Pierwsza wymiana oleju w Daci Sandero w servisie i chcą 450 zł. z olejem i z filtrem---ale przegląd "darmowy"
Jeśli kupie 4 l oleju ELF 5W40 za 150 zł + 50zł filtr,i dostarczę do ASO to przegląd już nie jest darmowy tylko trzeba zapłacić 110 zł.]
Ale i tak oszczędzam 150 zł.
Olej proponowany przez ASO w cenie 400 zł za 4 litry musi być z dodatkiem płynnego złota chyba?
po chu chu ru chu darmowy Ja na własną rękę zapłaciłem za olej elfa 90 zł + filtron za 18 i za przegląd przy przebiegu 30kkm/1 rok od rejestracji zapłaciłem 186 zł + 118 za olej z filtrem daje nam 304 zł. Półtory bańki w kieszeni jakby nie było
Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4264 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-01, 13:56
wilanowiak napisał/a:
Kratylos napisał/a:
wilanowiak napisał/a:
ja właśnie składam zamówienie przez allegro w petrostar wawa na:
- Olej ELF Excellium NF 5l za 95zł.
- Olej ELF Excellium NF 4l za 77zł.
- Filtr oleju MANN W75/3 za 19zł. - do Dacii MCV
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-04-01, 14:05
mekintosz napisał/a:
Kiedy ASO czy RP zrozumie, ze powinni oferowac ceny oleju zblizone do rynkowych/ sklepowych/marketowych by ludzie nie kombinowali z wlasnym olejem ?
Wiem, marne to pocieszenie - ale to nie tylko zmora właścicieli renówek Dacii. Moje aso za litr castrola edge OW30 liczą sobie już 65zł za litr!!! Unimot w swoim sklepie internetowym oferuje 4litry za 120zł+przesyłka lub 1 litr za 33zł+przesyłka...
Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4264 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-17, 17:10
Dzis sprawdziłem poziom oleju po wczorajszym przegladzie, po nocy. Samochod na rownym podlozu. Wyszlo rowno z max. Sugerujecie wizyte w ASO celem odessania ? Pewnie pracownikowi wyszlo prawidlowo pod kreska max ale po nocy zeszlo wszystko do miski. Z tego co dostałem w ramach zwrotu resztek moze ok 0.3 l wiec pewnie wlał min 4.5 l. Filtr oleju z tych mniejszych ( krotszy ).
Chyba póki nie przekracza maksimum to nie ma problemu?
Ja miałem maksimum przez długi czas po wlaniu raptem 4 litrów, dopiero potem spadło, filtr też mam krótki. To by wskazywało, że pomiar nie jest zbyt precyzyjny.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-04-17, 18:52
mekintosz napisał/a:
... Pewnie pracownikowi wyszlo prawidlowo pod kreska max ale po nocy zeszlo wszystko do miski. Z tego co dostałem w ramach zwrotu resztek moze ok 0.3 l wiec pewnie wlał min 4.5 l. Filtr oleju z tych mniejszych ( krotszy ).
Dlatego ja przy przegladzie zażyczyłem sobie: wlać równo 4l (miałem zresztą taki baniak). Wpisali to nawet do zlecenia. Tak napawdę, o ile pamietam katalogowo wchodzi 4,2 lub 4,3l. OK - pod warunkiem, że silnik jest całkowicie pozbawiony oleju, a ten jak widomo cały nigdy nie spłynie, podczas spuszczania.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 218 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-19, 19:39
mam ten sam silnik choc przebieg mniejszy, nie zmieniaj oleju wg. mnie.
P.S. Ja nie wiem jak Wy ale przez ten poskręcany bagnet do mierzenia oleju nigdy nie widać wyraźnie ile mam oleju, wkurza mnie to na maxa, wyjmuje bagnet i mam tylko olej rozmazany przez 1/3 bagnetu
Nie wiem jak w innych daciach z dieslami, ale na pewno w dusterach z FAP-em jest "Oil Control System" - co prawda nie wyświetla poziomu oleju, ale go sprawdza (nie pamiętam, czy także nie jakość?) i w razie potrzeby włącza specjalną kontrolkę na tablicy instrumentów.
milky [Usunięty]
Wysłany: 2012-04-25, 08:26
A czym się kolego różni ten olej syntetyczny Elf od oleju Evolution? Właściwości ma takie same... Co do skomputeryzowania samochodów, to choćby to były najdokładniejsze pomiary wydaje mi się, że raz na jakiś czas i tak warto sprawdzić czy olej utrzymuje się na odpowiednim poziomie.
Różnica jest tutaj:
Excellium: ACEA A3/B4
Evolution SXR 5w30: ACEA A5/ B5 - wyższa klasa oleju syntetycznego, gdzie zastosowano technologię IMF (Intra Molecular Friction).
Poza tym ma:
- doskonałą płynność w niskich temperaturach, co w połączeniu z odpowiednio dobranym i dodatkami antyzużyciowymi zapewnia: łatwy, oszczędzający akumulator rozruch silnika, natychmiastowe smarowanie i ochronę przed zużyciem współpracujących jego części,
- szybkie osiągnięcie optymalnej temperatury pracy,
- wycisza pracę rozrządu w silnikach z hydraulicznym sterowaniem zaworów,
- bardzo wysoki wskaźnik lepkości zapewniający odpowiednie smarowanie w wysokich temperaturach związanych z pracą silnika przy wysokich obrotach i pod dużym obciążeniem (np. jazda sportowa),
- wyjątkową stabilność cieplną i odporność na utlenianie, co w połączeniu z doskonałymi właściwościami myjąco - dyspergującymi ogranicza powstawanie laków, nagarów, osadów i szlamów,
- bardzo niską temperaturę krzepnięcia oleju pozwalającą na użytkowanie go w najtrudniejszych warunkach,
- szczególnie niską lotność, co zmniejsza zużycie oleju w silniku,
- całkowitą neutralność w stosunku do powszechnie stosowanych uszczelek,
- doskonałe własności antykorozyjne i antypienne.
Może być stosowany w silnikach Renault - wszystkie typy (oprócz silnika 1.9 dCi i Clio II 2.0 16V 165 KM)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-04-25, 09:10
maciek napisał/a:
jaki Olej zastosować do silnika 1,6 16V przy przebiegu 145tys km??
mam aktualnie EVOLUTION 5W40 SXR
jeśli silnik nie spala oleju, ja bym zastosował taki sam jak do tej pory, czyli syntetyczny, bo to mit,że silniki z dużym przebiegiem powinny jeździć na mineralnym. Jeśli bierze już olej, warto zastosować też pełny syntetyk dedykowany "do wysokich przebiegów". Silniki eksploatowane na syntetyku mają mniej osadów i są znacznie mniej zużyte te na "minerace"
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-04-25, 09:10, w całości zmieniany 1 raz
Różnica jest tutaj:
Excellium: ACEA A3/B4
Evolution SXR 5w30: ACEA A5/ B5 - wyższa klasa oleju syntetycznego, gdzie zastosowano technologię IMF (Intra Molecular Friction). [...]
Może być stosowany w silnikach Renault - wszystkie typy (oprócz silnika 1.9 dCi i Clio II 2.0 16V 165 KM)
Oj, nie do końca (wytłuściłem to, o co mi chodzi)
W silnikach TCe musi być zastosowany olej spełniający normę RN0710, a jedynym Elf-em spełniającym tę normę jest co prawda Evolution SXR ale nie 5W30, tylko 5W40
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-04-25, 21:36
maciek napisał/a:
tak czytam jaki to zajebisty jest olej EVOLUTION że się odechciewa go wymieniać po 1 roku i 10k km
Ja w Lagunie wymieniam przy tym samym silniku co 20000 lub co dwa lata zgodnie z instrukcją z 1998, obecnie mam 215tkm, nie bierze oleju. W Meganie kazali częściej?
PiotrWie Megusia to strasznie kapryśna dziewczyna , jak coś się zrobi taniej lub przełoży na późniejszy termin to zaraz odwdzięcza się drogimi kaprysami , wg książki serwisowej powinno olej się zmieniać co 30k km, ale że samochód jest eksponowany w ciężkich warunkach miejskich zwykle zmienialiśmy olej po zimie. Ale jeśli ten Olej Elfa jest taki ekstra, to chyba wymienimy filtry i świece
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum