Gratuluję zakupu. W styczniu kupiłem żonie Clio z 2007 roku (komis RRG na Puławskiej) i czasem żona daje mi poprowadzić, więc stwierdzam, że to fajne autko, acz w wersji nie grandtour ma za mały bagażnik, no i silnik 1,2 16V bez turbo szału nie czyni, ale tylko na miasto jest ok (na wyjazdy dalsze mamy MCV).
Przy tej okazji chciałbym koledze serdecznie podziękować za bloga, który stał się dla mnie inspiracją do zakupu MCV w 2007 roku - dzięki szczegółowym i regularnym zapiskom na temat Logana przekonałem się, że można zaufać tej marce i sam zamówiłem wersję MCV (ale wtedy nie miałeś jeszcze przygód z korozją :), acz u mnie do tej pory nie koroduje).
Mam nadzieję, że kolega założy też blog o Clio, bo widzę u kolegi niezłe "zacięcie" literackie :).
Pozdrawiam,
Kristoff
Ostatnio zmieniony przez Kristoff 2011-09-22, 15:32, w całości zmieniany 1 raz
Ladniutka. Gratulacje. Sam niedawno namawiałem szwagra na clio grandtur bo zgrabne autko ale on to jeszcze ze dwa lata będzie wybrzydzał zanim coś kupi.
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-09-22, 22:35
Kratylos bardzo dobry wybór. Zresztą sam zasugerowałem właśnie Clio.
Też wybrałbym Clio. Pozostaje mi tylko życzyć Ci zadowolenia z jazdy oraz małej awaryjności
A w kwestii rejestracji: są miasta (np. Nowy Sącz), gdzie przez internet umawiamy się na konkretną godzinę; jest tylko obowiązek zgłosić się 15 minut przed daną godziną. Bez żadnej kolejki, czekania rejestrujemy auto w kilkanaście minut.
Wracając do 1.2 TCE - jak się sprawuje ten silnik? Mam na myśli odczucia odnośnie przyspieszania, hałasu. Jest to dość ciekawa sprawa, żeby doładowywać małe jednostki benzynowe, ale czy to nie jest tak że samochód musi być dość wysoko na obrotach żeby przyzwoicie (w moich normach) przyspieszał?
Pozwolę sobie napisać o troszkę wiekszym TCe: silnik jest cichy (to raz) i kwestia wygłuszenia jest rewelacyjna (to dwa) - w Clio wygłuszenie może nie być tak dobre jak w Scenicu, ale na pewno będzie nieźle. Silnika nie trzeba kręcić wysoko, bo właśnie po to ma turbinę, by auto "ciągnęło" od niskich obrotów - wygląda to tak jak w dieslu (tyle, że mamy w zapasie kręcenie silnika o ok. 2000 obrotów więcej niż w dieslu). U mnie ekonomizer zaleca jazdę na 6 biegu już od 57 - 58 km/h. Przyspieszenie jest dobre w całym zakresie obrotów, dlatego nie trzeba silnika kręcić - stąd niskie spalanie.
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 339 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2011-09-29, 10:22
Autko zacne. Gratuluję i życzę wielu, wielu lat bezstresowej jazdy :)
Co do spalania - temat wałkowany wielokrotnie: silnik jak się dotrze, to spalanie spadnie. Inna sprawa, że te 24 km przejechane po mieście nie są zbyt wiarygodne do obliczania realnego spalania. Będzie dobrze :)
Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 174 Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-10-03, 08:35
No to git, 2000 obr to cisza w aucie. Spalanie Ci jeszcze spadnie. Mi zwykle wtrasie pali ostatnio około 5,8L, ale zawsze mam kawałek autostrady. Najniżej udało mi się zejść do 5,1L na długiej trasie nad morze.
Czytałem na Forum Clio o bardzo pozytywnych efektach remapowania tego silnika. Ponoć można uzyskać + 20KM , spadek spalania przy spokojnej jeździe w trasie o 0,5L. Cena 1400 zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum