Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-08-04, 15:20
Nie wiem czy to dobre pocieszenie, ale w chevrolecie:
Castrol Edge 5W30 - 40zł/litr
Castrol Edge OW30 - 60zł/litr
Oba oleje z beczki, przy czym na fakturze liczą tyle ile wlali np. wejdzie 3,6litra to za tyle się płaci. Na szczęście nie robią problemów gdy przyjedzie się ze swoim olejem
Wysłany: 2011-08-08, 10:59 samodzielna wymiana oleju w Dusterze
Czy ktoś wymieniał już samodzielnie olej w w D diesel 110 Km 4x4 ?
Kolejność działań i czynności.
Patrząc od góry to dostęp do filtra oleju jest chyba kiepski.
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-08-09, 10:19
No nie wiem czy przy 1.5 dci 110 nie jest ryzykowne. Klęknie mu silnik i naprawa w tysiące idzie. Po to kupuję nowe auto ,żeby mieć gwarancję, jak nie potrzebna to po co nowe auto kupować.
Po co na gwarancji samemu olej wymieniać jak są przeglądy , no chyba że rezygnujesz z gwarancji .
Chyba nie przeczytałeś pytania.
Nie chodzi o przeglądy gwarancyjne a np częstsze wymienianie oleju.
Nic tak nie poprawia samopoczucia kierowcy jak to , ze wiele rzeczy zrobisz sam. To podstawa jazd np terenowych. Takie samochody najczęściej jeżdżą bezawaryjnie.
Liczenie na serwis to w wielu przypadkach poważne straty finansowe i techniczne.
Nie bardzo rozumiem, co samodzielna wymiana oleju i filtru oleju ma do gwarancji. Jeżeli zostanie użyty taki filtr jak montowany fabrycznie oraz olej zalecany do danego typu silnika to samodzielna wymiana jest bardzo prosta.
Przed wymianą należy rozgrzać motor aby rozrzedzić olej. Odkręcamy osłonę miski olejowej i wykręcamy korek spustu oleju podstawiając naczynie, które pomieści około 5 litów starego oleju. Następnie wykręcamy filtr oleju. Do tego potrzebny jest specjalny klucz. Czekamy kilka minut aż olej ścieknie. Następnie czyścimy za pomocą miękkiej szmatki płaszczyznę gdzie dochodzi uszczelka filtra. Smarujemy delikatnie gumową uszczelkę olejem i zakręcamy filtr. Filtr należy zakręcić ręcznie z wyczuciem. Następnie po wyczyszczeniu otworu na około spustu w misce olejowej zakładamy nową uszczelkę na korek najlepsza jest miedziana (można ją lekko posmarować towotem) i wkręcamy korek. Wkręcić należy z wyczuciem aby nie zerwać gwintu aż pokaże się towot na zewnątrz jeżeli był nałożony na uszczelkę. Wycierami dookoła. Następnie wlewamy 4 litry oleju. Po chwili uruchamiamy silnik aż do czasu gdy zgaśnie lampka ciśnienia oleju. Wyłączamy silnik i sprawdzamy czy nie ma wycieków oleju, przy filtrze i korku. Jeżeli wycieków nie stwierdzamy przykręcamy osłonę i operacja jest zakończona.
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-08-09, 17:28
zyga03 napisał/a:
TAXI AIRPORT napisał/a:
Po co na gwarancji samemu olej wymieniać jak są przeglądy , no chyba że rezygnujesz z gwarancji .
Chyba nie przeczytałeś pytania.
Nie chodzi o przeglądy gwarancyjne a np częstsze wymienianie oleju.
Nic tak nie poprawia samopoczucia kierowcy jak to , ze wiele rzeczy zrobisz sam. To podstawa jazd np terenowych. Takie samochody najczęściej jeżdżą bezawaryjnie.
Liczenie na serwis to w wielu przypadkach poważne straty finansowe i techniczne.
A po co mam wymieniać częściej olej niż w instrukcji, jak bym chciał sobie kupić auto do grzebania to bym kupił starą nivę a nie dustera. Liczenie na to że sam cokolwiek naprawisz właśnie kończy się zazwyczaj i tak wizytą u mechanika bo np. śruba ci się urwie i nic nie zrobisz bez palnika żeby ją odkręcić. Sam to przerabiałem i teraz wolę oddać do mechanika auto niż samemu kręcić przy zawieszeniu czy łożyska wymieniać na przykład. Jedynie klocki i tarcze sam mogę wymienić czy tłumik albo olej i wymieniam ale jak auto po gwarancji już jest.
Po co na gwarancji samemu olej wymieniać jak są przeglądy , no chyba że rezygnujesz z gwarancji .
Chyba nie przeczytałeś pytania.
Nie chodzi o przeglądy gwarancyjne a np częstsze wymienianie oleju.
Nic tak nie poprawia samopoczucia kierowcy jak to , ze wiele rzeczy zrobisz sam. To podstawa jazd np terenowych. Takie samochody najczęściej jeżdżą bezawaryjnie.
Liczenie na serwis to w wielu przypadkach poważne straty finansowe i techniczne.
A po co mam wymieniać częściej olej niż w instrukcji, jak bym chciał sobie kupić auto do grzebania to bym kupił starą nivę a nie dustera. Liczenie na to że sam cokolwiek naprawisz właśnie kończy się zazwyczaj i tak wizytą u mechanika bo np. śruba ci się urwie i nic nie zrobisz bez palnika żeby ją odkręcić. Sam to przerabiałem i teraz wolę oddać do mechanika auto niż samemu kręcić przy zawieszeniu czy łożyska wymieniać na przykład. Jedynie klocki i tarcze sam mogę wymienić czy tłumik albo olej i wymieniam ale jak auto po gwarancji już jest.
Zależy co się potrafi i umie samodzielnie wykonać. Hobbysci to często najlepsi fachowcy i wybitni znawcy tematu. Całe życie jeździłem Landami bardzo wiele napraw wykonując samodzielnie i prawie nigdy nie trzeba było posiłkować się potem serwisem. Ale trzeba się interesować problemami, przeglądać fachową literaturę, internet, uczestniczyć w wyprawach itd. Jak chcesz się tylko przemieszczać samochodem to Twoje poglądy są jak najbardziej słuszne.
Jeżeli żeglujesz po dużych wodach to wiesz o czym piszę, jeśli nie pływasz to nie zrozumiesz.
Nie bardzo rozumiem, co samodzielna wymiana oleju i filtru oleju ma do gwarancji. Jeżeli zostanie użyty taki filtr jak montowany fabrycznie oraz olej zalecany do danego typu silnika to samodzielna wymiana jest bardzo prosta.
Przed wymianą należy rozgrzać motor aby rozrzedzić olej. Odkręcamy osłonę miski olejowej i wykręcamy korek spustu oleju podstawiając naczynie, które pomieści około 5 litów starego oleju. Następnie wykręcamy filtr oleju. Do tego potrzebny jest specjalny klucz. Czekamy kilka minut aż olej ścieknie. Następnie czyścimy za pomocą miękkiej szmatki płaszczyznę gdzie dochodzi uszczelka filtra. Smarujemy delikatnie gumową uszczelkę olejem i zakręcamy filtr. Filtr należy zakręcić ręcznie z wyczuciem. Następnie po wyczyszczeniu otworu na około spustu w misce olejowej zakładamy nową uszczelkę na korek najlepsza jest miedziana (można ją lekko posmarować towotem) i wkręcamy korek. Wkręcić należy z wyczuciem aby nie zerwać gwintu aż pokaże się towot na zewnątrz jeżeli był nałożony na uszczelkę. Wycierami dookoła. Następnie wlewamy 4 litry oleju. Po chwili uruchamiamy silnik aż do czasu gdy zgaśnie lampka ciśnienia oleju. Wyłączamy silnik i sprawdzamy czy nie ma wycieków oleju, przy filtrze i korku. Jeżeli wycieków nie stwierdzamy przykręcamy osłonę i operacja jest zakończona.
OK, robiłem to dziesiątki razy ale mnie interesuje praktyka a nie teoria. Która to śruba spustowa , jaki najlepszy klucz do filtra bo wąsko , co warto przy okazji sprawdzić mając zdjętą płytę itd.
Śruba spustowa to jedyna duża śruba korek w misce olejowej umiejscowiona w najniższym jej punkcie. Klucz do odkręcania filtra to taki jak ten http://allegro.onet.pl/ya...1734671965.html Jeżeli chodzi o sprawdzenie to można wyczyścić płytę i spód silnika, nie ma tam co sprawdzać.
Wracając do Twoich pytań, widzę, że nigdy nie wykonywałeś takiej operacji. Radzę podjechać do jakiegoś znajomego mechanika i z nim razem wykonać po raz pierwszy wymianę. Następna wymiana powinna już pójść łatwo.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-08-10, 08:03
chriskb napisał/a:
Następnie po wyczyszczeniu otworu na około spustu w misce olejowej zakładamy nową uszczelkę na korek najlepsza jest miedziana
W samochodach Renault uszczelkę miedzianą ( taką zgniataną, ) używano w silnikach ze stalową miską olejową. Przy misce aluminiowej używamy uszczelki stalowej z wkładką gumową, myślę że w Dacii też - to w końcu te same silniki.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2011-08-10, 08:03, w całości zmieniany 1 raz
Ja nie jestem mechanikiem, DD mam dopiero 2 miesiące i jeszcze nie zaglądałem pod spód auta, ale moje dotychczasowe auta miały zawsze miskę stalową i dlatego moja pomyłka co do uszczelki.
Śruba spustowa to jedyna duża śruba korek w misce olejowej umiejscowiona w najniższym jej punkcie. Klucz do odkręcania filtra to taki jak ten http://allegro.onet.pl/ya...1734671965.html Jeżeli chodzi o sprawdzenie to można wyczyścić płytę i spód silnika, nie ma tam co sprawdzać.
Wracając do Twoich pytań, widzę, że nigdy nie wykonywałeś takiej operacji. Radzę podjechać do jakiegoś znajomego mechanika i z nim razem wykonać po raz pierwszy wymianę. Następna wymiana powinna już pójść łatwo.
Pozdrawiam
Ucieszyłem się strasznie, samych kluczy do filtrów oleju mam chyba 3 rodzaje. Sorry , to były bardzo konkretne pytania ale najlepsza jest dokumentacja której ja nie posiadam.
A propos , mam uprawnienia mechanika agregatów spalinowych więc wymiana oleju w DD to nie jest poważna sprawa.
" Stirliz wiedział że 2x2 to 4 ale nie wiedział czy Muller o tym wie , więc powiedział 5"
No to mnie zaskoczyłeś swoją profesja, bo pytania zadane były na poziomie laika i dlatego otrzymałeś taką odpowiedź. Załączam dokumentację tej operacji, niestety mam tylko w j. angielskim.
No to mnie zaskoczyłeś swoją profesja, bo pytania zadane były na poziomie laika i dlatego otrzymałeś taką odpowiedź. Załączam dokumentację tej operacji, niestety mam tylko w j. angielskim.
Duże dzieki, moze być w angielskim, nie jest to mój zawód ze studiów ale podróżowałem i pływałem po całym świecie a takie dodatkowe zawody bardzo się przydają np na jachtach morskich i np Antarktydzie.
A filtra oleju przed montażem nie potrzeba zalać olejem?
powinno się go przedmuchać sprężonym powietrzem aby usunąć ewentualne poprodukcyjne opiłki metali i posmarować olejem uszczelkę
nie ma potrzeby zalewać go olejem
W silnikach diesel zalewa się filtr paliwa, aby układ się nie zapowietrzył. Filtr oleju zwykle jest montowany poziomo i byłoby trudno wkręcić napełniony olejem. Dlatego ważne jest włączenie silnika po wymianie i poczekanie aż zgaśnie kontrolka ciśnienia oleju. Następnie sprawdza się poziom i dolewa oleju, jeżeli poziom jest za niski.
Wysłany: 2011-08-27, 10:57 Uwaga !! Przeglądy z własnym olejem i filtrem !!
Dziś umawiając się na przegląd zapytałem czy bd mógł wziąść własny olej i filtr na co otrzymałem następującą odpowiedź: " od 2 tygodni jest zarządzenie głównego prezesa Renault, że nie będziemy robić na częściach klienta. Przegląd nie będzie robiony jeśli ktoś przywiezie własny olej czy filtr. " co wy na to ??
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-08-27, 11:27
Ale gdzie się umawiałeś, moim zdanie kit wciskają ale jak tak będzie rzeczywiście to nowego auta już nie kupię jak mam gwarancję tracić przez swój olej. Oni ci przegląd zrobią tylko ze poinformują ze z twoim olejem w przypadku awarii silnika nie ma gwarancji na niego.
Pokazać zarządzenie i wtedy można rozmawiać ale np. normą jest to że wpisują że olej klienta tak było od zawsze ja każe sobie dopisywać jaki oraz że był fabrycznie zamknięty tak robią i nie pyskują. Spróbuj zadzwonić do innego serwisu nie koniecznie w Twoim mieście i zapytaj o to samo i się wyjaśni.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-08-27, 11:46
Pisz meila do RP czy to prawda. W zeszłym roku jedno ASO Opla/Chevroleta chciało w ten sposób wyprzedać stary olej z magazynu, sprawa wyszła na jaw i przedstawicielstwo Chevroleta nałożyło im karę umowną (że wprowadzali klienta w błąd czy tak jakoś, w każdym razie wynikało to z umowy między ASO a chevroletem)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum