Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-03-08, 00:06
ten wskaźnik pracuje faktycznie dziwnie, u mnie od zapalonej rezerwy wchodzi około 50l paliwa, od pełnego do połowy stanu robię jakieś 450-500 km, na 1szej połowce wychodzi prawie 2 razy tyle km ile na drugiej, generalnie nie patrzę na to ile km zostało przy rezerwie bo pokazuje bzdury, w clio kiedyś stanąłem a ten tryb testowy pokazywał 5l
Marka: Była Dacia
Model: Był Duster 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2 Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 88 Skąd: W-wa
Wysłany: 2014-03-08, 15:07
Chyba najbardziej miarodajne w takiej sytuacji będzie obserwowanie odczytu licznika spalonego paliwa. Znając pojemność baku jestem wtedy w stanie ocenić kiedy powinienem jechac na stacje benzynową. Wymaga to jednak tankowania do pełna i zerowania liczników.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-08, 16:33
czaju napisał/a:
Paweł1 napisał/a:
Cav napisał/a:
Ale ja nie pytałem o wskaźnik poziomu paliwa, tylko o wskazania kompa pokładowego.
To, że w Renault wskaźnik poziomu paliwa jest od czapy, jest dla mnie oczywiste.
Zresztą mało co w tej firmie jest zrobione normalnie i porządnie.
Wskaźnik i komputer są ze sobą powiązane. W każdym razie tak było u mnie. I tu i tu pokazywało bzdury.
Generalnie wątpię by były dwa niezależne czujniki poziomu paliwa... No ale tą tezę musiałby potwierdzić ktoś z Dialogysem
Chyba rozumiem o co chodzi w tym przypadku.
Czujnik poziomu jest na pewno jeden, tyle że komp nie pokazuje zużycia z czujnika poziomu.
Oblicza je z czasów otwarcia wtrysków i dawki paliwa.
Natomiast z czujnika poziomu bierze informacje o momencie włączenia rezerwy, do tego w tym momencie PRZESTAJE pokazywać realny zasięg, za to wyświetla bzdurną informację o 50 km zasięgu.
To by tłumaczyło dlaczego mimo że normalnie pokazuje koło 80-100 km zasięgu, wtedy pokazał 130, średnie zużycie miałem mniejsze, bo jechałem głównie w trasie, a moment włączenia się rezerwy zależy tylko od ilości pozostałego paliwa, a nie od przewidywanego zasięgu, toteż od razu wyświetliła się zwyczajowa bzdurna informacja o 50 km.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-13, 23:26
No nie za bardzo się zgadza.
Pierwsza cegiełka u mnie znika po około 200 km czyli wg. twojego założenia samochód by pali 2,5 l/100 km
Od połowy zbiornika to już czyste szaleństwo - potrafi spadać nawet po 30 km.
Wyświetlacz paliwa jest bardzo nieprecyzyjny - przynajmniej w moim przypadku.
coś w tym jest, ale... jaki był cel, aby pierwsza (od góry) cegła odpowiadała za 6l, druga za 3, a kolejne 6,6,5,6,5... Jakie to źródło?
Generalnie jest 50l do podzielenia na 9cegiełek i rezerwę, przez co logicznym wydawałoby się że cegiełka odpowiada 5l, ale jak praktyka pokazuje sytuacja wygląda tak jak opisał to pluto.
Generalnie na pierwszej cegiełce udało mi się rekordowo przejechać ok 300km, a na kolejnych max 100 (przy moim spalaniu to obstawiałbym że około 4l).
Na + to że druga spada stosunkowo szybko po pierwszej, ale nie w proporcji 2:1, a raczej 4:1
Ostatnio zmieniony przez czaju 2014-03-14, 08:28, w całości zmieniany 2 razy
No nie za bardzo się zgadza.
Pierwsza cegiełka u mnie znika po około 200 km czyli wg. twojego założenia samochód by pali 2,5 l/100 km
Od połowy zbiornika to już czyste szaleństwo - potrafi spadać nawet po 30 km.
Wyświetlacz paliwa jest bardzo nieprecyzyjny - przynajmniej w moim przypadku.
Zgadzam się z tym, że wyświetlacz jest bardzo dziwnie skalibrowany. Tak naprawdę, to przy wyświetlanej połowie cegiełek u mnie jest już koło 1/3 baku, a nie 1/2.
Czujnik ma charakterystykę nieliniową i to jest typowe dla wszystkich czujników pływakowych. Zawsze można włączyć test wskaźników i porównać "cegły" z litrami ilości paliwa, ważne aby ustabilizowane było lustro paliwa w zbiorniku i powierzchnia pozioma ustawienia auta. U mnie się mniej więcej zgadza. Po zalaniu do pełna zawsze wskazuje 50 l (nigdy nie leję pod korek i zawsze do pierwszego odbicia dystrybutora). Ilości paliwa w rezerwie nie testowałem, ale jest z 7-8 l. U mnie ostatnia cegła gaśnie po spaleniu ok. 43l . Mniej więcej tyle wchodzi po zatankowaniu do pełna natychmiast po zaświeceniu rezerwy.
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Zajczuk 2014-03-14, 22:12, w całości zmieniany 2 razy
Zawsze można włączyć test wskaźników i porównać "cegły" z litrami ilości paliwa, ważne aby ustabilizowane było lustro paliwa w zbiorniku i powierzchnia pozioma ustawienia auta. U mnie się mniej więcej zgadza. Po zalaniu do pełna zawsze wskazuje 50 l. Ilości paliwa w rezerwie nie testowałem, ale jest z 8 l. Czyli ostatnia cegła gaśnie po spaleniu ok. 42l.
Właśnie miałem pisać o serwisowym podglądzie liczników (fajna rzecz).
Całość komplikuje jeszcze kształt samego zbiornika. Wskaźnik paliwa to zwykł omomierz i posiada charakterystykę liniową. To dlatego raz cegiełki spadają szybciej a raz wolniej.
Aby w miarę wyskalować w litrach swój zbiornik i dopasować cegiełki należ paliwo porozlewać do litrowych słoiczków i patrzeć jak przeskakują od "0" do pełna.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-14, 22:30
Nie wiem czy by to pomogło, w Megane wskaźnik w ogóle się nie ruszał jak się dolało tylko kilka litrów paliwa na raz, trzeba było resetować kompa żeby samochód zarejestrował fakt wlania czegokolwiek.
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-15, 00:55
Winetoo napisał/a:
Całość komplikuje jeszcze kształt samego zbiornika. Wskaźnik paliwa to zwykł omomierz i posiada charakterystykę liniową. To dlatego raz cegiełki spadają szybciej a raz wolniej.
No tak, ale nie rozumiem czemu producent nie skalibrował tego układu?
Tłumacząc po chłopsku - wystarczy wlewać kolejne znane pojemności płynu i sprawdzać odczyt, a następnie do tak nakreślonej charakterystyki dopasować wyświetlanie "cegiełek".
Dość dziwne i nie mniej irytujące.
Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 293 Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2014-03-28, 00:30
Z tymi cegiełkami to są jaja, ale widze ze niektórzy wlewają wlasciwe dawki do baku i maja w miarę właściwe odczyty.
moje rekordowe tankowanie dustera 1,5 dci to 57 l, a potem ponad 300km na cały czas pełnym wskazaniu poziomu w baku...
Zwykle od połowy mi szybko leci w dół.
Nie są jaja tylko tak jest. Jak doładujesz pod korek to do zgaśnięcia pierwszej cegiełki jestem w stanie zrobić 350km w trasie. W MCV-ce wchodzi nawet 65L jak jest rezerwa wyjeżdżona prawie do zera.
Ile wynosi rezerwa w litrach w nowym Dusterze? Przejechałem już na wlanych od nowości 50 litrach 770km i nadal świeci się jedna cegiełka + cegiełka rezerwy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum