrotow silnika czy przejechane kilometry?

wiem, jestem upierdliwy ale chcialbym zrozumiec ten system... podejrzewam ze chodzi o te druga sytuacje... przejechalem juz ok. 7500 km, olej mam czarny i sie zastanawiam czy go nie zmienic samemu u siebie w garazu jeszcze zanim bedzie pierwszy serwis przy 20 000km...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-04, 09:11   

swissman napisał/a:
czujnik wyczuwa spuszczenie oleju i ponowne napelnienie?

Nie wyczuwa.

swissman napisał/a:
czy tez kontrolka wlacza sie tylko wtedy gdy komputerek sobie przekalkulowal dane

Dokładnie tak.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 713
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2016-08-04, 11:42   

laisar napisał/a:
Nikita_Bennet napisał/a:
Gdzie jest instrukcja/opis wymiany oleju w silniku k9k e 892
Wcale nie znam forum na pamięć i nie zdążyłem poszukać, ale widziałem, że sam znalazłeś - brawo (:
niestety dalej nie wiem jak zdjąć ten plastik z góry - na dole jest jakaś plastikowa sruba/wcisk czy cos takiego.

A i nie zaprzeczaj że znasz to forum na pamięć bo parę razy naprowadziłeś mnie już na coś co szukałem po 2-3 godziny bezowocnie ;)
Ostatnio zmieniony przez Nikita_Bennet 2016-08-04, 11:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2016-08-05, 07:40   

laisar napisał/a:
swissman napisał/a:
czujnik wyczuwa spuszczenie oleju i ponowne napelnienie?

Nie wyczuwa.

swissman napisał/a:
czy tez kontrolka wlacza sie tylko wtedy gdy komputerek sobie przekalkulowal dane

Dokładnie tak.


dzieki!
czyli chyba kupie i wymienie olej, tym bardziej ze syn zabierze dzisiaj swojego grata z mojego garazu...

*****************************************************************
jeszcze jedno pytanko do doswiadczonych ludzi... nie chce zapaskudzac forum nowym tematem, skoro to pasuje tutaj...

kupilem pompke do przepompowywania oleju na ebayu i w ten sposob wymienilem olej przed sprzedaza mojej starej Dacii do Moldawii... wymienilem oczywiscie tez filtr...

co jest lepsze, spuszczanie oleju poprzez odkrecenie sruby na dole czy tez wysysajac olej za pomoca takiej pompki?

w sumie olej po wymianie byl dosyc jasny, tak jakby niewiele zanieczyszczen pozostalo po odsysaniu...
Ostatnio zmieniony przez swissman 2016-08-05, 07:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-05, 08:00   

Są dwie szkoły: jedna jest dobra a druga lepsza. ;-)
Niektóre firmy, które wymieniają olej też tak robią, że wypompują olej przez otwór od bagnetu miary poziomu oleju.
Jest taki artykuł w Autoświecie.
A jak to jest naprawdę to się nie wypowiem. ;-)

A czy możesz podać jaka to jest pompka?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-08-05, 08:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2016-08-05, 09:03   

jakas chinska...
o, taka, widze ze maja ja jeszcze w ofercie: http://www.ebay.de/itm/Ol...e-/231297155894
widze tez ze sprzedali do dzisiaj juz 3.271 sztuk...

pisza ze wydajna i ze diesla przetacza 4l/minute... na 4 litry oleju silnikowego potrzebowala z 10 minut... za bardzo jej polecac nie moge... musialbym sprawdzic jak sie zachowuje z cieplejszym olejem... i jeszcze cos... ona ma za gruba rurke do odsysania oleju, wiec musialem dosztukowac ciensza do starej Dacii... przez to tez tempo przetaczania bylo duzo wolniejsze...
ciekawe jak bedzie z Dokkerem gdzie ten bagnecik zintegrowany z korkiem wlewu wydaje sie byc grubszy...
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-05, 09:22   

Ta pompka to jest do przepompowania oleju NAPĘDOWEGO a nie silnikowego. ;-)
Olej silnikowy jest gęstszy niż napędowy co pompka ciężej pracuje i dłużej trwa przepompowanie.
Nieraz czasem może dojść do spalenia silnika pompki.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2016-08-05, 09:39   

route2000 napisał/a:
Ta pompka to jest do przepompowania oleju NAPĘDOWEGO a nie silnikowego. ;-)


byc moze... jednak w opisie jest m.in.:
Cytat:
Ölabsaugpumpe... Ölwechsel Motoröl Pumpe


niemieckiego ciut zalapalem zyjac w Szwajcarii od 34 latek...
;-)
Ostatnio zmieniony przez swissman 2016-08-05, 09:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 713
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2016-08-05, 19:27   

podpytam w tym wątku:


[/quote]

Co jest zaznaczone tymi strzałkami?
I jak zdjąć tę obudowę aby dostać się do filtra oleju?
Bo patrzę że to chyba najprostsza droga.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-08-06, 07:02   

Na dole masz zatrzask sciskasz to w gumę i się trzyma. A na górze to chyba klamerkę widzę do odpięcia. Z przodu masz śruby odkręcasz a z tyłu odpinasz klamerki i po ściągnięciu pokrywy masz dostęp do filtra.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 713
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2016-08-06, 07:55   

a ten zatrzask to jak wyjąć?
Bo chcę dostęp do filtra oleju który jest pod spodem.
Nie wiem jak ten zatrzask się odpina - szarpnąć do góry?
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-08-06, 12:56   

Szarpiesz do góry i wyjdzie.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-25, 14:43   

Pouczająca historyjka o parametrach oleju w czasie gwarancji:
https://www.dacianer.de/f...-km-tce115.html
w skrócie rozleciał się silnik 1.2 TCE najprawdopodobniej na skutek wadliwego wtryskiwacza benzyny no i Dacia odmówiła naprawy (wymiany) gwarancyjnej ze względu na to że stosował on olej Liqui Molly 5W40 zgodny z normą ACEA C3 a wymagana jest ACEA A3/B4 i RN710
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-25, 20:06   

bardzo wredny serwis był .
_________________
Moje auto
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-08-26, 07:06   

DrOzda napisał/a:
wymagana jest ACEA A3/B4 i RN710


Proszę pokaż mi skan książki gwarancyjnej, w której jest wymagany RN710 w Dacii.

DrOzda napisał/a:
stosował on olej Liqui Molly 5W40


Liqui Moly Top Tec 4100 5W40:

http://www.liqui-moly.pl/files/2686p.pdf
http://www.liqui-moly.pl/...t_category_id=5

Cytat:
Specyfikacje:
ACEA C3 ; API SN/CF ; BMW Longlife-04 ; Ford WSS-M2C 917-A ; Porsche A40; VW 502.00 / 505.00/505.01 ; Mercedes - Benz 229.31

Liqui Moly rekomenduje ten produkt do samochodów, które wymagają oleju ze specyfikacją:
ACEA A3/B4;Fiat 9.55535-H2; Fiat 9.355535-M2; Renault RN 0700 / RN 0710


Więc coś tutaj jest nie halo ze strony Dacii.
_________________
Ostatnio zmieniony przez mbar 2016-08-26, 07:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2016-08-26, 07:29   

C3 – oleje do silników wymagających midSAPS i wyższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej (HTHS);
A3/B4 – oleje do silników o „luźnym spasowaniu” wraz z silnikami wysokoprężnymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa;
wśród olejów z grupy "C" olej lowSAPS może zastąpić olej midSAPS o tej samej grupie HTHS.
Oleje są troszkę inne :)
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-08-26, 07:32   

DrOzda napisał/a:
Liqui Molly 5W40 zgodny z normą ACEA C3 a wymagana jest ACEA A3/B4 i RN710

Ale według ACEA norma C3 jest niby do silników diesla:
http://autogeorg.bx.pl/files/Normy%20wszystkie.pdf
mbar napisał/a:
Proszę pokaż mi skan książki gwarancyjnej, w której jest wymagany RN710 w Dacii.

To jest norma w koncernie Renault odpowiadająca ACEA A3 dla silników benzynowych:
https://ftp.motointegrato...TUL_KATALOG.pdf
Wejdź sobie na stronę Elfa i dobierz olej do silnika Tce.
_________________
enjoy the silence
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-26, 08:43   

Nie halo to mało powiedziane. W każdym razie gość na swój koszt wymienił silnik na rozbitka z Captura - pasowały podobno plug&play - ponad 3000 Euro kosztowało go to kombinowanie z wyborem oleju. Pewnie gdyby zalał tym Auchanowskim za 77 PLN problemu by nie było ;)
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-08-26, 11:44   

gregorisan napisał/a:
To jest norma w koncernie Renault odpowiadająca ACEA A3 dla silników benzynowych:
https://ftp.motointegrato...TUL_KATALOG.pdf
Wejdź sobie na stronę Elfa i dobierz olej do silnika Tce.


Ja wiem, co to jest za "norma", tylko się pytam jeszcze raz: masz ją wpisaną w książkę gwarancyjną?
_________________
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-08-26, 12:00   

Jeżeli chodzi o książkę to jest jedynie norma ACEA A3\B4.

Na forum Renault jest taka rozpiska:
Cytat:
Oleje z aprobatą tylko RN700
PLATINUM MaxExpert XF 5W–30 API SM/CF; ACEA: C2 Renault 0700
ELF EXCELLIUM FULL-TECH 0W30 ACEA A3 / B4, API SL / CF, RN 0700 (benzynowe bez turbo i diesel bez FAP prod. przed 09/2007)

Oleje z aprobatą RN700/RN710

ELF EVOLUTION SXR 5W40 ACEA 2007 A3 / B4, API SM / CF REANULT RN 0710 / 0700 silniki benzynowe, diesla bez FAP prod. przed 09/2007 Karta techniczna
ELF EVOLUTION 5W-40 ACEA A3/B4, API : SM/CF, RN 0700/ RN 0710
Motul 8100 X-clean 5W-40 ACEA C3 API SN/CF Renault RN0710 / 0700
Motul 8100 X-Cess 5W40 ACEA A3/B4 API SN/CF Renault RN 0710 / 0700
Mobil Super 3000 X1 5W-40 ACEA A3/B3, A3/B4 API SN/SM/SL
Shell Helix Ultra 5W-40 ACEA: A3/B4, API SM/CF, RN 0700 i 0710
Castrol Edge 5W-40 ACEA A3/B3, A3/B4, C3 API SN/CF Renault RN 0700 / RN 0710
Castrol Magnatec 5W-40 C3 ACEA A3/B3, A3/B4, C3 API SN/CF Renault RN 0700 / RN 0710
CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 ACEA C3; API SM/CF, RN0700/0710,
Motul Specific 0710 0700 5W-40 ACEA A3/B4, API SL/CF, RENAULT RN 0710, RENAULT RN0700
Comma Syner-G 5W-40 ACEA A3/B4, API SM CF RN0700, RN0710 karta techniczna
Fuchs ITAN Supersyn RN SAE 5W-40 ACEA A1/B1 API SM/CF RENAULT RN 0700 RENAULT RN 0710
Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5W-40 karta techniczna
LOTOS QUAZAR 5W40 ACEA A3/B4, ACEA C3, API SM/CF, RN0700, RN0710
MIDLAND Synova SAE 5W-40 ACEA A3/B3/B4, C3, API SM/CF, Renault RN0700/RN0710
MIDLAND Avanza SAE 5W-40 ACEA A3/B3/B4, API SM/CF, Reanult RN0700/RN0710 karta techniczna
MIDLAND Special Blend 5W-40 ACEA A3/B3/B4,C3, API SM/CF, Renault RN0700/RN0710
TEXACO HAVOLINE ULTRA S 5W-40 ACEA A3/B3/B4, C3, API SM/CF Renault RN 0700/0710


Oleje z aprobatą RN720
ELF Solaris DPF 5W30 ACEA 2007 C4, C3 REANULT RN 0720 silniki Renault Diesel z FAP (bez 2.2L dCi z FAP)
ELF SOLARIS DPF FE 0W30 CEA 2007 C4, C3 REANULT RN 0720 silniki Renault Diesel z FAP (bez 2.2L dCi z FAP) RN 710 i RN 700 – w procesie uzyskiwania aprobaty (bez 2.2L dCi z FAP i sil. RS)
ELF SOLARIS RNX 5W30 ACEA 2004 C3 API SM / CF REANULT tylko silniki 1.5 L dCi FAP, 1.9 L dCi FAP, 2.0 L dCi FAP (bez Laguna III)
Motul Specific 0720 5W-30 ACEA C4/A3/B4, RENAULT RB 0720
Comma Ecoren 5W-30 ACEA C4 RN0720karta techniczna
Mobil Super 3000 Formula R 5W-30 ACEA C4 Renault RN0720 karta techniczna
Fuchs TITAN GT1 PRO C-4 SAE 5W-30 ACEA C4 RENAULT RN 0720
Liqui Moly TOP TEC 4400 5W-30 ACEA C4-08 Renault RN 0720
LOTOS QUAZAR C4 SAE 5W30 ACEA C4 RN 0720
MIDLAND RENION SAE 5W-30 ACEA C4, Renault RN0720
TEXACO HAVOLINE ULTRA R 5W-30 ACEA A3/B4-04, ACEA C4-07, Renault RN 0720
CASTROL SLX PROFESSIONAL POWERFLOW C4 5W-30 ACEA C4, Renault RN0720 Karta techniczna

Renault RN0700 normę stosuje się do wszystkich wolnossących silników benzynowych (z wyjątkiem Renault Sport) z Grupy Renault (Renault, Dacia, Samsung). Specyfikacja RN0700 dotyczy również wszystkich silników Diesla RENAULT wyposażonych w silniki dCi 1.5L bez DPF (filtr cząstek stałych) o mniej niż 100 KM moc .

Renault RN0710 normę stosuje się do wszystkich turbodoładowanych silników benzynowych, Renault Sport i oleju napędowego bez z DPF Grupy Renault (Renault, Dacia, Samsung).
RN0710 specyfikacja nie ma zastosowania do RENAULT samochodów z silnikiem diesla wyposażonych w silniki dCi 1.5L bez DPF posiadające mniej niż 100 KM, które wymagają RN0700.
Do 2,2 l dCi z filtrem cząstek stałych, należy używać wyłącznie zatwierdzonego RN0710, a nie RN0720

Renault RN0720 normę stosuje się do wszystkich pojazdów RENAULT wyposażonych w silniki Diesla DPF, a także do pojazdów RENAULT Laguna III 1,5 l dCi bez DPF zbudowany przed październikiem 2008 r. i Kangoo II 1,5 DCI bez DPF wybudowany przed czerwcem 2008
_________________
enjoy the silence
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2016-08-26, 12:35   

Forum Renault jest autoryzowane przez Renault Polska?
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-08-26, 13:03   

Ale co mnie obchodzi forum Renault, a nawet to, co mają posiadacze Renault wpisane u siebie w gwarancję :)
_________________
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-08-26, 13:09   

Twoje auto Twoja decyzja - domniemam że masz większa wiedzę niż pracownicy ASO, producent oleju, normy itp. ;-)
_________________
enjoy the silence
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-26, 13:20   

Nie wiem o co kruszycie kopie, jest na rynku mnóstwo olejów które spełniają normę ACEA xx plus RN7xx w cenie od 70 PLN w górę i wystarczy takowy przynieść na coroczny przegląd gwarancyjny - praktycznie każdy producent ma taki w ofercie a umówmy się , nasze "wysilone" bolidy nawet nie zauważą różnicy między syntetykiem z naklejką Auchan a wypasionym Mobilem czy Elfem .... Coś się stanie z silnikiem w czasie trwania gwarancji - masz wpis że użyty był olej taki i owaki. Renault nawet nie będzie próbowało sztuczek ze zwalaniem winy na olej. Użyjesz zgodnego z normą ACEA ale bez RN7xx to najprawdopodobniej będziesz się boksował z Renault że "wpis w książce gwarancyjnej jest taki a taki" i pewnie już po dwóch tygodniach przyznają Ci rację a ty będziesz te dodatkowe tygodnie zaiwaniał z buta. Użyjesz niezgodnego ze specyfikacją ACEA i RN7xx nawet jeśli olej nie miał wpływu na awarię, to skończy się sądem , rzeczoznawcami i kilkoma miesiącami bez auta - prawnicy swoje zarobią a Ty może wyszarpiesz naprawę gwarancyjną .
@mbar Naprawdę masz tyle siły i czasu w życiu żeby się szarpać o takie pierdoły w imię #mamrację ?
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2016-08-26, 13:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne