Szczerze, to niska jakość tego artykułu ... pisany przez jakiegoś moto-sceptyka ... wypowiem się tylko w kwestii pompowania kół azotem - nie jest to problem, kiedy zmieniamy opony / koła, gdyż szanujący się wulkanizatorzy zawsze pompują je azotem bez dodatkowych opłat - rzeczywiście wpływ na spalanie ma przede wszystkim odpowiednie ciśnienie, natomiast żeby ono takie było, niezależnie od pogody, to zapewnia tylko 100% azotu i zawsze nowe zawory.
Azot jak każdy zwykły gaz spełnia z minimalną odchyłką równanie PV=NRT, nie pamiętam, o co w nim chodzi, ale wiem, że w stałej objętości V ciśnienie P jest proporcjonalne do temperatury T.
Tak, tylko że azot nie jest aż tak wrażliwy jak mieszanka w powietrzu - żeby znacząco zmieniło się ciśnienie w oponie, to musiałoby np. słońce padać przez jakiś czas bezpośrednio na opone. To samo jak zaczną się mrozy - wystarczy dopompować i przez całą zimę bez słońca i w podobnym zakresie temperatur mamy względnie identyczne ciśnienie.
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-09-25, 13:33, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum