u mnie też nie wiedzieli bo nikt o to nie pytał, ale laisar podawał numer ref. zadzwoniłem i za 2 dni było
Mariusz napisał/a:
http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=255
Ależ oczywiście podałam nr ref i oczywiście można zamówić, ale to i tak jest TAKI SAM filtr kabinowy (niestety nie było obrazka-rysunku)...
W związku z powyższym zaniechałam zakupu na rzecz moskitiery-samoróbki. Może powinnam zamówić, przynajmniej panowie poznaliby nowy filtr, o którego istnieniu nie mieli pojęcia, mało tego - twierdzili że niczego się nie montuje na tej kratce na podszybiu. O istnieniu "kultowej uszczelki" to już w ogóle lepiej żeby nie wiedzieli
Ostatnio zmieniony przez mrówa 2012-01-25, 10:00, w całości zmieniany 1 raz
Typ filtra K1152, na allegro kupowałem węglowe po 40zł/sztukę, trochę tylko miały kiepskie zapinki i uszczelniłem taśmą, bo uszczelka trochę powietrza przepuszczała
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-30, 19:14
identyczny miałem w Note, wymieniając będę miał złudzenia jakbym nie zmienił auta
Mam pytanie laika.
Wszędzie piszecie o filtrze kabinowym.
O ile mi wiadomo fabrycznie tego filtra nie ma (przynajmniej w autach bez klimatyzacji) bo przecież są tematy o tym co gdzie rozwiercić i wypiłować aby filtr założyć.
Zaglądałem tam w nogi pasażera i tam gdzie piłujecie na założenie filtra to mam taki czarny plastikowy wystający jakby półwalec a nie wklęsły prostokąt z jakby śrubami Torx, który tak namiętnie wiercicie/piłujecie..
Nie widzę również, aby tam się dało jakiś filtr wyjąć.
Teraz nie wiem, czy piszecie o innym filtrze czy tez jednak jest możliwe że mając klimatyzację nie mam tego filtru tylko moja zaślepka ma inny kształt.
Mam pytanie laika.
Wszędzie piszecie o filtrze kabinowym.
O ile mi wiadomo fabrycznie tego filtra nie ma (przynajmniej w autach bez klimatyzacji) bo przecież są tematy o tym co gdzie rozwiercić i wypiłować aby filtr założyć.
Zaglądałem tam w nogi pasażera i tam gdzie piłujecie na założenie filtra to mam taki czarny plastikowy wystający jakby półwalec a nie wklęsły prostokąt z jakby śrubami Torx, który tak namiętnie wiercicie/piłujecie..
Nie widzę również, aby tam się dało jakiś filtr wyjąć.
Teraz nie wiem, czy piszecie o innym filtrze czy tez jednak jest możliwe że mając klimatyzację nie mam tego filtru tylko moja zaślepka ma inny kształt.
Masz klimę to na pewno masz filtr , trzeba ostro zanurkowac pod deskę tam gdzie nogi pasażera po lewej stronie podnieśc do góry zaczep iwyciągn ac filtr delikatnie pod kątem , najpierw dół filtra potem góra.
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2012-03-11, 21:29, w całości zmieniany 1 raz
Właśnie to zdanie "Widzę, że głębiej jest taki prostokąt za którym faktycznie chyba tkwi filtr..." odnosiło się do tego ze strzałką. Ten filtr jest faktycznie już prawie przy przegrodzie silnikowej. Ale przyznaję bez bicia, że nie próbowałem tego "puschnąć Up"
Właśnie to zdanie "Widzę, że głębiej jest taki prostokąt za którym faktycznie chyba tkwi filtr..." odnosiło się do tego ze strzałką. Ten filtr jest faktycznie już prawie przy przegrodzie silnikowej. Ale przyznaję bez bicia, że nie próbowałem tego "puschnąć Up"
Akurat to UP moze odnosic sie do sposobu montazu (ta strona do gory) niz do mocowania...
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-03-12, 12:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-12, 15:47
Dokladnie tak to sie odbywa, lekko pociagasz w gore zatrzask filtra/zaslepki po czym unosisz w gore dolna czesc zaslepki - odgina sie niczym wachlarz. Potem sie go lekko w dol pociagajac wyciaga. Ja swoj po zimie odkurzylem z fragmentow lisci /mimo siatki na podszybiu/ zas w kwietniu wymienie na nowy.
Nie mogę sie doszukac wiec proszę o pomoc.
Na przegladzie okresowym po 2 latach czeka mnie wymiana filtra kabinowego. Zyczą sobie za to 96 zł wiec chcialem kupic we włąsnym zakresie, ale nie mam pewnosci co dokladnie kupic.
Mam dacie sandero 1,4 benzynka z 2010r.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-03-30, 01:13, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-01, 12:20
Okazało się jednak ten że ten węglowy filtr nie ma uszczelki, przez co ucieka troszkę powietrza. Będę musiał coś dorobić jakąś gąbkę czy coś, miękkiego by odp uszczelnić miejsce montażu filtra. Gumowa uszczelka z poprzedniego filtra okazała się za gruba zbyt twarda i filtr się nie domykał. Przy okazji ten filtr ma grubą warstwę filtrującą i troszkę upośledza siłę nawiewu. Też się ciężej montuje - mało giętki plastik.
Okazało się jednak ten że ten węglowy filtr nie ma uszczelki, przez co ucieka troszkę powietrza. Będę musiał coś dorobić jakąś gąbkę czy coś, miękkiego by odp uszczelnić miejsce montażu filtra. Gumowa uszczelka z poprzedniego filtra okazała się za gruba zbyt twarda i filtr się nie domykał. Przy okazji ten filtr ma grubą warstwę filtrującą i troszkę upośledza siłę nawiewu. Też się ciężej montuje - mało giętki plastik.
coś w tym jest ... mam identyczny, ale przez tą nikłą giętkość wolę go już nie ruszać ... jak wcześniej gdzieś pisałem przy ostatniej próbie wyjęcia go coś mi się tam naderwało.
Okazało się jednak ten że ten węglowy filtr nie ma uszczelki, przez co ucieka troszkę powietrza.
U mnie jest uszczelka, ale nie styka dokładnie i zalepiłem power tapem w miejscu, gdzie uciekało trochę powietrza ;)
Natomiast faktycznie trochę słabo dmucha; biorąc pod uwagę fakt, że i tak w kabinie śmierdzi, jak się wjedzie za jakąś trupiarnię wydalającą sadzę z rury wydechowej, zastanawiam się nad sensownością dopłacania do wkładu węglowego.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-04-01, 15:56
Marmach napisał/a:
... biorąc pod uwagę fakt, że i tak w kabinie śmierdzi, jak się wjedzie za jakąś trupiarnię wydalającą sadzę z rury wydechowej, zastanawiam się nad sensownością dopłacania do wkładu węglowego.
No i prawidłowo - filtr przeciwpyłkowy, jak sama nazwa wskazuje jest "przeciwpyłkowy", a nie "przeciwzapachowy".
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-04-01, 18:30
Filtr węglowy wyłapuje (ma wyłapywać) trujące związki przede wszystkim: siarki, azotu i ozonu zawarte w spalinach samochodowych - nie jest to jednak równoznaczne z wyłapywaniem wszystkich zapachów. Aby tak było należałoby zastosować filtry i ogóle cały system dopływu powietrza rodem z pojazdów bojowych zdolnych do działania w terenie skażonym chemicznie i biologicznie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum