Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: KaS602
2009-02-11, 00:40
Filtr wstępny oraz przeciwpyłkowy / kabinowy i ich montaż
Autor Wiadomość
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-06-29, 16:52   

W sumie oryginał jest stosunkowo tani, kosztuje podobnie jak Filtron czy Mann... Ale poza latem można założyć węglowy :) (chociaż grzanie też słabiej idzie w zimie...)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-29, 22:28   

Filtr węglowy jest dobry tylko przy zamkniętym obiegu powietrza, bo usuwa nieprzyjemne zapachy z kabiny. Natomiast przy otwartym obiegu to już sprawdza filtr z białej włókniny lub papierowy.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
delanela 


Marka: Daćka
Model: Duster!
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 31
Skąd: Centrum/Polska
Wysłany: 2014-06-29, 23:29   

I po co przepłacać za oryginalny filtr, skoro zamiennik zrobi to samo co oryginał za 50% ceny?
Każdy filtr kabinowy po 10 tys km bez względu jaki by on nie był - będzie do wymiany. Lepiej wymienić dwa razy (częściej za te same pieniądze) niż raz na dłuższy okres czasu ;-)

Węglowy lepiej pochłania nieprzyjemne zapachy ;-)
Ostatnio zmieniony przez delanela 2014-06-29, 23:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Sławek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lip 2014
Posty: 5
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2014-08-01, 12:54   

Witam...gdzie szukać filtra kabinowego
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-01, 14:12   

w nogach pasażera
_________________
Moje auto
 
Sławek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lip 2014
Posty: 5
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2014-08-01, 14:16   

poszukam, dzięki
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-01, 14:30   

wystarczyło poszukać... http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=594
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez laisar 2017-11-07, 23:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
kajos32 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5dci
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 89
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-21, 06:43   Daci Logan filtr p/pylkowy podszybie

Hej Panowie.

Czy ma ktoś z Was wiedze gdzie dostanę filtr p/pylkowy podszybie nr kat 8671017558 do Logana
Niestety serwis nie ma co mnie dziwi.

Pozdrawiam

Kajos
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-21, 08:09   


filtr podszybia ?
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-12-21, 08:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-12-21, 11:35   

A to w Loganach I jest w końcu filtr przeciwpyłkowy ?? Pamiętam dyskusję na forum jak ten filtr samemu zamontować, bo Renault w Loganie podobno nie dawało w serii.
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2014-12-21, 12:18   

Na podszybie jest taki zrób to sam link
http://www.tutorialelogan...pota-motor.html
 
Przemek77 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 +LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 314
Skąd: LUBLIN / GŁUSK / ABRAMOWICE
Wysłany: 2014-12-21, 13:38   

MCV napisał/a:
A to w Loganach I jest w końcu filtr przeciwpyłkowy ?? Pamiętam dyskusję na forum jak ten filtr samemu zamontować, bo Renault w Loganie podobno nie dawało w serii.

W moim jest.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-12-21, 16:24   

No jest fabryczny, ale w Loganie 1 ph 2. Iiiii chyba był w ph 1 jak ktoś miał klimatyzację...?
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-21, 22:24   

Ja mam sandero 2009 z klimą i filtr p/pyłkowy w kabinie musiałem samodzielnie doinstalować przez wycięcie otworu w bloku nawiewu.



8671017558_filtr.jpg
Plik ściągnięto 93 raz(y) 43,19 KB

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-12-21, 22:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-22, 11:05   

Są dostępne filtry na zamówienie w ASO Jerozolimskie ok 35 zł. Zamawiam jeden dla siebie. Ktoś jeszcze jest zainteresowany?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-12-22, 11:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
Balandir 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 16V
Wersja: Access
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 8
Skąd: PolSka
Wysłany: 2015-01-09, 10:05   Filtr węglowy

Zarówno filtr węglowy w okapie jak i w samochodzie to fikcja. Pojemność takiego filtra (waga węgla aktywnego) jest znikoma więc aby osiągnąć skuteczną filtrację należałoby wymieniać je codziennie.
Dla porównania 1m3 powietrza waży ~ 1,2kg.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-09, 20:23   

delanela napisał/a:
I po co przepłacać za oryginalny filtr, skoro zamiennik zrobi to samo co oryginał za 50% ceny?
Każdy filtr kabinowy po 10 tys km bez względu jaki by on nie był - będzie do wymiany. Lepiej wymienić dwa razy (częściej za te same pieniądze) niż raz na dłuższy okres czasu ;-)

Węglowy lepiej pochłania nieprzyjemne zapachy ;-)


Oryginalny renault nie węglowy stosunkowo dobrze filtruje zaś nie ogranicza przepływu powietrza. Ma strukturę wato podobną. Nie trzeba nastawiać nawiewu na 2 poziom, by bylo skutecznie. Oczywiście warto kupić oryginał poza ASO.

http://allegro.pl/filtr-k...4922695951.html


Faktycznie raz do roku lub cos 10. tyś km warto wymienić.


Stosowałem węglowy, nie zauważyłem różnicy w "pochłanianiu zapachów"
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-09, 21:49   

Zawsze zakładam węglowy , na pewno od dobrych paru lat
zwłaszcza jak ktoś jeździ sporo po mieście i ostro dymiącymi autobusami / tirami diesla, to zakup mocno wskazany. Miałem przez jakiś czas zwykły i nie dało się jeździć - od razu smród w środku i ból głowy - włożyłem spowrotem węglowy i znów da się jeździć.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-01-09, 21:49   

mekintosz napisał/a:

Oryginalny renault nie węglowy stosunkowo dobrze filtruje zaś nie ogranicza przepływu powietrza. Ma strukturę wato podobną. Nie trzeba nastawiać nawiewu na 2 poziom, by bylo skutecznie. Oczywiście warto kupić oryginał poza ASO.

http://allegro.pl/filtr-k...4922695951.html


W jakiej sytuacji i w jakim samochodzie nie trzeba nastawiać nawiewu na 2 stopień? W Dusterze żeby zagrzać przy marnym - 10 C trzeba dać na co najmniej drugi stopień i maksymalne grzanie przez dość długi czas. Potem w trasie można zmniejszyć, ale nie na długo. Latem, żeby schłodzić - jest znacznie trudniej.
A co do filtra kabinowego oryginalnego, to może to:
http://www.renault-czesci...(3,207,91).aspx
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-09, 23:15   

jak jeździcie na węglowym to dmuchawa jest dużo słabsza
ja wytrzymałem prawie rok ale w lato już wymieniłem na zwykły biały bo ledwo klima działała .
_________________
Moje auto
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-01-10, 08:25   

Karenzo napisał/a:
jak jeździcie na węglowym to dmuchawa jest dużo słabsza

Karenzo, jeżdżę na oryginalnych filtrach. Nagrzewanie auta jest słabe, chłodzenie także. wielokrotnie o tym pisaliśmy (piszę w liczbie mnogiej, bo dotyczy to wielu osób) tu na ten temat. Z grzaniem jest nieco lepiej niż z chłodzeniem.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-10, 11:11   

węglowy jest gęstszy i stawia większy opór na 1 nic nie czuć .
Ja na nagrzewanie auta nie narzekam , po ok 2 km zawsze mam 4 kreski teraz .
co do ciepła które uzyskuje jest nawet za duże i muszę przykręcać ale to wszystko po wylepieniu maski pianką izolacyjną .

Ale wy dislarze zamiast narzekać powinniście założyć takie zasłony

mam coś takiego w berlingo 1.9 D i świetnie się spisuje
można to odkręcić w 2 minuty bo jest na 2 śrubach .
http://www.heko.com.pl/in...ka=8&szukajkod=
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-01-10, 11:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-13, 00:02   

Do Sandero I mat nie robią ;-( zaś co do prędkości nawiewu. Jak miałem węglowy musiałem często w lecie ustawiać na 2 lub 3 poziom, zaś przy tm z "bawełny" wystarczy 1-2 poziom.
 
Grzechub 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: K7M 1,6 87KM LPG
Rocznik: 2012 240kkm
Wersja: Stepway
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 46
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2015-01-18, 17:52   

Dzisiaj zmieniłem na biały Filtron K1152 (AH207 , HART 338 526) za 25zet. Ten który zmieniłem był kiedyś biały ;-( przefiltrował tak ok 25000km)
Ostatnio zmieniony przez Grzechub 2015-01-18, 17:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-01-21, 15:38   

Czy ten filtr jest dobry do Dustera?

http://www.renault-czesci...3,100,612).aspx

Piszą, że to "jakość pierwszego montażu" ;-) ))
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne