witam - jestem posiadaczem Dacia Duster 2010r - ale nie o ten samochód mi chodzi.
Uznałem ,że posiadacie szanowni forumowicze odpowiedni zasób wiedzy technicznej , ponieważ na nurtujące mnie pytania odpowiadaliście. Mój tata ma kia C eed , poszło mu sprzęgło jak praktycznie już stawał przed bramą i od razu silnik i wszystko się wyłączyło.
Po przekręceniu kluczyka stacyjki wszystko kolorkami się pali to co powinno przed odpaleniem pojazdu , start , a tu nic jakby prąd zniknął i kontrolki się przyciemniają. Tylko tykanie spod maski słychać , przy próbie odpalenia. Kia stwierdziła uszkodzenie sprzęgła i zablokowanie się wału pomiędzy silnikiem a skrzynią. Rozebrali , założyli nowe sprzęgło i docisk i nagle dziś wyszło ,że cieknie pompa i krzywy jest pedał sprzęgła tak jakoś to zrozumiałem , no chyba ,że coś innego jest krzywe. Gdzie tu jest hak na klienta - czy rzeczy które są w ich słowach uszkodzone powinni zwrócić? i jak poznać ,że coś zostało uszkodzone mechanicznie a nie specjalnie aby zarobić???
Kia 7 lat gwarancji lub 100tyś na co??
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1501 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-09-28, 17:43
Cześć
Przygasanie kontrolek i tyrkotanie w silniku wystąpiło u mnie kiedy miałem uszkodzony akumulator (odklejenie się celi).
Jeżeli chodzi o części to serwis (dowolnej marki) jeśli stwierdzi uszkodzenie jakiegoś elementu i wymieni go to nie musi i nie może zwrócić tegoż elementu klientowi ponieważ importer w tym wypadku KIA Polska zwraca pieniądze za uszkodzony element, który wysłany jest do nich. Krótko mówiąc jeżeli auto jest na gwarancji to mogą wymieniać nawet pół auta jeżeli nić za to nie płacisz. Auto z ASO ma wyjechać w pełni sprawne.
Jeżeli jest po gwarancji lub wymieniasz na własne życzenie np świece to mają obowiązek się zapytać czy je zabierasz czy zostają bo wpisują to na protokół naprawy. Chodzi o utylizację i takie tam.
Ten pojazd jest na gwarancji . Druga sprawa uznano ,że sprzęgło nie podlega gwarancji , bo to jest zuzycie eksploatacyjne - cwaniaki. No własnie łapa krzywa i pompa coś tam. - to wczesniej pompa nie ciekła , a teraz cieknie - jestem ciekaw czy chcą zarobić. - pozdr
Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 174 Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-09-29, 17:47
Jeśli za jakieś części płacisz, to zużyte/popsute mają obowiązek Ci oddać.
Co do sprzęgła, to mam akurat KIA Ceeda 1.6 benzyne, i tam sprzęgło jest faktycznie bardzo delikatne. To nie problem jest spalić. Zresztą, zerknij na forum MojaCeed, wielu osobom się spaliło. Trzeba uważać :).
Przygasanie kontrolek i tyrkotanie miałem przy rozładowanym akumulatorze tuż przed jego wymianą na nowy.
Mam wrażenie że u kolegi to kilka rzeczy na raz padło.
Obsługa jeśli ma coś wymieniać to powinni zapytać czy części odbierasz czy nie.
Przy serwisie Dacia pytają czy zabiorę części wymienione. Gdy wymieniałem filtr paliwa też chcieli mi oddać stary. Filtra oleju przy zmienie nie oddają ale myślę że to akurat nam nie przeszkadza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum