Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-06-14, 22:12
No nie, laisar zmiłuj się. Żony mają nieskończoną ilość praktyczności. Nieskończenie więcej niż jakikolwiek namiot. W każdych okolicznościach. Także w "tych pięknych okolicznościach przyrody". Jak nie uznać za nieskończenie praktyczną osoby, która posiada umiejętność przekonania każdego osobnika o genotypie XY do każdego swojego pomysłu, doprowadzenia każdego z tychże osobników do stoiska z butami, sukienkami, futrami itp, spowodowania że kupujemy to wszystko i jeszcze jesteśmy przekonani, że to był nasz pomysł. Dodatkowo jesteśmy szczęśliwi z powodu wydania wszystkich zaskórniaków, także tych przeznaczonych na niezwykle ważny termometr do naszego ukochanego samochodu lub kolejny klucz imbusowy czy oczkowy do naszego ukochanego warsztatu
A ociupinkę bardziej serio: jak dla mnie, to opisałeś właśnie przymioty ducha szacownych małżonek. Tyle że tak naprawdę to nieważne, bo chodziło o różnice między bielizną a namiotem, a nie między żoną a czymkolwiek. Będę się zatem upierał, że w pierwszym przypadku koszty materiałów i robocizny są nieistotne w porównaniu z wysublimowanymi wartościami, za które się właśnie płaci.
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-07-08, 13:18
Wszem i wobec oznajmiam, że wykoncypowany patent w pełni zadał egzamin. Po kilku drobnych poprawkach chyba pomyślę o opatentowaniu i zbijaniu majątku Forumowicze zostają zwolnieni od kosztów zakupu patentu i mają 100% rabatu na konsultacje
Forumowicze zostają zwolnieni od kosztów zakupu patentu i mają 100% rabatu na konsultacje
pomyślałem, że jak już trochę "dojdziesz do siebie" (a jak widać jest po czym) to może udałoby się skatalogować elementy z Twojego patentu i opisać ile i jakich rurek (długość x fi) oraz ile i jakich elementów łączących składa się na całość...
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-07-16, 20:30 moja konstrukcja
Zarzucam pierwsze zdjęcia mojej konstrukcji - przed zmontowaniem i po montażu w plenerze. Nie domierzyłem, bośmy w weekend mieli imieniny/urodziny MNŻ i browary jeszcze lekko męczą. W oryginale montuje się to w samochodzie, dlatego część śrub jest odwrócona w stosunku do projektu, ale chodziło o dostęp. Domierzę, podam wszystko z wymiarami i dokładnym wykazem części a jak coś zmodyfikuję, to będę się dzielił.
Konstrukcja zapewne jest przesztywniona, inżynier będzie kręcił nosem, ale zawsze miałem tendencje do zbyt solidnych konstrukcji . Dla ułatwienia przyjąłem jednakową średnicę rurek - 25 mm, to także ułatwia łączenie - nie trzeba redukcji, wszystkie łączniki są zamienne jeśli tylko są jednego typu. Krótkie nóżki mają regulację wysokości, długie nie, średnia ma zarówno regulację wysokości jak i pochylenia samej podstawki - ta część tunelu jest trochę skośna. To śmieszne ustrojstwo wyglądające trochę jak otwieracz do piwa w zestawach montażowych to rolkowy klucz do rur. Po końcowym dopasowaniu jedynym niezbędnym narzędziem jest jeden klucz imbusowy i jedna para rąk. Przy 2 parach rąk montaż i demontaż jest wygodniejszy
PS: ta skrzynka pod spodem to nie część konstrukcji tylko wspornik, gdyby ktoś miał wątpliwości
wykaz długości:
A- 88,5 - 2 szt
B - 80,5 - 2 szt
C - 74 - 2 szt
D - 119 - 2 szt
E - 21 - 4 szt
F - 52,5 - 2 szt
G - 41 - 1 szt
H muszę zmienic, nie jestem zadowolony, powinienem dobrać dłuższy odcinek
I - 74 - 1 szt
Wszystkie wymiary w centymetrach
średnica rury 25 mm - jednakowa
do tego: łączniki kątowe z półką (wiem, ze dziwnie ale taka mają nazwę) 7 szt, łącznik potrójny 1 szt, łączniki jednostronne 12 szt, gniazda do nóżek wkręcanych 5 szt, nóżki stałe proste wkręcane - 4 szt, nóżka wahliwa wkręcana - 1 szt, nóżki wciskane 2 szt, zatyczki ozdobne 10 szt (wykorzystałem do zaślepienia krótkich odcinków rurek zaciśniętych w łącznikach kątowych nie są niezbędne).
Całość to elementy dostępnego w marketach budowlanych (ja kupowałem w L-Merlin) systemu rurowego TRIS
środkową nóżkę po prostu oparłem wprost na tunelu zaraz za tymi zamontowanymi plastikami. Tunel jest tam skośny, to dałem nóżkę wahliwą a długość całości dopasowałem tak, że nóżka jest pionowa. Zdało egzamin, ale widzę potrzeby poprawek - byłoby wygodniej, gdyby całość była o jakieś 10-15 cm dłuższa - już chodzi mi po głowie modyfikacja z opuszczanym wezgłowiem schowanym rano za oparciami i podnoszonym do spania. Jak to bywa przy każdym prototypie początki bywają trudne
Do tego 4 docięte płyty z 9 mm sklejki z pasującymi do tego systemu zawieszeniami półek. Półki przykręcałem przepuszczonymi na wylot śrubami tzw. kotłowymi (maja płasko-soczewkowate gładkie łby), a od dołu nakrętki - zwykła i jako blokada nakrętka w wkładką plastikową.
Materac - twarda gąbka grubości 6 cm docięta na wymiar u tapicera.
Przy obciążeniu łącznym do 150 kg było stabilnie i bezpiecznie.
Całość jeszcze będzie wymagać pewnych poprawek, ale idea sprawdziła się bez pudła - przez 3 tygodnie samochód był naszym domem, namiot rozbiliśmy 1 raz
nóżka średnia.jpg dolna końcówka średniej nóżki
Plik ściągnięto 14244 raz(y) 17,19 KB
nóżka mała.jpg dolna końcówka małej nóżki
Plik ściągnięto 14244 raz(y) 16,34 KB
całość.jpg z profilu po poskładaniu
Plik ściągnięto 218 raz(y) 213,02 KB
nóżki.jpg zastosowałem 3 wysokości - najniższe - 4 szt (stoją na podłodze bagażnika), najdłuższe 2 szt (na podłodze tylnego rzędu siedzeń za oparciami przednich foteli i średnia 1 szt - opiera się na samej końcówce tunelu, za tą plastikową nakładą ze schowkiem
Plik ściągnięto 162 raz(y) 248,22 KB
górna część.jpg górna część ramy bez nóżek i usztywnień
Plik ściągnięto 158 raz(y) 246,8 KB
rurki.jpg cała konstrukcja rozmontowana i ułożona
Plik ściągnięto 180 raz(y) 233,68 KB
całość2.jpg od strony "rufy"
Plik ściągnięto 169 raz(y) 221,63 KB
całość3.jpg
Plik ściągnięto 184 raz(y) 241,06 KB
mały zestaw.jpg mały zestaw montażowy
Plik ściągnięto 185 raz(y) 242,08 KB
duży zestaw.jpg duży zestaw montażowy
Plik ściągnięto 205 raz(y) 172,61 KB
Ostatnio zmieniony przez ajax 2012-07-25, 18:56, w całości zmieniany 2 razy
Jak rozwiązałeś problem znalezienia dobrego punktu podparcia dla przedniej środkowej nogi? Z tym miałem duży problem, gdyż środek wypada na tunelu i plastikach za hamulcem ręcznym i skrzynią biegów, ostatecznie więc stanęło na 4 nogach, ale odsuniętych od tunelu na boki i stojących na podłodze.
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-07-24, 19:10
Lukasz_B napisał/a:
Jak rozwiązałeś problem znalezienia dobrego punktu podparcia dla przedniej środkowej nogi? Z tym miałem duży problem, gdyż środek wypada na tunelu i plastikach za hamulcem ręcznym i skrzynią biegów, ostatecznie więc stanęło na 4 nogach, ale odsuniętych od tunelu na boki i stojących na podłodze.
- gratuluję inwencji twórczej ... i dziękuję za udostępnienie licencji ...
ajax napisał/a:
Do tego 4 docięte płyty z 9 mm sklejki z pasującymi do tego systemu zawieszeniami półek
- gdyby jeszcze "dało się" podać wymiary tych płyt...
- czy płyty mocowałeś do rurek wzdłużnych czy poprzecznych czyli do rurek A i D czy do B i C, a co się z tym wiąże czy płyty były "pasowane" na styk czy na zakładkę (chodzi mi o o ich zachowanie/sztywność w miejscu styku/zakładki...
- czy przy wymiarze elementów E - 21 cm wystarczyło miejsca pod sufitem? czy ewentualnie można ten wymiar zmniejszyć (całość konstrukcji obniżyć) chociaż pewnie ucierpi użyteczność tej części bagażowej...
- jaki jest aktualny wymiar elementu H?
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-07-25, 18:54
ad 1 - da się, tylko zejdę do piwnicy, choć chyba najlepiej byłoby zmontować własna konstrukcję i zmierzyć - mogą być jakieś różnice i dodatkowa robota gotowa
ad 2 - nie są mocowane "na sztywno" - dołączę fotkę, choć widać ten detal: tutaj
Kształt widać na zdjęciu z podniesiona klapą - ten "wichajster" u góry
to są takie blaszki ok 2-3 mm grubości o kształcie mniej więcej takim: "?" tylko leżące poziomo, jak gdybyś zrotował "?" o 90° przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Tam gdzie pytajnik ma kropkę są przykręcone do sklejki, a tym "haczykiem" po prostu leżą na rurkach. Trudno to opisać a jeden obraz wart jest wielu słów
Także nie na styk i nie na zakładkę - zostawiłem jakieś 7 mm luzu - w wersalkach też jest luz i nie przeszkadza Przy tej grubości sklejki płyty są sztywne. Przetestowaliśmy przy obciążeniu ok 150 kg
ad 3 - tak. Zdecydowanie tak. Myśmy dali rade gdy miały wysokość 25 cm. Ale było ciasno - dlatego obniżyłem do 21. Poprzednio wyszedłem z założenia: "łacniej długie skrótkować jak krótkie wydłużać" Możliwe, że będę dalej skracał. To każdy musi dopasować "pod siebie"
ad 4 - za mały i dlatego nie podaję. Jak to w prototypie bywa przechytrzyłem. W efekcie poprzeczka (część "A" dolna) była na kole zapasowym zamiast pomiędzy kołem a tylna ścianą, wszystkie te rurki zamiast przy samej podłodze bagażnika były kilka cm wyżej i pakowanie nie było wygodne. Dostęp do zapakowanego bagażu także. IMHO prawidłowa długość powinna być taka sama jak elementów "B" - wtedy te dolne rurki można założyć przy samej podłodze i nie będą przeszkadzać w manipulacjach
Ostatnio zmieniony przez ajax 2012-07-25, 18:57, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-07-25, 21:46
No i oczywiście zapomniałem o 2 bardzo ważnych częściach: 2 płaskie przyklejane odbijacze drzwiowe - przyklejone na łącznikach kątowych od tyłu, coby metal nie stukał/nie tarł w lakier klapy.
Widać je na zdjęciu "całość3"
Jednak skleroza nie boli
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-07-26, 07:17
Szczerze mówiąc, zawsze byłem sceptycznie nastawiony do wszelakich stelażowo-drewnianych konstrukcji łóżkowych ale powoli nabieram do tych działań szacunku, widząc coraz większe zaawansowanie konstrukcyjno-technologiczne:)
Aczkolwiek dalej uważam, że najlepiej do spania nadaje się ...hotel:)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-07-26, 14:25
mnie bardzo podobają się te namioty dachowe, ale kosztują dość abstrakcyjne pieniądze
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-07-26, 18:29
Raczej nie. Rozglądałem się jakiś czas temu. Te 2800 to była niska cena jak na namiot dachowy - dlatego wolałem rozwijać twórczo wątek "spanie w Dusterze" zamiast "spanie na Dusterze"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum