DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2011-10-07, 23:41
Sandero 1,2 opinie
Autor Wiadomość
zmick 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 3
Skąd: Augustów
Wysłany: 2011-09-30, 21:13   Sandero 1,2 opinie

Witam serdecznie!

Nazywam się Zbyszek i jestem nowy na forum, więc uprzejmie witam się ze wszystkimi ;-)

Nie wiem czy nie powinienem tego pisać w innym dziale, ale jak coś myślę że mi wybaczycie i najwyżej zostanę przeniesiony. Ale do rzeczy:

Przymierzam się do kupienia nowej Dacii Sandero 1,2. Niestety tylko na taki samochodzik mogę sobie pozwolić (większy silnik odpada bo jest za drogi), biorąc pod uwagę że muszę mieć kimatyzację. Poczytałem sobie trochę o tych samochodzikach, przeleciałem burzliwą dyskusję na forum o wyższości silnika 1,4 nad 1,2 i odwrotnie ale paru rzeczy nie wiem. Bardzo prosiłbym aby użytkownicy silniczków 1, 2 75 koni podzielili się swoimi wrażeniami z jazdy i ogólnie użytkowania samochodu. Ogólnie samochód bardzo mi się podoba ale jazdę próbną odbyłem na samochodzie z silnikiem 1,6 i tak naprawdę dalej nie wiem czego mogę się spodziewać po silniku 1,2. Poczytałem opinie, że silnik jest za mały do tego samochodu, że jest "mułowaty" i ogólnie, że nie daje rady. Czy rzeczywiście jest tak źle, że 75 konny silnik nie jest w stanie udźwignąć niespełna tonowego samochodu? Teraz jeżdżę starym Golfem III 60 koni i nie jest tak źle. Bardzo proszę o opinie. Właściwie jestem już prawie zdecydowany, ale jeżeli jest tak tragicznie jak wypisują w internecie to może sobie odpuścić i pomyśleć o jakimś innym pojeździe?

Mam jeszcze jedno pytanie. Tak na wszelki wypadek. Jakby po jakim czasie użytkowania okazało się, że samochodzik zjada trochę za dużo paliwa, jak wygląda sprawa z wstawieniem gazu do Dacii? To znaczy czy silniki dacii w miarę dobrze akceptują zagazowanie i nie ma potem z tym dużych problemów? Ile orientacyjnie takie zagazowanie teraz kosztuje? Chodzi mi o zagazowanie po gwarancji a nie w serwisie

Pozdrawiam i bardzo, ale to bardzo proszę o odpowiedzi

Zbyszek
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-09-30, 21:22   

Witaj,


zmick napisał/a:
Mam jeszcze jedno pytanie. Tak na wszelki wypadek. Jakby po jakim czasie użytkowania okazało się, że samochodzik zjada trochę za dużo paliwa, jak wygląda sprawa z wstawieniem gazu do Dacii? To znaczy czy silniki dacii w miarę dobrze akceptują zagazowanie i nie ma potem z tym dużych problemów? Ile orientacyjnie takie zagazowanie teraz kosztuje? Chodzi mi o zagazowanie po gwarancji a nie w serwisie


gazownie muszą znosić dobrze. Inaczej producent nie pchał by się w fabryczny LPG http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5589

Czy silnik 1,2 16V jest za słaby to zależy od tego jak będziesz nim jeździć ;-) , jednym brakuje mocy a drugim starcza. Mułem to on na pewno nie jest ;-) . Resztę dopowią użytkownicy

Chcesz kupić Artice czy Laureate ?
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-09-30, 21:23   

Dacii nie mam, ale jeśli chodzi o kwestię LPG to ceny sekwencyjnych instalacji, w wartych polecenia warsztatach kształtują się od 2 do 3 tysięcy złotych. Za 3 000zł na Śląsku można zamontować Landi Renzo Omegas (taka instalacja jest montoana fabrycznie do tego silnika), Lovata Smart(budżetowy produkt marki LR) to ksozt 2300zł. BRC Czy STAG też w granicach 2300-2500zł
 
zmick 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 3
Skąd: Augustów
Wysłany: 2011-09-30, 21:31   

maciek napisał/a:
Chcesz kupić Artice czy Laureate ?


Arctike
 
mollu 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 159
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2011-10-01, 15:35   

to mój opis sandero 1.2
może jakieś informację ci się przydadzą
http://www.daciaklub.pl/f...der=asc&start=0

je jestem z zadowolony z zakupu :)
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-10-01, 22:38   

Cytat:
Czy rzeczywiście jest tak źle, że 75 konny silnik nie jest w stanie udźwignąć niespełna tonowego samochodu? Teraz jeżdżę starym Golfem III 60 koni i nie jest tak źle. Bardzo proszę o opinie. Właściwie jestem już prawie zdecydowany, ale jeżeli jest tak tragicznie jak wypisują w internecie to może sobie odpuścić i pomyśleć o jakimś innym pojeździe?

Mam jeszcze jedno pytanie. Tak na wszelki wypadek. Jakby po jakim czasie użytkowania okazało się, że samochodzik zjada trochę za dużo paliwa, jak wygląda sprawa z wstawieniem gazu do Dacii? To znaczy czy silniki dacii w miarę dobrze akceptują zagazowanie i nie ma potem z tym dużych problemów? Ile orientacyjnie takie zagazowanie teraz kosztuje? Chodzi mi o zagazowanie po gwarancji a nie w serwisie


Jako forumowy zajeżdżacz samochodów :lol: uważam że 75koni mechanicznych to moc wystarczająca do przemieszczenia się z punktu A do punktu B, unikając zbędnych wyprzedzań, ścigania się z pod świateł i wszystkiego tego czego nauczyło społeczeństwo standard w postaci 90-110koni pod maską (bo tyle zwykle NOWE compacty w Polsce mają, chociaż np. Grande Punto nie(!)).
Co prawda mam 1.4, ale znam silnik 1.2 z Clio, fakt, że 1.2 trzeba troszkę wyżej kręcić, ale fakt, że jak stoisz w korku spala stanowczo mniej (zwykle przy podobnej dynamice spala stanowczo mniej). Fakt, że 1.4 jest nie dozajeżdżenia ze względu na 8 zaworów, fakt że 1.2 16v jest nowocześniejszą, mniej palącą jednostką, w której to na gazie nie trzeba regulować zaworów. W efekcie 1.2 16v jest dobrym wyborem na czasy w których ciągle drożeje paliwo. 1.6 w Sandero jest w wersji 8v - co daje mniej więcej 10 dodatkowych koni, co działa mniej więcej tak, że jak na jeździe próbnej jeździłeś z włączoną klimatyzacją to miałeś nieznacznie więcej mocy (niezauważalnie) niż w przypadku silnika 1.2 przy wyłączonej klimatyzacji.

Co do gazu... może fabryczna instalacja? może trochę droższa, ale... fabryczna (nie mylić z zakładaną w ASO, psie).

Co do porównania mocy - 75koni stanowczo daje możliwość szybszego rozpędzenia nowej Dacii w porównaniu do dotychczasowego samochodu (sprawdzaliśmy ze znajomym ;) )

z głównej strony napisał/a:
Oficjalne ceny Dacii dla Aut z LPG

Sandero:
Arctica 1.2 16V 75KM LPG 38 700 zł


Ale fakt, że Dacia jest na tyle mało zelektronizowanym samochodem, że świetnie radzi sobie z LPG ;)
Ostatnio zmieniony przez czaju 2011-10-01, 22:46, w całości zmieniany 4 razy  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-10-02, 06:59   

Moc to taka cyferka dla frajerów, subiektywnie stwierdzam, że Skoda Felka 1,6 75KM kombi sto kilo lżejsza od Dustera 1,6 16V 105KM jest w porównaniu z nim rakietą.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-10-02, 13:43   

Mam ten silnik w Clio Grandtour. Nie jest to co prawda Sandero, ale jeśli przełożenia są podbone do tych co są u mnie, to Sandero będzie rakietą, biorąc pod uwagę różnicę masy. Silnik w zupełności wystarczy do auta tej wielkości. Da się jeździć, da się wyprzedzać, ale trzeba redukować. Jeśli chce się dynamicznie wyprzedzić w trasie, to te 4k. obr warto mieć.
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
 
zmick 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 3
Skąd: Augustów
Wysłany: 2011-10-02, 15:55   

Wielkie dzięki. W listopadzie / grudniu kupuję. Jak będę już miał w garażu na pewno się pochwalę i często będę zaglądał na to forum.

Pozdrawiam
 
Piotr 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16v 75 KM
Rocznik: 2017
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 60
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-02, 19:33   

czaju napisał/a:
Ale fakt, że Dacia jest na tyle mało zelektronizowanym samochodem, że świetnie radzi sobie z LPG ;)


Jaką masz instalację i jaki przebieg zrobiłeś na gazie?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne