Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: KaS602
2009-02-11, 00:40
Filtr wstępny oraz przeciwpyłkowy / kabinowy i ich montaż
Autor Wiadomość
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-01-24, 22:17   

mrówa napisał/a:
limo napisał/a:
Nie czepiam się bo każdy robi jak lubi, ale nie lepiej kupić za te 3 dyszki w aso gotowe wycięte na wymiar ze spinkami w zestawie?

Nie zawsze lepiej. Bo u mnie w aso pierwszy raz o czymś takim słyszeli, ba - nawet twierdzą, że czegoś takiego nie montuje się i w ogóle nie ma!


u mnie też nie wiedzieli bo nikt o to nie pytał, ale laisar podawał numer ref. zadzwoniłem i za 2 dni było
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-01-24, 23:34   

mrówa napisał/a:
limo napisał/a:
Nie czepiam się bo każdy robi jak lubi, ale nie lepiej kupić za te 3 dyszki w aso gotowe wycięte na wymiar ze spinkami w zestawie?

Nie zawsze lepiej. Bo u mnie w aso pierwszy raz o czymś takim słyszeli, ba - nawet twierdzą, że czegoś takiego nie montuje się i w ogóle nie ma!

http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=255
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2012-01-25, 09:51   

limo napisał/a:
u mnie też nie wiedzieli bo nikt o to nie pytał, ale laisar podawał numer ref. zadzwoniłem i za 2 dni było
Mariusz napisał/a:
http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=255
Ależ oczywiście podałam nr ref :mrgreen: i oczywiście można zamówić, ale to i tak jest TAKI SAM filtr kabinowy (niestety nie było obrazka-rysunku)...
W związku z powyższym zaniechałam zakupu na rzecz moskitiery-samoróbki. Może powinnam zamówić, przynajmniej panowie poznaliby nowy filtr, o którego istnieniu nie mieli pojęcia, mało tego - twierdzili że niczego się nie montuje na tej kratce na podszybiu. O istnieniu "kultowej uszczelki" to już w ogóle lepiej żeby nie wiedzieli :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez mrówa 2012-01-25, 10:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
metysw 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-01-30, 15:03   

Dzięki koledzy za pomoc :)
_________________
Darek Wrocław
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-01-30, 16:31   

Typ filtra K1152, na allegro kupowałem węglowe po 40zł/sztukę, trochę tylko miały kiepskie zapinki i uszczelniłem taśmą, bo uszczelka trochę powietrza przepuszczała ;-)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-30, 19:14   

identyczny miałem w Note, wymieniając będę miał złudzenia jakbym nie zmienił auta :-P
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-03-11, 21:04   

Mam pytanie laika.
Wszędzie piszecie o filtrze kabinowym.
O ile mi wiadomo fabrycznie tego filtra nie ma (przynajmniej w autach bez klimatyzacji) bo przecież są tematy o tym co gdzie rozwiercić i wypiłować aby filtr założyć.
Zaglądałem tam w nogi pasażera i tam gdzie piłujecie na założenie filtra to mam taki czarny plastikowy wystający jakby półwalec a nie wklęsły prostokąt z jakby śrubami Torx, który tak namiętnie wiercicie/piłujecie..
Nie widzę również, aby tam się dało jakiś filtr wyjąć.

Teraz nie wiem, czy piszecie o innym filtrze czy tez jednak jest możliwe że mając klimatyzację nie mam tego filtru tylko moja zaślepka ma inny kształt.
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-03-11, 21:27   

jkab napisał/a:
Mam pytanie laika.
Wszędzie piszecie o filtrze kabinowym.
O ile mi wiadomo fabrycznie tego filtra nie ma (przynajmniej w autach bez klimatyzacji) bo przecież są tematy o tym co gdzie rozwiercić i wypiłować aby filtr założyć.
Zaglądałem tam w nogi pasażera i tam gdzie piłujecie na założenie filtra to mam taki czarny plastikowy wystający jakby półwalec a nie wklęsły prostokąt z jakby śrubami Torx, który tak namiętnie wiercicie/piłujecie..
Nie widzę również, aby tam się dało jakiś filtr wyjąć.

Teraz nie wiem, czy piszecie o innym filtrze czy tez jednak jest możliwe że mając klimatyzację nie mam tego filtru tylko moja zaślepka ma inny kształt.


Masz klimę to na pewno masz filtr , trzeba ostro zanurkowac pod deskę tam gdzie nogi pasażera po lewej stronie podnieśc do góry zaczep iwyciągn ac filtr delikatnie pod kątem , najpierw dół filtra potem góra.
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2012-03-11, 21:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-03-11, 21:35   

Dzięki. w Takim razie będę nurkował ponownie :-D Widocznie nie osiągnąłem odpowiedniej głębokości ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-12, 00:27   

jkab napisał/a:
nie wiem, czy piszecie o innym filtrze czy tez jednak jest możliwe że mając klimatyzację nie mam tego filtru tylko moja zaślepka ma inny kształt

Zrób fotkę, będzie łatwiej coś powiedzieć.

(I obejrzyj dotychczasowe, w tym temacie, może też Ci się coś wyjaśni).
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-03-12, 11:32   

Tak to wygląda
:oops:
chyba poprzednio zbyt płytko zanurkowałem. Widzę, że głębiej jest taki prostokąt za którym faktycznie chyba tkwi filtr...

IMG-20120312-00060.jpg
Plik ściągnięto 537 raz(y) 224,15 KB

IMG-20120312-00059.jpg
Plik ściągnięto 487 raz(y) 162,4 KB

Ostatnio zmieniony przez jkab 2012-03-12, 11:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-12, 12:05   

A czy filtr to nie jest to cos ze strzalka i napisem UP ?
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-03-12, 12:08   

Właśnie to zdanie "Widzę, że głębiej jest taki prostokąt za którym faktycznie chyba tkwi filtr..." odnosiło się do tego ze strzałką. Ten filtr jest faktycznie już prawie przy przegrodzie silnikowej. Ale przyznaję bez bicia, że nie próbowałem tego "puschnąć Up" :-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-12, 12:49   

Zdecydowanie tak (: - to właśnie TA klapka...
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-12, 12:53   

jkab napisał/a:
Właśnie to zdanie "Widzę, że głębiej jest taki prostokąt za którym faktycznie chyba tkwi filtr..." odnosiło się do tego ze strzałką. Ten filtr jest faktycznie już prawie przy przegrodzie silnikowej. Ale przyznaję bez bicia, że nie próbowałem tego "puschnąć Up" :-)

Akurat to UP moze odnosic sie do sposobu montazu (ta strona do gory) niz do mocowania... :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-03-12, 12:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-12, 15:47   

Dokladnie tak to sie odbywa, lekko pociagasz w gore zatrzask filtra/zaslepki po czym unosisz w gore dolna czesc zaslepki - odgina sie niczym wachlarz. Potem sie go lekko w dol pociagajac wyciaga. Ja swoj po zimie odkurzylem z fragmentow lisci /mimo siatki na podszybiu/ zas w kwietniu wymienie na nowy.
 
Pabluss 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0
Rocznik: 2021
Dołączył: 11 Kwi 2011
Posty: 19
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-28, 09:48   

Nie mogę sie doszukac wiec proszę o pomoc.
Na przegladzie okresowym po 2 latach czeka mnie wymiana filtra kabinowego. Zyczą sobie za to 96 zł wiec chcialem kupic we włąsnym zakresie, ale nie mam pewnosci co dokladnie kupic.
Mam dacie sandero 1,4 benzynka z 2010r.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-03-30, 01:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-28, 22:44   

Ja kupilem na tej aukcji weglowy w niezlej cenie 52 zł z wysyłka ;-)

http://allegro.pl/filtr-k...2233692247.html

2233692247.jpeg
Plik ściągnięto 491 raz(y) 46,64 KB

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-04-01, 12:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-30, 01:19   

@Pabluss: Czytaj od początku - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=594
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-01, 12:20   

Okazało się jednak ten że ten węglowy filtr nie ma uszczelki, przez co ucieka troszkę powietrza. Będę musiał coś dorobić jakąś gąbkę czy coś, miękkiego by odp uszczelnić miejsce montażu filtra. Gumowa uszczelka z poprzedniego filtra okazała się za gruba zbyt twarda i filtr się nie domykał. Przy okazji ten filtr ma grubą warstwę filtrującą i troszkę upośledza siłę nawiewu. Też się ciężej montuje - mało giętki plastik.
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2012-04-01, 15:15   

mekintosz napisał/a:
Okazało się jednak ten że ten węglowy filtr nie ma uszczelki, przez co ucieka troszkę powietrza. Będę musiał coś dorobić jakąś gąbkę czy coś, miękkiego by odp uszczelnić miejsce montażu filtra. Gumowa uszczelka z poprzedniego filtra okazała się za gruba zbyt twarda i filtr się nie domykał. Przy okazji ten filtr ma grubą warstwę filtrującą i troszkę upośledza siłę nawiewu. Też się ciężej montuje - mało giętki plastik.


coś w tym jest ... mam identyczny, ale przez tą nikłą giętkość wolę go już nie ruszać ... jak wcześniej gdzieś pisałem przy ostatniej próbie wyjęcia go coś mi się tam naderwało.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-04-01, 15:50   

mekintosz napisał/a:
Okazało się jednak ten że ten węglowy filtr nie ma uszczelki, przez co ucieka troszkę powietrza.

U mnie jest uszczelka, ale nie styka dokładnie i zalepiłem power tapem w miejscu, gdzie uciekało trochę powietrza ;)
Natomiast faktycznie trochę słabo dmucha; biorąc pod uwagę fakt, że i tak w kabinie śmierdzi, jak się wjedzie za jakąś trupiarnię wydalającą sadzę z rury wydechowej, zastanawiam się nad sensownością dopłacania do wkładu węglowego.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-04-01, 15:56   

Marmach napisał/a:
... biorąc pod uwagę fakt, że i tak w kabinie śmierdzi, jak się wjedzie za jakąś trupiarnię wydalającą sadzę z rury wydechowej, zastanawiam się nad sensownością dopłacania do wkładu węglowego.
No i prawidłowo - filtr przeciwpyłkowy, jak sama nazwa wskazuje jest "przeciwpyłkowy", a nie "przeciwzapachowy". :mrgreen:
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-04-01, 16:58   

No więc po co mi w tej sytuacji węgiel, skoro i tak nic nie wyłapuje? Nawet nie da się go użyć w razie zatrucia pokarmowego na trasie...
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-04-01, 18:30   

Filtr węglowy wyłapuje (ma wyłapywać) trujące związki przede wszystkim: siarki, azotu i ozonu zawarte w spalinach samochodowych - nie jest to jednak równoznaczne z wyłapywaniem wszystkich zapachów. Aby tak było należałoby zastosować filtry i ogóle cały system dopływu powietrza rodem z pojazdów bojowych zdolnych do działania w terenie skażonym chemicznie i biologicznie.

Wtedy koszt naszych Daciek byłby trochę wyższy. ;-) :mrgreen:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne