Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-06-08, 18:44 Filtr przeciwpyłkowy
Pytania może od czapy ale zadam: do czego służy filtr przeciwpyłkowy? I gdzie jest zlokalizowany? Jak sprawdzić jego stan? Stary MCV 1.6 mpi.
Pytania stąd, że do tej pory sądziłem, że filtr przeciwpyłkowy służy wychwytywaniu grubszych zanieczyszczeń z powietrza pobieranego do kabiny z zewnątrz auta. Tymczasem przy jeździe polną drogą sypnęło (ale porządnie) z wywietrzników do kabiny jakimś drobnym syfem z kwitnących traw. Takimi paproszkami o długości 2-3 mm... Cała kabina usyfiona tą trawą i do tego nadal sypie z wentylacji chociaż już wróciłem do domu. I teraz zastanawiam się skąd te śmiecie w kabinie. Powinny zatrzymać się na filtrze (o ile dobrze rozumiem jego przeznaczenie).
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
A klimatyzacja jest?
Miałem i mam kilka aut gdzie jest klimatyzacja a filtrów nie ma.
Z reguły filtr znajduje się na wejściu nawiewu do kabiny- lokalizacja może być dziwaczna ( Citroen Berlingo z tyłu schowka, dojście arcy trudne)
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-06-08, 20:18
Filtr znaleziony. Montowany pod deską, po środku, za panelem sterowania nawiewami. Filtr do połowy wysunięty z obudowy i pogięty. To jest taka zagięta harmonijka, która po wsunięciu na miejsce sama się prostuje.
Biorąc pod uwagę, że wóz serwisuję wyłącznie w jednym ASO, mogę stwierdzić, że sprawca syfu w kabinie pracuje w ASO Nazaruk...
Filtra nie da się wyciągnąć przypadkowo np. przy odkurzaniu.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-06-09, 07:12
leo napisał/a:
Pewnie niewiele... bo większość syfu Jan ma w kabinie, nie na filtrze.
Ano...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Wysłany: 2015-06-19, 14:01 Filtr kabinowy do logana 2005 r.
Witam mam takie pytanie jestem posiadaczem Daci Logan 1.4 poj silnika rok 2005 byłem w hurtowni z częściami bo chciałem kupić filtr kabinowy a tam usłyszałem ze nie ma do niego filtru czy to prawda ? Do dam ze z nawiewów leci syf ;) przetre deskę rozdzielczą i po jakimś czasie to samo proszę o pomoc
Mam pytanie dotyczące filtra kabinowego w dacia duster.
Mój duster NIE MA klimy, to podstawowa wersja duster duster (1,6 benzyna).
Odebrany z salonu miesiąc temu.
Nikt przy nim nie grzebał...
Dzis odkryłam, że powodem syfu w kabinie jest fakt, że auto...filtra kabinowego poprostu NIE MA.
Jest miejsce/uchwyt do montażu, ale...pusty ;(
Czy ktoś mi może podpowiedzieć czy nie ma bo nie powinno być - czyli że FABRYCZNIE do auta w podstawowej wersji, bez klimatyzacji - filtórw się nie montuje...?
Jakoś mi się to wydaje dziwne...ale wolę spytać.
(Filtr kupiony i zamontowany!)
Z góry dziękuję za doinformowanie :)
Pozdrawiam :)
V.
Dzis odkryłam, że powodem syfu w kabinie jest fakt, że auto...filtra kabinowego poprostu NIE MA. Jest miejsce/uchwyt do montażu, ale...pusty ;(
Nie wiem jak jest w Ph2 ale z tego co pamiętam w pierwszej wersji nie było nawet możliwości założenia filtra - ludziska sami wycinali odpowiedni otwór w plastiku i montowali filtr. Ale jeśli w Ph2 jest miejsce na filtr, to chyba powinien on być zamontowany.
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-06-29, 03:14
Visena napisał/a:
FABRYCZNIE do auta w podstawowej wersji, bez klimatyzacji - filtórw się nie montuje...?
Do golasa fabryka nie daje filtra kabinowego... ciesz się, że przynajmniej aku 40Ah Ci nie dali (a montowali kiedyś takie mikre w DD golasach).
bushi napisał/a:
Nie wiem jak jest w Ph2 ale z tego co pamiętam w pierwszej wersji nie było nawet możliwości założenia filtra - ludziska sami wycinali odpowiedni otwór w plastiku i montowali filtr.
A to chyba nie dotyczyło DD, lecz inych modeli - np. Logan I.
route2000 napisał/a:
I dlatego sam wymieniłem filtr kabinowy we własnym zakresie przed I przeglądem w ASO,
I co im powiedziałeś przy tym pierwszym przeglądzie? "Nie wymieniajcie mi filtra kabinowego, bo już sam sobie niedawno wymienilem!" ?
route2000 napisał/a:
bo nigdy nie mam żadnego zaufania do mechaników w jakimś ASO.
I słusznie, obowiązuje zasada (bardzo) ograniczonego zaufania.
FABRYCZNIE do auta w podstawowej wersji, bez klimatyzacji - filtórw się nie montuje...?
Do golasa fabryka nie daje filtra kabinowego... ciesz się, że przynajmniej aku 40Ah Ci nie dali (a montowali kiedyś takie mikre w DD golasach).
No fajnie
Nie jestem coprawda blondynką ale byłabym bardzo wdzięczna kolegom za pisanie "jak dla blondynki"
Domyślam się że "aku 40Ah" oznacza akumulator :D
Nie wiem co mam bo mi nie przyszło do głowy sprawdzić akurat to...
Ale sprawdzę ! :D
Dzięki !
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-06-29, 12:21
Visena napisał/a:
Mój duster NIE MA klimy, to podstawowa wersja (1,6 benzyna).
po prostu kup filtr kabinowy (najlepiej ten tańszy z białej włókniny, który stawia mniejszy opór od węglowego - wentylacja będzie skuteczniejsza) kosztuje ok. 30 zł. Wymiana jest banalnie prosta, choć wymaga nieco gimnastyki (sposób wymiany opisano na forum) a jeśli ci się nie chce lub obawiasz się,że sobie nie poradzisz, to pierwszy lepszy samochodowy majsterklepka zrobi to za przysłowiowe piwko. W kabinie będzie o wiele czyściej i do wnętrza trudniej dostanie się smród spalin i inne tego typu (trzeba w takiej sytuacji na jakiś czas włączać obieg zamknięty wentylacji). Wkład warto wymieniać co jakiś czas - w twoim przypadku można to robić rzadziej niż w autach z klimatyzacją (tam szybciej łapią pleśń)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-06-29, 12:23, w całości zmieniany 1 raz
Tak, filtr zakupiony i zamontowany. Kosztował 40 zł :(
Ulotka od filtra pod spodem, na wierzchu kawałek plastiku który został po zamontowaniu tego zakupionego.
I tu wracamy do mojego pierwotnego pytania: skoro jest (był) fabrycznie zamontowany uchwyt na filtr (czy jaksiętam nazywa to coś czarne plastikowe) to czemu nie było filtra ?
Ale sądząc z powyższej całej dyskusji na ten temat - przypuszczam, że Dacia tak właśnie "oszczędza" :(
Niemniej nieomieszkam podczas przeglądu gwarancyjnego sprawdzić u panów w serwisie czy mają takowy punkt na liście. Tzn. czy mają punkt pt.: "wymiana filtra"
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-06-30, 08:00
logicznie rzecz biorąc nie było go, bo nie masz klimatyzacji
logicznie rzecz biorąc nie było go, bo nie masz klimatyzacji
Też mi to przyszło do głowy, ale...gdzie tu logika w takim razie, skoro kupiłam auto BEZ radia a miałam pełną instalację do takowego i antenkę ?
Dlatego wolałabym się upewnić (z czystej złośliwości wobec mojego sprzedawcy) jak być powinno...
Jak ktoś zanabył lub zanabędzie dusterka w wersji gołej, wyprodukowanego w 2015 roku - to może sprawdzi i porównamy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-06-30, 14:24
Visena napisał/a:
gdzie tu logika w takim razie, skoro kupiłam auto BEZ radia a
auta buduje się na taśmie, jak leci - nikt nie bawi się w usuwanie lub modyfikację fabrycznych podzespołów. Stąd obecność pojemnika na filtr. A instalacja do montażu radia i antena montowane są nawet w gołych wersjach jako standard
gdzie tu logika w takim razie, skoro kupiłam auto BEZ radia a miałam pełną instalację do takowego i antenkę ?
Z tego co pamiętam gdy kupowałem swojego Dustera golasy nie miały instalacji pod audio, jak zerkniesz na aktualny konfigurator Dustera Ph2 to też nie masz anteny...
Hmm... Ale ja mam golasa ;) a mam antenę i instalację. No mam też już radio :)
No chyba że ...........tzw "pakiet comfort" czyli central z jednym kluczykiem ;) i elektryczne przednie szyby...przypadkiem dokłada antenę ;) i to się już nie nazywa "golas" ;) bo to też mam ;)
No ale to już dywagacje nie na ten wątek ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum