witam, jestem nowym właścicielem Daci, miejsce w którym powinien być filtr pyłkowy jest zaślepiony w moim modelu Sanderu 1,6MPI 2009. Proszę o pomoc gdzie się wymienia filtr pyłkowy. Dziękuję
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-04-20, 13:50
Mam takie pytanie. Chciałbym sobie samodzielnie odgrzybić klimatyzację na wiosnę - lato a co za tym idzie od razu wymienić filtr kabinowy. Jako, że mam przegląd pod koniec sierpnia to raczej bym kupił tańszy zamiennik Filtrona. Czy jadąc na przegląd ASO może robić jakieś problemy, gdy zobaczą nieoryginalny filtr kabinowy?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-04-20, 15:59
a co znaczy w ogóle filtr oryginalny? to że ma na pudełku logo renault? - i tak nie produkuje go ten koncern tylko zleca produkcję któremuś z wytwórców filtrów. Nie będą robić żadnych problemów. Filtron, Mann, Bosch czy cokolwiek innego. Wybór należy do ciebie
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-04-20, 17:49
route2000 napisał/a:
Węglowy trochę mniej przepuszcza powietrze niż normalny niewęglowy.
Tak wiem - wezmę tak na próbę, aby się samemu przekonać. Jak się sprawdzi to będę używał węglowego w okresie zimowym bo mam już dość smrodu smogu jak tylko się wjeżdża w teren zabudowanym
A ten niby "oryginalny" kosztuje 60 zł.
http://www.renault-czesci...,1859,481).aspx
Dwa tygodnie temu przeczyściłem sobie komorę i 7 miesięczny filtr wygląda już jak stara szmata a liści wyleciało stamtąd z pół szufelki
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2017-04-20, 17:53, w całości zmieniany 1 raz
najtańsza kabinówka japan partsu FAA-NS6 wyrwałem po 14 zł
papier cienki jak żyletka ale przynajmniej filtr jest jedno częściowy bo są takie z osobną rączką
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-04-21, 08:43, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-04-23, 11:10
grzech napisał/a:
Czy mocno osłabił się nadmuch w porównaniu do nie węglowego?
to nieuniknione - ja montowałem filtry wyłącznie z włókniny, ewentualnie częściej wymieniając, bo są sporo tańsze
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-04-23, 19:38
grzech, przejechałem na tym nowym filtrze od wczoraj około 50 km i na 1 biegu normalnie leci powietrze - może jakieś straty są, ale ciężko mi na tę chwilę to ocenić.
Nadmuch na 1 działa
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2017-04-23, 19:39, w całości zmieniany 2 razy
Wystarczy cokolwiek wystarczająco przyzwoitego, więc dowolny firmy nie-krzak na pewno będzie dobry - a jak tani, to lepiej częściej zmienić, niż wybulić za super-markowy i jeździć z nim np 2 lata.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-07-05, 10:42
przyzwoite filtry z włókniny można kupić już poniżej 30 zł, więc w porównaniu do węglowych kosztujących dwa razy tyle, można je po prostu zmieniać 2 razy do roku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum