Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-10-30, 01:26
Wymiana oleju silnikowego - kiedy, jaki, ile?
Autor Wiadomość
radd 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9
Rocznik: 18
Dołączył: 02 Wrz 2019
Posty: 26
Skąd: z kątowni
  Wysłany: 2023-06-26, 08:42   Czarny olej jak smoła, po 4 tyś.

Witam
Sprawa dotyczy Logan MCV 2018 0,9 TCE z LPG fabrycznym przebieg 35 tyś.

Po 4 tyś po wymianie oleju w ASO (w Bydgoszczy) olej czarny jak smoła.
Jestem pewien, że wymieniony był bo sprawdzałem po wizycie.
Trochę jestem zaskoczony bo mam Dustera 2011 z LPG i tu już mam 10 tyś na elf 5w30 i olej jest brązowy.

Pytam,chociaż i tak w tym miesiącu sam wymienię w jednym i drugim na elfa 5w30, ale ta smoła jest normalna???

Pozdrawiam
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-06-26, 10:19   

Za mało info, bo nie wiadomo jak jest są eksploatowane oba samochody. Ja bym upatrywał przyczynę w turbodoładowaniu 0.9tce które pewnie przy dynamicznym sposobie jazdy potrafi bardziej przegrzać olej, a poza tym może w tym że nowy olej zalany w ASO ma może muieć lepsze właściwości myjące niż elf z dustera ?
Poza tym pytanie zasadnicze to kiedy był wymieniany olej przed ostatnią zmianą w MCV ? Bo jeśli pierwszy interwał był 30tyś to jest prawdopodobne że silnik jest po prostu ostro zasyfiony i jest co wymywać - dlatego olej tak szybko zmienił kolor.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
radd 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9
Rocznik: 18
Dołączył: 02 Wrz 2019
Posty: 26
Skąd: z kątowni
Wysłany: 2023-06-26, 12:11   

Najdłuższy interwał w Logan to 7 tyś. Co do jazdy 50 % to jazdy w koło komina, 40% powyżej 15 km na krajowej i 10% jazdy 50 -70km na trasach typu S czyli do 110-140. Chciałbym wierzyć, że ten olej z serwisu ma super właściwości myjące.

Duster tłuczony 80% las czyli max trzeci bieg, ewentualnie do okoła komina.

Pozdrawiam.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-06-26, 14:52   

Jeśli miałbym sądzie po ruchów na krajowych drogach który systematycznie objeżdżam, to prędkości +15 nona wymagają notorycznego przyspieszania i hamowania. Żeby to miało sens to dość dynamicznego. Tu bym się doszukiwał przyczyn - ale może się mylę.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-06-27, 08:23   

radd napisał/a:
Najdłuższy interwał w Logan to 7 tyś. Co do jazdy 50 % to jazdy w koło komina, 40% powyżej 15 km na krajowej i 10% jazdy 50 -70km na trasach typu S czyli do 110-140. Chciałbym wierzyć, że ten olej z serwisu ma super właściwości myjące.

Duster tłuczony 80% las czyli max trzeci bieg, ewentualnie do okoła komina.

Pozdrawiam.

a w jakim stanie ten olej był po pierwszych np 100km?
Przy tak częstej wymianie oleju co 7 tyś olej silnik powinien być stosunkowo czysty. Różnie z tym może być, ale w niektórych ASO nie przykładają się za bardzo do tej wymiany. Dużo zależy od tego czy spuszczono dokładnie stary olej, czy było to robione na rozgrzanym silniku i jak szybko po zatrzymaniu. Bywa tak że do ASO ma się bardzo blisko, silnik(olej) się nie dogrzawa a w ASO jeszcze 'czekają' aż temeratura silnika spadnie. Efekt olej słabo spływa, korek spustowy szybko wraca na swoje miejsce i dużo go zostaje w układzie.
Skoro jego barwa Cię niepokoi to rozgrzej silnik mocno przed spuszczeniem oleju a potem daj czas na dokładne wyciekanie, załóż nowy filtr. Rozważ dodanie płukanki podczas rozgrzewania. Zalej nowy i często kontroluj jego barwę. Jeśli szybko sczernieje to potrzeba dalsza diagnoza problemu (np styl jazdy, przedmuchy etc.).
Czarny kolor oleju może świadczyć skuteczności jego działania.
 
radd 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9
Rocznik: 18
Dołączył: 02 Wrz 2019
Posty: 26
Skąd: z kątowni
Wysłany: 2023-06-28, 06:30   

Witam
Nie ma pojęcia jaki był po 100 km, ale po 40 był, można powiedzieć czysty. Czy ASO zlewa na ciepło, czy gorąco? Nie wiem, ciepły to na pewno bo wizyta trwała około 3 godziny.
Dzwoniłem do ASO.... Beton, ale jak wybuchnąłem, w końcu przestali się mądrować i przyznali, że nie mają pojęcia, o ewentualnych przyczynach. Możliwe, że styl jazdy. Konkluzja była taka jak jeździ, nie bierze oleju to jeździć i nie martwić się na zapas.
 
radd 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9
Rocznik: 18
Dołączył: 02 Wrz 2019
Posty: 26
Skąd: z kątowni
Wysłany: 2023-06-28, 18:15   

Kusi mnie chęć zrobienia płukanki.... Nawet w ASO to zaproponował. Nie wiem jak zachowa się ten silnik po tym zabiegu
Czy czasem się nie skończy. Jak tam Wasze doświadczenia?

Pozdrawiam
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-06-28, 19:07   

radd napisał/a:
Kusi mnie chęć zrobienia płukanki.... Nawet w ASO to zaproponował. Nie wiem jak zachowa się ten silnik po tym zabiegu
Czy czasem się nie skończy. Jak tam Wasze doświadczenia?

radd napisał/a:
Witam
Sprawa dotyczy Logan MCV 2018 0,9 TCE z LPG fabrycznym przebieg 35 tyś.
]

po 35tyś km ma się skończyć ??!! to jest solidny silnik.
Co do oleju zalanego w ASO to jest spora szansa że zalali Ci GTX 5w30 - castrol reklamuje go jako dość dobrze myjący - 25% standard.
Płukanka dobra rzecz - tylko sensowna, nie koniecznie najtańsza. Przy takim przebiegu ja bym pewnie pozostał na jakiejś postojowej. Ja we wszystkich swoich samochodach robię płukanie za pomocą Liqui Moly 2662 i żaden silnik się nie skończył - a przebiegi miały różne, czasem 10razy większe niż Twój. W dusterze 1.0lpg robiłem płukanie po 45tyś km (olej zmieniam co 15tyś - interwał określiłem po na podstawie analizy przepracowanego oleju po dystansie 12,5tyś) - silnik się nie skończył, ma się tak samo świetnie jak do tej pory ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-06-28, 19:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
radd 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9
Rocznik: 18
Dołączył: 02 Wrz 2019
Posty: 26
Skąd: z kątowni
Wysłany: 2023-07-03, 09:11   

Witam
Powiedzcie mi proszę jak. Filtrem oleju? Jest jakaś różnica w filtrowaniu zależna od ceny? Z zasady zawsze użytkowałem Filtron.
Pozdrawiam
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-07-03, 10:31   

Od ceny to pewnie zależy w rozumieniu że droższy filtr jest lepiej wykonany, ja bym jednak bardziej zwracał uwagę na producenta niż tylko cenę. Sprawdzony producent, stosuje sprawdzone materiały, i konstrukcje mechaniczne, w połączeniu z częstą wymianą osiaga się najlepszy efekt.
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-07-06, 07:40   

radd napisał/a:
Witam
Powiedzcie mi proszę jak. Filtrem oleju? Jest jakaś różnica w filtrowaniu zależna od ceny? Z zasady zawsze użytkowałem Filtron.
Pozdrawiam


Oryginał na Allegro 45zł jest sens się zastanawiać dla 20zł?
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-07-06, 08:17   

radd napisał/a:
Witam
Powiedzcie mi proszę jak. Filtrem oleju? Jest jakaś różnica w filtrowaniu zależna od ceny? Z zasady zawsze użytkowałem Filtron.
Pozdrawiam

Oryginalny ma znacznie większą powierzchnię filtracji (zobacz zdjęcia) niz zamiennik Filtrona.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-07-06, 09:28   

radd napisał/a:
Powiedzcie mi proszę jak. Filtrem oleju? Jest jakaś różnica w filtrowaniu zależna od ceny? Z zasady zawsze użytkowałem Filtron.
Do TCe kupujemy oryginał Renault- przy tak niewielkiej różnicy ceny filtra nawet się nie zastanawiam nad "zamiennikami".
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-07-06, 10:50   

radd napisał/a:
Witam
Powiedzcie mi proszę jak.


Ole o co pytasz ? O filtr oleju czy o płukankę ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-07-06, 13:54   

r70 napisał/a:

Oryginalny ma znacznie większą powierzchnię filtracji (zobacz zdjęcia) niz zamiennik Filtrona.

Taka rada dla nieobeznanych. Zawsze można zidentyfikować producenta filtrów\wkładów na pierwszy montaż i kupić taniej.
Ja tam stawiam na wkład PURFLUX L1089 w Moim 1.5 Blue dCi 95 (K8JL) (95KM, 70kW). Wygląda identycznie do tego pierwszego z fabryki.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2023-07-06, 14:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
ceranix3 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022
Posty: 78
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-08-06, 10:09   

Najwazniejsze to to czy oleju ubywa.Jesli nie to nie ma sie co martwic zmiana jego koloru.Podczas wymiany stosowac plukanke i nie sluchac glupot ze plukanki szkodza.Trzeba tylko poczekac az wszystko ladnie zleci i tyle.
 
Paweł Siedlarek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI
Dołączył: 19 Cze 2023
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-08-11, 06:06   

toka93 napisał/a:
Shell nie jest dostawcą oleju dla Renault. Od zawsze był Elf, a od 2021 jest Castrol. I to jest oficjalny dystrybutor oleju dla Renault, który ma w ofercie wszystkie możliwe oleje z odpowiednią normą


Dzień dobry, tak rzeczywiście ściśle współpracujemy z marką Renault przy tworzeniu materiałów smarnych dedykowanych ich rozwiazaniom technicznym. Zapraszam do kontaktu- chętnie zawsze pomogę w doborze odpowiedniego środka.
_________________
Ekspert Castrol
 
Paweł Siedlarek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI
Dołączył: 19 Cze 2023
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-08-11, 06:08   Re: Olej...

Andrzej napisał/a:
No właśnie. Poszperałem sobie trochę wczoraj po sieci w poszukiwaniu oleju do DCI. I tak: Codziło mi o to aby olej był żadki w niskich temperaturach i jak najgęstrzy w wysokich, miał dużą lepkość oraz dobrze neutralizował osady w silniku.
Z tego co wyszukałem, to Elf, który polecają Renault wypada dość sałbo, tzn. ma dość wysoką temp. krzepnięcia [nawet syntetyk 5W40] i stosunkowo niską gęstość. Najlepiej natomiast wypadły oleje Mobil i Castrol.
Druga sprawa [kiedyś już o tym pisałem...] używałem dawno temu Elfa i zrezygnowałem z niego na rzecz Shell'a bo zimą nie mogłem uruchomić silnika [rozrusznik nie dał rady go zakręcić! :evil: ]. W tej chwili używam syntecznego oleju Mobil1 5W50.

I tu mały dylemat: Czy ASO robi jakieś shody jak chce się wymienić olej na taki, jaki się uważa za dobry? [ja chyba pozostanę przy Mobil1 5W50 - czyli tym, co leję do Seicento] Na jakich olejch Wy jeździcie i jakie są Wasze uwagi i spostrzeżenia.


Chciałbym jedynie zaznaczyć, że chetnie pomogę w doborze najlepszego oleju lub przedstawię informacje techniczne dlaczego dany sie nadaje lub nie nadaje do wybranego pojazdu.
_________________
Ekspert Castrol
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-08-12, 10:30   

Paweł Siedlarek, ; to jachcialvym dopytac;
1. czy seria Castrol Magnatec (oleje spełniające RN0700/RN0710 mają takie same właściwości czyszczące jak Castro GTX RN17 5w30)
2. Czym różnią sie w praktyce seria Castrol Magnatec stop&start od Castrol Magnatec - na stronie Castrol nie znalazłem opisu różnic ?
3. Czy oleje Renault GTX RN17 5w30 różni się czymś poza etykieta i siecią dystrybucji od Castrol GTX RN17 5w30 ?
4. Zapomniałem, ale mi się przypomni ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-08-12, 12:39   Re: Olej...

Paweł Siedlarek napisał/a:
Andrzej napisał/a:
No właśnie. Poszperałem sobie trochę wczoraj po sieci w poszukiwaniu oleju do DCI. I tak: Codziło mi o to aby olej był żadki w niskich temperaturach i jak najgęstrzy w wysokich, miał dużą lepkość oraz dobrze neutralizował osady w silniku.
Z tego co wyszukałem, to Elf, który polecają Renault wypada dość sałbo, tzn. ma dość wysoką temp. krzepnięcia [nawet syntetyk 5W40] i stosunkowo niską gęstość. Najlepiej natomiast wypadły oleje Mobil i Castrol.
Druga sprawa [kiedyś już o tym pisałem...] używałem dawno temu Elfa i zrezygnowałem z niego na rzecz Shell'a bo zimą nie mogłem uruchomić silnika [rozrusznik nie dał rady go zakręcić! :evil: ]. W tej chwili używam syntecznego oleju Mobil1 5W50.

I tu mały dylemat: Czy ASO robi jakieś shody jak chce się wymienić olej na taki, jaki się uważa za dobry? [ja chyba pozostanę przy Mobil1 5W50 - czyli tym, co leję do Seicento] Na jakich olejch Wy jeździcie i jakie są Wasze uwagi i spostrzeżenia.


Chciałbym jedynie zaznaczyć, że chetnie pomogę w doborze najlepszego oleju lub przedstawię informacje techniczne dlaczego dany sie nadaje lub nie nadaje do wybranego pojazdu.


Który Andrzej olej Mobil1 5w50 chcesz zalać do 1.5 DCI? Tak poza tym masz już też DCI z DPFem?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne