Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 250 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-19, 09:05
Ja po raz kolejny kupiłem Filtrona i jestem zadowolony. Nawet nie wiedziałem, że po roku zbiera się aż taki syf na filtrze kabinowym. Szok. Już wiem, że nie było szans na to, żeby klimatyzacja nie śmierdziała bez tego filtra. Zdecydowany minus dla Dacii za takie oszczędności.
Tak w zasadzie to należy się bardziej za sprzedawanie takiej wersji u nas i powolność we wprowadzaniu takich przydatnych zmian /: Sam brak filtra w klimacie suchym, do którego najwyraźniej projektowano logany, nie jest taką tragedią, a z punktu widzenia praktyczności i niskoobsługowości ma nawet sporo sensu. Rzecz właśnie w tym, że my mamy inny klimat, a w nim filtr jest dużo bardziej przydatny (żeby nie powiedzieć: niemal niezbędny).
Ale trzeba przyznać, że, jak to w dacii, przynajmniej łatwo samodzielnie poprawić fabrykę - dobre i to...
Założyłem w końcu filtr przeciwpyłkowy. Cała operacja zajęła mi około pół godziny, bo nie bawiłem się z wierceniem dziur, tylko użyłem noża montażowego. Można kupić noże o nazwie Hultafors - polecam zielony z grubszym ostrzem - ostre i mocne jak diabli. Krótkie mocowanie w celu wbicia ostrożnie czubka noża, a potem piłowanie z wyczuciem brzeszczotem. Na upartego, to całą operację można było nożem przeprowadzić, bo drugą stronę tak właśnie wyciąłem. Nawet nie trzeba było potem krawędzi pilnikiem szlifować, bo linia cięcia równa i gładka wyszła. Wyrównałem nożem nieliczne nierówności (plastik tnie jak masło) i gotowe.
_________________ Dlaczego to samochód uważa się za wyraz osobowości właściciela, a nie jego pralkę czy lodówkę?
Po co kolejne zdjęcia. Już pojawiały się fotki całej operacji.
równie dobrze można zapytać po co Klubowicze, właściciele Dacii Sandero zamieszczają kolejne zdjęcia swoich bolidów skoro większość wie jak Sandero wygląda a także fotki takowe już są umieszczone na forum ...
- no cóż wyjaśnię: odnoszę wrażenie, że kol. helmut pomylił filtr przeciwpyłkowy z siatką zabezpieczajacą podszybie a jeżeli się mylę to chętnie zobaczę rozwiązanie kol. helmuta... a najlepiej niech adresat postu sam zdecyduje czy zechce pokazać swoje dzieło...
- no cóż wyjaśnię: odnoszę wrażenie, że kol. helmut pomylił filtr przeciwpyłkowy z siatką zabezpieczajacą podszybie a jeżeli się mylę to chętnie zobaczę rozwiązanie kol. helmuta... a najlepiej niech adresat postu sam zdecyduje czy zechce pokazać swoje dzieło...
Nic nie pomyliłem - kratki na podszybiu czekają u mnie jeszcze na "zagęszczenie", założyłem na razie właśnie filtr przeciwpyłkowy/kabinowy jak kto woli. Zrobię zdjęcie jeśli taka jest wola narodu ;) Tylko nie obiecuję, że szybko, bo mam trochę innych rzeczy na głowie i przeważnie wolny czas dopiero późnym wieczorem. Przy okazji - odkażałem ostatnio klimatyzację i pojawił się problem konieczności zatkania na czas operacji gniazda tego filtra. Sprawę załatwiła tym razem improwizacja - podręczna tekturka i "duct tape", ale szkoda, że nie mam fabrycznej zaślepki, jak w nowszych modelach. Będzie trzeba coś takiego zrobić z końcówki obecnego filtra przy wymianie w przyszłym roku.
_________________ Dlaczego to samochód uważa się za wyraz osobowości właściciela, a nie jego pralkę czy lodówkę?
(...) Przy okazji - odkażałem ostatnio klimatyzację i pojawił się problem konieczności zatkania na czas operacji gniazda tego filtra. Sprawę załatwiła tym razem improwizacja - podręczna tekturka i "duct tape", ale szkoda, że nie mam fabrycznej zaślepki, jak w nowszych modelach. Będzie trzeba coś takiego zrobić z końcówki obecnego filtra przy wymianie w przyszłym roku.
Cenna uwaga.
Dobrze, że jeszcze nie wyrzuciłem starego filtru, to go przerobię na zaślepkę.
Może nie wygląda to na ekstra wykończone, ale filtr pasuje - jak tata do mamy.
Przepraszam, że nie ma lepszych ujęć, ale mam duży aparat i nie dało się go namówić na większą elastyczność w ciasnych przestrzeniach podnóżkowych Logana ;)
_________________ Dlaczego to samochód uważa się za wyraz osobowości właściciela, a nie jego pralkę czy lodówkę?
(...) Przy okazji - odkażałem ostatnio klimatyzację i pojawił się problem konieczności zatkania na czas operacji gniazda tego filtra. Sprawę załatwiła tym razem improwizacja - podręczna tekturka i "duct tape", ale szkoda, że nie mam fabrycznej zaślepki, jak w nowszych modelach. Będzie trzeba coś takiego zrobić z końcówki obecnego filtra przy wymianie w przyszłym roku.
Cenna uwaga.
Dobrze, że jeszcze nie wyrzuciłem starego filtru, to go przerobię na zaślepkę.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-27, 22:44
Polecam filtr oryginlany. Producent VALEO. Pod swiatło widoczne delikatne utkanie materialu filtrujacego minimalizujace opory powietrza. Sam materiał osnuty na czyms w rodzaju siatki. Filtr lekko sie ugina co sugeruje łatwosc montazu. Warto powiekszyc pierwsze foto.
Czy ktoś zna numer tego filtra (Renault/Motrio ale też innnych producentów) ?
Rozumiem że też jest pod schowkiem od strony pasażera (wymacałem jakiś zaczep) ?
Postanowiłem przed przeglądem ryczałtowym za 300 PLN zakupić samodzielnie filtr kabinowy - nie lubię być zaskoczonym jakąś ceną z kosmosu. Chciałem jednak sprawdzić jaki tam będzie pasował.
W Lodgy i Dokkerze jest inny filtr kabinowy niż w Loganie/Sandero/Dusterze Ph1. Jego wymiana jest też nieco bardziej skomplikowana - przynajmniej za pierwszym razem. Zamknięcie puszki filtra jest zlokalizowane po prawej stronie konsoli centralnej po lewej stronie siedzenia pasażera tuż przy wykładzinie:
http://renault.epcdata.ru...tor/01041761/1/
Aby wyciągnąć zamknięcie trzeba odgiąć dwa zatrzaski obudowy i energicznie ją pociągnąć do siebie. Jednocześnie drugą ręką trzeba nieco podnieść element wygłuszenia który w tym przeszkadza. Jak tylko obudowa wyskoczy z sanek ostrożnie ją obracamy i wyciągamy "na powierzchnię".
Sam wkład filtra też nie jest łatwy do wyciągnięcia- trzeba w miarę ostrożnie zgiąć go palcami i obracając wyciągnąć z obudowy.
Montaż w kolejności odwrotnej - wkład filtr jest niby kierunkowy ale to chyba tylko dla producenta bo obie strony tkaniny filtrującej są takie same.
We wszystkich daciach w tym samym miejscu, tj. nad nogami pasażera po lewej stronie.
Wystarczy użyć "SZUKAJ" i wpisać "filtr kabinowy Duster". Zaznaczyć szukaj wszystkich słów i enter.
W tym temacie http://www.daciaklub.pl/f...kabinowy+duster możesz znaleźć dokładnie gdzie.
na forum dustera przeczytałem o przypadkach że zdarza się iż filtr przeciwpyłkowy nie jest zamontowany czy moze ktoś sprawdzał posiadanie tego filtra w duster 2?
z ciekawości albo nawet zgrozy musze w weekend to sprawdzić by w sezonie letnim bez filtra czasem nie jeździć - jeszcze ten dostęp maksymalnie utrudniony kurde
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Tak to ten filtr.
Można też zastosować zamienniki takie jak:
MANN CU 1829
PURFLUX AH207
AIR TOP ITALIA 480P
BLUE PRINT ADN12506
JC PREMIUM B41012PR
PURFLUX PX AH207
SOFIMA S3104C
JAKOPARTS J1341015
KNECHT LA230
DENSO DCF 057P
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum