Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dopuszczalna grubość lakieru
Autor Wiadomość
wzalewski81 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Stepway
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 16
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2011-06-05, 09:01   Grubość lakieru Dacia Sandero Stepway 2010.

Jak w temacie. Pilnie poszukuję informacji dotyczących grubość lakieru. Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-06-06, 19:50   

Ja osobiście swoją mierzyłem i praktycznie na całości mam 120-130um.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-14, 21:22   Dopuszczalna grubość lakieru

Witam, czy ktokolwiek wie jaka jest dopuszczalan grubość lakieru w Dacii dla nowego samochodu? Czy fabryka dopuszcza dwa lakierowania? Czy w ogóle jest jakaś norma dla Dacii?
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-09-15, 01:21   

jacusb,

Z danych marek samochodowych prawidłowa powłoka lakieru powinna zawierać się w przedziale 80 - 140 µm dla pojedynczej prawidłowo nałożonej warstwy lakieru.

Jeżeli powłoka jest od 150 - 220 µm może mieć nałożone dwie warstwy lakieru. Należy jednak pamiętać, że mogą już w wytwórni podczas lakierowania wystąpić poprawki lakiernicze, gdzie w niektórych miejscach powłoka może dochodzić do 250 µm co stanowi 1/4 mm
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-15, 09:22   

Ale czy to są jakieś normy czy tylko dane informacyjne. Np idziesz do salonu po odbiór samochodu i miernik pokazuje grubość lakieru 280 mikrometrów. Czy możesz odmówić odbioru. Czy sprzedawca może powiedzieć, że to z fabryki taki przyjechał i samochód jest zgodny z "normami" producenta i to nówka sztuka ...
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-15, 09:55   

Jeśli cały ma 280 um to nie ma problemu był lakierowany dwa razy. To nawet lepiej. Jeśli tylko miejscowo są takie grubości to sprzedawca powinien wytłumaczyć się i IMHO może to być powód do nieodbierania tego egzemplarza. Aczkolwiek nie wiem jakie są przepisy w tym zakresie. Raczej jeśli jest to jedno miejsce na masce czy błotniku to nie jest to duży problem. Ale gdyby było tak na słupkach czy połowie auta to nie należy odbierać z salonu bitego auta. Chyba że za 50% ceny. :-D
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-09-15, 10:12   

jacusb,

Na podstawie aktualnej normy PN-EN ISO 2808, Farby i lakiery, Oznaczanie grubości powłoki, wiemy, że istnieje wiele sposobów określania grubości powłoki lakierowej, nie określa się jednak granic wymaganych dla grubości.

Grubość lakieru powinna być mierzona profesjonalnymi, skalowanymi na odpowiednie podłoże przyrządami pomiarowymi. Zakresy pomiarowe takich przyrządów do badania grubości powłok lakierowych na podłożach ferromagnetycznych i nieferromagnetycznych pozwalają na wykonanie pomiarów od 0 do 5000 µm.

Według danych serwisowych różnych producentów samochodów sugerowana teoretyczna grubość warstw powłoki lakierowej mieści się w granicach 70 – 350 µm z zastrzeżeniem, że zależnie od tego czy element jest pionowy czy poziomy grubość ta może być niższa lub wyższa. Jednocześnie należy pamiętać o tym, że producenci szczególnie marek z wyższej półki stosują dodatkowe powłoki ochronne w postaci polimerów i wosków, które zwiększają grubość z 250 do 350 µm.

Przy jakichkolwiek ocenach grubości powłoki pamiętać należy, że w trakcie produkcji pojazdów mogą nastąpić tzw. „nawrotki technologiczne” czyli powtórne prze-lakierowanie elementów, co wiąże się z podwyższeniem zakładanej grubości teoretycznej, często znacznym.

Reasumując powyższe informacje można sformułować stwierdzenie: wartość grubości powłoki lakierowej w przypadku spełnienia pozostałych parametrów jakości i estetyki nie jest cechą pozwalającą na negatywną ocenę powłoki. Producent powłoki lakierowej na pojeździe gwarantuje jej jakość w zakresie odporności, walorów ochronnych i estetycznych zwykle nie podając obligatoryjnej wartości grubości. Do tego służy gwarancja producenta samochodu. Może zaistnieć przypadek nieuczciwego dilera, wtedy dodatkowe ekspertyzy i dochodzenie racji w sądzie.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-09-15, 11:40   

jeśli jest mniej niż 500 to śpij spokojnie :D - jeśli więcej to pewnie jest szpachel - i wtedy zapewne jak najbardziej (dodatkowa ekspertyza). Ale jak wcześniej - niektóre elementy mogą być lakierowane dwa razy (np. przez pyłki w lakierni), zabrakło lakieru w maszynie (jakiś element powietrza) etc. można sobie wymyślać wiele powodów, żeby nawet na konkretnym elemencie były różnice w grubości (rozkalibrowana dysza chociażby)
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-01-31, 20:39   

Odświeżam temat
W wolnych chwilach postanowiłem zmierzyć grubość powłoki lakierniczej Dustera.
Wynik trochę mnie zaniepokoił :-(

- dach 96 um
- drzwi prawe przód 93 um
- drzwi prawe tył 90 um
- drzwi lewe przód 93 um
- drzwi lewe tył 97 um
- błotnik prawy przód 99 um
- błotnik lewy przód 92 um
- błotnik prawy tył 92 um
- błotnik lewy tył 97 um
- klapa tylna 94 um
- maska 91 um

ŚREDNIA AUTA- 94 um

Pomiarów dokonywałem min. w 10 miejscach każdego elementu (średnia arytmetyczna pomiarów), profesjonalnym grubościomierzem MG-401 - błąd pomiaru +-2 um.



Dla porównania żony Renault Thalia z 2007 ma grubość w granicach 120 - 132 um. :-|
Ostatnio zmieniony przez pluto 2014-01-31, 20:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-31, 20:54   

Ciekawe jaka jest różnica w różnych odstępach czasu produkcji
_________________
Moje auto
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-01-31, 21:07   

Z drogiej strony mieści się w granicach dopuszczalnych przez inne marki (szczególnie japońskie) ale nie szaleństwa. ;-)

 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-01-31, 21:26   

Z pomiarów mojej wynika że jeżdżę... Jaguarem ;D
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2014-02-01, 18:33   

Dacia oszczędza na lakierze i powłoki są bardzo cienkie, na swoim mierzyłem to jest to co najwyżej wysokie 80. 200+ to gwarantowane drugie lakierowanie. Znajomy, który pracował kiedyś w ASO Skoda mówił, że auta, które przyjeżdżały na lorach często były porysowane od gałęzi i były ponownie lakierowane elementy przed sprzedażą.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-02-01, 19:01   

kilazz napisał/a:
Dacia oszczędza na lakierze i powłoki są bardzo cienkie, na swoim mierzyłem to jest to co najwyżej wysokie 80. 200+ to gwarantowane drugie lakierowanie. Znajomy, który pracował kiedyś w ASO Skoda mówił, że auta, które przyjeżdżały na lorach często były porysowane od gałęzi i były ponownie lakierowane elementy przed sprzedażą.


to była forma "żartu" - od samego początku miałem świadomość że cały samochód jest lakierowany wtórnie - nikt tego przede mną nie ukrywał i mimo, że tak jest wcale nie jest mi z tego powodu smutno :)
Zresztą jakiś czas temu pisałem o tym jak facet kupił Renault Traffic w pewnym znienawidzonym przeze mnie salonie, które po sprzedaży wyszło, że miało wymieniony dach (przy okazji przyciemniania czy tam oklejania szyb właściciel zauważył, że wszystkie słupki są spawane...). Także dużo rzeczy dzieje się w salonach.

Z tego co mi również wiadomo nawet w fabrykach niektóre elementy lakieruje się ponownie jeśli coś nie wyjdzie.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-02-02, 12:58   

Te grubości to bez znaczenia: metalik czy zwykły lakier?
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne